Gå til innhold

Kjipeste julegave 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En tråd om de kjipeste julegavene vi fikk i 2019.

Den kjipeste jeg fikk var en melkesjokoladerull.

Anonymkode: 00ee0...086

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke si at noen av gavene var kjipe, men det er ikke noe jeg bruker på en måte. Fikk en palett med øyenskygger og det bruker jeg aldri. Men jeg kan jo prøve 😅 Fikk i tillegg en sånn whiskykarafell eller hva det heter. Jeg hater whisky o.l, men tanken var god, så det var ikke så veldig kjipt akkurat. Den kan jo være fin til pynt.

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at noen av gavene var kjipe, men det er ikke noe jeg bruker på en måte. Fikk en palett med øyenskygger og det bruker jeg aldri. Men jeg kan jo prøve 😅 Fikk i tillegg en sånn whiskykarafell eller hva det heter. Jeg hater whisky o.l, men tanken var god, så det var ikke så veldig kjipt akkurat. Den kan jo være fin til pynt.

Anonymkode: 496f5...f17

Ha munnskyllevann på karaffelen, pynter opp badet litt 😛 

Anonymkode: 94eae...2bf

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at noen av gavene var kjipe, men det er ikke noe jeg bruker på en måte. Fikk en palett med øyenskygger og det bruker jeg aldri. Men jeg kan jo prøve 😅 Fikk i tillegg en sånn whiskykarafell eller hva det heter. Jeg hater whisky o.l, men tanken var god, så det var ikke så veldig kjipt akkurat. Den kan jo være fin til pynt.

Anonymkode: 496f5...f17

Kan fint brukes til vann, saft, juice eller vin 😊

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk joggesko i str 24 til datteren min på 11 måneder 🤷‍♀️

Anonymkode: c09be...853

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk joggesko i str 24 til datteren min på 11 måneder 🤷‍♀️

Anonymkode: c09be...853

Kanskje de passer til sommeren? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk joggesko i str 24 til datteren min på 11 måneder 🤷‍♀️

Anonymkode: c09be...853

Barnet mitt brukte str. 23 da hun fikk de første skoene 13-14 mnd. gammel. Så såå skivebom er det vel ikke. 

Anonymkode: 75096...62a

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy i polyester🙄. Og det av noen som ønsket seg skikkelig dyre gaver....Altså, det er helt ok å gi billige gaver. Men da ønsker man seg ikke dyre tilbake!

Anonymkode: d6a8c...e52

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke jeg fikk noen gaver som var direkte kjip. Men pysjbuksa i fleece, i størrelse large, skrikende rosa med glitrende stjerner fra bestemor, som ikke kan strammes i livet, den blir nok ikke brukt med det første. Jeg bruker vanligvis 36-38 i benklær. Men bevare meg vel, jeg takket pent og latet som ingenting, selv om den åpenbart ikke passer. Det var også bare en liten del av den totale gaven, så jeg synes på ingen måte synd på meg selv. 

Anonymkode: ac76e...300

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien har svært god råd og kjøper dyre gaver. Det kjipe var at de andre fikk det de ønsket seg, mens jeg fikk noe helt annet...  Det jeg hadde ønsket meg var ikke så dyrt, men var noe jeg trenger/ har lyst på.  Det jeg fikk var sikkert tre ganger så dyrt, men er ikke noe jeg ønsker meg :(  Veldig skuffet, men må bare late som jeg er fornøyd. - Og jeg tror det var godt ment, og at årsaken var at alle skulle få gaver for omtrent samme sum.

Anonymkode: 7b96d...a77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk joggesko i str 24 til datteren min på 11 måneder 🤷‍♀️

Anonymkode: c09be...853

Sko som er litt for store er da fint å få, føttene hennes kommer jo til å vokse :) 

Anonymkode: 7b96d...a77

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er galt å klage over "kjipe gaver". Gaver er ment som et symbol på at folk er glad og tenker på deg, hvorfor skal det spille så utrolig mye å si hvor mye det koster? Er forøvrig også svært vanskelig å kjøpe gaver i disse tider hvor alle har "alt", så de fleste ender jo opp med en del unødvendige gaver.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tylerkingdurden said:

Synes det er galt å klage over "kjipe gaver". Gaver er ment som et symbol på at folk er glad og tenker på deg, hvorfor skal det spille så utrolig mye å si hvor mye det koster? Er forøvrig også svært vanskelig å kjøpe gaver i disse tider hvor alle har "alt", så de fleste ender jo opp med en del unødvendige gaver.

Ofte er det ikke prisen som er problemet, men nettopp mangelen på omtanke, som kan tyde på at giveren kanskje ikke bryr seg så mye som man trodde. Det er i alle fall ofte slik det tolkes. Det beste hadde nok vært å kuttet ut hele styret, så slapp man å gruble på det. 

Anonymkode: ac76e...300

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Tylerkingdurden skrev:

Synes det er galt å klage over "kjipe gaver". Gaver er ment som et symbol på at folk er glad og tenker på deg, hvorfor skal det spille så utrolig mye å si hvor mye det koster? Er forøvrig også svært vanskelig å kjøpe gaver i disse tider hvor alle har "alt", så de fleste ender jo opp med en del unødvendige gaver.

Hvorfor tror du det er prisen som er problemet ? Jeg spiser ikke sjokolade, og det vet giveren. Derfor ble det en kjip gave.

TS

Anonymkode: 00ee0...086

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ofte er det ikke prisen som er problemet, men nettopp mangelen på omtanke, som kan tyde på at giveren kanskje ikke bryr seg så mye som man trodde. Det er i alle fall ofte slik det tolkes. Det beste hadde nok vært å kuttet ut hele styret, så slapp man å gruble på det. 

Anonymkode: ac76e...300

Så lenge man faktisk får noe, uansett om det er et enkelt flaxlodd eller en melkerull er jeg like glad som om jeg hadde fått et gavekort på 1000 kr. Det er vanskelig å skulle finne noe som "passer" for hvert familiemedlem.

Er nogenlunde enig i det siste du nevner dog, julegaver for voksne er ganske unødvendig da det fort fører til problemer. Man kan få dårlig samvittighet hvis det er stor forskjell i pris i det man får og gir, det er ofte vanskelig å finne noe som passer og andre kan bli glad for, med den økonomien vi har i Norge i dag så kjøper tross alt de fleste alt de vil ha når de ønsker det. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du det er prisen som er problemet ? Jeg spiser ikke sjokolade, og det vet giveren. Derfor ble det en kjip gave.

TS

Anonymkode: 00ee0...086

Det er fortsatt ikke grunn til å klage. Selv om du ikke spiser sjokoloade, er det noe alle kan ha liggende. Du kan tilby sjokoladen neste gang du får besøk 😁

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tråd om de kjipeste julegavene vi fikk i 2019.

Den kjipeste jeg fikk var en melkesjokoladerull.

Anonymkode: 00ee0...086

Skjønner ikke hva som er kjipt med det. Melkesjokolade er digg.

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at noen av gavene var kjipe, men det er ikke noe jeg bruker på en måte. Fikk en palett med øyenskygger og det bruker jeg aldri. Men jeg kan jo prøve 😅 Fikk i tillegg en sånn whiskykarafell eller hva det heter. Jeg hater whisky o.l, men tanken var god, så det var ikke så veldig kjipt akkurat. Den kan jo være fin til pynt.

Anonymkode: 496f5...f17

De er jo fine til pynt :) Du kan putte litt sånn dekorsand oppi for fargespill, bruke den som vase etc :)

 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk joggesko i str 24 til datteren min på 11 måneder 🤷‍♀️

Anonymkode: c09be...853

De kommer jo til å passe og er da ett sett ekstra sett sko du slipper å kjøpe? Og evt hvis du mener at de ikke passer når det blir vær til tynnere sko, så kan du jo bytte de.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tråd om de kjipeste julegavene vi fikk i 2019.

Den kjipeste jeg fikk var en melkesjokoladerull.

Anonymkode: 00ee0...086

Melkesjokoladerull hadde toppet mye av det jeg fikk. Bedre det enn noe man aldri kommer til å bruke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekepølse/fårepølse (hel pølse). Giver vet at jeg ikke spiser blandingsprodukter av kjøtt, kun rent kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pose nøtter. Jeg er allergisk og selv om jeg tåler å være i samme rom så blir jeg fort dårlig om det kommer rester på klær, hud mm. Giveren vet dette

Anonymkode: 042cc...7e1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...