Gå til innhold

Kjipeste julegave 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk laken i 220cm bredde, jeg har 120 seng det vet givere meget godt.

Anonymkode: 50787...8cf

Her i huset er det bare samboeren som vet hva slags seng vi har, og et laken er enkelt å bytte. Jeg kjøper ikke laken og sengetøy lenger for nå finnes det så mange varianter. Før var det liksom bare 200 cm dyne og enkeltseng madrass....

Anonymkode: 50424...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, bodyhack_petter skrev:

Hahaha, ja, «giver vet jo at jeg kun bruker strømper med 92,5% ullblend». 🧐

 

:hoho:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen på 1,5 fikk en pyntenisse (sånn fea skeidar/Nille eller lignende..ment for voksne), og et par hjemmestrikkede sokker som passer om 5-6-7 år av besteforeldrene. Men tenker vi kan bruke sokkene som godteshrømper til jula i stedet.

Anonymkode: 57b1b...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Skogkløver said:

Det kan fremdeles være totalt skivebom, barnet mitt nærmer seg 4 år og bruker str 22 😂 

Så lenge det er for store ser jeg ikke det som bom.

Anonymkode: 322f2...7ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Her i huset er det bare samboeren som vet hva slags seng vi har, og et laken er enkelt å bytte. Jeg kjøper ikke laken og sengetøy lenger for nå finnes det så mange varianter. Før var det liksom bare 200 cm dyne og enkeltseng madrass....

Anonymkode: 50424...88b

Det må være lenge siden, her har vi hatt 220 i 30 år.

Anonymkode: 322f2...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Stylish24 said:

Gaven fra min far. Han skrev på et a4 ark som han hadde revet og lagt i en konvolutt at "kroner 500 overføres til din konto". Det lå en så mye større innsats i gavene fra min mor. Ikke bare i verdi men i tankene bak gavene også. Kanskje det bare er jeg som er gniten? Brodern ble også skuffa. 500 kroner er ikke en kjempestor sum og så på et a4 ark? Jaja. Ble skuffa. 

Jeg hadde blitt veldig glad for 500. Faktisk blitt flau over mer enn det.

Anonymkode: 322f2...7ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det er en eggehvite-/plommedeler. Hviten sklir gjennom og plommen ligger hel igjen i skjeen. Sånn har i alle fall vi til det formålet. 

Anonymkode: c46e3...8e5

Hullet i skjeen er for stort til plommen blir liggende. Den er nok til å legge egg ned i kokende vann. Googlet nå, og den heter hardanger eggøse

Anonymkode: a3262...379

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen på 1,5 fikk en pyntenisse (sånn fea skeidar/Nille eller lignende..ment for voksne), og et par hjemmestrikkede sokker som passer om 5-6-7 år av besteforeldrene. Men tenker vi kan bruke sokkene som godteshrømper til jula i stedet.

Anonymkode: 57b1b...b4e

Om ingen fikk det er det vel ikke så farlig.

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen på 1,5 fikk en pyntenisse (sånn fea skeidar/Nille eller lignende..ment for voksne), og et par hjemmestrikkede sokker som passer om 5-6-7 år av besteforeldrene. Men tenker vi kan bruke sokkene som godteshrømper til jula i stedet.

Anonymkode: 57b1b...b4e

Sokkene var kanskje litt spesielt ettersom de var såpass store, men en slik pyntenisse fikk jeg også av min bestemor da jeg var veldig liten. Den betyr veldig mye for meg nå, og er den viktigste julepynten jeg setter fram. Det er nok det som er tanken deres, at det blir noe hen kan sette fram og huske dem for når han blir stor. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk egentlig ingen kjipe gaver. 
Men det var en gave som likevel var litt kjip, fordi hun som har gitt den ikke har lagt noe tanke bak den. 
Hvert år får vi bare noe dritt fra denne dama. Hun gir oss enten en julegave hun har fått og ikke vil ha selv så hun blir kvitt den, eller så går hun i barskapet og henter den kjipeste flaska og "værsågod". 
I år er første gang på flere år at vi faktisk fikk gaven før julaften, tidligere har vi fått i krøllete papir flere dager etter julaften.. 

Og dette er en person som har god råd og  er i nærmest familie. Jeg vil heller slippe å få gaver fra henne enn å bare få noe "drit" hun vil kvitte seg med.. 🙄 

Det er ikke noe hyggelig å få gave fra noen når det bare lyser «jeg vil ikke gi dere noe» fra hele opplegget.. 

Og vi bruker mye tid, penger og energi på å gi barna hennes ting de trenger eller ønsker seg, og barna pleier å elske gavene de får fra oss..

Nei, la oss få gi gaver til ungene uten å måtte få no gave tilbake!! Heller ingen gave enn en tankeløs gave. 🙄

Anonymkode: 2a3e2...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som presterer å gi meg flere dorull-nisser (sånne med masse bomull til skjegg) som ungene hennes produserte på skolen eller i barnehagen.  

Hun har jo ett par barn i barnehage/barneskole-alder, og hun får sikkert mer enn nok sånne dorull-niser fra den kanten. Flott måte for henne å bli kvitt en del sånne dorull-bisser på da: Dumpe dem hos venninner, i steden for å heller pynte med alle disse nissene hjemme hos dem selv...          

Å kjære vene, sånt er jo kun sjarmerende for de aktuelle foreldrene! Hadde jeg fått noe slikt hadde jeg bare endt opp med å sett dumt på giver, og kastet dem i nærmeste bossdunk før jeg kom hjem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer hadde kjøpt en ganske dyr regndress til sin far. Til sin mor hadde han kjøpt en brødkurv fra rosendal, i tilllegg til salt og pepperbøsse. Pluss at han hadde kjøpt en bok til dem på deling. Det eneste han fikk med dem var et sengesett som ikke engang passer til våre dyner. Han ble veldig overrasket selv siden de alltid har brukt å kjøpt mye forskjellige og fine gaver. I tillegg hadde han sagt at han ønsket seg noe helt annet. Som på ingen måte var noe dyrt. 

Anonymkode: 496f5...f17

Han fikk noe personlig og hun fikk kjøkkenting 🙄

Anonymkode: 9a988...9c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være utakknemlig, og ikke misforstå meg... 

 

Det "kjipeste" er at svigerbror bruker flerfoldige 1000 kr på oss, og da spesielt min samboer som er hans bror. Vi snakker gaver til nesten 10 000 kr til min samboer og over 1000 kr til meg og 1000 kr til ungene. Vi fikk sjokk da han hadde kjøpt en splitter ny spillkonsoll, og enda mer sjokk da han fulgte opp med et actionkamera som bare kan be GoPro om å legge seg (vi snakker skuddsikkert liksom).

 

Det er jo fantastisk at han er så raus og gavmild, men vi sitter alltid igjen med følelsen av at vi aldri klarer å nå opp og at vi skylder han så mye i ettertid. Det å kjøpe gaver til han er også en utfordring fordi han er ungkar og aldri ønsker seg noe (kjøper alt selv). I år var vi så heldige at vi fikk tak i konsertbilletter som var relevante, men det er ikke alltid like lett å få til. 

 

Sånn bortsett fra at jeg blir litt overveldet så synes jeg sjeldent at gaver er kjipe ❤️

Anonymkode: 9c113...0a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ingenting fra svigerforeldrene mine, verken min mann eller meg. De har alltid pleid å ha enten en gave til hver av oss eller en til oss sammen. Men i år kom det ikke så mye som en julehilsen. Synes det var litt kjipt, men ingenting jeg kommer til å gråte over. 

Anonymkode: c46e3...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk egentlig ingen kjipe gaver, fikk mye fint. :) Eneste er at jeg og mannen fikk en flaske rødvin, det drikker vi ikke. Men det er jo en veldig grei ting å gi videre i gave til noen andre, så det gjør ingenting. :)

Anonymkode: c582e...409

Den kan du jo bruke i sausen hvis du lager boeuf bourguignon :) 

Anonymkode: 5aca7...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, skjerpings skrev:

Sokkene var kanskje litt spesielt ettersom de var såpass store, men en slik pyntenisse fikk jeg også av min bestemor da jeg var veldig liten. Den betyr veldig mye for meg nå, og er den viktigste julepynten jeg setter fram. Det er nok det som er tanken deres, at det blir noe hen kan sette fram og huske dem for når han blir stor. 

Nei, det var dessverre ikke sånn tenkt, Det var ikke en liten fin pyntenisse i keramikk/porselen/glass eller lignende, men en ganske stor nissebamse med noe fjærlignende pels... ikke noe som kan tas frem år etter år og holde seg like fin. Ikke noe vi har plass til å oppbevare heller. 

Anonymkode: 57b1b...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fornøyd med alle gavene jeg fikk, men fikk en refleksparaply og jeg kun bruker stromparaply. 

Anonymkode: 23540...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mange bortskjemte mennesker her. Kanskje like greit å avtale med familien at dere ikke skal gi hverandre gaver hvis man er kravstor..

Julen handler om å tenke på familien og gaver medfølger selvfølgelig for de fleste norske familier, men hvorfor skal det være så fryktelig stort fokus på hva man får? Ser mange som kommenterer ting som "jeg fikk sjokolade, jeg liker ikke sjokolade", "jeg gav noe til 1000 kroner og fikk noe til 200 kroner tilbake". Har det virkelig så mye å si? Tror dere har mistet litt av poenget med julen.

Jeg får hvert år ting jeg aldri kommer til å bruke, men jeg klager ikke. Jeg er faktisk takknemlig fordi selv om ikke alle gaver faller i smak så viser det at de faktisk har tatt seg tiden til å tenke på meg og gi meg noe. Hva det er derimot har absolutt ingenting å si.

Endret av Tylerkingdurden
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kollega på 62 fikk av sin sønn , et gavekort på sånn sveve i 1 1/2 x 2 min

( fallskjermsimulator?)

hva i alle dager? 
dette foregår i Oslo , 6 timers kjøretur med bil😆

hun har ms og har hatt kreft nylig ! 
hun har aldri hatt ett ønske om å sveve heller😂😂

 

Anonymkode: 56344...3cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 2.43, AnonymBruker skrev:

Du er "gniten", dessverre. Jeg får for tusenvis av mine foreldre, men vi var fattige i oppveksten så jeg har hatt en fot i begge leirer. 500kr er plenty. Er enig i at A4-arket var... Ja.. Hadde jeg vært han, hadde jeg tatt ut kontanter og lagt inni et fint kort. Han har antagelig mannet rundt frem til julemorgen og bare "oi, faen, er det 24. idag?"😂

Anonymkode: c3e7e...3a2

🤣🤣🤣🤣🤣 Digget denne, og tror nok det er forklaringa. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...