AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #501 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dag 2 og person som skulle hente i går, kom ikke. Ikke i dag heller. I morgen gjør jeg forsøk nr 3. Hvis ikke kaster jeg tingen jeg skal gi bort heller i søpla. Mye enklere og tidsbesparende. Jeg blir SÅ jævlig irritert ....kan ikke folk bare holde en avtale? Anonymkode: 99eea...7cc Enig! Opplevd samme. De er snar til å trykke når det er gratis og så gidder de ikke å hente engang Anonymkode: 9f324...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #502 Del Skrevet 5. februar 2021 Ga bort to dyre pledd. Hun spurte om jeg kunne komme å levere det til henne på jobben. Altså... Anonymkode: 9f324...e78 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #503 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg var så snill og skulle la ei dame hente tingen før hun fikk lønn. «Lover å betale om 2 dager.» Det var snakk om noe til 6000 kroner. Jeg holdt på ryddet og tenkte at det var greit å få det unna med en gang og stolte på at hun betalte. Etter et par dager fikk jeg melding om at hun hadde ombestemt seg og ville ikke ha det likevel, og at JEG måtte betale frakt for å få det tilbake for hun hadde ikke mulighet til å levere det. Tingen var i dårlig stand og hun nektet å betale noe. Endte med at jeg måtte selge den på nytt til under halve prisen. Anonymkode: 9f324...e78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #504 Del Skrevet 5. februar 2021 Folk sier ikke takk. Og sist gang jeg ga bort ei helt ny blomsterpotte så spurte hun hvorfor jeg ikke ville ha den selv, om jeg ikke syntes fargen var fin nok - og i tillegg om det ikke fulgte med en plante. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 9f324...e78 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokjerringen Skrevet 5. februar 2021 #505 Del Skrevet 5. februar 2021 Skulle hente et skap sammen med en venninne. Avtalen var å komme til angitt adresse klokken 20.00. Huset så ut som et spøkelseshus og lå bratt til, mange trapper. Ganske creepy sted. Da vi kom opp var det ingen som svarte på dørklokken. Gjennom vinduet så vi skapet stå litt utpå gulvet. Det pågikk tydeligvis noe opppussing/flytting fra leiligheten. Vi gik runden og ringte på til naboene i de to andre leilighetene i huset. Ingen av dem kunne si noe om dem vi skulle hente fra. Vi ventet og prøvde å ringe dem, men fikk ikke noe svar. Måtte gå derfra tomhendt. Hadde ordnet med lånt bil og barnevakt, så det var skikkelig ergerlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjonym Skrevet 5. februar 2021 #506 Del Skrevet 5. februar 2021 On 2/1/2021 at 11:00 PM, AnonymBruker said: Merkelig av folk å reagere på det. Man kaster et gammelt tørkestativ eller en vase som ikke lenger er i bruk. Også er det ubehagelig at noen andre selger det etterpå? Jeg hadde blitt glad jeg, fordi miljømessig er jo dette helt supert. Og er jo bedre at han lever av å selge andres skrot, enn at han går på nav og får aap eller sosialstønader livet ut. Anonymkode: 31c70...296 Helg enig! Om folk ikke gidder å selge selv, så kan han vel få lov? Tror ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om jeg hadde sett mine ting , som jeg hadde satt fra meg, dukke opp for salg av noen andre. Bra for han! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #507 Del Skrevet 5. februar 2021 Naboen vår er håpløs, hun selger ting på Finn, men klarer ikke å være hjemme når kjøperen kommer som avtalt. Tre ganger siste måneden har folk ringt på hos oss og spurt om det er vi som selger. Så må de ringe henne og avtale på nytt. Snakk om å kaste bort andres tid. Selv har jeg sluttet å gi bort ting på Finn, tar bare et lite beløp i stedet. Orker ikke at det raser inn med meldinger fra titalls folk som vil ha. De aller fleste har møtt opp til rett tid, men det blir for mye styr å svare på alle meldingene. Men irriterende med folk som vil kjøpe noe og bare sier: "Jeg tar den, henter den om 3-4 dager". I all verden, greit at man ikke kan hente umiddelbart, men hva med å spørre om det går greit å hente om noen dager? Anonymkode: b7679...3df 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #508 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.11.2019 den 10.39): Syns det er irriterende å legge ut noe til "gis bort mot henting" og så kommer det lange, tåredryppende meldinger fra alenemødre og uføre som vil ha det, men da måååå de få det levert for de har ikke bil... Anonymkode: d47dd...1c8 Jeg er alenemor uten bil. Men har ofte tilbydd meg å betale 500 ekstra for å få levert møbler på døra. Det har de virket å være rimelig fornøyd med.. Anonymkode: 37853...c72 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #509 Del Skrevet 5. februar 2021 Var ikke gies bort, men nesten. Solgte noen ganske fine lysestaker til høystbydende, ene budde 30 kroner så jeg ga opp og sa ja til det budet og slettet annonsen. Så sendte hun meg adressen sin.. hun bare antok at jeg skulle levere de hos henne.. det var 30 min å kjøre og 2 bommer på veien 😅 jeg bare eeh What. Nei. Da går de til bruktmarked istede. Bruke 1 time og 100 kroner på å få 30 kroner for noen lysestaker? Lol. Hva tenker folk, ærlig talt. Anonymkode: 013ad...463 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #510 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg var så snill og skulle la ei dame hente tingen før hun fikk lønn. «Lover å betale om 2 dager.» Det var snakk om noe til 6000 kroner. Jeg holdt på ryddet og tenkte at det var greit å få det unna med en gang og stolte på at hun betalte. Etter et par dager fikk jeg melding om at hun hadde ombestemt seg og ville ikke ha det likevel, og at JEG måtte betale frakt for å få det tilbake for hun hadde ikke mulighet til å levere det. Tingen var i dårlig stand og hun nektet å betale noe. Endte med at jeg måtte selge den på nytt til under halve prisen. Anonymkode: 9f324...e78 Sorry, men her har du bare din egen naivitet å takke. Er lov å bruke bittelitt sunn fornuft. Anonymkode: 4d451...814 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #511 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var så snill og skulle la ei dame hente tingen før hun fikk lønn. «Lover å betale om 2 dager.» Det var snakk om noe til 6000 kroner. Jeg holdt på ryddet og tenkte at det var greit å få det unna med en gang og stolte på at hun betalte. Etter et par dager fikk jeg melding om at hun hadde ombestemt seg og ville ikke ha det likevel, og at JEG måtte betale frakt for å få det tilbake for hun hadde ikke mulighet til å levere det. Tingen var i dårlig stand og hun nektet å betale noe. Endte med at jeg måtte selge den på nytt til under halve prisen. Anonymkode: 9f324...e78 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sorry, men her har du bare din egen naivitet å takke. Er lov å bruke bittelitt sunn fornuft. Anonymkode: 4d451...814 Altså; Det var naivt å ikke kreve betaling før levering, men det brukeren burde ha gjort var åpenbart å politianmelde kjøperen pga. manglende betaling samt ta det til forliksrådet. Da hadde hun blitt tvunget til å betale. Evt. kunne TS ha hentet varen, solgt den til noen andre og krevd mellomlegget samt fraktkostnader fra kjøperen. Anonymkode: b3c78...ea3 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #512 Del Skrevet 7. februar 2021 Jeg skulle gi bort en kasse med mat/kjøkkenutstyr som ikke ble brukt. Ei dame sier hun vil ha den og om ikke jeg kan komme med den dagen etterpå. Sier nei jeg har ikke bil, du må hente den. "Kan vi møtes på halvveien da ?" Nei, jeg har fortsatt ikke bil. Det hadde blitt 30 min å gå med noe tungt, gratis. Så avtaler vi at hun skal si ifra dagen etterpå siden hun har et ærend i nærheten. Dagen etter skriver hun aldri eller gir lyd, jeg spør så om hun ikke skulle hente den. "Nei bare gi den bort ombestemte meg". Så ble jeg irritert for at hun kastet bort tiden, og skreiv til de andre som hadde svart som jeg hadde sagt nei til. Alle tre ville bare ha det om jeg kjørte denne gratis kassen til de. Gadd ikke mer styr å bare kastet det. Anonymkode: 99604...f3f 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr&Ro Skrevet 7. februar 2021 #513 Del Skrevet 7. februar 2021 Ga bort en seng i helga, og merket annonsen med førstemann som dukker opp får den. En mann sendte mld at han nå satt i bilen og var på vei så vi avtalte at han skulle få den. Noen minutter før han kom, ringte det på døra og en annen mann stod der og sa han skulle ha senga, men han var på en gåtur så han måtte hjem for å hente bilen. Men, uansett så var han den første som dukket opp og da skulle han ha den. Ferdig snakka. Han som kom med bilen dukket opp og det ble en diskusjon om hvem som hadde retten på senga siden det stod førstemann som dukket opp i annonsen,,,,,,,. Mannen min sa da at jo det stemmer at han som kom uten bil har mest rett på senga,, så det er bare for han å ta den med seg NÅ! Den skulle ut av huset og bort fra eiendommen med en gang. Vi snakker om en diger dobbeltseng med tunge nattbord og springfjørmadrasser. Han med bilen smilte litt skjevt og tilbydde seg å enten overta senga eller å kjøre den hjem til den andre mannen hvis han fikk 500 kroner for jobben,,,,. Han med bilen fikk senga med hjem. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #514 Del Skrevet 7. februar 2021 youcancallmejune skrev (På 1.2.2021 den 14.19): Jeg har aldri opplevd noe ekstremt, men det har vært irriterende mange som har sagt at de skal ha varen og så verken har dukket opp eller gitt lyd fra seg. En sendte melding to dager senere og sa typ "jeg kommer nå, er du hjemme?". Det var jeg jo, men det hun skulle hente var selvfølgelig gitt bort for lengst. De tenker sikkert at det ikke er så nøye siden man ikke skal ha betalt, men jeg vil nå gjerne bli kvitt tingen så raskt som mulig og slippe styr med meldinger fram og tilbake. Mine gratisting går altså til den første som møter opp for å hente. Men når det da er hentet må du jo fjerne annonsen eller markere som solgt/gitt bort. Kjempeirriterende med folk som ikke gjør det. Anonymkode: 6ee67...61f 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #515 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 9.39): Jeg skulle selge noen malerier/bilder på lerret, men tok ikke mer enn 100kr pr stk selv om de var ganske nye og nypris rundt 1500kr. Tok grundige bilder og skreiv mål, og ei dame ville kjøpe et av de. Hun la ut i det vide og brede om hvor godt det kom til å passe over sofaen hennes, at hun virkelig fortjente dette og at samboer kom til å bli SÅ overrasket over at hun hadde funnet et så fint bilde av hjemplassen osv. I disse tider orker jeg ikke treffe folk så dersom de vippser så legger jeg varene ut til de. Det går stort sett greit. Denne dama ville ikke vippse før hun hadde sett bildet, noe som jo også er greit. Mange har dårlige opplevelser. Jeg la bildet ut og dro på butikken. Imens jeg var der tikket det inn et Vipps-varsel. Jeg så ikke på det der, men bildet var borte da jeg kom hjem. Noen timer seinere sjekka jeg Vipps og hadde der fått en forespørsel fra denne dama, hun ville ha 200kr. I all verden? Da jeg avslo dette og ba om 100kr, så svarte hun at bildet var mye mindre enn hun trodde.. Jeg svarte at målene sto på annonsen og at det ikke var større enn oppgitt. Hun ga seg ikke, ville ha 200kr fordi hun hadde kjørt bomtur (og tatt med seg bildet). Dessuten så hadde bildet en skade, mente hun, og forklarte hvor skaden var. Jeg lette fram bildet av bildet- og så at hun løy. Jeg ga opp og lot det være. Venninna mi ga bort et helt nytt skjerf og samme dama henta det. Samme metode med at hun ba om penger til drivstoff fordi «det var et hull i skjerfet». Anonymkode: 3a865...2a0 Prøver å forstå her. Så hun sa ja til å kjøpe bilde for 100 kr, kom og hentet det, vippset ikke pengene for bilde og attpåtil sendte forespørsel for 200 kr fordi bilde var mindre enn hun trodde. Er det virkelig mulig? Anonymkode: 5d962...6bb 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 7. februar 2021 #516 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men når det da er hentet må du jo fjerne annonsen eller markere som solgt/gitt bort. Kjempeirriterende med folk som ikke gjør det. Anonymkode: 6ee67...61f Å fjerne annonsen er det første jeg gjør når noen har gått ut døra med tingen. Man er jo ikke interessert i en masse mas for ingenting, men folk lagrer jo telefonnummer og greier, så jeg hører fra en del likevel. Å ikke oppgi slikt betyr enda mer skriving att og fram, så da oppgir jeg heller de tingene først som sist. Jeg er ganske lei av sløvingene på FINN. Når koronarestriksjonene er over kommer jeg til å sette ting på gjenbruksstasjonen igjen, så kan de som vaker rundt der ta det med seg eller la det stå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikaela24 Skrevet 7. februar 2021 #517 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Her er en historie fra mottaker-siden på Finn.no, vel og merke salg, og ikke gis bort. Jeg flyttet i sommer til en liten bygd langt ute på landet. Etter å ha vært student i flere år er økonomien ganske skral, så alt jeg hadde behov for ved innflytting til ny leilighet prøvde jeg å få tak i brukt, enten gratis eller til en billig penge. En dame i nabobygda (70 km herifra) skulle selge en gammel vaskemaskin for 300 kroner. Jeg sendte melding og spurte om hun fortsatt hadde denne for salg, noe hun hadde. Jeg ønsket dermed å kjøpe den, og spurte når det passet at jeg hentet den. Hun skrev til meg at jeg kunne hente den i åtte-ni-tiden om kvelden, for da var hun hjemme igjen etter besøk hos søstera, og det synes jeg var greit. Siden det tar en times tid å kjøre til nabobygda, sendte jeg melding da jeg satte meg i bilen og begynte å kjøre for å hente. Da jeg nesten var kommet frem fikk jeg melding om at hun fortsatt var hos søstera, i en by 5 timers kjøring unna, og ikke kom hjem i kveld likevel. Jeg ble ganske så irritert og spurte om ikke hun hadde tenkt å informere meg om dette, siden vi hadde en avtale om henting, og at jeg i tillegg kjører 7 mil for å hente vaskemaskinen. Dama sa jeg heller kunne komme en annen dag, og forstod ikke problemet. Jeg var i dårlig humør resten av kvelden. Heldigvis var det noen her i bygda som ga bort en ødelagt vaskemaskin mot henting et par dager senere. Jeg fikk hente vanskemaskinen samme dag, og siden jeg er en praktisk anlagt dame, reparerte jeg vaskemaskina her hjemme. Den fungerer nå tipp topp 😊 Endret 7. februar 2021 av Mikaela24 Retting av skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #518 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Prøver å forstå her. Så hun sa ja til å kjøpe bilde for 100 kr, kom og hentet det, vippset ikke pengene for bilde og attpåtil sendte forespørsel for 200 kr fordi bilde var mindre enn hun trodde. Er det virkelig mulig? Anonymkode: 5d962...6bb Det stemmer. Hun betalte ikke for bildet som avtalt, tok det faktisk med seg og ba meg om 200kr på Vipps fordi hun «kjørte bomtur og dessuten hadde bildet en skade». Jeg betalte selvsagt ikke og ga opp å få de 100kr. Det forundrer meg at noen kan ha samvittighet til å ha noe hengende på veggen som de regelrett har stjålet på den måten. Anonymkode: 3a865...2a0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. februar 2021 #519 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 10.31): Her synes jeg egentlig det er din kommentar som er den frekkeste. Tenker det er lov å gi bud, og det er lov å avvise det på en litt høfligere måte. Anonymkode: be112...47b Er det det? Jeg gir aldri bud, og godtar det heller ikke. Står det gi bud i en annonse går jeg videre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #520 Del Skrevet 8. februar 2021 Nå er jeg drittlei useriøse kjøpere. Har avtalt henting med to stk denne uka. Utvekslet meldinger og avtalt tidspunkt. Ingen av dem dukket opp! Vurderer å markere annonsen som solgt og gi dem en lav vurdering. Anonymkode: eeb9b...45d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå