Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du buddhist siden du snakker om at hn ikke vet hva karma innebærer?

Anonymkode: e5fd1...eba

Trenger ikke være Buddhist av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosatoast skrev (22 timer siden):

Gjør du noe hyggelig for andre - fordi det skal gange deg selv? 

Jeg vil være hyggelig mot noen fordi dem trenger det, eller det gjør dagen deres bedre. Jeg er ikke hyggelig eller gir bort noe, fordi JEG skal føle meg bra.. Snakk om å ha helt feil forståelse, av hva med-menneskelighet betyr 😜 . Her har du også totalt feil forståelse av hva karma innebærer ;) 

Så derfor er det helt greit at folk som får ting gratis er utakknemlige og uhøflige ? 🤔

Anonymkode: b3c78...ea3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så derfor er det helt greit at folk som får ting gratis er utakknemlige og uhøflige ? 🤔

Anonymkode: b3c78...ea3

Jeg sier ikke at det er greit, det jeg sier er at du/TS - gir vel ikke bort ting, fordi dem selv ønsker å ha gevinsten av å føle seg bra?! Meningen med å gi bort til noen som trenger det, er vel fordi man vil glede andre, OG fordi man vil kvitte seg med noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (3 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er greit, det jeg sier er at du/TS - gir vel ikke bort ting, fordi dem selv ønsker å ha gevinsten av å føle seg bra?! Meningen med å gi bort til noen som trenger det, er vel fordi man vil glede andre, OG fordi man vil kvitte seg med noe. 

 

Jeg har aldri gitt noe bort på Finn, kjører det heller på dynga for å slippe bryet. Og det ER bry når den som får tingen krever at gjenstanden leveres på døra, repareres på givers regning eller opptrer ufint. 

Anonymkode: b3c78...ea3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (22 timer siden):

Gjør du noe hyggelig for andre - fordi det skal gange deg selv? 

Jeg vil være hyggelig mot noen fordi dem trenger det, eller det gjør dagen deres bedre. Jeg er ikke hyggelig eller gir bort noe, fordi JEG skal føle meg bra.. Snakk om å ha helt feil forståelse, av hva med-menneskelighet betyr 😜 . Her har du også totalt feil forståelse av hva karma innebærer ;) 

Tror du misforsto poenget her da😉 Les det aktuelle innlegget en gang til. 

Anonymkode: 1d152...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav bort ei ikea hylle, skrev målene og stod ganske tydelig at hyllen ikke var demontert (skrev det i en melding til henne også). Kom ei dame i 50 årene i en bitte liten yaris, hun ble fly forbanna da hun skjønte at hun ikke fikk plass i bilen sin og jeg sa nei til å kjøre den to mil inn i skogen for henne (var hjemme med sovende barn)

Dagen etter var oppkjørselen min fylt med knuste egg, hvem som står bak det har jeg ingen anelse om, men har mine mistanker. 

Anonymkode: 33766...c99

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror du misforsto poenget her da😉 Les det aktuelle innlegget en gang til. 

Anonymkode: 1d152...53b

Misforsto ingenting, jeg kommer med innspill siden jeg reagerer på hva du sier? 
Poenget ditt har ingenting med saken å gjøre, det er hva du sier og forventer jeg reagerer på. Hvis du ikke klarer å forstå hva jeg mener, eller skriver - så har du et problem syntes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gav bort ei ikea hylle, skrev målene og stod ganske tydelig at hyllen ikke var demontert (skrev det i en melding til henne også). Kom ei dame i 50 årene i en bitte liten yaris, hun ble fly forbanna da hun skjønte at hun ikke fikk plass i bilen sin og jeg sa nei til å kjøre den to mil inn i skogen for henne (var hjemme med sovende barn)

Dagen etter var oppkjørselen min fylt med knuste egg, hvem som står bak det har jeg ingen anelse om, men har mine mistanker. 

Anonymkode: 33766...c99

Noen mennesker eier fader ikke oppdragelse, folkeskikk ei heller generell kunnskap angående lesning av informasjon.
Hadde dette vært meg ville jeg anmeldt damen, men er vel for sent i ditt tilfellet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har aldri gitt noe bort på Finn, kjører det heller på dynga for å slippe bryet. Og det ER bry når den som får tingen krever at gjenstanden leveres på døra, repareres på givers regning eller opptrer ufint. 

Anonymkode: b3c78...ea3

Mange som gjør det, ja! 
Du kan alltids kjøre det til bruktbutikker som tar imot leveringer. Det er enklere enn å selge èn og èn ting, da støtter du også lokalsamfunnet og veldedige organisasjoner. 

Ja det er svært plagsomt og ikke minst frekt, har aldri sagt meg uenig i disse tingene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredelig skrev (På 4.3.2021 den 8.00):

Vi solgte en plasskrevende gjenstand før jul. Priset lavt og mange interessenter. For å sikre seg gjenstanden, vippset en kjøper beløpet vi ville ha. Avtalen var at gjenstanden skulle hentes dagen etter. Og nå, tre måneder senere, står den fortsatt hos oss...

Den tar plass, står veldig i veien hos oss, men blir ødelagt om den settes ut. Purringer på henting blir enten ikke besvart, eller det kommer "tåredryppende" forklaringer på hvorfor den ikke kan hentes riktig enda.

Hva gjør vi? Kan vi kaste gjenstanden? 

 Hadde ikke hatt like stor tålmodighet som dere. Hadde nok meldt at dersom den ikke blir hentet innen.., så blir den lagt ut for salg igjen. og så lagt den ut. Eventuelt vipset pengene tilbake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter å ha lest i tråden her, har jeg lært at jeg ikke skal gi bort ting. Hvis man setter en symbolsk sum, så luker man ut en del useriøse. Skulle ønske det var en måte å luke ut drittsekker på også!

Jeg skulle selge en interiørting for en symbolsk sum. Ei dame skrev melding og ønsket seg denne tingen. Veldig! Men hun hadde ikke bil og jeg bodde 10 km unna. Kanskje jeg kunne ta den med en gang jeg skulle dit? Jeg forbereder flytting, så jeg vil gjerne bli kvitt tingen. Dessuten hadde jeg ingenting å gjøre, så etter litt trygling gikk jeg med på å levere.

Da jeg kom fram, viste det seg at damen bodde i blokk. Jeg ringte på og etter en stund trykket hun på døråpneren. Jeg var litt overrasket, for det er corona og jeg trodde i det minste at hun møtte meg utenfor. Men jeg gikk opp trappene og leverte den på døra. Hun var litt stresset, for hun sto midt i middagen, sa hun. Men hun vippet penger og alle var glade og fornøyde. Trodde jeg.

Utpå kvelden fikk jeg en ganske lunken bedømming av henne. Jeg ble skikkelig overrasket, for jeg syntes selv at jeg hadde vært skikkelig grei. Så jeg spurte henne hvorfor. Da svarte hun at det var fordi jeg kom midt i middagen... Dårlig gjort av meg, selvfølgelig, jeg burde jo forsikret meg om at det passet divaen at jeg leverte på døra akkurat da (det var avtalt, men...) 

Hun beklaget etterpå og vippset meg en femtilapp for bensinen. Jeg vil ikke ha bensinpenger, jeg vil ha igjen den plettfrie scoren min!

Anonymkode: 00dd9...ba5

Det var dårlig gjort av henne. En god score er mye verdt.

Anonymkode: 83e89...538

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter å ha lest i tråden her, har jeg lært at jeg ikke skal gi bort ting. Hvis man setter en symbolsk sum, så luker man ut en del useriøse. Skulle ønske det var en måte å luke ut drittsekker på også!

Jeg skulle selge en interiørting for en symbolsk sum. Ei dame skrev melding og ønsket seg denne tingen. Veldig! Men hun hadde ikke bil og jeg bodde 10 km unna. Kanskje jeg kunne ta den med en gang jeg skulle dit? Jeg forbereder flytting, så jeg vil gjerne bli kvitt tingen. Dessuten hadde jeg ingenting å gjøre, så etter litt trygling gikk jeg med på å levere.

Da jeg kom fram, viste det seg at damen bodde i blokk. Jeg ringte på og etter en stund trykket hun på døråpneren. Jeg var litt overrasket, for det er corona og jeg trodde i det minste at hun møtte meg utenfor. Men jeg gikk opp trappene og leverte den på døra. Hun var litt stresset, for hun sto midt i middagen, sa hun. Men hun vippet penger og alle var glade og fornøyde. Trodde jeg.

Utpå kvelden fikk jeg en ganske lunken bedømming av henne. Jeg ble skikkelig overrasket, for jeg syntes selv at jeg hadde vært skikkelig grei. Så jeg spurte henne hvorfor. Da svarte hun at det var fordi jeg kom midt i middagen... Dårlig gjort av meg, selvfølgelig, jeg burde jo forsikret meg om at det passet divaen at jeg leverte på døra akkurat da (det var avtalt, men...) 

Hun beklaget etterpå og vippset meg en femtilapp for bensinen. Jeg vil ikke ha bensinpenger, jeg vil ha igjen den plettfrie scoren min!

Anonymkode: 00dd9...ba5

En enkelt dårlig score betyr ikke noe. Hvis jeg ser at noen har nedsatt score, så går jeg inn og sjekker. Ofte er er scoren så usaklig at den sier mer om kjøper enn om selger, spesielt hvis selger har kommet med et rolig og saklig tilsvar som forklarer hva som har skjedd. Det er først når det er mange dårlige score at jeg lar være å kjøpe.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
Kristina S. skrev (18 minutter siden):

Går det ikke an å gi henne en dårlig score tilbake?

Det kan hende de har gjort endringer men helt siden de åpnet opp for å gi rating må selgeren starte og hvis kjøperen gir dårlig rating tilbake sitter man med skjegget i postkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Etter å ha lest i tråden her, har jeg lært at jeg ikke skal gi bort ting. Hvis man setter en symbolsk sum, så luker man ut en del useriøse. Skulle ønske det var en måte å luke ut drittsekker på også!

Jeg skulle selge en interiørting for en symbolsk sum. Ei dame skrev melding og ønsket seg denne tingen. Veldig! Men hun hadde ikke bil og jeg bodde 10 km unna. Kanskje jeg kunne ta den med en gang jeg skulle dit? Jeg forbereder flytting, så jeg vil gjerne bli kvitt tingen. Dessuten hadde jeg ingenting å gjøre, så etter litt trygling gikk jeg med på å levere.

Da jeg kom fram, viste det seg at damen bodde i blokk. Jeg ringte på og etter en stund trykket hun på døråpneren. Jeg var litt overrasket, for det er corona og jeg trodde i det minste at hun møtte meg utenfor. Men jeg gikk opp trappene og leverte den på døra. Hun var litt stresset, for hun sto midt i middagen, sa hun. Men hun vippet penger og alle var glade og fornøyde. Trodde jeg.

Utpå kvelden fikk jeg en ganske lunken bedømming av henne. Jeg ble skikkelig overrasket, for jeg syntes selv at jeg hadde vært skikkelig grei. Så jeg spurte henne hvorfor. Da svarte hun at det var fordi jeg kom midt i middagen... Dårlig gjort av meg, selvfølgelig, jeg burde jo forsikret meg om at det passet divaen at jeg leverte på døra akkurat da (det var avtalt, men...) 

Hun beklaget etterpå og vippset meg en femtilapp for bensinen. Jeg vil ikke ha bensinpenger, jeg vil ha igjen den plettfrie scoren min!

Anonymkode: 00dd9...ba5

Kan du kontakte Finn slik at de kan lese kommunikasjonen mellom dere, og evt. slette vurderingen hun ga deg? 🤔

Anonymkode: b3c78...ea3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke frekk, men.. eller kanskje? 

Fant flere søppelsekker på loftet med turutstyr fra da jeg var liten. Mye av det var 20 år gamle billige ting jeg kjøpte da jeg jeg ungdom som ikke er verdt noe som helst. Bare å kaste faktisk.  Men oppi sekkene fant jeg også forsvarsmateriell fra 50-tallet som jeg fikk en gang. Alt fra manualer/feltbøker i svært god stand til diverse tekniske dupeditter som ikke fungerer. Null verdi for meg men garantert verdt masse for en samler. 

Så jeg la ut alt på gis bort mot henting. Men at da tar man ALT. Orket ikke å sitte igjen med nesten like mye etter en samler hentet to ting. La ut uten synlig telefonnummer for å slippe masse meldinger. 

Da jeg sjekket annonsen 30 minutter senere var det 20 svar. Og før jeg rakk å lese noen ringte telefonen. En kar som bor 25 mil unna hadde googlet meg, funnet telefonnummeret til moren min og fått mitt nummer av henne. 

Han kunne komme med en gang og. 

Han fikk det faktisk fordi han var så ivrig og ble tydelig glad for sekkene. 

Han var nok ikke første til å sende melding, men siden det var så viktig for ham at han fant nummeret mitt, fikk han det. Litt frekt av ham kanskje, men han skal ha for initiativet 😀

Anonymkode: 08adb...bb9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke frekk, men.. eller kanskje? 

Fant flere søppelsekker på loftet med turutstyr fra da jeg var liten. Mye av det var 20 år gamle billige ting jeg kjøpte da jeg jeg ungdom som ikke er verdt noe som helst. Bare å kaste faktisk.  Men oppi sekkene fant jeg også forsvarsmateriell fra 50-tallet som jeg fikk en gang. Alt fra manualer/feltbøker i svært god stand til diverse tekniske dupeditter som ikke fungerer. Null verdi for meg men garantert verdt masse for en samler. 

Så jeg la ut alt på gis bort mot henting. Men at da tar man ALT. Orket ikke å sitte igjen med nesten like mye etter en samler hentet to ting. La ut uten synlig telefonnummer for å slippe masse meldinger. 

Da jeg sjekket annonsen 30 minutter senere var det 20 svar. Og før jeg rakk å lese noen ringte telefonen. En kar som bor 25 mil unna hadde googlet meg, funnet telefonnummeret til moren min og fått mitt nummer av henne. 

Han kunne komme med en gang og. 

Han fikk det faktisk fordi han var så ivrig og ble tydelig glad for sekkene. 

Han var nok ikke første til å sende melding, men siden det var så viktig for ham at han fant nummeret mitt, fikk han det. Litt frekt av ham kanskje, men han skal ha for initiativet 😀

Anonymkode: 08adb...bb9

Det har jeg opplevd også. Synes det er ubehagelig når man ønsker å ha kontakten gjennom Finn😅 

Anonymkode: 1206f...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/5/2021 at 10:06 AM, AnonymBruker said:

La ut uten synlig telefonnummer for å slippe masse meldinger. 

Her er jeg blitt helt motsatt. Hadde telefonnummeret mitt synlig tidligere, men det var bare plagsomt med useriøse og aggressivt pågående folk, språkproblemer, fulle folk som sitter på finn.no på natta og som synes det er en lur idé å ringe meg kl 04 på morningen. Og for ikke å snakke om alle de som har sett annonsen og lagret tlfnr mitt for så å ringe å plage meg dager gjerne uker etter at annonsen er slettet og ting for lengst er gitt bort. 

Synes det er mye bedre å ta det meste av kommunikasjon på finn.no sånn at jeg kan sjekke innom når jeg har tid. Så gir jeg tlfnr til den heldige vinneren. 

Men de "flinkeste" finn-brukerene synes jeg er de som ikke trenger noe tlfnr men som spør etter adr, hiver seg i bilen og henter det de vil ha uten noe dersomatte hvisomatte 😊

Endret av Halvgæren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...