Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er jeg drittlei useriøse kjøpere. Har avtalt henting med to stk denne uka. Utvekslet meldinger og avtalt tidspunkt. Ingen av dem dukket opp! Vurderer å markere annonsen som solgt og gi dem en lav vurdering. 

Anonymkode: eeb9b...45d

Synes du skal gjøre det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

hvis jeg forsøker å bli kvitt for eksempel noen bøker, og setter opp pris til hundre kroner. Så kommer det en potensiell kjøper og viser litt interesse. 

men så snart dem får vite at det blir noen kroner i FRAKT også, så blir det plutselig brå-stopp i all kontakt fra dem. Men hvis dem virkelig har SÅ elendig med penger at dem ikke "har råd til" frakt, så burde dem vel egentlig ikke vist noen interesse for noen av bøkene i det hele tatt.                                       

:bond:

Anonymkode: 1d411...cab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (På 7.2.2021 den 14.38):

Ga bort en seng i helga, og merket annonsen med førstemann som dukker opp får den. En mann sendte mld at han nå satt i bilen og var på vei så vi avtalte at han skulle få den.

Noen minutter før han kom, ringte det på døra og en annen mann stod der og sa han skulle ha senga, men han var på en gåtur så han måtte hjem for å hente bilen. Men, uansett så var han den første som dukket opp og da skulle han ha den. Ferdig snakka.

Han som kom med bilen dukket opp og det ble en diskusjon om hvem som hadde retten på senga siden det stod førstemann som dukket opp i annonsen,,,,,,,.

Mannen min sa da at jo det stemmer at han som kom uten bil har mest rett på senga,, så det er bare for han å ta den med seg NÅ! Den skulle ut av huset og bort fra eiendommen med en gang. Vi snakker om en diger dobbeltseng med tunge nattbord og springfjørmadrasser.

Han med bilen smilte litt skjevt og tilbydde seg å enten overta senga eller å kjøre den hjem til den andre mannen hvis han fikk 500 kroner for jobben,,,,.

Han med bilen fikk senga med hjem.

 

 

 

 

Her syntes jeg du håndterte saken litt klønete. Du burde selvsagt ikke ha oppgitt verken adresse eller telefonnummer i selve annonsen, slik at noen bare kunne «dukke opp» på døra di, når du allerede hadde en avtale med en som var på vei for å hente. Når en sender melding om at han sitter i bilen, er på vei, og ønsker å hente gjenstanden, og du svarer at du fortsatt har den så bør det regnes som at dere har en avtale. Å få folk til å kjøre bomtur er i tillegg veldig lite miljøvennlig. 

Anonymkode: b3c78...ea3

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav bort en barnevogn der mottaker ville vi skulle kjøre den hjem til dem (50km). Vi hadde likevel et ærend der i området og tok den med dagen etter. De visste ikke dette og trodde at vi kjørte vogna ens ærend. Vi ringte på og h*n kom ut, grep barnevognen og tok den inn for deretter å smelle igjen døra...

Vi gav bort et skap til en alenemor som ble kjempesur for at vi ikke kunne vente i 3 uker med skapet for henting. Vi hadde presisert i annonsa at det måtte hentes umiddelbart grunnet flytting. Da vi la ut annonsa på nytt klagde hun til moderator i gruppa og fikk oss nesten kasta ut. Hun kom likevel med stor misnøye og henta skapet dagen etterpå (nesten helt nytt skap) og klarte å lire av seg at «slike som oss» hadde en moralsk plikt til å hjelpe alenemødre som var avhengig av NAV for å leve. Jeg bare gikk inn... 

Jeg kaster heller nå enn å gi bort noe. Dette orker jeg ikke mer av. 

Anonymkode: 426c0...b33

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gav bort en barnevogn der mottaker ville vi skulle kjøre den hjem til dem (50km). Vi hadde likevel et ærend der i området og tok den med dagen etter. De visste ikke dette og trodde at vi kjørte vogna ens ærend. Vi ringte på og h*n kom ut, grep barnevognen og tok den inn for deretter å smelle igjen døra...

Vi gav bort et skap til en alenemor som ble kjempesur for at vi ikke kunne vente i 3 uker med skapet for henting. Vi hadde presisert i annonsa at det måtte hentes umiddelbart grunnet flytting. Da vi la ut annonsa på nytt klagde hun til moderator i gruppa og fikk oss nesten kasta ut. Hun kom likevel med stor misnøye og henta skapet dagen etterpå (nesten helt nytt skap) og klarte å lire av seg at «slike som oss» hadde en moralsk plikt til å hjelpe alenemødre som var avhengig av NAV for å leve. Jeg bare gikk inn... 

Jeg kaster heller nå enn å gi bort noe. Dette orker jeg ikke mer av. 

Anonymkode: 426c0...b33

Det er veldig synd om du vil kaste fullt brukbare ting. Prøv heller å sette en lav pris på tingene. Da unngår du dem som bare søker på «gis bort». 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi solgte en plasskrevende gjenstand før jul. Priset lavt og mange interessenter. For å sikre seg gjenstanden, vippset en kjøper beløpet vi ville ha. Avtalen var at gjenstanden skulle hentes dagen etter. Og nå, tre måneder senere, står den fortsatt hos oss...

Den tar plass, står veldig i veien hos oss, men blir ødelagt om den settes ut. Purringer på henting blir enten ikke besvart, eller det kommer "tåredryppende" forklaringer på hvorfor den ikke kan hentes riktig enda.

Hva gjør vi? Kan vi kaste gjenstanden? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredelig said:

Vi solgte en plasskrevende gjenstand før jul. Priset lavt og mange interessenter. For å sikre seg gjenstanden, vippset en kjøper beløpet vi ville ha. Avtalen var at gjenstanden skulle hentes dagen etter. Og nå, tre måneder senere, står den fortsatt hos oss...

Den tar plass, står veldig i veien hos oss, men blir ødelagt om den settes ut. Purringer på henting blir enten ikke besvart, eller det kommer "tåredryppende" forklaringer på hvorfor den ikke kan hentes riktig enda.

Hva gjør vi? Kan vi kaste gjenstanden? 

Jeg ville solgt den på nytt. Første som henter får kjøpe, ingen reservasjon. Får du solgt den til samme pris vippser du første kjøper tilbake.

Anonymkode: d7c51...82f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ville solgt den på nytt. Første som henter får kjøpe, ingen reservasjon. Får du solgt den til samme pris vippser du første kjøper tilbake.

Anonymkode: d7c51...82f

Problemet er at dette er en gjenstand ingen vil kjøpe når det går mot vår... Skal den selges på nytt, må vi vente til desember 2021.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredelig skrev (2 minutter siden):

Problemet er at dette er en gjenstand ingen vil kjøpe når det går mot vår... Skal den selges på nytt, må vi vente til desember 2021.

 

Slutt å være snille. Send en melding om at den hentes NÅ, ikke flere unnskyldninger! 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredelig skrev (40 minutter siden):

Problemet er at dette er en gjenstand ingen vil kjøpe når det går mot vår... Skal den selges på nytt, må vi vente til desember 2021.

 

Da skriver du: "Innen søndag 7.mars 18.00 må xxx være hente. Ved det tidspunktet vil den bli lagt ut på finn.no og gis bort. Pengene du har betalt inn vil ikke bli returnert pga avtalebrudd og vil heller gå som leie av lagringsplass i over tre mnd."

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den verste saken men... Vi skulle gi bort en samling med brukte gjenstander på finn. En av de som sier h#n vil hente det, spør så om noen av tingene er nye.. Halloooo? Tingene gis bort og det du er opptatt av er om de er nye? Skal du selge de videre som ubrukte og nye ting kanskje? Vi valgte å la en annen person uten dikkedarier hente tingene.

Anonymkode: 7c265...156

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke den verste saken men... Vi skulle gi bort en samling med brukte gjenstander på finn. En av de som sier h#n vil hente det, spør så om noen av tingene er nye.. Halloooo? Tingene gis bort og det du er opptatt av er om de er nye? Skal du selge de videre som ubrukte og nye ting kanskje? Vi valgte å la en annen person uten dikkedarier hente tingene.

Anonymkode: 7c265...156

Er det så vanskelig å svare på om noe av det er nytt da? 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det så vanskelig å svare på om noe av det er nytt da? 

Anonymkode: 486e2...04a

Nye ting selger vi.

Anonymkode: 7c265...156

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nye ting selger vi.

Anonymkode: 7c265...156

Uansett, er det så vanskelig å svare på et spørsmål? Hvor stort problem er det for dere å bare skrive «nei»? 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uansett, er det så vanskelig å svare på et spørsmål? Hvor stort problem er det for dere å bare skrive «nei»? 

Hvis en ting gis bort gratis på Finn kan man ta for gitt det ikke er helt nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (6 minutter siden):

Hvis en ting gis bort gratis på Finn kan man ta for gitt det ikke er helt nytt. 

Igjen. Hvor vanskelig er det å svare folk? Hjelpes 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen. Hvor vanskelig er det å svare folk? Hjelpes 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 486e2...04a

Hvor vanskelig er det å tenke selv? hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (41 minutter siden):

Hvor vanskelig er det å tenke selv? hjelpes. 

Til info har jeg gitt bort nye og ubrukte feilkjøp jeg har funnet når jeg rydder kjøkken og bod.

Så spørsmålet var igrunn helt greit, jeg er garantert ikke den eneste som har gitt bort noe som er nytt for å bli raskt kvitt det.

Hadde noen lurt på om det var nytt til tross for hel emballasje på bildene hadde jeg bare svart: "Ja, det er det 😊".

Anonymkode: 2421a...97e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...