Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette tror vi på. :ironi:

Anonymkode: 2f7f6...91d

Hvorfor mener du at dette ikke kan skje? 😂

Anonymkode: 25ed2...54e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor mener du at dette ikke kan skje? 😂

Anonymkode: 25ed2...54e

Samme for meg hva andre tror, vet selv hva jeg gjør.

Anonymkode: bf9fd...6f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke under "gis bort" riktignok.. La ut en vare til 7,000,-. Fikk endel bud på 500,- under men også et til 2,000,- totalt mot at han hentet varen samme kveld. 

Svarte ironisk at da kunne vi si 1000,- og at jeg leverte varen på døren hans. Hvorpå han svarte "avtale" og viste til forbrukerkjøpsloven at man ikke kan gå bort fra en skriftlig avtale om jeg skulle angre. 

Dersom jeg ikke leverte varen ville han anmelde meg, melde meg til forbrukerrådet og til finn. Husker ikke i hvilken rekkefølge. 

Jeg gjorde ikke noe ut av det og hørte ikke noe mer. Men en kort kikk på anmeldelsene av ham, viste at han var en kranglefant av rang. Tror han var mer opptatt av konflikt enn å handle. 

Endret av Gjest McGjest
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 29.6.2020 den 9.18):

Jeg regnet meg frem til at han antageligvis var det, ja :)  Men er introverte fritatt for all sans for normal høflighet? Han kunne takket før han gikk?

Jeg er ganske introvert, men hadde garantert sagt "hei", "tusen takk", og "hade" i det minste :) Å være introvert handler bare om at man lader batteriene når man er alene, og mange av oss er ikke veldig flink til småprat. Normal høflighet har ikke noe med om man er introvert eller ikke. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Ikke «gis bort» men opplevde nylig en kjøper som ville kjøpe noe jeg hadde lagt ut, men h*n «hadde bare tenkt til å bruke halvparten» av det jeg hadde lagt ut varen for. Varen var allerede fornuftig priset, helt ny og lå ute til under 40% av opprinnelig pris. Jeg svarte selvsagt avvisende, siden det var snakk om noen tusenlapper vedkommende ville ha i ekstra «rabatt» og da ble jeg pepret med meldinger om at jeg «burde gi black-week rabatt» :ler: 🤦‍♀️ H*n ga seg ikke da jeg høflig svarte at det ikke var uaktuelt, og mente jeg nærmest burde gi h*n varen siden den hadde ligget ute i over ei uke og det «tross alt er black week nå». 🤦‍♀️

 

Anonymkode: b3c78...ea3

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe jeg ønsker å gi bort, kommer de hjem til meg og henter det, eller kan vi møtes ute? 

Anonymkode: e9860...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

H*n ga seg ikke da jeg høflig svarte at det ikke var uaktuelt, og mente jeg nærmest burde gi h*n varen siden den hadde ligget ute i over ei uke og det «tross alt er black week nå». 🤦‍♀️

Om du svarte at det ikke var uaktuelt er det vel ikke så rart at han ikke ga seg?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (3 timer siden):

Jeg la ut to stk. i praksis ubrukte stoler til salgs. De hadde kosta 3000,- et par år tidligere, men la de ut til 100,- bare for å bli kvitt de, da vi drev å flyttet og hadde overtagelse bare noen dager senere. Presiserte at de måtte hentes snarest mulig.

Var en type som var interessert i de og lurte på om jeg kunne kjøre de til nabobyen ca. 1 time unna, for han hadde ikke anledning til å hente de. Bare bomstasjoner osv ville kommet på rundt 500,-... 

Når jeg sa at dette ikke lot seg gjøre, kunne han hente allikevel,  timene gikk og han dukket ikke opp. Fikk melding omsider om at han hadde blitt forsinket, så vi ble enige om at jeg kunne sette de i garasjen også kunne han hente de når det passet senere på kvelden. 

Fikk melding på natta om at han hadde hentet de. Sendte han en vipps melding, men han betalte aldri og slettet meg også fra Facebook 🙈 

Det var bare en symbolsk sum, men frekt å ikke betale for seg! 

Fyfaen så frekke folk er. Hadde glatt anmeldt vedkommende, av prinsipp! 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2019 den 9.33):

Vanlig folkeskikk blir glemt når man sliter med noe selv. Alle vet vel det? 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Herregud! Hvis man ikke evner å si takk eller å være hyggelig når man er så heldig å få noe så lar en være å ta i mot. 

 

Anonymkode: 11fe0...e6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (12 timer siden):

Jeg la ut to stk. i praksis ubrukte stoler til salgs. De hadde kosta 3000,- et par år tidligere, men la de ut til 100,- bare for å bli kvitt de, da vi drev å flyttet og hadde overtagelse bare noen dager senere. Presiserte at de måtte hentes snarest mulig.

Var en type som var interessert i de og lurte på om jeg kunne kjøre de til nabobyen ca. 1 time unna, for han hadde ikke anledning til å hente de. Bare bomstasjoner osv ville kommet på rundt 500,-... 

Når jeg sa at dette ikke lot seg gjøre, kunne han hente allikevel,  timene gikk og han dukket ikke opp. Fikk melding omsider om at han hadde blitt forsinket, så vi ble enige om at jeg kunne sette de i garasjen også kunne han hente de når det passet senere på kvelden. 

Fikk melding på natta om at han hadde hentet de. Sendte han en vipps melding, men han betalte aldri og slettet meg også fra Facebook 🙈 

Det var bare en symbolsk sum, men frekt å ikke betale for seg! 

Wow, fy søren så frekt :hakeslepp:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke det frekkeste, men jeg er likevel overrasket. 

Vi hadde en tv som ble knust i hjørnet under flytting og fikk en liten fargefeil på det området. Så TVen var jo ødelagt, men likevel fult brukbar. Jeg som ung hadde blitt sjeleglad for en litt ødelagt 65". Derfor ville vi gi den bort, fremfor å kaste den. 

Fikk MANGE på finn som ville ha. Og vedkommende som hentet var presis og hyggelig, så ikke noe problem. Den var stor så måtte hjelpe å bære ut. Her ser jeg at han hadde 3 TVer til i bilen. Så ser han hakket i tv og spør om den er ødelagt. "som jeg skrev i annonsen... " sier jeg. Hvor han, ok da. Tar den med seg.

Synes bare det var litt synd at noen som kanskje trengte den kunne fått i stede. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (2 timer siden):

Dette er vel ikke det frekkeste, men jeg er likevel overrasket. 

Vi hadde en tv som ble knust i hjørnet under flytting og fikk en liten fargefeil på det området. Så TVen var jo ødelagt, men likevel fult brukbar. Jeg som ung hadde blitt sjeleglad for en litt ødelagt 65". Derfor ville vi gi den bort, fremfor å kaste den. 

Fikk MANGE på finn som ville ha. Og vedkommende som hentet var presis og hyggelig, så ikke noe problem. Den var stor så måtte hjelpe å bære ut. Her ser jeg at han hadde 3 TVer til i bilen. Så ser han hakket i tv og spør om den er ødelagt. "som jeg skrev i annonsen... " sier jeg. Hvor han, ok da. Tar den med seg.

Synes bare det var litt synd at noen som kanskje trengte den kunne fått i stede. 

Det syns jeg ikke var noe å reagere på. Gir du bort så gir du bort. Hvis du ønsket at noen med stort behov skal få så må man heller kontakte hjelpeorganisasjoner å høre om de vet om noen som trenger. 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg uten tvil blir mest oppgitt av er disse utlandske menneske som henter alt hele tiden. Jeg har fast varsel på alt som gies bort på Finn innenfor området mitt. Hver gang jeg finner noe som jeg kunne fått god nytte av, er det nesten garantert en idiot før meg som henter og selger igjen. Det som er så fint med selve gies bort er at folk som faktisk trenger det kan bruker det. 

Anonymkode: 4ea9a...ffb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (16 timer siden):

Jeg la ut to stk. i praksis ubrukte stoler til salgs. De hadde kosta 3000,- et par år tidligere, men la de ut til 100,- bare for å bli kvitt de, da vi drev å flyttet og hadde overtagelse bare noen dager senere. Presiserte at de måtte hentes snarest mulig.

Var en type som var interessert i de og lurte på om jeg kunne kjøre de til nabobyen ca. 1 time unna, for han hadde ikke anledning til å hente de. Bare bomstasjoner osv ville kommet på rundt 500,-... 

Når jeg sa at dette ikke lot seg gjøre, kunne han hente allikevel,  timene gikk og han dukket ikke opp. Fikk melding omsider om at han hadde blitt forsinket, så vi ble enige om at jeg kunne sette de i garasjen også kunne han hente de når det passet senere på kvelden. 

Fikk melding på natta om at han hadde hentet de. Sendte han en vipps melding, men han betalte aldri og slettet meg også fra Facebook 🙈 

Det var bare en symbolsk sum, men frekt å ikke betale for seg! 

Håper du la inn en vurdering av ham og beskrev hvordan han går fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det jeg uten tvil blir mest oppgitt av er disse utlandske menneske som henter alt hele tiden. Jeg har fast varsel på alt som gies bort på Finn innenfor området mitt. Hver gang jeg finner noe som jeg kunne fått god nytte av, er det nesten garantert en idiot før meg som henter og selger igjen. Det som er så fint med selve gies bort er at folk som faktisk trenger det kan bruker det. 

Anonymkode: 4ea9a...ffb

Du kan jo ikke bli sur for at noen andre er raskere enn deg? Å hvordan vet du at det er «disse utenlandske menneskene» som henter før deg? 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det syns jeg ikke var noe å reagere på. Gir du bort så gir du bort. Hvis du ønsket at noen med stort behov skal få så må man heller kontakte hjelpeorganisasjoner å høre om de vet om noen som trenger. 

Anonymkode: 486e2...04a

Nei da, som jeg sa, ikke frekkeste opplevd, og hyggelig fyr. Bare overraskende. Vi skrev i annonsen at det er fint om noen trenger den tar kontakt. Han her hadde ikke lest annonsen en gang. Da han ble overrasket over at det var en skade på den. Jeg lurer også på om han trodde vi bare deler ut TVer. Vi kunne fint fått 2-3000 kr hvis den hadde vært hel.

Så hadde bare vært hyggelig å kunne gi til noen som trengte, noe han ikke gjorde med flere TVer i bilen. 

Hvile organisasjoner vil ta imot sånn? Jeg har ved et par anledninger prøvd å finne noen som tar imot barneklær. Så de kan gå direkte til noen som har behov i stede for feks freetex. Men ingen som ville ha. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (1 time siden):

Nei da, som jeg sa, ikke frekkeste opplevd, og hyggelig fyr. Bare overraskende. Vi skrev i annonsen at det er fint om noen trenger den tar kontakt. Han her hadde ikke lest annonsen en gang. Da han ble overrasket over at det var en skade på den. Så hadde bare vært hyggelig å kunne gi til noen som trengte, noe han ikke gjorde med flere TVer i bilen. 

Hvile organisasjoner vil ta imot sånn? Jeg har ved et par anledninger prøvd å finne noen som tar imot barneklær. Så de kan gå direkte til noen som har behov i stede for feks freetex. Men ingen som ville ha. 

Du kan blant annet høre med frelsesarmeen, kirkens bymisjon etc. mange der har ikke råd til å feks kjøpe seg en ny tv, seng osv. har gitt bort både klær og ting til frelsesarmeen, tar kontakt med dem og hører om de kanskje vet om noen som trenger. 

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Finn en del, og har stort sett gode erfaringer :) men noen rare opplevelser blir det jo.

Denne historien er mer morsom enn frekk, men poster den likevel. Jeg skulle gi bort en blender jeg ikke hadde bruk for. Det var mange interesserte, og jeg brukte første-mann-til-mølla prinsippet. Jeg avtalte med en mann som skulle hente den kjapt. Han kom som avtalt og var veldig hyggelig. Og ganske ivrig etter mer enn blenderen viste det seg. I løpet av fem minutter fikk jeg høre livshistorien, og ble invitert både på kaffe og å komme hjem til ham på middag. Jeg takket høflig nei, jeg har mann og barn, og var ikke helt forberedt på en slik invitasjon heller 🤭 

En annen gang skulle jeg selge en pyntegjenstand for en billig penge, og avtalte med en interessert kjøper. Men kjøperen var en skikkelig surrete person. Han rotet med tidspunkt, det var mye frem og tilbake, og tilslutt kom han frem til at han hadde jo ikke bil så han kunne ikke hente tingen (kan man glemme noe sånt?). Han spurte da meg om jeg kunne kjøre gjenstanden hjem til ham. Jeg sa greit, men da skal jeg ha betalt ekstra for det. Det var ok for ham. Han hadde ikke vipps heller, og ville betale kontant når han fikk gjenstanden.

Vi avtalte et cirka tidspunkt (på nytt), men avtalen var at han skulle gi meg beskjed 30 minutter før han selv var hjemme, slik at jeg ikke kom til et tomt hus. Tiden gikk og jeg hørte ikke noe fra ham, og det begynte å bli sent på kveld. Jeg begynte å lure på om han hadde glemt alt sammen.

Jeg fikk til slutt tak i ham, og han forklarte at han var forsinket og hadde glemt å gi meg beskjed. Han lurte også på om jeg kunne komme neste dag. Og må innrømme at da ble jeg ganske sur og sa at det gidder jeg faktisk ikke.. Han fikk muligheten til å hente tingen, men det kunne han ikke. Jeg solgte gjenstanden til neste person som var interessert, og alt gikk knirkefritt. 

Anonymkode: c5cda...516

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort litt ødelagte ski. Fikk mange som ville ha, ordnet møte og han sa nei det ville han ikke ha for han skulle selge det videre på Finn. Og han måtte bare være kjapp for å få det med seg og hadde ikke lest at skiene var litt ødelagt. Han Ble sur på meg 🤨 men det kom en gjeng senere som var superhappy, som trengte de til utdrikningslag 

Anonymkode: 4c4d6...9d2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...