Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke frekk, men litt pussig...

Gav nylig bort noen knagger på Finn. Type kjøpt på Europris, til å lime på veggen, kosta 20 kr. 

Var flere som var interessert, men ingen som kom og henta. En som ville ha meg til å levere de (særlig...).

Så fikk jeg melding av en fyr som ville hente. Topp! Vi avtalte tid neste dag, og han kom. I en flunkende ny Tesla 😆

Han må ha brukt mer i strøm, slitasje og bompenger enn de knaggene var verdt 😂 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.6.2020 den 8.44, nomore82 skrev:

Han kunne jo ha gått?

Blir slitasje på sålene. Eller mener du gå barbent?

Anonymkode: 3ad41...2d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at skambud ikke er greit! Og de som prøver seg med det, får en kjip melding i retur. Selvfølgelig er det lov å prute, men skambud er bare ekkelt. Liker ikke griske mennesker!

Anonymkode: 7bcae...007

Er så enig! La ut et hjulsett en gang for 4000,- med strøkne felger og premium vinterdekk med 7-8mm mønster igjen, som hadde kjørt kun en sesong. 4000,- er absolutt ingen upris for et komplett sett hjul som er over gjennomsnittet bra standsmessig. 
Allikevel rant det inn meldinger fra tullinger som bydde både 500,- og 1000,- for hele settet. 

 

Var i ferd med å gi helt opp på menneskeheten, da det plutselig tikka inn ei melding fra en polakk som ville ha det for summen som stod i annonsen, og kunne hente samme kveld. Superhyggelig og ryddig kar som var veldig takknemlig når jeg låste meg inn for å hente hjulsettet til ham sent på kvelden. 

Heldigvis finnes det fortsatt mennesker som ser hva de faktisk får for en symbolsk sum - dette settet kunne jeg lett tatt det dobbelte for og kanskje mer, sånn helt egentlig. 

Anonymkode: 4e0b8...0f6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2020 at 10:36 PM, Miss-Grey said:

Interessant artikkel!

Noe av det var kanskje litt opplagt, men jeg synes at det var fint at de fikk frem de eksemplene som ble vurdert opp mot avtaleloven.

Er så lei av folk som sender melding angående noe jeg selger og sier: «Jeg tar den! Er det greit at jeg henter mandag klokka 16.30?». Etter at du har bekreftet tidspunktet, og kanskje satt en eller annen fritidsaktivitet på vent, oppdager du at ingen dukker opp.

Så får du kanskje melding noen dager senere, der det står «beklager, jeg fant en som var finere». Det er ikke bare ufint, men også brudd på avtaleloven!

Som en fun fact kan jeg også nevne at det er langt færre som trekker seg eller unnlater å møte opp etter at jeg fikk profilbilde på Finn. Kanskje fordi de får dårlig samvittighet når de ser at det faktisk er en person i andre enden, slik artikkelen antyder?

Bor du i hus? Hvis det ikke er så dyre ting, så be om at kjøper vipser på forhånd, så setter du det utenfor døren og så kam selger komme å hente. Da slipper du å vente forgjeves.

Anonymkode: 4471b...ed2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i hus? Hvis det ikke er så dyre ting, så be om at kjøper vipser på forhånd, så setter du det utenfor døren og så kam selger komme å hente. Da slipper du å vente forgjeves.

Anonymkode: 4471b...ed2

Takk for tipset! Det er egentlig ikke noe sted utenfor som er under tak, så derfor foretrekker jeg personlig overlevering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg er flittig bruker av gis bort på finn og har stort sett gode opplevelser med folk. Kanskje fordi jeg har lært meg å sile ut useriøse folk,men av og til glipper det. 

Jeg skulle gi bort en gammel fryser. Den så fæl ut, men fungerte helt perfekt. En fyr var veldig interessert og vi avtalte tid. Han kom på gitt tidspunkt(hurra), men her stopper det også. Han mente at jeg burde betale han for både bensin og bompenger siden han var så snill å hjelpe meg å rydde bort søppelet mitt 🙄 Jeg sa selvsagt at det var uaktuelt. Han laget et skikkelig nummer utav seg, trampet i bakken og oppførte seg generelt som en trassen 3åring. Jeg nektet selvsagt å slippe han inn, så han reiste uten fryseren. Glad han la frem dette før vi fikk den i bilen for å si det slik. 

En veldig hyggelig eldre mann hentet den samme kvelden istedet. 

Anonymkode: c0b3f...30d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å gi bort noen fine kjoler til noen som trenger det, fikk jæklig mye respons og mas om de var renset (lenge før koronaen var en hit), om jeg kunne betale omsying osv. Noen skulle hente og kom aldri. Jeg donerte de til slutt til en lokal loppis på misjonshuset, de fikk en slant og solgte de, med forhåpentligvis mindre trøbbel enn jeg hadde på å prøve å GI de bort.

Anonymkode: e5f0a...725

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle være litt ekstra gavmilde i fjor jul, og bestemte oss for å hjelpe 2 familier med alt av mat og pakke til barna. 

Hadde kjøpt inn 2 kasser med blant annet 2 pk pinnekjøtt, alt av tilbehør, 2 pk laks, twist og dessert you name it. 

Hver kasse kostet opp mot 800,- 

I tillegg ville vi også vite alder på barna samt hva de ønsket seg til jul, slik at vi kunne kjøpe inn til dem. 

En familie med 3 barn tok kontakt, overlevering av kasse og pakke gikk fint. 

Den andre kassen var UMULIG å få gitt vekk. 

Folk skrev "vi har ikke mulighet til å hente, men du kan gjerne vippse penger" - svarte at vi leverer gjerne til dem, da var det ingen svar å få. 

Avtalte med en annen familie at jeg skulle levere til dem, lille julaften kom og jeg stod utenfor boligen hennes (trodde jeg). Hun ga meg falsk adresse.. 

Fikk sikkert over 100 meldinger fra folk i hele landet om ikke vi kunne vippse. I annonsen stod det "vi gir vekk kasse samt gave, må være i nærområdet".

Ente opp med at den ene kassen ikke ble gitt vekk, pga 3 familier som bare gikk rundt grøten - fikk ikke funnet en ny familie før julen kom.. 

 

Anonymkode: 5437c...cb3

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi skulle være litt ekstra gavmilde i fjor jul, og bestemte oss for å hjelpe 2 familier med alt av mat og pakke til barna. 

Hadde kjøpt inn 2 kasser med blant annet 2 pk pinnekjøtt, alt av tilbehør, 2 pk laks, twist og dessert you name it. 

Hver kasse kostet opp mot 800,- 

I tillegg ville vi også vite alder på barna samt hva de ønsket seg til jul, slik at vi kunne kjøpe inn til dem. 

En familie med 3 barn tok kontakt, overlevering av kasse og pakke gikk fint. 

Den andre kassen var UMULIG å få gitt vekk. 

Folk skrev "vi har ikke mulighet til å hente, men du kan gjerne vippse penger" - svarte at vi leverer gjerne til dem, da var det ingen svar å få. 

Avtalte med en annen familie at jeg skulle levere til dem, lille julaften kom og jeg stod utenfor boligen hennes (trodde jeg). Hun ga meg falsk adresse.. 

Fikk sikkert over 100 meldinger fra folk i hele landet om ikke vi kunne vippse. I annonsen stod det "vi gir vekk kasse samt gave, må være i nærområdet".

Ente opp med at den ene kassen ikke ble gitt vekk, pga 3 familier som bare gikk rundt grøten - fikk ikke funnet en ny familie før julen kom.. 

 

Anonymkode: 5437c...cb3

Den ene familien spiste heller Ribbe, så vi kjøpte i tillegg en ribbe for å ligge i kassen.

Anonymkode: 5437c...cb3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga vekk en defekt dampvasker, måtte levere den til henne var i nærheten så gikk for det samme, når jeg kom hjem fikk jeg melding om at den ikke virka og hun ville ha pengene igjen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle være litt ekstra gavmilde i fjor jul, og bestemte oss for å hjelpe 2 familier med alt av mat og pakke til barna. 

Hadde kjøpt inn 2 kasser med blant annet 2 pk pinnekjøtt, alt av tilbehør, 2 pk laks, twist og dessert you name it. 

Hver kasse kostet opp mot 800,- 

I tillegg ville vi også vite alder på barna samt hva de ønsket seg til jul, slik at vi kunne kjøpe inn til dem. 

En familie med 3 barn tok kontakt, overlevering av kasse og pakke gikk fint. 

Den andre kassen var UMULIG å få gitt vekk. 

Folk skrev "vi har ikke mulighet til å hente, men du kan gjerne vippse penger" - svarte at vi leverer gjerne til dem, da var det ingen svar å få. 

Avtalte med en annen familie at jeg skulle levere til dem, lille julaften kom og jeg stod utenfor boligen hennes (trodde jeg). Hun ga meg falsk adresse.. 

Fikk sikkert over 100 meldinger fra folk i hele landet om ikke vi kunne vippse. I annonsen stod det "vi gir vekk kasse samt gave, må være i nærområdet".

Ente opp med at den ene kassen ikke ble gitt vekk, pga 3 familier som bare gikk rundt grøten - fikk ikke funnet en ny familie før julen kom.. 

 

Anonymkode: 5437c...cb3

Opplevde nesten det samme selv. Etter 3 jævla forsøk på å levere gavene til en familie, sist kvelden på lillejulaften. Så ga vi opp. Kjørte innom krisesenteret i byen på morgenen på julaften, de var overlykkelige!!

Fant forøvrig ut at den familien vi hadde kjøpt inn til, ikke var så dårlig stilt som de mente og fikk vite litt av hvert av folk. Etter denne opplevelsen, så skal litt av mitt julebidrag  gå til krisesenteret og de som må være der!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vegglampe skrev:

Opplevde nesten det samme selv. Etter 3 jævla forsøk på å levere gavene til en familie, sist kvelden på lillejulaften. Så ga vi opp. Kjørte innom krisesenteret i byen på morgenen på julaften, de var overlykkelige!!

Fant forøvrig ut at den familien vi hadde kjøpt inn til, ikke var så dårlig stilt som de mente og fikk vite litt av hvert av folk. Etter denne opplevelsen, så skal litt av mitt julebidrag  gå til krisesenteret og de som må være der!

Ja, vi også. Vi gav til lokalt veldedighetssenter her. Så fikk en familie gjennom dem 👍

Ja, det tenker vi også - i år blir det rett og slett å bidra til/via veldedighetssenteret.

Anonymkode: 5437c...cb3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, vi også. Vi gav til lokalt veldedighetssenter her. Så fikk en familie gjennom dem 👍

Ja, det tenker vi også - i år blir det rett og slett å bidra til/via veldedighetssenteret.

Anonymkode: 5437c...cb3

Kassen ble levert 25, så ble riktignok ikke julemat til familien - men de fikk no til romjulen eller nyttårsaften hvertfall. Irriterende uansett.

Anonymkode: 5437c...cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle være litt ekstra gavmilde i fjor jul, og bestemte oss for å hjelpe 2 familier med alt av mat og pakke til barna. 

Hadde kjøpt inn 2 kasser med blant annet 2 pk pinnekjøtt, alt av tilbehør, 2 pk laks, twist og dessert you name it. 

Hver kasse kostet opp mot 800,- 

I tillegg ville vi også vite alder på barna samt hva de ønsket seg til jul, slik at vi kunne kjøpe inn til dem. 

En familie med 3 barn tok kontakt, overlevering av kasse og pakke gikk fint. 

Den andre kassen var UMULIG å få gitt vekk. 

Folk skrev "vi har ikke mulighet til å hente, men du kan gjerne vippse penger" - svarte at vi leverer gjerne til dem, da var det ingen svar å få. 

Avtalte med en annen familie at jeg skulle levere til dem, lille julaften kom og jeg stod utenfor boligen hennes (trodde jeg). Hun ga meg falsk adresse.. 

Fikk sikkert over 100 meldinger fra folk i hele landet om ikke vi kunne vippse. I annonsen stod det "vi gir vekk kasse samt gave, må være i nærområdet".

Ente opp med at den ene kassen ikke ble gitt vekk, pga 3 familier som bare gikk rundt grøten - fikk ikke funnet en ny familie før julen kom.. 

 

Anonymkode: 5437c...cb3

Mange av de som melder seg på sånt håper på å få penger de kan bruke på noe annet, og har sjeldent med at de har dårlig økonomi. Frekke mennesker!!

Anonymkode: 5cba7...c77

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de som melder seg på sånt håper på å få penger de kan bruke på noe annet, og har sjeldent med at de har dårlig økonomi. Frekke mennesker!!

Anonymkode: 5cba7...c77

Tror det er sant det du sier. Selv ville jeg blitt overlykkelig for en kasse med mat. Det er synd at enkelte folk prøver å svindle andre, det ødelegger bare for alle sammen. 

Anonymkode: e5fd1...eba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir vekk ting fordi man normalt sett ikke vil bruke penger på og kaste det selv.

Man gir ikke ting vekk for og få et "takk". Man burde takke dem for at dem orket og komme og hente tingene istedentfor at man slipper og bruke penger selv 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de som melder seg på sånt håper på å få penger de kan bruke på noe annet, og har sjeldent med at de har dårlig økonomi. Frekke mennesker!!

Anonymkode: 5cba7...c77

Ja, det oppdaget vi - derfor vi ville gi fysisk mat og gaver og ikke penger.

Anonymkode: 5437c...cb3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...