Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mr&Ro skrev:

Hahaha😊 Er du sliten i sommervarmen, eller er det trygda som er sent ute igjen? Send over mobilnummeret ditt så skal jeg Vippse deg 300 kroner til en pakke røyk til deg🤗 Ha en fortsatt fin kveld😘  Moderator, det er helt i orden om du sletter dette svaret så lenge du også sletter Anonym sitt😉

Så var det ikke selvskryt tråden handler om heller da 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 76fe8...b1c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er verdens beste menneske. Post slike ting på FB siden din istedenfor her. Patetisk at du skrev det her. Du ser hva tittelen på tråden er?

Anonymkode: f021e...da4

og ellers har du det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var ivrig bruker av finn medan eg studerte, men må innrømme at eg no har gått over til å kaste ein del ting med låg verdi i bosset fordi det tek alt for lang tid å få solgt det eller gitt det bort (er ikkje Fretex eller liknande her). Mange ting har ikkje blitt henta. Det kan så klart hende at den som skal hente blir sjuk, eller det skjer noko viktig som gjer at ein ikkje får sagt ifrå om at ein ikkje dukkar opp. Men det skjedde påfallande ofte at personen ikkje møtte. Eg gjekk fleire bomturar fordi folk ville eg skulle komme til sentrum med tinga, og så dukka dei ikkje opp. Ein gang sette eg ut elektronikk ut på trappa fordi eg måtte rekke eit fly, og det var heilt sikkert at det kom til å bli henta innan tre kvarter (ja eg veit det var dumt av meg). Personen kom ikkje (og gav heller ikkje beskjed), det begynte å regne dagen etter og tingen vart øydelagt. Ein gang hadde kjøpar pruta ned varene ganske så kraftig og forlangte i tillegg at eg møtte opp på jobben hennar. Da eg kom, hadde ho for lite kontantar fordi ho måtte betale parkering, og eg fekk langt mindre enn avtalt. Eg sa ikkje noko. Det var uansett ikkje snakk om store summen. Og eg ville jo ha positiv omtale. Kunden har alltid rett 🙂

Anonymkode: 1fff1...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg var ivrig bruker av finn medan eg studerte, men må innrømme at eg no har gått over til å kaste ein del ting med låg verdi i bosset fordi det tek alt for lang tid å få solgt det eller gitt det bort (er ikkje Fretex eller liknande her). Mange ting har ikkje blitt henta. Det kan så klart hende at den som skal hente blir sjuk, eller det skjer noko viktig som gjer at ein ikkje får sagt ifrå om at ein ikkje dukkar opp. Men det skjedde påfallande ofte at personen ikkje møtte. Eg gjekk fleire bomturar fordi folk ville eg skulle komme til sentrum med tinga, og så dukka dei ikkje opp. Ein gang sette eg ut elektronikk ut på trappa fordi eg måtte rekke eit fly, og det var heilt sikkert at det kom til å bli henta innan tre kvarter (ja eg veit det var dumt av meg). Personen kom ikkje (og gav heller ikkje beskjed), det begynte å regne dagen etter og tingen vart øydelagt. Ein gang hadde kjøpar pruta ned varene ganske så kraftig og forlangte i tillegg at eg møtte opp på jobben hennar. Da eg kom, hadde ho for lite kontantar fordi ho måtte betale parkering, og eg fekk langt mindre enn avtalt. Eg sa ikkje noko. Det var uansett ikkje snakk om store summen. Og eg ville jo ha positiv omtale. Kunden har alltid rett 🙂

Anonymkode: 1fff1...ae8

Det er mulig å forlange hele eller deler av summen betalt på forskudd da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg var ivrig bruker av finn medan eg studerte, men må innrømme at eg no har gått over til å kaste ein del ting med låg verdi i bosset fordi det tek alt for lang tid å få solgt det eller gitt det bort (er ikkje Fretex eller liknande her). Mange ting har ikkje blitt henta. Det kan så klart hende at den som skal hente blir sjuk, eller det skjer noko viktig som gjer at ein ikkje får sagt ifrå om at ein ikkje dukkar opp. Men det skjedde påfallande ofte at personen ikkje møtte. Eg gjekk fleire bomturar fordi folk ville eg skulle komme til sentrum med tinga, og så dukka dei ikkje opp. Ein gang sette eg ut elektronikk ut på trappa fordi eg måtte rekke eit fly, og det var heilt sikkert at det kom til å bli henta innan tre kvarter (ja eg veit det var dumt av meg). Personen kom ikkje (og gav heller ikkje beskjed), det begynte å regne dagen etter og tingen vart øydelagt. Ein gang hadde kjøpar pruta ned varene ganske så kraftig og forlangte i tillegg at eg møtte opp på jobben hennar. Da eg kom, hadde ho for lite kontantar fordi ho måtte betale parkering, og eg fekk langt mindre enn avtalt. Eg sa ikkje noko. Det var uansett ikkje snakk om store summen. Og eg ville jo ha positiv omtale. Kunden har alltid rett 🙂

Anonymkode: 1fff1...ae8

nei kunden har ikke alltid rett.

Anonymkode: 91f74...d96

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.11.2019 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarte du å gi bort et helt basseng? Bassenget vi har må graves opp fra bakken, da det er der det er plassert og 20 meter langt.

Anonymkode: cd161...1b3

kan jo ha vært et oppblåsbart basseng da

Anonymkode: 91f74...d96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rett å gjøre her? Blir så usikker og redd for å gjøre feil. 

Har lagt ut en klespakke gratis. En dame ville hente på mandag. Dukket ikke opp, sa heller ikke noe. Idag er det en annen en som etterspør klespakke på en lokal gis bort side. Fristende å gi de til henne istede. 

Anonymkode: 8c0a9...6da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi bort spisebordet vårt, da vi hdde kjøpt nytt. Hadde kjøpt fine spisestoler, og de var med på bildene jeg la ut på finn. Presiserte at det KUN er bordet som gis bort, og ikke noen stoler med på kjøpet. 

En polakk ringer å spør om han kan få bordet, så jeg svarer ja. (Bordet var ikke stygt på noen måte, kun noen riper). 

Han kommer dagen etterpå og ser ut som en skikkelig torpedo med flere kamerater. Mannen min går ut til de, da han er utlending og stor haha. Så viser mannen min bordet, som står i garasjen. Da klikker det for mannen som kom, og spør etter stolene! Derfor han har kjørt i 1 time.

Mannen min sier de er nye og koster 1500 kr stykket, så de gis naturlig ikke bort! Ender med at han blir drit aggresiv og bare spinner ut fra gårdsplassen her. Da merket jeg at jeg det begynte å gå litt for langt altså! Han tok selvfølgelig ikke med seg bordet. Gidder ikke å gi bort ting på finn mer, folk er sååå frekke. Har flere episoder også.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er rett å gjøre her? Blir så usikker og redd for å gjøre feil. 

Har lagt ut en klespakke gratis. En dame ville hente på mandag. Dukket ikke opp, sa heller ikke noe. Idag er det en annen en som etterspør klespakke på en lokal gis bort side. Fristende å gi de til henne istede. 

Anonymkode: 8c0a9...6da

Gi det til hu andre. Når man ikke dukker opp som avtalt og ikke gir beskjed har man ikke lenger en avtale syns jeg

Anonymkode: 76fe8...b1c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Frekkeste jeg har opplevd var da jeg la inn tlf nr i ann….da jeg har søkbart nummer stod det plutselig 4 rumenere i hagen, men jeg hadde allerede gjort avtale med en annen, noe de ikke ville godta siden de var der først. Men da jeg startet motorsagen og gikk mot dem forsvant de ganske fort 🙂

Ellers er det jo underholdende  å få mld på uforståelig norsk : jeg koma plutselig, lita penga trenga gratis,jeg Syria ike penga må få,koma nå henta fort, du gi meg alt glad jeg bli OSV...….I slike tilfeller sender jeg dem bare en link til voksenopplæringens norsk kurs for invandrere 🙂 da får jeg gjerne mld tilbake : do rasist og jeg svarer tilbake : nei ikke rasist men rasebevisst 🙂

Halleluja for FINN 🙂 

Anonymkode: c332b...f9e

Dust!

Anonymkode: 8f16d...5df

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er rett å gjøre her? Blir så usikker og redd for å gjøre feil. 

Har lagt ut en klespakke gratis. En dame ville hente på mandag. Dukket ikke opp, sa heller ikke noe. Idag er det en annen en som etterspør klespakke på en lokal gis bort side. Fristende å gi de til henne istede. 

Anonymkode: 8c0a9...6da

Du er for snill. Selvsagt gir du det til nestemann 😊 Jeg solgte noe til en annen bare en time senere fordi vedkommende ikke dukket opp som avtalt. En avtale er en avtale 

Anonymkode: eeb9b...45d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Bruker veldig sjelden Finn, men det hender jeg gir bort ting via en lokal Facebookgruppe. 
For en tid tilbake hadde vi storrydding i garasjen og jeg la ut en annonse om å gi bort en stor stabel med gulvflis. Det var snakk om over 15 kvadrat, alle nye og i pakken sin. Jeg la også med bilde av stabelen med flispakkene. 
En kar svarte omtrent umiddelbart og sa han kunne komme og hente om en time. Fyren kom som avtalt... i en knøttliten bil. 
Det første han sa da han kom var at han kanskje ikke fikk med seg alt i bilen sin, men om vi hadde mulighet for å kjøre de til han med henger? Da vi sa nei ble han kjempesur, fordi flisene var selvsagt altfor tunge til at han kunne kjøre det i bilen sin og det burde vi informert om. 
Jeg vet ikke jeg, men i min verden er det ganske klart at 15 kvadratmeter med gulvflis veier litt mer enn 2 kilo...

En annen episode jeg har, men dette har ingenting med Finn å gjøre, da...
Skolekorpset holdt sitt årlige loppemarked og jeg var ansvarlig. På formiddagen kom en mann bort til meg og ble stående og småprate. Han spurte blant annet hva vi gjorde med de varene som ikke ble solgt i løpet av helgen. 
Jeg svarte som sant var, at de ble enten kastet eller gitt til en lokal bruktbutikk vi hadde avtale med. 
Litt senere på dagen så jeg at det sto en lapp med "Reservert" på en flott, gammel kaketine som sto priset til 750,- Selgeren som sto i nærheten sa at det var en mann som skulle ha den, men han hadde ikke med seg penger så han måtte komme tilbake litt senere på dagen for å hente den. Vi hadde flere som var interessert i denne tina i løpet av dagen, men kunne jo ikke selge den siden den var reservert. 
Da vi stengte for helgen og var i gang med å rydde lokalene ser jeg at kaketina ikke var borte enda. Hun som hadde gjort avtale med kjøperen sendte han en melding og sa at han måtte komme og hente den med en gang. Da troppet mannen opp, den samme mannen som jeg hadde snakket med tidligere på dagen. Han sa at siden vi nå var i gang med å rydde så ville han ha tinen gratis. For om han ikke tok den så kom vi jo uansett til å kaste den eller gi den bort til bruktbutikken!
Han hadde rett og slett spekulert i dette og det viste seg at han hadde reservert et par andre ting også, hos en annen selger. 
Heldigvis er jeg ikke så konfliktsky, så jeg sto på mitt om at han måtte betale, noe han da ikke ville. Neivel, da får du heller ikke varene, men jeg kjøper de selv, sa jeg. Som sagt, så gjort, jeg kjøpte varene, la de ut på Facebook dagen etter og ga overskuddet til korpset. 
 

Jeg lurer på hva som får folk til å bli sånn. Det er jo hinsides normal oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er verdens beste menneske. Post slike ting på FB siden din istedenfor her. Patetisk at du skrev det her. Du ser hva tittelen på tråden er?

Anonymkode: f021e...da4

Her er det du som er patetisk. 

Anonymkode: e5fd1...eba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er rett å gjøre her? Blir så usikker og redd for å gjøre feil. 

Har lagt ut en klespakke gratis. En dame ville hente på mandag. Dukket ikke opp, sa heller ikke noe. Idag er det en annen en som etterspør klespakke på en lokal gis bort side. Fristende å gi de til henne istede. 

Anonymkode: 8c0a9...6da

Bare gi til neste mann!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat gis bort, men jeg skulle selge en hest for noen år siden. For de som kan litt om hest, så var det en 11 år gammel kaldblodstraver hoppe. Ble brukt til ridning og hadde startet 1m i sprang med plassering. Gullkantet stamtavle og vist mye fart og talent i trening, så et bra avlsemne. Pga min interesse ble det aldri mer enn noen lokalkjøringer. Hesten var helt problemfri og grei i all håndtering. Jeg visste at kaldblodstravere var lavt priset utenfor travsporten, så jeg satt hesten til 10 000,- inkl en sal som var verdt ca 2000,-. Fikk noen interesserte, men endte til slutt opp med å avtale å selge hesten og salen for 8000,- samlet. De kom for å hente, hilste på hesten. Alt virket greit. Hesten ble lastet på hengeren og vi skulle skrive kontrakt. Kjøper drar frem noen kontanter og sa at han ikke hadde tatt med seg mer enn 6000,-..🙄 Jeg ble litt paff, men tenkte faen heller, jeg gidder ikke å lage noe styr.... Hesten måtte bort pga mangel på plass og jeg begynte å få lite tid. Så jeg tok imot pengene. Viste seg i det minste at det var dyrevennlige folk, for hesten er hos dem fortsatt og virker fornøyd og glad utifra bilder og videoer jeg har sett og det er jo det viktigste.

Anonymkode: 01268...d0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper drar frem noen kontanter og sa at han ikke hadde tatt med seg mer enn 6000,-..🙄 JAnonymkode: 01268...d0f

Ufin måte å forhandle ned pris på selvsagt, men heldigvis ble det ikke lagd pølser av hesten i ettertid.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 21.30, Mr&Ro skrev:

Mer som en morsom historie😊

Jeg sendte en mld på en trehjulsykkel som var tilsalgs og fikk tilbudet. Den kostet 200 mener jeg.
Da jeg kom til selger var dette en alenemor med en datter som skulle selge trehjulingen for å kjøpe seg vanlig sykkel. Men hun måtte spare til denne, og det kom frem at mora hadde dårlig råd. 
Sykkelen hun skulle kjøpe  kostet 500 og jenta var litt bekymret for om hun rakk å spare nok til den.

Vi stod og snakket litt og jeg så de hadde bakt boller, så jeg tilbydde meg å kjøpe trehjulsykkelen for 200 og betale 300 ekstra om jeg fikk med meg en pose boller til kveldsmaten😂

Aldri har vel en handel gått så fort i orden og jeg fikk med boller, sykkel og en stor klem fra en fornøyd jente.

Da jeg kom hjem og fortalte mannen min hva jeg hadde gjort holdt han på å flire seg fordervet, for trehjulsykkelen kostet 399 ny på Biltema😊 

Men når alle er fornøyde og bollene er spist kan en vel ikke klage😋

Nå ble jeg varm i hjertet ❤

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...