Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest padawan

Jeg har diverse liggende ute på Finn som koster et par tusen hver seg. Hater når folk tilbyr å betale type 1/3 av prisen det er lagt ut for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Du vet at deprimerte mennesker ikke ser annet enn egne problemer?

Anonymkode: ff4a4...6e9

Det er ikke sant. Du snakker som at alle deprimerte mennesker er helt like. 

Anonymkode: 92250...afc

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, padawan skrev:

Jeg har diverse liggende ute på Finn som koster et par tusen hver seg. Hater når folk tilbyr å betale type 1/3 av prisen det er lagt ut for. 

Ja, det er så sykt irriterende! Skambud lar aldri vente på seg. Det er ALDRI noen som byr det som står i annonsen på første forsøk. De skal alltid prøve seg med skambud på minst halve prisen av det som står. Selv når jeg har skrevet i annonsen at "disse tingene selges av et barn, og han skal ha pengene selv, så ingen skambud takk" så klarer folk å lire av seg pissebud og prøver å snyte et barn for penger. F.eks. elektr.spill som ble solgt for 30-40 kr stk, altså bare noen tiere, skulle folk absolutt prute på.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 17.39, cleangal skrev:

Når er «dagtid»? Gir bort noe via Facebook, og mottaker spurte om jeg var hjemme på dagtid i dag. Jeg svarte at jeg har fri i dag og skulle være hjemme. Og det har jeg vært, bortsett fra en tur til postkassen (og da så jeg inngangsdøra hele tida). Nå er klokka 17.30, og vedkommende har ennå ikke dukket opp. Ingen melding, og selvfølgelig avlogget Facebook. Folk, altså...

Jeg tenker at «dagtid» betyr sånn ca det samme som vanlig arbeidstid, en gang mellom 8/9 og 16/17. H•n hadde vel sagt ettermiddag/kveld hvis h•n mente etter 16/17?

Oppdaterer denne litt...

Det har nå gått over en måned. Tingene er fremdeles ikke hentet, og personen som skulle ha dem har blokkert meg på Facebook. Har sendt melding til administrator i gruppa, og det var visst ikke første gang det var tull med vedkommende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne endte jeg opp med å ha sex med en som kjøpte en lenestol, det var full klapp mentalt mens vi snakket sammen.

Villeste jeg har gjort i mitt liv, men gud så spennende.

Anonymkode: 36b9f...f77

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne endte jeg opp med å ha sex med en som kjøpte en lenestol, det var full klapp mentalt mens vi snakket sammen.

Villeste jeg har gjort i mitt liv, men gud så spennende.

Anonymkode: 36b9f...f77

Full klapp? 

Anonymkode: e9c15...932

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke finn.no, men på en FB gruppe for folk som liker å reise med Kielferga. 

Color Line samarbeider med flere kleskjeder som gir ut gavekort på et to-døgns cruise dersom man hadler for 1500 kr eller mer. Oppdaget at jeg hadde et par sånne gavekort som var i ferd med å utløpe liggende og siden jeg ikke har mulighet til å bruke dem selv (kun avreise søndag til torsdag, jeg kan ikke reise i ukedagene pga jobb) fant jeg ut at jeg skulle gi dem bort i gruppa.

Tok bilder av gavekortene og skrev klart og tydelig at det var førstemann til mølla. Fikk masse Messenger meldinger fra folk som ville ha gavekortene og kommentarfeltet ble fylt av en kombinasjon av tåredryppende grunner for at nettopp denne personen skulle få et gavekort og sure meldinger om at kortene allerede var brukt. En fyr maste fælt om at det ikke var måltider inkludert.

Første og siste gangen jeg gir bort gavekort på en sånn gruppe. Tenkte jeg kunne glede noen, men det var ikke verdt alt peset og maset jeg opplevde fra folk. 

Anonymkode: 9bafa...849

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jeg pruter nesten aldri, er ting priset for høyt, så tar jeg ikke kontakt. De skjønner det som regel selv etterhvert og setter ned prisen, eller så kommer noen å kjøper det overpriset. Fint for selger. Men en gang skulle jeg kjøpe et eldre teakmøbel. Det var ikke heeelt hva jeg var ute etter, så jeg prutet 500 kroner. Selger godtok, og jeg og mannen reiste for å hente. Da vi kom fram så vi at møbelet var uberstrøkent. Så virkelig helt nytt ut, oljet jevnlig, aldri vært flyttet på. Jeg fikk så dårlig samvittighet at jeg tilbød å betale de 500 jeg prutet. Møbelet var priset veldig lavt i utgangspunktet. Men selger mente at en avtale var en avtale. Jeg lovte å ta godt vare på det og aldri la det komme i nærheten av kalkmaling eller andre vederstyggeligheter.

Anonymkode: 00dd9...ba5

Du er jo en drømmekunde :)

Anonymkode: b14f4...3a7

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe noe på finn. 

Sendte melding til selger/giver og spurte om de var ledige, at jeg var interessert osv. 

Fikk til svar at de var ledige, og spørsmål om jeg kunne hente onsdags ettermiddag. 

Jeg svarte at det passet fint, jeg kunne for eksempel komme klokka 17.30. 

Fikk da svar tilbake ei lita stund etter at de var gitt bort til noen andre, da de kunne hente før meg. 

 

😂🙈🙈

Anonymkode: 32608...d51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle selge en gammel bil til gi-bort-pris (vrakpant). Hadde ikke før lagt ut annonsen, så ringte oppkjøper nr 1: "Du har bommet helt på prisen," sa han, "men jeg skal være grei å gi deg 8.000 kr. Kommer nå."

Jøss, tenkte jeg, ikke dårlig. Men så plutselig ringte telefonen igjen, og det var oppkjøper nr 2: "Jeg har akkurat snakka med oppkjøper nr 1, og han har jo tilbudt deg altfor lite for bilen! Jeg betaler 12.000 kr, og jeg kommer nå."

Jeg tok opp tlf for å ringe til førstemann og si at jeg hadde fått et høyere bud, men da ringte det igjen, og det var oppkjøper nr 3: "Nå har jeg snakka med oppkjøper 1 og 2," sa han, "og begge er helt på bærtur. Jeg gir deg 15.000 kr for bilen, og jeg er hos deg om fem minutter. Har snakka med de to andre og bedt dem holde seg unna."

Jøss, tenkte jeg. Jeg følte at jeg nesten måtte ringe de to andre og si fra da, og da sa de at "ja, vi har budt oss imellom vi nå, og det ble oppkjøper nr 3 som vant. Så du får selge til ham."

Så dermed ble det til at nr 3 kjøpte bilen for 15.000 kr, og jeg tok omtrent ikke del i budrunden engang.... Mye rart....

Anonymkode: 4d783...b1e

Sikkert verdt 30.000.

Anonymkode: 3e47f...985

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort mange handler på Finn.  Min verste var da jeg solgte mine Airpods, da jeg trengte penger rett og slett.  Fikk gjort handel raskt da jeg la disse ut for en tusenlapp i fjor sommer, så langt alt vel.  En time senere ringer kjøper og sier de vannskadet eller noe; de har dårlig lyd.  Merkelig, de var veldig lite brukt da jeg normalt fortrekker over-øret hodetelefoner og derfor kunne selge inni-øret proppene.  De var brukt kanskje 10-20 timer noensinne.  Da jeg ønsker å ha god karakter på Finn aksepterte jeg retur og fikk tilbake boksen med proppene i.  Tenkte jeg skulle sjekke om de manglet oppdatering eller noe siden de var "dårlige", garanti var det uansett fortsatt på de om det skulle være feil.  Men da la jeg merke til at de så veldig slitte og velbrukt ut på bare en time. Ladeboksen var den samme, men innholdet var byttet ut.  Kjeltringen hadde rett og slett gitt tilbake noen andre propper enn de jeg solgte og oppgradert sine egne..

Endret av Fantorang1
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fantorang1 skrev:

Har gjort mange handler på Finn.  Min verste var da jeg solgte mine Airpods, da jeg trengte penger rett og slett.  Fikk gjort handel raskt da jeg la disse ut for en tusenlapp i fjor sommer, så langt alt vel.  En time senere ringer kjøper og sier de vannskadet eller noe; de har dårlig lyd.  Merkelig, de var veldig lite brukt da jeg normalt fortrekker over-øret hodetelefoner og derfor kunne selge inni-øret proppene.  De var brukt kanskje 10-20 timer noensinne.  Da jeg ønsker å ha god karakter på Finn aksepterte jeg retur og fikk tilbake boksen med proppene i.  Tenkte jeg skulle sjekke om de manglet oppdatering eller noe siden de var "dårlige", garanti var det uansett fortsatt på de om det skulle være feil.  Men da la jeg merke til at de så veldig slitte og velbrukt ut på bare en time. Ladeboksen var den samme, men innholdet var byttet ut.  Kjeltringen hadde rett og slett gitt tilbake noen andre propper enn de jeg solgte og oppgradert sine egne..

Er i slike situasjoner en ikke vet om en skal le eller gråte, 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 13.2.2020 den 15.34, Fantorang1 skrev:

Har gjort mange handler på Finn.  Min verste var da jeg solgte mine Airpods, da jeg trengte penger rett og slett.  Fikk gjort handel raskt da jeg la disse ut for en tusenlapp i fjor sommer, så langt alt vel.  En time senere ringer kjøper og sier de vannskadet eller noe; de har dårlig lyd.  Merkelig, de var veldig lite brukt da jeg normalt fortrekker over-øret hodetelefoner og derfor kunne selge inni-øret proppene.  De var brukt kanskje 10-20 timer noensinne.  Da jeg ønsker å ha god karakter på Finn aksepterte jeg retur og fikk tilbake boksen med proppene i.  Tenkte jeg skulle sjekke om de manglet oppdatering eller noe siden de var "dårlige", garanti var det uansett fortsatt på de om det skulle være feil.  Men da la jeg merke til at de så veldig slitte og velbrukt ut på bare en time. Ladeboksen var den samme, men innholdet var byttet ut.  Kjeltringen hadde rett og slett gitt tilbake noen andre propper enn de jeg solgte og oppgradert sine egne..

Enkelte bør beskyttes mot finn..

Anonymkode: 72fa3...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mr&Ro skrev:

Mer som en morsom historie😊

Jeg sendte en mld på en trehjulsykkel som var tilsalgs og fikk tilbudet. Den kostet 200 mener jeg.
Da jeg kom til selger var dette en alenemor med en datter som skulle selge trehjulingen for å kjøpe seg vanlig sykkel. Men hun måtte spare til denne, og det kom frem at mora hadde dårlig råd. 
Sykkelen hun skulle kjøpe  kostet 500 og jenta var litt bekymret for om hun rakk å spare nok til den.

Vi stod og snakket litt og jeg så de hadde bakt boller, så jeg tilbydde meg å kjøpe trehjulsykkelen for 200 og betale 300 ekstra om jeg fikk med meg en pose boller til kveldsmaten😂

Aldri har vel en handel gått så fort i orden og jeg fikk med boller, sykkel og en stor klem fra en fornøyd jente.

Da jeg kom hjem og fortalte mannen min hva jeg hadde gjort holdt han på å flire seg fordervet, for trehjulsykkelen kostet 399 ny på Biltema😊 

Men når alle er fornøyde og bollene er spist kan en vel ikke klage😋

Ja du er verdens beste menneske. Post slike ting på FB siden din istedenfor her. Patetisk at du skrev det her. Du ser hva tittelen på tråden er?

Anonymkode: f021e...da4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2020 at 6:05 PM, AnonymBruker said:

Full klapp? 

Anonymkode: e9c15...932

Full.

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...