Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.6.2020 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som er veldig introverte.

Anonymkode: 5cba7...c77

Nei, å være introvert er ikke det samme som mangel på folkeskikk. Hilsen introvert. 

Anonymkode: c5cda...516

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle teste hvor langt folk er villige til å gå for å hente småting gratis, så jeg fant 8 bursdagslys&12 lysholdere i skapet som jeg nylig la ut på "gis bort" på Finn.no.

En mann var interessert og avtalte tidspkt. Han reiste med bybanen og deretter buss for å hente dette! 

En avstand på 13,6 km i følge Google Maps😳😀

En pakke med bursdagslys & lysholdere koster ca 16 kr på Kiwi! 

Ifjor ga jeg bort én pk frosne First Price Svinekoteletter på Finn.no som jeg ikke klarte å hive. Trodde aldri at noen hentet mat men flere var interessert, og hun som var den heldige kom med bil og hentet maten. En pen og velstelt ung dame med akrylnegler og vippe extensions. Kan hende hun kjørte rundt og samlet opp ting, men likevel er det rart. 

Ja, det var hennes bil fordi hun sa hun hadde nettopp hentet den på verksted for å få satt på nye dekk! 

 

 

Anonymkode: 72156...e3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi vekk en sjokolade-fontene for svigermor .Ganske stor, kun brukt en gang i ett bryllup.
Fikk melding fra ei som skulle gifte seg om 4 dager og hun MÅTTE ha den, det HASTET altså.
Første sjokolade-fontenen hun hadde sett på flere mnd. 
Hun lurte på om den fungerte, jeg sa ja selfølgelig! 

Hun spurte når jeg brukte den sist, og da sa jeg at jeg hadde ikke brukt den, for jeg solgte den for min svigermor.
Da fikk jeg en laaaang melding om at jeg prøvde å svindle henne og hun skulle rapportere meg og greier, den var definitivt ødelagt!

Fikk gitt den vekk dagen etter da! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bamse20 skrev:

Man gir vekk ting fordi man normalt sett ikke vil bruke penger på og kaste det selv.

Man gir ikke ting vekk for og få et "takk". Man burde takke dem for at dem orket og komme og hente tingene istedentfor at man slipper og bruke penger selv 😃

Boss kaster man i spann eller på dyngen, gir kun vekk brukbare ting jeg ikke lenger trenger og som har for lav verdi til å selges. F.eks barnetøy 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Bamse20 said:

Man gir vekk ting fordi man normalt sett ikke vil bruke penger på og kaste det selv.

Man gir ikke ting vekk for og få et "takk". Man burde takke dem for at dem orket og komme og hente tingene istedentfor at man slipper og bruke penger selv 😃

Jeg vet ikke med deg, men jeg gir bort ting fordi jeg tenker at andre kan få glede av det. Kaste kan jeg gjøre gratis, og med mye mindre bryderi enn å legge ut annonse på Finn og svare på meldinger.

Anonymkode: d7c51...82f

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gir bort masse på finn.no om dagen. En som skulle hente noe ba om at jeg dekket bompenger fordi han bodde så langt unna. 👎

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm just a girl skrev (20 minutter siden):

Gir bort masse på finn.no om dagen. En som skulle hente noe ba om at jeg dekket bompenger fordi han bodde så langt unna. 👎

Hahahaha

Anonymkode: 486e2...04a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm just a girl skrev (27 minutter siden):

Gir bort masse på finn.no om dagen. En som skulle hente noe ba om at jeg dekket bompenger fordi han bodde så langt unna. 👎

Eh... hvordan i huleste får folk seg til å i det hele tatt foreslå noe sånt? 😆😄

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav bort en trampoline, helt i orden men uten sikkerhetsnett (det var utslitt). Bilde og tydelig beskrivelse. Flere kom og klagde på at den mangler sikkerhetsnett. Det ville jo koste hundre kroner å kjøpe nytt nett!
 

Eh.... ja?

Anonymkode: d0a36...f9e

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Million said:

Eh... hvordan i huleste får folk seg til å i det hele tatt foreslå noe sånt? 😆😄

Jeg tipper tankegangen er: "Jøss, gi bort noe sånt, hen må jo enten være steinrik eller dum. Da kan jeg prøve å strekke strikken litt lengre."

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2019 den 8.41):

Jojo, men altså.......nei, glem det. Jeg overreagerte vel da 🤷‍♀️

Bare satt ikke igjen med så god følelse. 

Ts

Anonymkode: 4ca7e...e8d

Nei! Du overreagerte IKKE. 😊 Du var særdeles uheldig med de folka. Rare mennesker 

Anonymkode: 30cbe...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg klikker av alle som sier de kommer i løpet av kvelden men ALDRI dukker opp eller gir lyd fra seg igjen. Frekke jævler. 

Anonymkode: 3c746...879

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La ut en loftseng for salg billig (ift andre som ligger ute), og presiserte at den må skrues ned og bæres ned selv fra 2.etasje. (er mye skruing, så går fort 1-2 timers arbeid). En som spurte om jeg kunne levere den på døra. Da sa jeg at jeg kunne gjøre det mot 1000kr (1-2t skruing, hjelp til bæring, låne henger, bensin og bom), fikk bare "lykke til" tilbake. Veel, fikk solgt for den prisen jeg satte, og det uten å løfte en finger 👍🏻

Har også hatt gratis ting, eller veldig billige ting ute der de har spurt om jeg kan møte de ved e18 (25min én vei +3 bommer), altså bare nei...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (På 30.11.2019 den 22.30):

Det er himmelvid forskjell på å ha en autismespekterlidelse, og dermed slite med sosiale koder, og å være tyvaktig og frekk.

At det er noe psykisk? Ja. Det er jeg med på. Jeg kan tenke meg narsissister og psykopater. Hvorfor?

1) De respekterer ikke grenser
2) De føler berettigelse
3) De snylter

Bare det jeg kom på i farten.

Tilføyd: Altså, relativ til han som forsøkte å stjele sneskuffen.

 Dettte!! Jeg har Asperger selv og det kunne da vitterlig ikke falt meg inn å stjele eller være rasshøl mot andre!  Mine nerdregreier er å lære nye språk, nålefilt,  lese tykke bøker og å bake. Å  plage folk er ikke helt min ting.  Jeg tror ikke den som skrev det har så god peiling på Asperger, empati  eller mental helse. Forresten, i likhet med snøskuffemannen,  kjører jeg jo Audi.  Så det kunne jo faktisk ha  vært meg meg 😂

Anonymkode: 30cbe...f60

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gav bort en trampoline, helt i orden men uten sikkerhetsnett (det var utslitt). Bilde og tydelig beskrivelse. Flere kom og klagde på at den mangler sikkerhetsnett. Det ville jo koste hundre kroner å kjøpe nytt nett!
 

Eh.... ja?

Anonymkode: d0a36...f9e

Jeg blir helt målløs over hvor frekke enkelte tillater seg å være🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BeautyBox skrev (På 11.12.2019 den 22.56):

Takk for innspill, men jeg synes det er veldig rart at så mange lagrer det som favoritt i flere måneder uten at jeg får en eneste melding. 

Når jeg skal ha noe på Finn går jeg gjennom en del og lagrer de jeg vurderer som aktuelle på favoritter. Så etterpå går jeg gjennom favorittene for å finne ut hvilken jeg synes var best, og tar kontakt med den personen. Men jeg tenker ikke på å slette de etterpå egentlig, og venter ikke på at prisene skal bli dumpet som du påstår. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautyBox skrev (På 11.12.2019 den 22.56):

Takk for innspill, men jeg synes det er veldig rart at så mange lagrer det som favoritt i flere måneder uten at jeg får en eneste melding. 

Jeg lagrer av følgende grunner:

- Gjør et søk på noe jeg skal ha, og lagrer de jeg anser som aktuelle. Kan gå en stund før jeg bestemmer meg, og da kan det også være at jeg glemmer å slette alt jeg lagret (at jeg først gjør det noen måneder etterpå).

- Finner noe som jeg muligens  kunne tenkt meg, men ikke gidder å betale frakt/styre med. Om det er på vei til familiemedlem/hytta så lagrer jeg, og ser om det fremdeles er tilgjenglig når jeg skal forbi.

- Men jeg lagrer også som du gjetter, noe jeg kanskje kunne ha tenkt meg, men som jeg synes er feilpriset. Og når jeg da sier feilpriset, så er det med utgangspunkt i hva tilsvarende selges for/pris i henhold til ny pris. Som regel så dukker jo "riktig" produkt opp innen prisen blir satt ned, og så glemmer jeg at jeg lagret for å følge med.

 

Forøvrig er jeg sjokkert over hva enkelte har opplevd! Makan til frekke folk! Jeg har ikke vært utsatt for noe frekkere enn folk som ikke kommer/kommer MYE senere enn avtalt. Og synes det er ille nok. 

Anonymkode: 598e6...d3f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekkeste....er vel kanskje ordet.

Hadde etpar stoler jeg ville gi bort, får melding av en mann som vil hente de på kvelden samme dag. Mannen var kjekk, vi snakket mye når han kom. Hele greia ender opp med at vi har sex, noe som var helt uplanlagt fra min side. Aldri hatt sex med noen på den måten.

Vi holdt på i flere mndr etter på regelmessig :) Sånn kan det gå....han var mye eldre enn meg, men utrolig bra sex. Hadde glatt gjort det igjen.

Anonymkode: bf9fd...6f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Frekkeste....er vel kanskje ordet.

Hadde etpar stoler jeg ville gi bort, får melding av en mann som vil hente de på kvelden samme dag. Mannen var kjekk, vi snakket mye når han kom. Hele greia ender opp med at vi har sex, noe som var helt uplanlagt fra min side. Aldri hatt sex med noen på den måten.

Vi holdt på i flere mndr etter på regelmessig :) Sånn kan det gå....han var mye eldre enn meg, men utrolig bra sex. Hadde glatt gjort det igjen.

Anonymkode: bf9fd...6f1

Dette tror vi på. :ironi:

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...