Gå til innhold

Skal du drikke alkohol på julaften i år ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, julaften er familietid. Jeg kan drikke alkohol alle andre dager i året.

Anonymkode: 1e5f9...c8a

Det er mye bedre for både deg og barna om du avstår alle andre dager i året og heller tar deg et glass vin på julaften. 

Merk: der jeg kommer fra betyr et glass ETT glass. Og ikke en pappkartong. 

Anonymkode: fad2e...b53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vil drikke fordi det er barn til stede, hva er grunnen til at dere mener at dere ikke kan ta et glass vin til maten på julaften? 

Anonymkode: f364d...94c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er juleølet og akevitten en del av julemåltidet, så det skal jeg selvfølgelig ha, selv om det er barn til stede. Jeg drikker alltid ett glass øl og en liten akevitt. I og med at måltidet varer i noen timer føler jeg meg trygg på at det ikke går utover barna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fordi jeg ikke liker øl når det er kaldt ute og vin ikke er godt. Foretrekker brus, da julebrus fra hamar uten sukker😱

Anonymkode: 16943...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mye bedre for både deg og barna om du avstår alle andre dager i året og heller tar deg et glass vin på julaften. 

Merk: der jeg kommer fra betyr et glass ETT glass. Og ikke en pappkartong. 

Anonymkode: fad2e...b53

Hvor stort glass da?

Anonymkode: 0fc69...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei- julaften er barnas dag, da hører ikke alkohol med. 

Anonymkode: 65468...356

Nei. 

Julaften er ikke barnas dag. 17. mai er ikke barnas dag. 

Det er vår alles dag(er), enten vi har barn eller ei. 

Anonymkode: 41a9d...68b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drikker folk akkurat det de vil ha. Jeg foretrekker goood rødvin 👏🏼

Endret av Eevee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med at vi lagde tomtebrygg (lite alkohol i det da men) til jul + akevitt til julemiddagen. Hold dere fast: Jeg fikk smake både akevitt og likør før jeg var ti år. Nå var det riktignok bare i julen vi drakk alkohol, men jeg fikk et naturlig forhold til det, og drakk aldri alkohol på fester i ungdommen. Det var liksom ikke så spennende og forbudt, noe som var årsaken til at de andre drakk.

Anonymkode: 54328...45f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal kjøre i år, så jeg skal ikke drikke. Barnløs jul, så blir nok noe på de andre deltagende :)

Anonymkode: 811f1...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg drikker svært sjelden alkohol, holder meg til vann og brus på julaften.

Men vet kjæresten blir å drikke øl og en akevitt til maten. Og sikkert en cognac til kaffen. Så lenge det drikkes med måte så ser jeg ingenting problem om at det nytes litt alkohol på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, litt alkohol hører med til fest. Det blir ikke de helt store mengdene, selvfølgelig. Julaften er ikke en dag for fyll og det vil dessuten være barn tilstede. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dolce said:

Noen blir i overkant hysteriske når det er snakk om alkoholbruk i selskap der det også er barn til stede. 

Ja, og det gjelder på begge sider av "meningsskalaen". 

Anonymkode: 999ca...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi drikker alkohol i julen.  Først litt gløgg på ettermiddagen.  Så champagne til pinnekjøttet,  og så noe dessertvin til desserten.  Det er så hyggelig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal drikke godt juleøl til pinnekjøttet. Ja, jeg har to små barn. Det går helt fint. Som 35 åring er jeg godt kjent med hva jeg tåler, og blir ikke bedugget på julaften. Når barna er i seng blir det kanskje et glass vin eller en whiskey sammen med de andre voksne før vi runder av kvelden. 

For mer handler det mest om smak til maten og ikke alkoholen. Jeg ville feks ikke hatt en tuborg eller en corona til pinnekjøttet, jeg vil ha en øl som smaker godt til maten som skal spises. 

Anonymkode: 50f91...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...