Gå til innhold

Skal du drikke alkohol på julaften i år ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri orket julaften uten alkohol, så det har jeg absolutt planer om. Kommer selvsagt ikke til å bli drita, men jeg har ingen planer om å holde tilbake heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje? Jeg skal definitivt ikke drikke meg drita eller noe slikt (det gjør jeg aldri), men kanskje jeg tar et «glass til maten» eller noe slikt. Eller kanskje jeg dropper det, fordi jeg har mer lyst på alkoholfrie alternativ når dagen kommer. 

Alkohol er ikke så viktig for meg at jeg begynner å tenke på om jeg skal ha det en måned i forveien 😂

Anonymkode: 8e575...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg drikker julebrus og pepsi max 😂 

Men nå er jeg så og si avholds bestandig.

Anonymkode: 9b43d...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok ett lite glass vin til julemiddagen i år ja ^_^
Jeg drikker så sjeldent at ett glass vin kan jeg unne meg x)
Har hatt 0,5l alkohol totalt i år :fnise: 


**Edit**
-Vi er bare voksne, ingen i familien har små barn akkurat nå heller, så da tror jeg hele familien blir å ta seg 1-2 enheter ila kvelden ^_^ 

Endret av Chizue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, drikker ikke til vanlig så hadde blitt merkelig om julaften var den dagen jeg skulle slå til på...  

Er relativt avholds, så det går nesten tiår mellom hver gang, neste gang blir nok når jeg blir 40 tenker jeg :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Gleder meg dog til julebrus, med sukker! Drikker det kun på julaften og nyttårsaften 😍😍

Anonymkode: 7cb5d...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger tradisjonen hjemme hos oss med øl og akevitt til middagen, pluss en liten konjakk til kaffen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vokst opp i et hjem med alkohol på juleaften (og alle andre dager ellers i året, forsåvidt) - så etter vi landa i fosterhjem har alkohol vært no-no på juleaften. Gjør meg absolutt ingenting, da jeg koser meg like mye med brus og min kjære niåring 👌 

Anonymkode: 878b9...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett par øl og en akevitt til pinnekjøttet, ja. Overhodet ikke fyll. 

Anonymkode: 90c71...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Alkohol og barn hører ikke sammen. 

Anonymkode: 91ab5...091

Joda, går helt fint.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i år, men kun fordi jeg er gravid. Pleier å ta et glass vin, kanskje to, fra middagen blir servert og frem til vi tar kveld. Har et barn fra før og mener bestemt barn ikke tar skade av å se at foreldre kan ta seg et glass eller to, uten å bli påvirket av det. 

Mine foreldre har alltid tatt seg et glass vin eller en øl når det var helg, jeg følte det aldri ubehagelig som barn, og ser ingenting galt i det nå som voksen.

tror heller tvert om, barn har godt av å se at man kan ha et sunt, og godt regulert forhold til alkohol.

Anonymkode: 740d9...da1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er bare voksne, så øl og akevitt til maten og kanskje vin etterpå. Da vi var små sløyfet de vin etterpå. Det var snakk om en øl og ett glass akevitt. Akkurat nå går jeg på medisiner som ikke skal blandes med alkohol, men jeg pleier ikke å drikke til vanlig heller. Drikker heller enorme mengder cola. Når det kommer barn regner jeg med at det blir som før, men at en holder seg helt edru. 

Anonymkode: d0328...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen surrer her og tror ALKOHOL (dvs passende drikke til mat; øl og akevitt til ribbe og pinnekjøtt, vin til torsk, kalkun eller vilt) er det samme som FLATFYLLA. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Drikker vel Munkholm til julemiddagen og så skal jeg kjøre hjem på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...