Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (4 timer siden):

Fryktelig trist at det gikk galt, selvfølgelig. Føler med dem💔

Men noe "bebi" var det ikke.

De har mistet et embryo i en tidlig spontanabort, noe som er veldig vanlig, og noe svært mange par opplever. I de flestes verden deler man ikke graviditet med andre enn de aller nærmeste på et så tidlig stadium, og ser for meg at det må være en stor ekstrabelastning å gå ut med det så tidlig når det går galt. Det er en grunn til at folk flest venter til uke 12.

 

 

🤦🏼‍♀️ Om noen vil kalle embryoet for en baby fra start av er bare smålig å henge seg opp i. Har virkelig ingen ting å si om  det var ett lite mini menneske eller en celleklump. Like trist forde om.   De har også sakt fra dag 1 at de skal dele alt fra første stund. Noe som er veldig tøft gjort av dem, å bra for å belyse all tabuen med det å ikke få det til med en gang. Er nok mange som finner trøst i å se at de ikke er alene.  Å når det kommer til å ikke annonsere før uke 12 er «gammeldags» det er Ingen garanti at ting skal gå bra bare fordi du har bikket uke 12 dessverre. Selv om risikoen er mindre.  Å hvordan noen takler sorg er individuelt. Noen vil gå igjennom det alene men andre ønsker å dele å få trøst og støtte. Så de som deler tidlig er nok i den kategorien at om det går galt så finner de trøst i å dele for å komme seg igjennom det bedre. Ikke noe fasit at man må vente til uke 12. 

Endret av Mio-lio
  • Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tjener jo også penger på å dele. Det bør man ikke glemme. Eller at folk har meninger (inkl teite meninger), når man deler så mye. Kjempekjipt det ble spontanabort, det er dog en grunn til at man tar ul - dette ER vanlig selv om det er kjempeleit for de det gjelder. Og de har akkurat begynt på gravidreisen. Selv brukte vi 1,5 år.

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (24 minutter siden):

Usmaklig å dele alt. Trist ja, men jeg liker ikke opplegget deres.

Hvordan tenker du at det er usmakelig? For det potensielle barnet eller er det en annen grunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Fryktelig trist at det gikk galt, selvfølgelig. Føler med dem💔

Men noe "bebi" var det ikke.

De har mistet et embryo i en tidlig spontanabort, noe som er veldig vanlig, og noe svært mange par opplever. I de flestes verden deler man ikke graviditet med andre enn de aller nærmeste på et så tidlig stadium, og ser for meg at det må være en stor ekstrabelastning å gå ut med det så tidlig når det går galt. Det er en grunn til at folk flest venter til uke 12.

 

 

Det er ganske vanlig å dele det før det og, og de har sagt at de vil dele opp og nedturer. Ser ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Mio-lio skrev (2 timer siden):

🤦🏼‍♀️ Om noen vil kalle embryoet for en baby fra start av er bare smålig å henge seg opp i. Har virkelig ingen ting å si om  det bare var ett lite mini menneske eller en celleklump. Like trist forde om.   De har også sakt fra dag 1 at de skal dele alt fra første stund. Noe som er veldig tøft gjort av dem, å bra for å belyse all tabuen med det å ikke få det til med en gang. Er nok mange som finner trøst i å se at de ikke er alene.  Å når det kommer til å ikke annonsere før uke 12 er «gammeldags» det er Ingen garanti at ting skal gå bra bare fordi du har bikket uke 12 dessverre. Selv om risikoen er mindre.  Å hvordan noen takler sorg er individuelt. Noen vil gå igjennom det alene men andre ønsker å dele å få trøst og støtte. Så de som deler tidlig er nok i den kategorien at om det går galt så finner de trøst i å dele for å komme seg igjennom det bedre. Ikke noe fasit at man må vente til uke 12. 

Enig at det ikke finnes fasit, men fremfor å dele det til sine nærmeste og sin omgangskrets har de valgt å dele det til millioner over hele verden. Det enorme presset de legger på seg selv er ekstremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (3 timer siden):

Fryktelig trist at det gikk galt, selvfølgelig. Føler med dem💔

Men noe "bebi" var det ikke.

De har mistet et embryo i en tidlig spontanabort, noe som er veldig vanlig, og noe svært mange par opplever. I de flestes verden deler man ikke graviditet med andre enn de aller nærmeste på et så tidlig stadium, og ser for meg at det må være en stor ekstrabelastning å gå ut med det så tidlig når det går galt. Det er en grunn til at folk flest venter til uke 12.

 

 

Vel, den «men» kan man spare seg for.

Det er vanlig med kreft også, men det gjør ikke sorgen mindre.

Det å måtte ta abort etter MA er, etter egen erfaring, utrolig tøff belastning.

Om mange vet det eller ikke er jo individuelt hvorvidt bidrar negativt eller ei - men denne stille sorgen mange sitter med blir ekstra tabu når den minimeres slik du nå gjør.

Mange ting som er ordentlig kjipt er vanlig, men bare kvinner blir lært opp til at de skal «suck it up» i stillhet.

Men ja - det var jo litt dette jeg hentydet til når jeg synes den dansevideoen var smakløs. Men da hadde jo ikke de denne opplevelsen bak seg, de hadde neppe laget den da. 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (1 time siden):

Enig at det ikke finnes fasit, men fremfor å dele det til sine nærmeste og sin omgangskrets har de valgt å dele det til millioner over hele verden. Det enorme presset de legger på seg selv er ekstremt

Men det har de jo valgt selv. De er ikke nye i gamet å har nok vurdert dette nøye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltes kommentarer her er direkte usmakelige. Man klarer vel å være medmenneske i 5 fordømte minutter og få vondt av dem samme hva man tenker om dem ellers? Virkelig synd at dette ikke gikk veien for paret og håper at det går bedre neste gang ❤️ 

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Mio-lio skrev (10 minutter siden):

Men det har de jo valgt selv. De er ikke nye i gamet å har nok vurdert dette nøye. 

Jeg håper det, og håper de har et godt nettverk rundt seg å støtte seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 timer siden):

Hvordan tenker du at det er usmakelig? For det potensielle barnet eller er det en annen grunn?

Med tanke på personvern for det ufødte barn. Og ikke minst kommende ufødte barn. Beskytt de. Alt må ikke deles. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det står stor respekt av å dele noe som er så vanlig og så sårt, men så tabu og hemmelig. Det er dessverre vanlig med spontanabort, og problemet med at det er så vanlig er at det forventes at damer ikke sørger over det. Men selv om det «baaaare» er en klump med celler så er det håp, planer, kjærlighet, framtid, glede. Det er et forferdelig tap og det er ensomt, nettopp fordi ingen snakker om det. Ensom sorg er den verste! 

  • Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (25 minutter siden):

Med tanke på personvern for det ufødte barn. Og ikke minst kommende ufødte barn. Beskytt de. Alt må ikke deles. 

Der kan jeg være enig med deg. Allikevel tror jeg det er en verdi i det de delte i dag. Det er mange som opplever det samme, men få er åpne om det. Kanskje noen der ute ikke følte seg så alene akkurat i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (1 time siden):

Enig at det ikke finnes fasit, men fremfor å dele det til sine nærmeste og sin omgangskrets har de valgt å dele det til millioner over hele verden. Det enorme presset de legger på seg selv er ekstremt

Jeg er uenig i at det å være åpen om dette legger noe mer press på dem. Hva består det ekstra presset av? Hvem presser dem, og til hva?

Å være åpen om å miste barnet, jeg kaller det "barnet" selv om jeg er pro-abort, kan gi enorm trøst når man får så mye støtte som de har fått.

Sier ikke at det ikke er bakdeler med å være åpen, man blottlegger seg veldig når de legger ut dette, men noe ekstra press klarer jeg ikke se. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (13 timer siden):

Syns det står stor respekt av å dele noe som er så vanlig og så sårt, men så tabu og hemmelig. Det er dessverre vanlig med spontanabort, og problemet med at det er så vanlig er at det forventes at damer ikke sørger over det. Men selv om det «baaaare» er en klump med celler så er det håp, planer, kjærlighet, framtid, glede. Det er et forferdelig tap og det er ensomt, nettopp fordi ingen snakker om det. Ensom sorg er den verste! 

Enig, man rekker å drømme og planlegge mye på kort tid når man har fått positiv test. 

At man selv ville valgt en annen fremgangsmåte får nå være. Jeg ville ikke satt i gang med barnerom med én gang, men hvis det hjelper dem i sorgen og håpet, så hvorfor ikke? 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Måsies

Camilla Lorentzen og Julie Visnes har en ekstremt god teft til å finne ting som fremstår allment og som folk kan kjenne seg igjen i. Det sier seg selv at det å dele hver eneste test underveis i graviditeten med reaksjonsvideoer er noe som veldig mange kan relatere seg til, og som genererer masse "interaksjon" (likes/kommentarer/mm).

Jeg tror derfor ikke folk trenger å uroe seg så veldig. Det er veldig kalkulert hva som deles (og ikke deles) og tror ikke det er grunnlag til å bruke det til å skulle psykologisere det man ser ut ifra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Det ble plutselig ekstremt kjedelig å følge camilla og julie etter dem innrømte at dem hadde forskjøvet inlegg og løyet til media om at dem føder nå, mens sannheten egentlig var at fødselen skjedde for ettt par uker tidligere siden. I tilegg er det ganske teit av influensere å skape seg masse følgere gjennom ett svangerskap på grunnlag av faktisk svangerskapet, men når ungdn kommer til, viser dem ikke ansiktet til ungen. Nei der mistet dem ihvertfall meg som følger.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (6 minutter siden):

Det ble plutselig ekstremt kjedelig å følge camilla og julie etter dem innrømte at dem hadde forskjøvet inlegg og løyet til media om at dem føder nå, mens sannheten egentlig var at fødselen skjedde for ettt par uker tidligere siden. I tilegg er det ganske teit av influensere å skape seg masse følgere gjennom ett svangerskap på grunnlag av faktisk svangerskapet, men når ungdn kommer til, viser dem ikke ansiktet til ungen. Nei der mistet dem ihvertfall meg som følger.

Du vil ikke følge noen som beskytter barnet sitt? Sier mest om deg.

  • Liker 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (3 minutter siden):

Det ble plutselig ekstremt kjedelig å følge camilla og julie etter dem innrømte at dem hadde forskjøvet inlegg og løyet til media om at dem føder nå, mens sannheten egentlig var at fødselen skjedde for ettt par uker tidligere siden. I tilegg er det ganske teit av influensere å skape seg masse følgere gjennom ett svangerskap på grunnlag av faktisk svangerskapet, men når ungdn kommer til, viser dem ikke ansiktet til ungen. Nei der mistet dem ihvertfall meg som følger.

Mens jeg ikke forstår hvorfor folk ønsker at barns privatliv skal utleveres på nettet slik at alle pedoer kan gosse seg med uendelig bildemateriale av søte små barn.

Flott at de ikke viser barnets navn, fødselsdato, ansikt osv. Vi har fått vite at barnet er laget av donor, vi skal få fødehistorien, og vi vet hvor barnet bor og hvordan det ser ut på barnerommet. Ansiktet er det siste jeg vil vite faktisk, selv om jeg skal innrømme at jeg er nysgjerrig på navnet.

La barn være sin egen person og eie sitt eget liv frem til det er gammelt nok til å selv selge seg til reklamer og klikk.

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...