Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Prover91 skrev (3 minutter siden):

Det ble plutselig ekstremt kjedelig å følge camilla og julie etter dem innrømte at dem hadde forskjøvet inlegg og løyet til media om at dem føder nå, mens sannheten egentlig var at fødselen skjedde for ettt par uker tidligere siden. I tilegg er det ganske teit av influensere å skape seg masse følgere gjennom ett svangerskap på grunnlag av faktisk svangerskapet, men når ungdn kommer til, viser dem ikke ansiktet til ungen. Nei der mistet dem ihvertfall meg som følger.

Delvis enig. 

Helt enig i at de som har følgere for å vise "den rå umiddelbare sannheten" med graviditet og fødsel har løyet med å forskyve innlegg. Jeg var superfan av Camilla før, men noe har skjedd med henne etter hun ble sammen med Julie. Den forrige kjæresten/forlovede var bedre/gjorde henne mer relaterbar og likbar, synes jeg. Har ingenting med kjønnet til kjæresten å gjøre, jeg er bifil selv, men Camilla har gjort det til en ekstremt stor del av personligheten sin. 

 

Men, jeg digger at de ikke viser ungen sitt ansikt på sosiale media!! Håper de fortsetter med det, og at de ikke bruker ungen i spons og reklame. 

 

For øvrig ønsker jeg dem lykke til i mamma og foreldre rollen 😍

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Mens jeg ikke forstår hvorfor folk ønsker at barns privatliv skal utleveres på nettet slik at alle pedoer kan gosse seg med uendelig bildemateriale av søte små barn.

Flott at de ikke viser barnets navn, fødselsdato, ansikt osv. Vi har fått vite at barnet er laget av donor, vi skal få fødehistorien, og vi vet hvor barnet bor og hvordan det ser ut på barnerommet. Ansiktet er det siste jeg vil vite faktisk, selv om jeg skal innrømme at jeg er nysgjerrig på navnet.

La barn være sin egen person og eie sitt eget liv frem til det er gammelt nok til å selv selge seg til reklamer og klikk.

Men hvorfor skape seg masse følgere på grunn av svangerskap osv? Man forventer jo da å se babyen og vite navnet til babyen når den er født. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran09 skrev (1 minutt siden):

Delvis enig. 

Helt enig i at de som har følgere for å vise "den rå umiddelbare sannheten" med graviditet og fødsel har løyet med å forskyve innlegg. Jeg var superfan av Camilla før, men noe har skjedd med henne etter hun ble sammen med Julie. Den forrige kjæresten/forlovede var bedre/gjorde henne mer relaterbar og likbar, synes jeg. Har ingenting med kjønnet til kjæresten å gjøre, jeg er bifil selv, men Camilla har gjort det til en ekstremt stor del av personligheten sin. 

 

Men, jeg digger at de ikke viser ungen sitt ansikt på sosiale media!! Håper de fortsetter med det, og at de ikke bruker ungen i spons og reklame. 

 

For øvrig ønsker jeg dem lykke til i mamma og foreldre rollen 😍

Joda, men da må den ikke poste så innmari mye om svangerskap osv... det får jo følgerne til å forvente å se babyen.. nei, som salgt.. dem har mistet meg som følger, og helt sikkert flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor skape seg masse følgere på grunn av svangerskap osv? Man forventer jo da å se babyen og vite navnet til babyen når den er født. 

Juster forventningene dine. 

Graviditeten og fødselen er morens/mødrenes valg og privatliv som deles. 

Babyen er din egen person, og de burde ikke ta det valget for den. Er alt for mange pedofile på nett, risikoen er ikke verdt det. 

Hvorfor er datoen den er født så viktig for deg? Hvorfor er ansiktet så viktig for deg? Hva er din interesse for å se en fremmed baby på nett? Føler du at du kjenner babyen? Den kjenner ikke deg, og du er ikke noen som burde vite hvem den er. 

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Camilla og Julie jeg :) Syntes de er et friskt pust i en verden av overfladiske influensere. 

Og jeg er overhodet ikke overrasket over at de har forskjøvet innlegg, det sa de jo en gang at de kom til å gjøre. Syntes dette er fint med tanke på privatlivet til ungen. De skylder oss jo overhodet ikke nøyaktig dato 😁

Syntes også hele prosessen har vært fin og følge da…. Hva skal man kalle det? Et skeivt svangerskap har vært noe jeg overhodet ikke har kunnet noe om. Viste ikke engang at dette egentlig var et alternativ her i Norge.  Altså Camillas egg i Julies livmor. Ser noen mener de har rosemalt prosessen litt, det er mye mulig, men jeg syntes likevel det har vært spennende.

Skal jeg være litt negativ slik man skal her på KG, så syntes jeg kanskje det siste året har vært litt vel mye gravidgreier. Savner litt av det gamle innholdet, men det er jo helt naturlig at det har blitt sånn. Jeg er heller ikke superfan av måten de pusser opp huset sitt på, men det er jo kjempekult at de går fullstendig sine egne veier!

Jeg heier på dem jeg :)

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (14 minutter siden):

Men hvorfor skape seg masse følgere på grunn av svangerskap osv? Man forventer jo da å se babyen og vite navnet til babyen når den er født. 

Hvorfor? Fordi de er influencere og deler sin hverdag.

Det å snakke om graviditet er noe som angår mor, å utlevere barnets liv er noe som angår barnet og har derfor ingen sammenheng. Det er to helt ulike ting og skal behandles deretter.

Forventer at foreldre tar gode valg jeg, det vil si IKKE utleverer barnet på sosiale medier. De har også vært åpne og ærlige om at de forskjøv poster og ikke kom til å avsløre barnets navn eller ansikt. De har ikke løyet eller vært uærlige slik noen mener.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tran09 skrev (16 minutter siden):

Juster forventningene dine. 

Graviditeten og fødselen er morens/mødrenes valg og privatliv som deles. 

Babyen er din egen person, og de burde ikke ta det valget for den. Er alt for mange pedofile på nett, risikoen er ikke verdt det. 

Hvorfor er datoen den er født så viktig for deg? Hvorfor er ansiktet så viktig for deg? Hva er din interesse for å se en fremmed baby på nett? Føler du at du kjenner babyen? Den kjenner ikke deg, og du er ikke noen som burde vite hvem den er. 

Lol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var kjempefint at de forskjøv innleggene sine og holdt de første ukene privat ❤️

De er skikkelig søte og jeg unner dem alt godt. ❤️

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Prover91 said:

Lol..

Beklager men du virker litt enkel, for å si det på en pen måte.

Du svarer ikke med noen ordentlige argumenter tilbake, bare «krever» at de skal tilfredsstille ditt nysgjerrighetsbehov.

Har du satt deg inn i debatten om hvorfor man ikke skal eksponere mindreårige i sosiale medier? Hva tenker du om det? 
 

Eller er nysgjerrigheten din viktigst kanskje 🤭

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye for meg. De lager et liv gjennom et kamera. De overdriver og skal virke så kule. Ro ned og ikke vær så dramatiske. Eller legg ned. Er egentlig så lei alt av influencere, tik tokere og instagram. Nei, jeg følger ingen men de popper opp overalt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (2 timer siden):

Men hvorfor skape seg masse følgere på grunn av svangerskap osv? Man forventer jo da å se babyen og vite navnet til babyen når den er født. 

Hva skal du med bilde og navn på en fremmed baby? 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 timer siden):

Hva skal du med bilde og navn på en fremmed baby? 

Det er jo ikke det at man skal noe med det, men når man har fulgt en person som har vært gjennom ivf og ble gravid og har siden postet nesten daglige innlegg om graviditet.. da legges det forventninger om at man da får mer innblikk i babyen også.. kanskje du ikke synes det men jeg synes det

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prover91 skrev (17 minutter siden):

Det er jo ikke det at man skal noe med det, men når man har fulgt en person som har vært gjennom ivf og ble gravid og har siden postet nesten daglige innlegg om graviditet.. da legges det forventninger om at man da får mer innblikk i babyen også.. kanskje du ikke synes det men jeg synes det

Du får masse innblikk, du får se hele han i mange videoer og på mange bilder. Bare ikke ansiktet. Mindre eksponering av kroppen hans blir det vel heller ikke fremover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (35 minutter siden):

Du får masse innblikk, du får se hele han i mange videoer og på mange bilder. Bare ikke ansiktet. Mindre eksponering av kroppen hans blir det vel heller ikke fremover.

Vi er forskjellige på hva vi mener, sånn er det bare

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (40 minutter siden):

Det er jo ikke det at man skal noe med det, men når man har fulgt en person som har vært gjennom ivf og ble gravid og har siden postet nesten daglige innlegg om graviditet.. da legges det forventninger om at man da får mer innblikk i babyen også.. kanskje du ikke synes det men jeg synes det

Jeg tenker at nettopp det du skriver her er svaret på hvorfor alle influencere burde skjerme barnet sitt fra følgere. Du er for personlig investert i helt fremmede menneskers liv. Og det er ikke din feil, men noe influencere legger opp til ved å snakke til deg som om du er en nær venn.

CL har 1 million følgere, og kjenner ikke deg. Men hun har bygget en relasjon til deg ved å snakke til deg om emner som du sannsynligvis er følelsesmessig engasjert i. Hun er relaterbar for mange som sliter med kropp, selvbilde, ADHD og spiseforstyrrelser. Dette er et valg hun har tatt og det er godt mulig hennes posting er til hjelp for mange. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at den personlige tilnærmingen også gjør at du er mer åpen for å bli påvirket til å kjøpe det hun annonserer for. Du stoler på anbefalingene hennes fordi hun pleier relasjonen til deg ved å snakke til deg som en venn. En venn som føler seg berettiget til å inviteres inn i den private sfære. Men barnet har en egen selvstendig rett til å ha sitt privatliv i fred. Det skal ikke bli brukt som et middel for å pleie en nær relasjon i det som faktisk er en profesjonell setting, der inntjeningen til mor er avhengig av at følgere både liker innholdsproduksjonen og føler en nærhet til influenceren. 
 

Og om ikke du er overbevist om at du ikke er en av de nærmeste, så får du det bekreftet av at de nettopp valgte ikke dele dette med deg time for time slik de gjorde med familie og venner. Der har du bekreftelsen på at det finnes et skille mellom det som er profesjonell innholdsproduksjon og det som er privat.

Jeg synes CL og JL burde reflektere over hvor vanskelig det er å skille når de velger den tilnærmingen de gjør. Det er vanskelig å skille når du tross alt blir invitert opp i badekaret i det som er et av livets mest intime øyeblikk. Da skaper det en forventning og en tanke om at man også får ta del i resten. 
 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje dumt av meg , men jeg irriterer meg grensesløst over at de ikke viser fram barn sine ansikt, at det er en greie. Enten eksponerer du barna dine eller ikke. 
Alt annet kan de vise fram da! Barnet blir født, barnet som bysses bare ikke ansiktet og soverommet til barnet. 
Men de er vel innafor så lenge fødselsdato og ansikt skjules.🤔

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (4 timer siden):

Det er jo ikke det at man skal noe med det, men når man har fulgt en person som har vært gjennom ivf og ble gravid og har siden postet nesten daglige innlegg om graviditet.. da legges det forventninger om at man da får mer innblikk i babyen også.. kanskje du ikke synes det men jeg synes det

Ta det med ro, ligger allerede ute både fødselsbilder og egentlig hele babyen , bare ikke ansiktet da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (9 timer siden):

Joda, men da må den ikke poste så innmari mye om svangerskap osv... det får jo følgerne til å forvente å se babyen.. nei, som salgt.. dem har mistet meg som følger, og helt sikkert flere.

Alvorlig talt.

De har en konto og har ikke rapporteringsplikt. De er mennesker som fortjener et snev av privatliv.

For noen merkelige holdninger og krav i denne tråden 😅🤷‍♀️

 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (9 timer siden):

Det ble plutselig ekstremt kjedelig å følge camilla og julie etter dem innrømte at dem hadde forskjøvet inlegg og løyet til media om at dem føder nå, mens sannheten egentlig var at fødselen skjedde for ettt par uker tidligere siden. I tilegg er det ganske teit av influensere å skape seg masse følgere gjennom ett svangerskap på grunnlag av faktisk svangerskapet, men når ungdn kommer til, viser dem ikke ansiktet til ungen. Nei der mistet dem ihvertfall meg som følger.

Syns det er kjempebra jeg! De tar personvernet tik barnet på alvor, og de tar også hensyn til seg selv oppi alt dette. 

Hvis årsaken til qt du avfølger er fordi du ikke får se ansiktettil ungen, og kan følge med på livet dem in real time, så tenker jeg det er bra for alle at du avfølger. 

Det er direkte farlig å utlevere barn på sosiale medier, og det er veldig godt at flere og flere lar være å utlevere disse barna. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...