Gå til innhold

Stoler du på Barnevernet?


AnonymBruker

Stoler du på barnevernet?  

217 stemmer

  1. 1. Stoler du på barnevernet?

    • Ja
      70
    • Nei.
      69
    • Jeg har blitt skeptisk med tiden..
      50
    • Ja, jeg har full tillit til barnevernet
      28


Anbefalte innlegg

Nordmenn får ikke barn selv til tross for at Erna maser om det. De er så opptatt av å realisere seg selv, og når de først forsøkre er det for sent. Så det Erna & Co med Ropstad som øverste sjef for Barnevernet gjør er å ta ungene til alle utledningene fra dem, fordi de kaller det omsorgssvikt fordi man gir ungene litt ris som er vanlig blant somalere, irakere, afghanere mv.  Kanskje ikke bare utlendingene men de mindre rike etnisk norske nordmenn. Også tar man ungen ifra dem, og gir det til ett rikt norsk par som gjerne er homofil eller lesbisk. Har ingen tillit til det norske barnevernet. Tross alt så har det norske barnevernet blitt dømt i søren meg hos MENNESKERETTIGHETSDOMSTOLEN. Det sier ikke rent lite. Norge her på berget liker å leke så sivilisert, men sannheten er at på Erna sin vakt så har man puttet USKYLDIGE mennesker i fengsel for NAV - svindel uten at det har vært tilfelle. Nordmenn har blitt homofile, og lesbiske og tar ungene til innvandrere og de svake hvite norske ifra dem. Det er fakta. 

Anonymkode: 0af98...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Fjugur skrev:

Norsk barnevern er i front faktisk, iflg artikkel i Aftenposten i dag
"Norsk barnevern blir kritisert for å ligge på topp når det gjelder å overta omsorgen for barn. Men flere land ligger omtrent likt som oss."

https://www.aftenposten.no/norge/i/50emaO/professor-norsk-barnevern-er-i-front-med-barns-rettigheter-det-kan-virke-som-om-vi-har-faatt-svi-for-det

– Nå øker presset i flere land om å ta sterkere ansvar for barns rettigheter. Norge er i front på dette området. Derfor har vi fått en del kritikk. Vi har tatt den kampen, og det kan virke som det norske systemet har fått svi for det, sier hun.
Stadig flere land forbyr for eksempel såkalt «oppdragervold». Barn blir ikke lenger sett på som foreldrenes eiendom, men har egne rettigheter.


 

For noe pjatt. Selvfølgelig skal en professor i barnevern si det, det er jo levebrødet hennes. Bukken som passer havresekken. Bare tull. Norge tar ungene til uskyldige foreldre ifra dem. Barnevernet fungerer ikke i Norge. Er bare tullebarnevern. Skulle likt å sett hva Tor Erling Staff ville ha sagt hvis han levde. 

Anonymkode: 0af98...90b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Den eneste slutningen jeg kan dra ut av denne og lignende tråder her på kg, er at ingen av dere hadde overlevd en dag i den jobben.

Anonymkode: ed0cf...d79

For noe tull og tøv. Hvordan kan du si at en studie som ikke er basert på karakterer og som består av unge med generell studiekompetanse skal ha rett til å mene noe om hvem som skal være gode foreldre? Norske barnevernet er en vits. 

Anonymkode: 0af98...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillet om å beskytte barn mot å beskytte foreldre er ofte misvisende. Ved tvangsinngrep oppstår konflikten mellom frihetene og interessene til barnet selv. Rett til sikkerhet kontra rett til familie. Det må sikres (av barnevern, fylkesnemnd og domstoler) at disse frihetene og interessene er godt balansert og eventuelle inngrep står i forhold. Det ser ut til at norske domstoler dessverre krever noe veiledningav den EMD.

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det hadde vært andre "momenter" hadde de sikker blitt inkludert i dom-dokumentet http://www.advokat-danielsen.no/downloads/4396_001.pdf?fbclid=IwAR2IxbiR5tvXym1WPYL251MkoBbY6fFL4qseESv-DphYvV3VxF3R0Oy6CDQ

Men det er ingenting.

Familien ble splittet BARE fordi faren er slovakk.

Anonymkode: 9f920...9af

Så bestem deg da for bakgrunnen av saken, var det kvello eller at faren var slovakisk? Eller skal du hoste opp en ny stråmann?

Anonymkode: 6d1f6...c86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fjugur said:

Norsk barnevern er i front faktisk, iflg artikkel i Aftenposten i dag
"Norsk barnevern blir kritisert for å ligge på topp når det gjelder å overta omsorgen for barn. Men flere land ligger omtrent likt som oss."

https://www.aftenposten.no/norge/i/50emaO/professor-norsk-barnevern-er-i-front-med-barns-rettigheter-det-kan-virke-som-om-vi-har-faatt-svi-for-det

– Nå øker presset i flere land om å ta sterkere ansvar for barns rettigheter. Norge er i front på dette området. Derfor har vi fått en del kritikk. Vi har tatt den kampen, og det kan virke som det norske systemet har fått svi for det, sier hun.
Stadig flere land forbyr for eksempel såkalt «oppdragervold». Barn blir ikke lenger sett på som foreldrenes eiendom, men har egne rettigheter.


 

Beklager, denne beskyttelsen minner meg om den stalinistiske tiden da mennesker har blitt beskyttet mot seg selv og du ikke kunne ha et pass til å reise til Vest-Europa ...

Barn har sine egne rettigheter. Ikke bare foran foreldrene, men også foran barnevernet! For eksempel gir artikkel 13 i EMK dem rett til å anke uavhengig av deres alder ... For ikke å snakke om rett til rettferdig saksbehandling av alle myndigheter ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, utenlandsk skrev:

Beklager, denne beskyttelsen minner meg om den stalinistiske tiden da mennesker har blitt beskyttet mot seg selv og du ikke kunne ha et pass til å reise til Vest-Europa ...

Barn har sine egne rettigheter. Ikke bare foran foreldrene, men også foran barnevernet! For eksempel gir artikkel 13 i EMK dem rett til å anke uavhengig av deres alder ... For ikke å snakke om rett til rettferdig saksbehandling av alle myndigheter ...

Kilde?

Anonymkode: 6d1f6...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 18.11.2019 den 3.48, snoren skrev:

Som @Ms.Sommerfugl sier, barnevernet er laget for barna, ikke for foreldrene. Foreldrene har ikke rett på samvær med barna sine, barna har rett på å vokse opp under trygge forhold og få omsorg. Hvis ikke foreldrene klarer å gi dem omsorg så får noen andre gjøre det.

Det er selvfølgelig mye sant i det, men samtidig glemmer man at det ikke er barns beste å ikke ha kontakt med foreldrene sine. Jeg er barnevernsbarn selv og kan si at faren min ikke er noen god far, og han hadde ingen omsorgsevne. Det var helt riktig at jeg ble tatt bort fra ham. Samtidig var han verdens snilleste far. Jeg mener at jeg har hatt rett på mer samvær med foreldrene mine enn hva jeg fikk. Min mor lever ikke lenger. Da hun gikk bort fant jeg flere pappesker med brev til offentlige instanser der hun tryglet om å få meg tilbake. Nei, hun var ingen flink mor. Men hun elsket meg og det var ingen grunn til å nekte henne samvær med meg. 
 

Jeg har ingen tro på BV slik det fungerer i dag, selv om jeg selvsagt mener det er behov for er BV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bestem deg da for bakgrunnen av saken, var det kvello eller at faren var slovakisk? Eller skal du hoste opp en ny stråmann?

Anonymkode: 6d1f6...c86

Kvello modell er en formel som ganger beregnet risiko for predikert omsorgssvikt hvis en av foreldrene har utenlandsk bakgrunn.

Den er diskriminerende, ulovlig og ikke korrekt.

Det var en gang en student i sosiologi som har beregnet at i hans datautvalg var det større andel av barn som opplevde omsorgssvikt blant utlendinger enn etniske nordmenn (jeg lurer  om det var slovakker i data hans i det hele tatt), ekstrapolerte dette resultatet og nå blir denne checklisten tatt i bruk som et standard i norsk barnevern.

Anonymkode: 9f920...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilde?

Anonymkode: 6d1f6...c86

https://echr.coe.int/Documents/Convention_NOR.pdf

Se også den juridiske praksisen til EMD. Kravet om "nødvendig i et demokratisk samfunn" inkluderer alltid en nøye balansering mellom grunnleggende menneskerettigheter.

Egentlig var akkurat denne nøye balanseringen fraværende i visse emner i Sentral-Øst-Europa under stalinistregimene. Det er overraskende at noen offentlige myndigheter og til og med domstoler i den vestlige verden fortjener veiledning på dette området.

Endret av utenlandsk
lagt til siste avsnitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, utenlandsk skrev:

https://echr.coe.int/Documents/Convention_NOR.pdf

Se også den juridiske praksisen til EMD. Kravet om "nødvendig i et demokratisk samfunn" inkluderer alltid en nøye balansering mellom grunnleggende menneskerettigheter.

Jeg etterlyser artikkel 13? Kilde til denne?

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvello modell er en formel som ganger beregnet risiko for predikert omsorgssvikt hvis en av foreldrene har utenlandsk bakgrunn.

Den er diskriminerende, ulovlig og ikke korrekt.

Det var en gang en student i sosiologi som har beregnet at i hans datautvalg var det større andel av barn som opplevde omsorgssvikt blant utlendinger enn etniske nordmenn (jeg lurer  om det var slovakker i data hans i det hele tatt), ekstrapolerte dette resultatet og nå blir denne checklisten tatt i bruk som et standard i norsk barnevern.

Anonymkode: 9f920...9af

Selv om du ikke forstår Kvello modellen, så slutt å spre løgner om den. Det du viser til er dine egne tolkninger og har ikke forankring i noe empiri.http://www.forebygging.no/Litteratur/Bokomtaler/Barn-i-risiko--skadelige-omsorgssituasjoner/

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvello modell er en formel som ganger beregnet risiko for predikert omsorgssvikt hvis en av foreldrene har utenlandsk bakgrunn.

Den er diskriminerende, ulovlig og ikke korrekt.

Det var en gang en student i sosiologi som har beregnet at i hans datautvalg var det større andel av barn som opplevde omsorgssvikt blant utlendinger enn etniske nordmenn (jeg lurer  om det var slovakker i data hans i det hele tatt), ekstrapolerte dette resultatet og nå blir denne checklisten tatt i bruk som et standard i norsk barnevern.

Anonymkode: 9f920...9af

Jo mer jeg kommer inn på Kvello-modellen, jo mer tvil har jeg.
Så langt er min største bekymring at flere små funn kan legge opp som om de var kritiske. Det er bare tull.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn får ikke barn selv til tross for at Erna maser om det. De er så opptatt av å realisere seg selv, og når de først forsøkre er det for sent. Så det Erna & Co med Ropstad som øverste sjef for Barnevernet gjør er å ta ungene til alle utledningene fra dem, fordi de kaller det omsorgssvikt fordi man gir ungene litt ris som er vanlig blant somalere, irakere, afghanere mv.  Kanskje ikke bare utlendingene men de mindre rike etnisk norske nordmenn. Også tar man ungen ifra dem, og gir det til ett rikt norsk par som gjerne er homofil eller lesbisk. Har ingen tillit til det norske barnevernet. Tross alt så har det norske barnevernet blitt dømt i søren meg hos MENNESKERETTIGHETSDOMSTOLEN. Det sier ikke rent lite. Norge her på berget liker å leke så sivilisert, men sannheten er at på Erna sin vakt så har man puttet USKYLDIGE mennesker i fengsel for NAV - svindel uten at det har vært tilfelle. Nordmenn har blitt homofile, og lesbiske og tar ungene til innvandrere og de svake hvite norske ifra dem. Det er fakta. 

Anonymkode: 0af98...90b

«Litt ris»? KG og deres syn på Barnevernet er så unikt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om du ikke forstår Kvello modellen, så slutt å spre løgner om den. Det du viser til er dine egne tolkninger og har ikke forankring i noe empiri.http://www.forebygging.no/Litteratur/Bokomtaler/Barn-i-risiko--skadelige-omsorgssituasjoner/

Anonymkode: 6d1f6...c86

Dette er bare bla bla og ingenting konkret om metoden bak.

Vis meg eksakt formel som beregner risikoen kvantitativt. 

Anonymkode: 9f920...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, utenlandsk skrev:

https://echr.coe.int/Documents/Convention_NOR.pdf

Se også den juridiske praksisen til EMD. Kravet om "nødvendig i et demokratisk samfunn" inkluderer alltid en nøye balansering mellom grunnleggende menneskerettigheter.

Egentlig var akkurat denne nøye balanseringen fraværende i visse emner i Sentral-Øst-Europa under stalinistregimene. Det er overraskende at noen offentlige myndigheter og til og med domstoler i den vestlige verden fortjener veiledning på dette området.

Mangler fortsatt kilde til artikkel 13?

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig dette er tatt opp før, men dette er en av grunnene til at jeg ikke har stor tillit til barnevernet:

https://www.nrk.no/nordland/_-kan-ikke-leve-med-sa-store-forskjeller-i-barnevernet-1.13998537

Det er enorme forskjeller i praksis fra kommune til kommune. Det er gjerne enkeltpersoner som sitter med saksbehandlingen alene. Det er få omsorgsovertakelser i store byer der de har store fagmiljø og folk kan kvalitetssikre hverandre. Der er de kanskje flinkere til å sette inn hjelpetiltak før de omplassere barna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, utenlandsk said:

Jo mer jeg kommer inn på Kvello-modellen, jo mer tvil har jeg.
Så langt er min største bekymring at flere små funn kan legge opp som om de var kritiske. Det er bare tull.

Det er veldig viktig at barnevernet skjuler all informasjon om beregningsmetoden i Kvello modellen. Det hadde vært veldig interessant hvordan deres predikerte risikoen for fremtids omsorgssvikt forandret seg om man skiftet bare en parameter: fra "Etnisk norsk" til "Med utenlandsk bakgrunn".

Anonymkode: 9f920...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske professoren Tove Stang-Dahl kom opp med følgende konklusjon om barnevernet.

OuORctj.jpg

Anonymkode: 37ed5...523

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare bla bla og ingenting konkret om metoden bak.

Vis meg eksakt formel som beregner risikoen kvantitativt. 

Anonymkode: 9f920...9af

Kvantativt? Les deg opp på metoden først og fortell meg hvordan mellommenneskelige relasjoner kan måles kvantitativt?

Anonymkode: 6d1f6...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...