Gå til innhold

Stoler du på Barnevernet?


AnonymBruker

Stoler du på barnevernet?  

217 stemmer

  1. 1. Stoler du på barnevernet?

    • Ja
      70
    • Nei.
      69
    • Jeg har blitt skeptisk med tiden..
      50
    • Ja, jeg har full tillit til barnevernet
      28


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med tanke på at det bare virker til å være 10-20 % av befolkningen som klarer å ha egne tanker er jeg skeptisk, ja. Tenker spesielt på flokk-dannelsen innenfor etaten, og jeg ser for meg at barnevernet tiltrekker både de verste og de beste. Det er mange udugelige folk som liker å hjelpe, og som ser på munnen sin som et hjelpeinstrument. Det verste er at de ikke liker den forutsigbare tonen tilbake. Da blir de sinna. 

Anonymkode: 3565c...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjas. 

Anonymkode: 659ef...79d

Nei. Det går prestisje i sakene for Barnevernets del. Og da blir barna ignorert av dem, noe som gjør at foreldrene må være barnas stemme. 

Anonymkode: 20a96...3c2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det går prestisje i sakene for Barnevernets del. Og da blir barna ignorert av dem, noe som gjør at foreldrene må være barnas stemme. 

Anonymkode: 20a96...3c2

Dette. Det har bl.a blitt tatt opp i Debatten som gikk på NRK for litt siden.

Anonymkode: a4785...4c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Det har bl.a blitt tatt opp i Debatten som gikk på NRK for litt siden.

Anonymkode: a4785...4c5

Ja det ble det. Og dette er et tema som må belyses. 

Anonymkode: 20a96...3c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min erfaring, NEI. 

Traumatisert av deres dårlige behandling av meg som mor. 
 

saken er henlagt nå men jeg har likevel fortsatt mareritt og den kvelende angsten for å bli fratatt barna mine, tør ikke stole på ansatte i barnehage eller skole. 
Burde meld det inn men jeg kjenner jeg ikke har krefter til det nå. 

Anonymkode: 83b58...206

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med min erfaring, NEI. 

Traumatisert av deres dårlige behandling av meg som mor. 
 

saken er henlagt nå men jeg har likevel fortsatt mareritt og den kvelende angsten for å bli fratatt barna mine, tør ikke stole på ansatte i barnehage eller skole. 
Burde meld det inn men jeg kjenner jeg ikke har krefter til det nå. 

Anonymkode: 83b58...206

Viktigste er vel at du er en mor som barna dine fortjener? Synd å gå rundt å være redd og ha angst for lærere og BHG personal. Så lenge du gjør det du skal så er det ingen som kan ta barna dine 😊

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det går prestisje i sakene for Barnevernets del. Og da blir barna ignorert av dem, noe som gjør at foreldrene må være barnas stemme. 

Anonymkode: 20a96...3c2

Fjas igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Jeg jubler når det blir fortetta en omsorgsovertakelse, for det betyr at et barn får det litt tryggere og den behov er tatt hensyn til.

Jeg vil likevel at biologiske foreldre skal kunne ha samvær oftere enn hva som er vanlig i dag, gjerne under oppsyn om det er mer forsvarlig.

Foreldrene fikk barnet tilbake etter en rettsprosess som gikk alt for langt, og ja, det var feil av dem å opprettholde omsorgsovertakelsen så lenge. Selve omsorgsovertakelsen var imidlertid basert på helt riktige forutsetninger, man kan ikke overlate et nyfødt barn til en en gjentatt voldsdømt torpedo som nylig har blitt anklaget og anmeldt av sin høygravide kjæreste for vold. Da må man faktisk ta en slik avgjørelse. Det som imidlertid var feil her, var at mor ikke fikk barnet tilbake så fort hun viste at hun var en god nok omsorgsperson. 

Anonymkode: 659ef...79d

Tryggere? Så du nyhetene om den 16 år gamle gutten som bodde på ett rom uten møbler? Gjentar tryggere??

Anonymkode: deffc...390

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viktigste er vel at du er en mor som barna dine fortjener? Synd å gå rundt å være redd og ha angst for lærere og BHG personal. Så lenge du gjør det du skal så er det ingen som kan ta barna dine 😊

Anonymkode: 6d1f6...c86

Virker som om enkelte her inne glemmer at foreldrene til barna også bare er mennesker?

Anonymkode: a4785...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 0.09, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg er veldig glad vi har et barnevern her i Norge. Det er for barna, ikke foreldrene. Barnevernet veileder selvfølgelig foreldre, men til syvende og sist er de der for barna. I Norge sies det at 1/10 barn blir utsatt for overgrep! Over 100.000 barn i Norge lever med vold, rus, overgrep og omsorgssvikt hver eneste dag. Ja, det er ting barnevernet kunne gjort bedre, men de gjør mye godt ❤️ 

Ja, da har de jammen rimelig udugelige ansatte. De siste fem åra har de jo hatt frie tøyler til å herje rundt i folks liv med vide fullmakter og voldsom økning i mottatte og undersøkte meldinger:-). Hjelper ikke å kjøre på med det som ikke funker, en drøss av litt dumme medarbeidere med vekterattitude...

Anonymkode: ffc41...c03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om enkelte her inne glemmer at foreldrene til barna også bare er mennesker?

Anonymkode: a4785...4c5

Bare mennesker? De fleste foreldre klarer å la vær å utsette barna sine for omsorgssvikt, og de er også bare mennesker men klarer å se lenger enn nesetippen rekker.

Anonymkode: 6d1f6...c86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da har de jammen rimelig udugelige ansatte. De siste fem åra har de jo hatt frie tøyler til å herje rundt i folks liv med vide fullmakter og voldsom økning i mottatte og undersøkte meldinger:-). Hjelper ikke å kjøre på med det som ikke funker, en drøss av litt dumme medarbeidere med vekterattitude...

Anonymkode: ffc41...c03

Ja, denne rapporten var så god at jeg synes du bør publisere den som en forskningsrapport basert på nettopp disse empiriske, grundige analysene

Anonymkode: ed0cf...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, denne rapporten var så god at jeg synes du bør publisere den som en forskningsrapport basert på nettopp disse empiriske, grundige analysene

Anonymkode: ed0cf...d79

Det er bare å sjekke, det. Statistikken over undersøkte saker ligger på Bufdir. Hvis de gjør mer og mer, og det blir verre og verre..Ja, da gjør de feil ting:-). D med dumme ansatte kan jeg ikke dokumentere, altså, men det er jo ikke så mye man kan bli hvis man har litt dårlige karakterer og liker følelsen av makt.

Anonymkode: ffc41...c03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ada111 skrev:

Fjas igjen.

Mener du at barna ikke skal ha en stemme? Isåfall har du et standpunkt som kunne gjort barna rettsløse. I Norge har vi en barnelov som skal sikre deres rettssikkerhet. Men 70 prosent av de fosterhjemsplasserte barna har ikke blitt hørt. Det er ikke fjas. 

Anonymkode: 20a96...3c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at barna ikke skal ha en stemme? Isåfall har du et standpunkt som kunne gjort barna rettsløse. I Norge har vi en barnelov som skal sikre deres rettssikkerhet. Men 70 prosent av de fosterhjemsplasserte barna har ikke blitt hørt. Det er ikke fjas. 

Anonymkode: 20a96...3c2

 Det skal la seg godt gjøre å la barn under 7 år bli hørt, mener du at de som ikke Har språk også bør bli hørt?eller de barna som har nedsatte kognitive evner på bakgrunn av mor og fars omsorgssvikt?

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare mennesker? De fleste foreldre klarer å la vær å utsette barna sine for omsorgssvikt, og de er også bare mennesker men klarer å se lenger enn nesetippen rekker.

Anonymkode: 6d1f6...c86

Selvfølgelig misforståes det jeg skriver med vilje..

Jeg skriver ikke at det er fritt frem for å utsette barna sine for omsorgssvikt, men i mange tilfeller er faktisk foreldre også uskyldige mennesker som IKKE har bedrevet med omsorgssvikt av noe slag og det er klart de også blir redde for å miste barna sine for ingenting! De aller fleste som får åpnet en undersøkelsessak mot seg kjenner på en frykt selvom de ikke har gjort noe, og da er det klart det blir en påkjenning når det er udugelige saksbehandlere der ute som gjør prestisje ut av å ta folk på noe når det faktisk ikke er noe å gå etter.

Anonymkode: a4785...4c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig misforståes det jeg skriver med vilje..

Jeg skriver ikke at det er fritt frem for å utsette barna sine for omsorgssvikt, men i mange tilfeller er faktisk foreldre også uskyldige mennesker som IKKE har bedrevet med omsorgssvikt av noe slag og det er klart de også blir redde for å miste barna sine for ingenting! De aller fleste som får åpnet en undersøkelsessak mot seg kjenner på en frykt selvom de ikke har gjort noe, og da er det klart det blir en påkjenning når det er udugelige saksbehandlere der ute som gjør prestisje ut av å ta folk på noe når det faktisk ikke er noe å gå etter.

Anonymkode: a4785...4c5

Hvis man ikke har noe å skjule, hvorfor skal man da kjenne frykt? De fleste vil tenke at det skal bli godt å bli ferdig med det. Og de saksbehandlerne du referer til er i mindretall. Å generalisere slik hjelper ikke på saken til anti bv folkene. 

Anonymkode: 6d1f6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har noe å skjule, hvorfor skal man da kjenne frykt? De fleste vil tenke at det skal bli godt å bli ferdig med det. Og de saksbehandlerne du referer til er i mindretall. Å generalisere slik hjelper ikke på saken til anti bv folkene. 

Anonymkode: 6d1f6...c86

Fordi folk flest som er glad i barna sine tenker uansett på skrekkscenarioer når de er i en utsatt situasjon som gir enorm påkjenning. Hvis man tror at frykt er forbeholdt forskrudde foreldre som vet man lite om menneskesinnet.

Anonymkode: a4785...4c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...