hopeful Skrevet 27. desember 2019 #301 Del Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, Kassiopeia8 skrev: Du vet ikke sikkert før de måler størrelse på ultralyd 🙂 Det er forskjell på de ulike appene for hvor mange dager de regner inn i en syklus, derfor blir termin ulikt ut i fra hvor mange uker man er på vei. Alle mine apper har sagt forskjellig. Ja. Vet det. Men bare så rart at det regnes så forskjellig. Hadde det vært 5+0 og termin 30. August og 5+1 og termin 31.August hadde det i hode mitt gitt litt mer mening eneste 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 27. desember 2019 Forfatter #302 Del Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, hopeful skrev: Ja. Vet det. Men bare så rart at det regnes så forskjellig. Hadde det vært 5+0 og termin 30. August og 5+1 og termin 31.August hadde det i hode mitt gitt litt mer mening eneste 😅 Hehe, ja, skjønner det 😊 noen av appene kan man selv regulere sykluslengde, og da blir det noenlunde mer riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 28. desember 2019 #303 Del Skrevet 28. desember 2019 På 27.12.2019 den 22.38, Kassiopeia8 skrev: Hehe, ja, skjønner det 😊 noen av appene kan man selv regulere sykluslengde, og da blir det noenlunde mer riktig! Prøvde å endre på den ene. Men skjedde ikke noe. Men gjør ikke så mye, så lenge jeg vet sånn ca. Også får jeg jo vite mer nøyaktig på OUL ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #304 Del Skrevet 28. desember 2019 2 minutter siden, hopeful skrev: Prøvde å endre på den ene. Men skjedde ikke noe. Men gjør ikke så mye, så lenge jeg vet sånn ca. Også får jeg jo vite mer nøyaktig på OUL ❤ Ja 🙂 Skal du vente helt til OUL eller skal du på TUL også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susseblass Skrevet 28. desember 2019 #305 Del Skrevet 28. desember 2019 Hei! Gravid med estimert termin i slutten av august. Egentlig planlagt graviditet, har et barn fra før på 17 mnd, og på grunn av egen alder (34 år) bestemte vi oss for 2 tette. Hadde vel egentlig trodd det skulle ta lengre tid å bli gravid, men gikk raskt. Er kvalm, lite energi, rask puls og lett andpusten, og har i grunn ikke opplevd så mye glede over graviditeten. Gruer meg til kaoset med to små barn, det har vært kaotisk nok med ett barn de siste månedene, med MYE forkjølelse og omgangssyke på toppen av graviditetssymptomene. Håper det letter litt i humør og form ved inngangen til 2. trimester. Sånn kan man vel også ha det når man er gravid, man vet man bør være glad, men overvelda og skremt over oppgaven foran meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susseblass Skrevet 28. desember 2019 #306 Del Skrevet 28. desember 2019 Akkurat nå, Susseblass skrev: Hei! Gravid med estimert termin i slutten av august. Egentlig planlagt graviditet, har et barn fra før på 17 mnd, og på grunn av egen alder (34 år) bestemte vi oss for 2 tette. Hadde vel egentlig trodd det skulle ta lengre tid å bli gravid, men gikk raskt. Er kvalm, lite energi, rask puls og lett andpusten, og har i grunn ikke opplevd så mye glede over graviditeten. Gruer meg til kaoset med to små barn, det har vært kaotisk nok med ett barn de siste månedene, med MYE forkjølelse og omgangssyke på toppen av graviditetssymptomene. Håper det letter litt i humør og form ved inngangen til 2. trimester. Sånn kan man vel også ha det når man er gravid, man vet man bør være glad, men overvelda og skremt over oppgaven foran meg. Mente forresten slutten av JULI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 29. desember 2019 Forfatter #307 Del Skrevet 29. desember 2019 9 timer siden, Susseblass skrev: Hei! Gravid med estimert termin i slutten av august. Egentlig planlagt graviditet, har et barn fra før på 17 mnd, og på grunn av egen alder (34 år) bestemte vi oss for 2 tette. Hadde vel egentlig trodd det skulle ta lengre tid å bli gravid, men gikk raskt. Er kvalm, lite energi, rask puls og lett andpusten, og har i grunn ikke opplevd så mye glede over graviditeten. Gruer meg til kaoset med to små barn, det har vært kaotisk nok med ett barn de siste månedene, med MYE forkjølelse og omgangssyke på toppen av graviditetssymptomene. Håper det letter litt i humør og form ved inngangen til 2. trimester. Sånn kan man vel også ha det når man er gravid, man vet man bør være glad, men overvelda og skremt over oppgaven foran meg. Velkommen hit! Graviditet oppleves nok ulikt, og alt er like lov å føle på. Skjønner at du gruer deg til kaos med to små barn. Du får bare tenke at det nok går opp og ned med det også. Storesøskenet vokser kanskje en del av å få en liten en og tilpasser seg nok. Og så vil dere jo da bli ferdig med kaoset mye tidligere også enn mange andre. Kan legge deg inn i hovedinnlegget hvis jeg får litt mer info. Hvor gammel er du? Og når er termindato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susseblass Skrevet 29. desember 2019 #308 Del Skrevet 29. desember 2019 34 år, termindato 28.07.20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 29. desember 2019 Forfatter #309 Del Skrevet 29. desember 2019 Er det vanlig at gravidsymptomene «trekker seg litt tilbake» nå utover i graviditeten? Jeg har helt siden positiv test hatt svært ømme pupper. De har blitt større og vært helt harde og faste. I går var en slags topp der de var ekstra ømme, men i dag var det gått bort og jeg opplever også at puppene hang mer som før. De er fremdeles store og litt ømme. Håper ikke dette er noe dårlig tegn? Trodde liksom puppene kom til å forbli slik til etter fødsel. Er nå 10+5. Har ikke hatt noe vondt eller blødninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timida Skrevet 29. desember 2019 #310 Del Skrevet 29. desember 2019 4 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Er det vanlig at gravidsymptomene «trekker seg litt tilbake» nå utover i graviditeten? Jeg har helt siden positiv test hatt svært ømme pupper. De har blitt større og vært helt harde og faste. I går var en slags topp der de var ekstra ømme, men i dag var det gått bort og jeg opplever også at puppene hang mer som før. De er fremdeles store og litt ømme. Håper ikke dette er noe dårlig tegn? Trodde liksom puppene kom til å forbli slik til etter fødsel. Er nå 10+5. Har ikke hatt noe vondt eller blødninger. Jeg har varierende symptomer på graviditeten. Noen dager kjenner jeg meg ikke gravid i det hele tatt, andre dager er jeg forferdelig kvalm, hodepine, veldig ømme bryster osv. Noen dager er brystene så ømme at det nesten gjør vondt å ha dyne over, andre dager merker jeg ingenting. Jeg spurte legen om det, og hun sa det var vanlig og at man gjerne kjente mindre symptomer når man var uthvilt. Vet ikke om det var spesifikke symptomer dette gjaldt, eller mer generelt. Du er jo kommet litt lengre enn meg så kan jo hende det går over/endrer seg etter hvert i graviditeten. Hadde vært fint det. 😅Uansett tenker jeg at du sikkert ikke trenger å bekymre deg siden du heller ikke har hatt blødninger eller smerter. ❤️Det er nok lettere sagt enn gjort, jeg merker i hvert fall på meg selv at jeg er veldig var på forandringer og blir raskt bekymret hvis jeg har mindre symptomer eller får litt luftsmerter i magen og lignende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 29. desember 2019 #311 Del Skrevet 29. desember 2019 5 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Er det vanlig at gravidsymptomene «trekker seg litt tilbake» nå utover i graviditeten? Jeg har helt siden positiv test hatt svært ømme pupper. De har blitt større og vært helt harde og faste. I går var en slags topp der de var ekstra ømme, men i dag var det gått bort og jeg opplever også at puppene hang mer som før. De er fremdeles store og litt ømme. Håper ikke dette er noe dårlig tegn? Trodde liksom puppene kom til å forbli slik til etter fødsel. Er nå 10+5. Har ikke hatt noe vondt eller blødninger. Jeg opplever også at symptomene ikke er like heftige som før, og tror det er ganske normalt at det kommer og går. Puppene mine har vært vonde siden før positiv test, men de er ikke like ømme nå. Jeg er heller ikke kvalm lengre, og har fått litt mer energi tilbake. Føler meg mer som meg selv igjen, og det er deilig 😊 Så hender det jeg blir bekymret over at symptomene forsvinner, men tenker det går bra så lenge det ikke er smerter og blødninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 29. desember 2019 #312 Del Skrevet 29. desember 2019 20 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Ja 🙂 Skal du vente helt til OUL eller skal du på TUL også? Vi Har snakket om å bestille en TUL månedsskiftet januar/februar. Men får se. Frister veldig. Forrige gang venta vi helt til TUL, gikk bra det. Men var veldig lenge å vente 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
unknown1 Skrevet 29. desember 2019 #313 Del Skrevet 29. desember 2019 Her kommer og går symptomene også. For to dager siden så var brystene sinnsykt ømme, i dag kjenner jeg nesten ingenting til de. Har stort sett bare vært kvalm når det er lenge siden jeg har spist, i dag har jeg fått byger med kjempekvalme hvor jeg bare må ligge i ro. Antar at det er helt normalt, men kjenner også på bekymring over at jeg ikke har det helt forferdelig 🤷♀️😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 29. desember 2019 #314 Del Skrevet 29. desember 2019 Hærlighet. Hvordan skal dette gå? Jeg er bare i uke 5+3 , og jeg er så oppblåst at alle må da tenke at jeg er gravid og mer til 🙈 ingen skal vite det enda 😬🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chonkers Skrevet 30. desember 2019 #315 Del Skrevet 30. desember 2019 Hei! Jeg er ny her, men har kjent et behov for fellesskap melde seg i det siste. Jeg er nettopp blitt 36, og har foreløpig termin 11. juli med barn nr 2. Eldste er tenåring, så det er rimelig lenge siden forrige svangerskap. Har hatt kvalme, trøtthet og voldsomt vonde og voksende pupper, men nå når jeg er halvveis i uke 12 er alt mye bedre og jeg begynner å få overskudd igjen. Har en skikkelig god følelse rundt det å være gravid og er heldigvis lite bekymra. 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #316 Del Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 22.51, Chonkers skrev: Hei! Jeg er ny her, men har kjent et behov for fellesskap melde seg i det siste. Jeg er nettopp blitt 36, og har foreløpig termin 11. juli med barn nr 2. Eldste er tenåring, så det er rimelig lenge siden forrige svangerskap. Har hatt kvalme, trøtthet og voldsomt vonde og voksende pupper, men nå når jeg er halvveis i uke 12 er alt mye bedre og jeg begynner å få overskudd igjen. Har en skikkelig god følelse rundt det å være gravid og er heldigvis lite bekymra. 🙂 Velkommen! Hvor gammel er du? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #317 Del Skrevet 1. januar 2020 Godt nyttår, damer! Her sitter jeg med en rar følelse i dag. Føler meg nesten bakfull 😂 Feiret nyttår i går med alkoholfri øl og noe sparkling greier som var alkoholfritt, men tror kanskje følelsen kommer av at det ble lite søvn. Hadde en skikkelig rar natt også der jeg drømte mye - akkurat som om jeg hadde drukket. Placeboeffekten lenge leve 😂 Jeg er inne i siste etappe av første trimester, og er 11+1 i dag. Skal på ny kontroll hos jordmor neste uke og lytte etter hjertelyd. Håper på at alt står bra til ❤️ Har jo fått en del mage faktisk, så vil jo tro at det er et tegn på at det fortsetter å gro der inne! Ellers har jeg fremdeles ikke fått svar på søknad om fødeplass på Ahus, og det irriterer meg når jeg vet at så mange andre får plass med en gang. Nå har det gått 1 mnd siden søknaden ble sendt. Tror jeg skal kontakte dem neste uke om jeg fremdeles ikke får noe svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiva Skrevet 1. januar 2020 #318 Del Skrevet 1. januar 2020 Godt nyttår! Jeg kjenner meg veldig igjen i bakfull-følelsen 😂 Men nå er jeg en del kvalm fra før av, da. Og kvelden i går ble for sen her og. Godt å bare kunne ligge på sofaen å ta livet med ro i dag. Jeg har forresten slitt med ganske vond mage de siste to dagene. Regner med det henger sammen med at jeg rett og slett er ganske forstoppet for tiden. I går kveld var det veldig ubehagelig til tider. Masse luft og jeg kunne kjenne at magen jobbet ordentlig. Noen som har erfaringer med dette og kan fortelle meg om fordøyelsessystemet noensinne begynner å virke igjen? Har aldri hatt så lyst til å klare å gå på do 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #319 Del Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, Fiva skrev: Godt nyttår! Jeg kjenner meg veldig igjen i bakfull-følelsen 😂 Men nå er jeg en del kvalm fra før av, da. Og kvelden i går ble for sen her og. Godt å bare kunne ligge på sofaen å ta livet med ro i dag. Jeg har forresten slitt med ganske vond mage de siste to dagene. Regner med det henger sammen med at jeg rett og slett er ganske forstoppet for tiden. I går kveld var det veldig ubehagelig til tider. Masse luft og jeg kunne kjenne at magen jobbet ordentlig. Noen som har erfaringer med dette og kan fortelle meg om fordøyelsessystemet noensinne begynner å virke igjen? Har aldri hatt så lyst til å klare å gå på do 😅 Har en venninne som skal føde om et par måneder, og hun sliter med forstoppelse/treg mage fremdeles, så tror dessverre det vil kunne vare ut svangerskapet 😔 Men er jo en del ting man kan spise for å hjelpe til da. Sliter med det selv, men er ikke hver dag det er like ille 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chonkers Skrevet 1. januar 2020 #320 Del Skrevet 1. januar 2020 1 time siden, Kassiopeia8 skrev: Velkommen! Hvor gammel er du? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget. Takk! 😊 Jeg er 36 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå