Gå til innhold

Nå rådes svenske kvinner til å slumme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Jon Are skrev:

Jeg har mer inntrykk av at en snekker med sjarm er mer populær enn en blek tynn akademiker i kvinners øyne. 

Folk flest er slummen. Klart de foretrekker sine egne? Hva mer er nytt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Hvor kommer slumming inn i bildet her?

Fornorskning av begrepet på engelsk "gone slumming", å date mennesker som bor i en slum, som i ghettofiserte områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er utdannet elektriker. Betyr det at jeg slummer? 😂 Ville ikke byttet han ut uansett hva!! 

Anonymkode: ab41d...ae0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 minutter siden, DHG skrev:

Fornorskning av begrepet på engelsk "gone slumming", å date mennesker som bor i en slum, som i ghettofiserte områder. 

Jeg forstod det, jeg forbinder bare ikke lav utdanning med slum.

Jeg kommer fra et hjem med liten formell utdanning, men hvor det var designermøbler og fulle bokhyller, diskusjoner om samfunnsspørsmål, og strenge rammer for rett og galt.

Koblingen lav utdanning og slum virker bare ikke på meg.

Jeg jobber i et miljø hvor det er både fagutdannende og Mastere. Det er ikke alltid de med mest utdanning som imponerer mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sjwslayer skrev:

Forskning viser også gang på gang at kvinner som fokuserer på karriere og ikke familie blir ulykkelige. Det ligger i biologien at kvinner skal få barn og knytte emosjonelle bånd til dette barnet da kvinner er følelsesmessege vesner 

Så de fleste karrierekvinner brenner seg. Leser det gang på gang på gang. H or mye disse karrierekvinnene angrer på null familie og kun prioritert jobb

Forskning viser også at ugifte kvinner er lykkeligere enn gifte...

Ligger i biologien at mennesker skal få barn. Og man kan ha barn og utdannelse.

Problemet til disse kvinnene er derimot at de ikke har prioritert begge deler men kun en av dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sjwslayer skrev:

Jeg tenker i gjennomsnitt

 Folk med høy utdanning prioriterer mer som oftest jobb og karriere. Mens de med lavere prioriterer andre ting + familie, hobbyer osv

Er ganske godt kjent at kvinnlige frisører og sykepleiere er deilige. Mye deiligere enn de feite damene med høy utdanning som ikke squatter og spiser bolle på jobb hver dag

Men fra spøk til alvor du vet godt hva jeg menter..det er forskjellige prioriteringer mellom folk med høyere og lavere utdanning. Og da er det som oftest kvinner med lav utdanning som er fysisk attraktiv for menn

Men dere er heldige

 Vi menn er ikke like overfladisk. Hva dere tjener og statusen deres bryr vi oss ikke om. Så lenge dere er fysisk attraktiv nok så er det nok

Vi er ikke overfladiske....men du må være svært pen🤔

Det er ikke overfladisk å ville stifte familie med en som har en fast jobb og stabil økonomi. Det er smart og biologisk hva vi tiltrekkes av.

Anonymkode: 36d09...545

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sjwslayer skrev:

Jeg tenker i gjennomsnitt

 Folk med høy utdanning prioriterer mer som oftest jobb og karriere. Mens de med lavere prioriterer andre ting + familie, hobbyer osv

Er ganske godt kjent at kvinnlige frisører og sykepleiere er deilige. Mye deiligere enn de feite damene med høy utdanning som ikke squatter og spiser bolle på jobb hver dag

Men fra spøk til alvor du vet godt hva jeg menter..det er forskjellige prioriteringer mellom folk med høyere og lavere utdanning. Og da er det som oftest kvinner med lav utdanning som er fysisk attraktiv for menn

Men dere er heldige

 Vi menn er ikke like overfladisk. Hva dere tjener og statusen deres bryr vi oss ikke om. Så lenge dere er fysisk attraktiv nok så er det nok

Du er klar over at sykepleie er en bachelorgrad og at man kan ta doktorgrad innen feltet?  Virker som om at du tror det er en yrkesfaglig utdannelse? 

Anonymkode: d8009...01e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smøres vel litt for å starte på dugnaden med å pare opp med horden av analfabeter og arbeidsledige fra Mena-landene i Sverige.

Anonymkode: 2399d...617

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at sykepleie er en bachelorgrad og at man kan ta doktorgrad innen feltet?  Virker som om at du tror det er en yrkesfaglig utdannelse? 

Anonymkode: d8009...01e

Hva som går under "høy" eller "lav" utdanning spiller ingen rolle. Sykepleierstudiet er ikke akkurat det mest krevende studie av alt vi kan velge mellom

Det jeg prøver å si er at kvinner i vanlige jobber, som f.eks sykepleier eller frisør er der de mest attraktive kvinnene befinner seg. Ikke advokater, leger osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke overfladiske....men du må være svært pen🤔

Det er ikke overfladisk å ville stifte familie med en som har en fast jobb og stabil økonomi. Det er smart og biologisk hva vi tiltrekkes av.

Anonymkode: 36d09...545

De fleste har fast jobb. De fleste har også grei nok økonomi. Alle kan ha et fint liv med 400 000- 500 000 i året

Men når kvinner prioriterer menn med dobbel lønn og men  som har sosial status, rett og slett fordi det er kult så er det å være overfladisk. Det er personlighet og fysisk tiltrekkning som er det basiske mellom menn og kvinner.

Penger har ingenting å si så lenge man vertfall har jobb og økonomi

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Forskning viser også at ugifte kvinner er lykkeligere enn gifte...

Ligger i biologien at mennesker skal få barn. Og man kan ha barn og utdannelse.

Problemet til disse kvinnene er derimot at de ikke har prioritert begge deler men kun en av dem.

Jepp det stemmer. Det gjelder også menn. Men leser du studiene som blir tatt så gjelder dette bare innenfor en viss aldersgrense.

Du kan banne på at når damer blir 50+ og enten må være alene eller få seg en mann med barn at hun angrer🤣😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DHG skrev:

Fornorskning av begrepet på engelsk "gone slumming", å date mennesker som bor i en slum, som i ghettofiserte områder. 

I utvidet betydning når damer med høyere sosial status forlyster seg med menn med lavere status. De veit at noe fast ikke er aktuelt. Norske damer som puler tyrkiske kelnere på ferie f.eks.

Hvis de derimot gifter seg med en som har lavere status og gjør forholdet permanet så har de giftet seg nedover i sosial status = Slumming. I praksis er det det den kvinnelige svenske journalisten anbefaler svenske kvinner å gjøre, hvis de ikke vil ende opp barnløse og alene i mange tilfeller. Det er rett og slett ikke nok tradisjonelle høy status menn til å dekke massene med kvinner som går ut universitet og høyskoler. Norge og Sverige er ganske likt der.

 

Anonymkode: 8ff78...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, theTitanic skrev:

Det var svært drøyt å sammenligne yrkesfaglig bakgrunn som å slumme. 

Hva vil godt norsk uttrykk være? Et ord som alle forstår meningen med uten videre forklaring. Å slumme er ikke et vakkert utrrykk men alle forstår hva som menes med det. At kvinner går mot hypergamiet og senker kravene til sosial status i valg av partner i strid med omgivelsenes forventninger.

Anonymkode: 8ff78...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er karrieremennesket som er problemet. Det er ikke attraktivt når karrieren går foran venner og familie, hele livet.Slike mennesker kommer ofte til slutt på tv, hos Lindmo. Der kan de fortelle hvor dårlig samvittighet de har for å ikke ha brukt tid på familie og venner. Det er gjerne det de angrer mest på. Sier de. De tror de fortjener sympati for sine forsakelser. Det gjør de ikke. De valgte selv å prioritere seg selv hele veien. 
 

Anonymkode: 585a8...405

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil godt norsk uttrykk være? Et ord som alle forstår meningen med uten videre forklaring. Å slumme er ikke et vakkert utrrykk men alle forstår hva som menes med det. At kvinner går mot hypergamiet og senker kravene til sosial status i valg av partner i strid med omgivelsenes forventninger.

Anonymkode: 8ff78...8d6

Det svenske språket er mer innholdsrikt enn vårt, men likevel så er utrykket altfor drøyt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har to høyere utdannelser, og har bare vært sammen med menn med yrkesfaglig bakgrunn. Har fire barn også. Ingen av de jeg bar vært med, var høye heller. Kjæresten er 175, eksene var 170 og 180. Jeg er slank, godt trent og overhode ikke feit. Og ser overhode ikke noe galt med forskjell i utdanningsnivå. 

Anonymkode: 93301...d9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

En stor del av akademikerkvinnene trives utmerket godt som single og barnløse, så det tror jeg ikke vil skje. Hvorfor skal vi gi opp et perfekt liv for å slumme? 

Anonymkode: 63f17...9ae

Psyksisk forplantingssperre gjør dem til en utdøende rase. 

Min samboer er forøvrig intellektuelt/utdanningsmessig på et langt høyere nivå en meg, men det hindrer oss ikke i å leve både godt og interessant sammen. Vi er ikke rike, men klarer oss.

Det er fint at mange trives som single og barnløse. Det å trives i eget selskap er også svært fordelaktig for de som går inn i forhold. Jeg mener allikevel at man skal være kresen, såpass kresen at man velger forhold som er bedre enn ensligheten, og går ikke det, så er det bedre å være alene.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...