Gå til innhold

Nå rådes svenske kvinner til å slumme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er karrieremennesket som er problemet. Det er ikke attraktivt når karrieren går foran venner og familie, hele livet.Slike mennesker kommer ofte til slutt på tv, hos Lindmo. Der kan de fortelle hvor dårlig samvittighet de har for å ikke ha brukt tid på familie og venner. Det er gjerne det de angrer mest på. Sier de. De tror de fortjener sympati for sine forsakelser. Det gjør de ikke. De valgte selv å prioritere seg selv hele veien. 
 

Anonymkode: 585a8...405

Men handler det å gjøre karrieré kun om seg selv da? Høystatusyrker er ofte viktige yrker som bidrar mye til samfunnet, både i form av skatt, men enda mer i form av de funksjonene og oppgavene de utfører. Mener du en frisør eller butikkmedarbeider bidrar like mye til samfunnet som en lege eller ingeniør i industrien? I tillegg dreier mange typiske «karriereyrker» om å bidra til konkrete felt og bransjer som personen er engasjert i. Det kan være innen media, kultur, forskning eller næringsliv.

At høyt utdannede personer ofte finner hverandre, handler slett ikke bare om status og penger, men ofte enda mer om verdier og perspektiv.

Egentlig skal du ha endel idealisme for å ta høy utdanning i Norge, der lønnsforskjellene er små og du ikke får så mye økonomisk uttelling for år med slit og dårlig råd i studietiden. Den helt store sosiale statusen tror jeg også de færreste oppnår gjennom karrierén, uansett hvor mye du står på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sirkelen skrev:

Men handler det å gjøre karrieré kun om seg selv da? Høystatusyrker er ofte viktige yrker som bidrar mye til samfunnet, både i form av skatt, men enda mer i form av de funksjonene og oppgavene de utfører. Mener du en frisør eller butikkmedarbeider bidrar like mye til samfunnet som en lege eller ingeniør i industrien? I tillegg dreier mange typiske «karriereyrker» om å bidra til konkrete felt og bransjer som personen er engasjert i. Det kan være innen media, kultur, forskning eller næringsliv.

At høyt utdannede personer ofte finner hverandre, handler slett ikke bare om status og penger, men ofte enda mer om verdier og perspektiv.

Egentlig skal du ha endel idealisme for å ta høy utdanning i Norge, der lønnsforskjellene er små og du ikke får så mye økonomisk uttelling for år med slit og dårlig råd i studietiden. Den helt store sosiale statusen tror jeg også de færreste oppnår gjennom karrierén, uansett hvor mye du står på.

 

Jeg gjorde såkalt karriere fordi jeg ønsket meg økonomisk trygghet og evne til å forsørge meg selv uten å være avhengig av en mann. Mange av de yrkene der det kreves høyere utdanning er lettere å kombinere med barn grunnet gunstige arbeidstider. Bryr meg ikke om sosial status, jeg hadde gode nok karakterer fra vgs til å kunne velge og vrake. Så da valgte jeg å studere det som jeg var interessert i. 

Anonymkode: 93301...d9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde såkalt karriere fordi jeg ønsket meg økonomisk trygghet og evne til å forsørge meg selv uten å være avhengig av en mann. Mange av de yrkene der det kreves høyere utdanning er lettere å kombinere med barn grunnet gunstige arbeidstider. Bryr meg ikke om sosial status, jeg hadde gode nok karakterer fra vgs til å kunne velge og vrake. Så da valgte jeg å studere det som jeg var interessert i. 

Anonymkode: 93301...d9c

Da har du gjort et klokt og velreflektert valg. Det er jo det som er det viktigste, både når det gjelder yrke og kjæreste. Behøver ikke være perfekt, men man må styre unna det som ikke fungerer for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
4 minutter siden, Sirkelen skrev:

Men handler det å gjøre karrieré kun om seg selv da? Høystatusyrker er ofte viktige yrker som bidrar mye til samfunnet, både i form av skatt, men enda mer i form av de funksjonene og oppgavene de utfører. Mener du en frisør eller butikkmedarbeider bidrar like mye til samfunnet som en lege eller ingeniør i industrien? I tillegg dreier mange typiske «karriereyrker» om å bidra til konkrete felt og bransjer som personen er engasjert i. Det kan være innen media, kultur, forskning eller næringsliv.

At høyt utdannede personer ofte finner hverandre, handler slett ikke bare om status og penger, men ofte enda mer om verdier og perspektiv.

Egentlig skal du ha endel idealisme for å ta høy utdanning i Norge, der lønnsforskjellene er små og du ikke får så mye økonomisk uttelling for år med slit og dårlig råd i studietiden. Den helt store sosiale statusen tror jeg også de færreste oppnår gjennom karrierén, uansett hvor mye du står på.

 

Jeg tenker at samfunnet er en sirkel der alle yrker utfyller hverandre på en eller annen måte. Hvis vi ikke lenger har folk som henter søppel, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sjwslayer skrev:

Bryr vi menn oss egentlig? De deiligste og mest ettertraktede kvinnene som menn flokker over har som oftest vanlig eller " lav" utdanning. De damene med høyere utdanning er ofte uattraktive da de prioriterer utseende og helse sist.

De beste og kjekkeste mannfolkene har også vanlige jobber. Folk som har yrkesfag utdanning tjener også ganske godt i skandinavia

:ler: Nå er det veldokumentert at folk med høyere utdanning prioriterer helse og også har sunnere helse enn folk med lavere utdanning. Folk med yrkesfag er jo stort sett den andelen som utgjør feite og overvektige i samfunnet. Prioriterer utseende? Ja noe må man vel prioritere hvis man ikke har andre bein å stå på. 

Anonymkode: 505f3...86c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Jeg tenker at samfunnet er en sirkel der alle yrker utfyller hverandre på en eller annen måte. Hvis vi ikke lenger har folk som henter søppel, hva skjer da?

Det er sant det, men samtidig må man innse at samfunnet fungerer litt som en pyramide hvor de viktigste funksjonene ligger mot toppen. Det gjelder bare å finne det «trinnet» hvor man hører hjemme.

Forøvrig synes jeg uttrykket «å slumme» er veldig nedsettende og ikke bør brukes om temaet ts tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen

Den beste løsningen på dette dilemmaet hadde jo vært å oppfordret flere menn til å ta høyere utdanning og klatre oppover i status. Det er uheldig om det blir veldig kjønnsubalanse i de ulike trinn av «samfunnspyramiden», på samme måte som det er uheldig at fordelingen er veldig skjev innad i ulike bransjer og områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sjwslayer skrev:

Det jeg prøver å si er at kvinner i vanlige jobber, som f.eks sykepleier eller frisør er der de mest attraktive kvinnene befinner seg. Ikke advokater, leger osv

:ler: Det har du ingen som helst dokumentasjon på.

Det er akkurat som blant menn. De attraktive mennene er ikke snekkere og mekanikere. Det er primært stygge menn som tar fagbrev. Blant leger og advokater har du de pene mennene som trener og tar vare på helsa si. Mens mekanikeren stikker innom bensinstasjonen for å kjøpe seg ei pølse litt for ofte. 

Anonymkode: 505f3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sjwslayer skrev:

Jeg tenker i gjennomsnitt

 Folk med høy utdanning prioriterer mer som oftest jobb og karriere. Mens de med lavere prioriterer andre ting + familie, hobbyer osv

Er ganske godt kjent at kvinnlige frisører og sykepleiere er deilige. Mye deiligere enn de feite damene med høy utdanning som ikke squatter og spiser bolle på jobb hver dag

Men fra spøk til alvor du vet godt hva jeg menter..det er forskjellige prioriteringer mellom folk med høyere og lavere utdanning. Og da er det som oftest kvinner med lav utdanning som er fysisk attraktiv for menn

Men dere er heldige

 Vi menn er ikke like overfladisk. Hva dere tjener og statusen deres bryr vi oss ikke om. Så lenge dere er fysisk attraktiv nok så er det nok

Hehe, nei. Høyt utdannede har generelt sett bedre helse enn lavt utdannede. Men, som alltid stor underholdning å lese innlegg fra inc.. unnskyld, menn som liker å lage sin egen virkelighet basert på iboende kvinnehat. :) Jo flere røde piller, jo større underholdning. Takk!
 

https://www.fhi.no/nettpub/hin/grupper/sosiale-helseforskjeller/

Sjw

Anonymkode: 04867...b4f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:ler: Det har du ingen som helst dokumentasjon på.

Det er akkurat som blant menn. De attraktive mennene er ikke snekkere og mekanikere. Det er primært stygge menn som tar fagbrev. Blant leger og advokater har du de pene mennene som trener og tar vare på helsa si. Mens mekanikeren stikker innom bensinstasjonen for å kjøpe seg ei pølse litt for ofte. 

Anonymkode: 505f3...86c

Jeg tror man skal være forsiktig med å generalisere så mye som dere gjør her. Det er lett å finne eksempler på de ulike «stereotypiene» om ulike yrker og grupper, men variasjonen er svært stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Jeg tror man skal være forsiktig med å generalisere så mye som dere gjør her. Det er lett å finne eksempler på de ulike «stereotypiene» om ulike yrker og grupper, men variasjonen er svært stor.

Statistisk sett er de med høyere utdanning i gjennomsnitt sunnere og mindre overvektig. 

Anonymkode: 93301...d9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sjwslayer skrev:

Jeg tenker i gjennomsnitt

 Folk med høy utdanning prioriterer mer som oftest jobb og karriere. Mens de med lavere prioriterer andre ting + familie, hobbyer osv

Er ganske godt kjent at kvinnlige frisører og sykepleiere er deilige. Mye deiligere enn de feite damene med høy utdanning som ikke squatter og spiser bolle på jobb hver dag

Men fra spøk til alvor du vet godt hva jeg menter..det er forskjellige prioriteringer mellom folk med høyere og lavere utdanning. Og da er det som oftest kvinner med lav utdanning som er fysisk attraktiv for menn

Men dere er heldige

 Vi menn er ikke like overfladisk. Hva dere tjener og statusen deres bryr vi oss ikke om. Så lenge dere er fysisk attraktiv nok så er det nok

Jeg vet virkelig ikke godt hva du mener altså. Nå er vel norske damer veldig pene generellt, og jeg ser dem i alle yrker. Hun som jobber på butikken her, er usedvanlig pen. Det samme var advokaten min. Så... nei, jeg ser ingen forbindelse med yrke og utseendet. Ikke når jeg tenker meg om engang.

Ja, en prioriterer forskjellig, det er jo klart. Men jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener.

En kjent forfatter så at en kvinne kunne jobbe med hva som helst; menn bryr seg ikke om sånt. Og det tror jeg er sant. Jeg tror også at vi kvinner stiller høyere krav, men ofte er det mest i teorien. Faller du for noen, så faller du jo. Jeg syns det viktigste er at jeg kan føre en ok samtale med en mann. At han har humor( som de fleste damer setter pris på), og at han behandler folk bra. 

Kvinner er vel ikke akkurat mer overfladiske enn menn? Den var ny for meg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sjwslayer skrev:

Hva som går under "høy" eller "lav" utdanning spiller ingen rolle. Sykepleierstudiet er ikke akkurat det mest krevende studie av alt vi kan velge mellom

Det jeg prøver å si er at kvinner i vanlige jobber, som f.eks sykepleier eller frisør er der de mest attraktive kvinnene befinner seg. Ikke advokater, leger osv

For det første har du ikke sjans på en lege eller advokat. For det andre, å velge partner (altså for forhold, ekteskap og barn) bare fordi hun er DEILIG er så hinsides at jeg har ikke ord...

Anonymkode: 93301...d9c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet virkelig ikke godt hva du mener altså. Nå er vel norske damer veldig pene generellt, og jeg ser dem i alle yrker. Hun som jobber på butikken her, er usedvanlig pen. Det samme var advokaten min. Så... nei, jeg ser ingen forbindelse med yrke og utseendet. Ikke når jeg tenker meg om engang.

Ja, en prioriterer forskjellig, det er jo klart. Men jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener.

En kjent forfatter så at en kvinne kunne jobbe med hva som helst; menn bryr seg ikke om sånt. Og det tror jeg er sant. Jeg tror også at vi kvinner stiller høyere krav, men ofte er det mest i teorien. Faller du for noen, så faller du jo. Jeg syns det viktigste er at jeg kan føre en ok samtale med en mann. At han har humor( som de fleste damer setter pris på), og at han behandler folk bra. 

Kvinner er vel ikke akkurat mer overfladiske enn menn? Den var ny for meg

Jeg stiller krav fordi jeg ikke ønsker å forsørge en voksen mann som ikke gidder å jobbe eller tjener for lite til å forsørge seg selv. Been there done that. 

Anonymkode: 93301...d9c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
13 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det er sant det, men samtidig må man innse at samfunnet fungerer litt som en pyramide hvor de viktigste funksjonene ligger mot toppen. Det gjelder bare å finne det «trinnet» hvor man hører hjemme.

Forøvrig synes jeg uttrykket «å slumme» er veldig nedsettende og ikke bør brukes om temaet ts tar opp.

De blir i så fall viktige fordi vi tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett er de med høyere utdanning i gjennomsnitt sunnere og mindre overvektig. 

Anonymkode: 93301...d9c

Det stemmer, men det blir likevel feil å karikere yrkesfaglige folk som feite burgerspisende trailersjåfører og rullingsrøykende håndverkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del er det mest interessant om min partner har noenlunde samme verdier og intelligens som meg selv, uansett utdannelse. Nå er det slik at jeg kun har funnet slike menn med høy utdannelse og et attraktivt utseende, men kan selvsagt ikke utelukke at de finnes blant håndverkere også.

Anonymkode: 658bd...832

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

De blir i så fall viktige fordi vi tillater det.

Noen yrker og bransjer er bare mye viktigere og mer lønnsomme enn andre. Det blir ikke kriseoppslag på Dagsnytt om landet har en enorm mangel på negldesignere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Nå rådes svenske kvinner til å slumme

Anonymkode: 8ff78...8d6

Noe sier meg at du heldigvis aldri blir å se i min slum.

Anonymkode: 756eb...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller krav fordi jeg ikke ønsker å forsørge en voksen mann som ikke gidder å jobbe eller tjener for lite til å forsørge seg selv. Been there done that. 

Anonymkode: 93301...d9c

Det første kan jeg godt forstå! Å ikke gidde å jobbe er ikke akkurat ok. Hvis man jobber og ikke klarer å forsørge seg selv, så skjønner jeg ikke helt hvordan det går an. Jeg syns ikke at voksne skal forsørge andre voksne. Da må det være i helt spesielle tilfeller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...