Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at folk som bruker mye tid på sosiale medier er mindre intelligente i den forstand at de ikke får helt med seg hva som skjer rundt seg/manglende evne til kritisk tenkning.

 

Anonymkode: e5ab5...57f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes folk som går rundt med munnbind ser ut som om de har mistet all verdighet.

Anonymkode: e5ab5...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at man skal være kritisk/spørrende til styresmaktene i eget land. Jeg er et barn av NTNU, jeg er drillet i å stille spørsmålstegn ved alt. Det siste året har det vært ekstremt upopulært å være kritisk/spørrende til regler, forbud og anbefalinger som har kommet. Jeg synes derfor at alt for mange nordmenn oppfører seg som livredde sauer. 

Anonymkode: afbda...250

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har FM, men syter ikke om det. På grunn av sånne som deg, så holder veldig mange av oss kjeft. Veldig få vet at jeg er på vei til ufør pga blandt annet FM og annet dritt som følger med. Slettes ikke gøy for den flate øre å ha de smertene hver eneste dag året rundt.

Jeg håper du får FM selv og får virkelig merke på kroppen hvordan det er.

Nå blir dette innlegget sikkert sett på som syting, men er heller ment som informasjon til din dømming.

Anonymkode: 7af9a...030

Ja du poengterte egentlig bare påstanden min. Folk mer fibro er jævlig kjappe til å fortelle hvor vondt og jævlig det er, som om ingen andre har vondt og sliter. Folk med fibro skal alltid "one up", og når dere møter motstand ønsker dere andre vondt. Koselig gjeng 

Anonymkode: be79e...f6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at fibromyalgi finnes. Det er en enkel billett til uføretrygd for de som ikke har lyst til å jobbe. Møt opp hos legen i noen år og klag over smerter og at ingenting blir bedre og voila!

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som ikke tror på ME, fibromyalgi og psykiske lidelser er trangsynte fjotter.

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. altfor mange nav snyltere- en stor andel av folk med psykiske problemer har vondt i viljen og fortjener et spark bak

2. å føde funksjonshemmede barn gjør ikke samfunnet «rikere». Det er nok som blir syke og skadede etter de er født. 
 

3. helsevesenet er et stort svart hull msn kan spytte uendelige midler i og med teknologiske fremskritt så vil man kunne behandle stadig mer. Men å gi dyre behandlinger til 85-åringer har ikke noe for seg.

4. Religion er en uting. Ta bort all offentlig støtte til trossamfunn og kirke og la folk flest betale direkte ved dåp, bryllup, begravelser osv. og vi behøver ikke en kirke i hver jævla bygd. 
 

tar det anonymt 😅

Anonymkode: 08b08...8fa

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nordlendinger er slitsomme. 

Anonymkode: e72e1...a47

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 9.41):

 Jeg er et barn av NTNU, jeg er drillet i å stille spørsmålstegn ved alt.

Nå kom jeg på en til. "Barn av NTNU", var ny, men jeg smiler over selvtilfredsheten til de som har gått på NTNU. Mere pompøs gruppe av sjøldiggere skal du lete lenge etter. De skulle bare visst hvor dumt det ser ut når dem trekker på seg den tåpelige ringen i håp om at andre skal digge dem like mye som dem selv. 

Anonymkode: 3d9e7...7df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 17.24):

Hater når norske damer kler seg ut i oktoberfest Dirndl og ser ut som horer. Den orginale Dirndl kjolen er festdrakten i mange europeiske land (Tyskland, Sveits, Østerrike, Norditalia mm), den er heller kort men minst knelang, helst ankel lengde. Tenk om man sydde om bunaden (!) så rompa nesten vises og style den med stay-up strømpebukser! Synes det er så himla respektløst ovenfor oss fra Europa. 

Anonymkode: 7f1f4...b49

Er problemet at de er norske, eller at de har på seg en "sexifisert" Dirndl? Er det helt greit om "Dere Europeere"? ikler dere dette? For det florerer det nemlig av på festivaler i Tyrol og Bayern.

Anonymkode: 3d9e7...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er det svakeste kjønnet.

Anonymkode: 0eeba...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Jeg synes at nordmenn har et ubevisst forhold til 17. Mai, og jeg gremmes over hele dagen. Det er absolutt ingen som stiller spørsmålstegn ved feiringa der de svimser rundt i bunad og spiser pølse. 

Jeg har aldri feira 17. Mai etter fylte 10 år. Da slapp jeg. Jeg tror ikke på grenser og nasjoner, særlig ikke uten diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råååsa skrev (7 minutter siden):

Jeg synes at nordmenn har et ubevisst forhold til 17. Mai, og jeg gremmes over hele dagen. Det er absolutt ingen som stiller spørsmålstegn ved feiringa der de svimser rundt i bunad og spiser pølse. 

Jeg har aldri feira 17. Mai etter fylte 10 år. Da slapp jeg. Jeg tror ikke på grenser og nasjoner, særlig ikke uten diskusjon. 

Kan du utdype litt? Jeg synes stort sett skoleungdom, voksne og media (med NRK og TV2) stort sett reflekterer over frihet og demokrati på denne dagen.  At det følger med festligheter og bunad er vel som det bør være? Hva er det du gremmes over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 15.41):

Kvinner er det svakeste kjønnet.

Anonymkode: 0eeba...0f9

Nei. Fordi kvinner er sterkest når de er alene, mens menn er svakest når de er alene. 

Anonymkode: e72e1...a47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkalte åpne forhold eller polyamorøse forhold kun fancy navn for fuckfriends.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (På 13.5.2021 den 16.00):

Mennesker som ikke tror på ME, fibromyalgi og psykiske lidelser er trangsynte fjotter.

Jeg tror at noen har et eller annet. Uforklarlige smerter og utmattelser som kommer av ulike årsaker. Livet som setter seg i kroppen, man har en lav terskel for når nok er nok, det kan kanskje være lett å tro at man har det veldig mye verre enn andre? Når sannheten er at smerter og utmattelser har vel de fleste voksne mennesker. 

Det verste jeg ser er argumentet om at enkelte ikke kan jobbe fordi de ikke vet når de kommer seg opp om morran. Altså; Hva tror de? Tror man at alle vi yrkesaktive spretter opp og sier juhu når klokka ringer 06? Etter liksom åtte timer sammenhengende og smertefri søvn? Altså slik jeg leser det argumentet er det nettopp det dette betyr. Det er så provoserende. 

Som sagt tror jeg absolutt at noen at noen er syke med me og fibromyalgi, men dette er en diagnose man lett kan innbille seg sjøl at man har. Indikasjonene er høyst subjektive og noe alle voksne mennesker kjenner på. Derfor tror jeg ikke på alle som påberoper seg fm eller me. Får bare være så trangsynt, men å akseptere at alle disse folka er alvorlig syke gjør jeg bare ikke. 

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lærere; slik jeg leser debattene her på KG er læreryrket et helvete på jord. Vanvittige mengder rettearbeid, full jobbing alle årets ferier med unntak av de to månedene på sommeren hvor de virker som om de fleste tar fri. Frekke unger, fæle foreldre og masse papirarbeid. 

Altså; respekt for lærere. Ikke ute etter å ta fra de noen goder. Men altså; når du jobber i barneskolen og underviser fra 0830 til 13 hver dag. Går det virkelig ikke an å få gjort unna mye av den jobben i tidsrommet til en vanlig arbeidsdag? Når elevene drar kl 13 skal de jo egentlig ha tre timer igjen på jobb før det egentlig er greit å dra hjem. Velger man å dra hjem kl 14 så kan man jo egentlig ikke klage over at man må sitte på kvelden og jobbe? Og da skal man I tillegg jobbe inn slik at man kan ta ut fri i alle skoleferiene. 

Spør fordi jeg lurer, men kan ikke skjønne annet enn at rettearbeid må være vanvittig mer krevende når du skal rette 30 tentamener kontra se over 20 ark med g'er eller 2-tall. 

Altså fordelen med læreryrket er jo betydelig, er man litt strukturert kan man jo sikkert ta juleferie og påskeferie med god margin? Man trenger aldri å slite med og plassere egne barn i alle feriene, slik andre gjør fordi de må på jobb. Det er jo en gedigen fordel. To måneder blank fri på sommeren må jo være himmelsk. Jeg skjønner at jeg kan bli lærer selv hvis jeg er så opptatt av disse feriene, men poenget er ikke det. Poenget er at jeg tror ikke man greier å se seg selv i ly av andre yrker. Jeg skjønner at elever kan være enormt krevende, og at enkelte suger omtrent livskraften ut av en. Men det er mange yrker som er vanvittig krevende, uten at man har fordelen med mye fri i løpet av et år. 

Jeg savner egentlig at noen lærere sier at; ja, det er klart det er en fordel å dra hjem fra jobb 21.12 og vite at en ikke skal møte opp igjen før 04.01. Kanskje må man bruke en romjulsdag eller to på og planlegge litt, men man bestemmer selv når man vil gjøre det. 

Unner gode lærere gode betingelser, men til tider stusser jeg litt. Jeg tror enkelte ikke skjønner helt hvordan andre yrker har det, hvor det faktisk bare er fri fem uker i året og that's it. 

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med Israel i kampen mot Hamas og palestinere generelt. Håper Israel slutter med halvhjerta intervensjoner på Gaza. Nå er det på høy tid at muslimer blir stilt til ansvar for oppførselen sin! Det samme gjelder i India. Inderne bør utvise nulltoleranse overfor opprørske muslimer. Det samme kan sies om hele Europa. Islam er noe dritt verden på et eller annet tidspunkt fikk under skoen! Det er på tide å tørke av dritten!

Anonymkode: 3a68e...588

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2021 at 10:00 PM, Gjenferdet said:

Mennesker som ikke tror på ME, fibromyalgi og psykiske lidelser er trangsynte fjotter.

Helt enig. De mangler enten empati eller intelligens. Mest sannsynlig begge deler.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...