Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Retten til å stemme under kommune- og stortingsvalg burde ikke være medfødt. 

Hvis du ikke er i stand til å navngi en-to av våre ministere, eller hvis du utelukkende stemmer i en retning fordi det er sosialt forventet (ref. kristne som stemmer KrF, arbeiderklasse som stemmer AP eller BI studenten som automatisk stemmer Høyre) så fortjener du ikke en stemme. 

Det burde være en test når man fyller 18, som man må ta på nytt med jevne mellomrom. I testen burde det være noen helt grunnleggende spørsmål om sittende regjering og vårt politiske system, samt spørsmål om diverse kjernesaker og hvilket parti de kjernesakene tilhører. 

Anonymkode: b5437...1dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man må ha vaksine-pass hvor omtrent alt i samfunnet (med unntak av matbutikker) og all reise utenfor grensene er stengt for de uten. Takker man nei til vaksine så havner man bakerst i køen og må vente til alle forran har blitt vaksinert før man blir spurt igjen. 

Ser ned på alle som ønsker at andre kan være testere og sørge for at smitten går ned slik at de kan sitte på sidelinjen og høste fruktene selv. Konsekvenser bør det være for disse pinglene som sier nei. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er upopulært, men akkurat nå ønsker jeg at Oslo blir stengt ned en gang for alle!

Anonymkode: a129f...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som nekter å følge tiltak eller å ta vaksinen ( Snakker ikke om de som har sykdommer som gjørat de ikke tåler den ) burde havne helt bakerst i køen om de blir syke og trenger sykehusbehandling. 

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Retten til å stemme under kommune- og stortingsvalg burde ikke være medfødt. 

Hvis du ikke er i stand til å navngi en-to av våre ministere, eller hvis du utelukkende stemmer i en retning fordi det er sosialt forventet (ref. kristne som stemmer KrF, arbeiderklasse som stemmer AP eller BI studenten som automatisk stemmer Høyre) så fortjener du ikke en stemme. 

Det burde være en test når man fyller 18, som man må ta på nytt med jevne mellomrom. I testen burde det være noen helt grunnleggende spørsmål om sittende regjering og vårt politiske system, samt spørsmål om diverse kjernesaker og hvilket parti de kjernesakene tilhører. 

Anonymkode: b5437...1dc

Oversettelse

Bare de som stemmer det samme som meg bør få stemme.

Anonymkode: 1ec79...e1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Oversettelse

Bare de som stemmer det samme som meg bør få stemme.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Ikke i det hele tatt. Min samboer og jeg er svært politisk interesserte og på hver vår ende av den politiske aksen. Hadde hun sluttet å stemme så hadde jeg ansett det som et nederlag. Poenget mitt er at hun setter seg inn i sakene og debattene, det mener jeg er et minstekrav hvis du skal ha stemmerett.

Har diskutert politikk med svært mange gjennom årene, og et par gjengangere er:

"Jeg stemmer FrP fordi jeg vil ha mindre innvandring"
"Jeg stemmer MDG fordi jeg tenker miljø"
"Jeg stemmer høyre fordi jeg skal bli/er rik"
"Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi jeg er lærer/snekker/sykepleier"
"Jeg stemmer senterpartiet fordi familien min er bønder"

Min erfaring er at ytterst få av dem kan svare for seg hvis man stiller konkrete spørsmål rundt strategien partiene vil implementere for å støtte kjernesakene sine. Og Gud bedre hvis du prøver å diskutere noen av konsekvensene til f. eks abreidskraft uten innvandring, eller senterpartiet sitt fokus på desentralisering, da blir man ofte møtt av en vegg som stirrer blankt tilbake. Det er i mine øyne et stort problem.

Anonymkode: b5437...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/11/2021 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

Det du vil ha er et diktatur.

Anonymkode: 1ec79...e1d

 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Oversettelse

Bare de som stemmer det samme som meg bør få stemme.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Du har ikke særlig kontroll på begrepene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke i det hele tatt. Min samboer og jeg er svært politisk interesserte og på hver vår ende av den politiske aksen. Hadde hun sluttet å stemme så hadde jeg ansett det som et nederlag. Poenget mitt er at hun setter seg inn i sakene og debattene, det mener jeg er et minstekrav hvis du skal ha stemmerett.

Har diskutert politikk med svært mange gjennom årene, og et par gjengangere er:

"Jeg stemmer FrP fordi jeg vil ha mindre innvandring"
"Jeg stemmer MDG fordi jeg tenker miljø"
"Jeg stemmer høyre fordi jeg skal bli/er rik"
"Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi jeg er lærer/snekker/sykepleier"
"Jeg stemmer senterpartiet fordi familien min er bønder"

Min erfaring er at ytterst få av dem kan svare for seg hvis man stiller konkrete spørsmål rundt strategien partiene vil implementere for å støtte kjernesakene sine. Og Gud bedre hvis du prøver å diskutere noen av konsekvensene til f. eks abreidskraft uten innvandring, eller senterpartiet sitt fokus på desentralisering, da blir man ofte møtt av en vegg som stirrer blankt tilbake. Det er i mine øyne et stort problem.

Anonymkode: b5437...1dc

Er forsåvidt meget, meget enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At man må ha vaksine-pass hvor omtrent alt i samfunnet (med unntak av matbutikker) og all reise utenfor grensene er stengt for de uten. Takker man nei til vaksine så havner man bakerst i køen og må vente til alle forran har blitt vaksinert før man blir spurt igjen. 

Ser ned på alle som ønsker at andre kan være testere og sørge for at smitten går ned slik at de kan sitte på sidelinjen og høste fruktene selv. Konsekvenser bør det være for disse pinglene som sier nei. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

🤦‍♀️🤦‍♀️🤮

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er horribelt og ekstremt overdrevet alle korona-tiltakene i Norge.

La viruset gå sin gang og naturlig dø ut. 

All vaksineringen er bare humbug og et desperat forsøk på å kvele frykten for at de rike og mektige også faktisk kan bli rammet/smittet. 

Viruset forsvinner ikke av vaksineringen, det muteres, fordi vi er for trege, og dagens vaksine fungerer ikke fordi det er «for sent ute». 

De som ser ned på vaksine- skeptikerne er mindre intelligente og lette å hjernevaske. Har liten evne til egen refleksjon og kritisk tenkning. 

Politikerne i MDG lever i en ego- boble.

Jenter m fillers og falske øyenvipper ser latterlige ut. Ler inni meg når de går forbi. 

Norske kvinner i hijab. Say no more.

Anonymkode: b7877...674

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forbannet hvis folk i jobbsammenheng kaller meg beskjeden. Jeg virkelig hater det  og vet at jeg har helt motsatt personlighet privat. Helt ørlig vil jeh heller bli kalt for «hore» og lett på tråden enn beskjeden. 

Anonymkode: 4110d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir forbannet hvis folk i jobbsammenheng kaller meg beskjeden. Jeg virkelig hater det  og vet at jeg har helt motsatt personlighet privat. Helt ørlig vil jeh heller bli kalt for «hore» og lett på tråden enn beskjeden. 

Anonymkode: 4110d...396

Utadvendte/ekstroverte mennesker skjønner ikke forskjell på beskjeden/sjenert og innadvendt/introvert. 

Anonymkode: e72e1...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å respektere noe som har med religion å gjøre. Spesielt hater jeg nordmenn som ikke finnes kristne i det hele tatt men som allikevel SKAL gifte seg og døpe barna sine i kirken. Jeg grems 

Anonymkode: 72093...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Airman
Inverto skrev (På 10.11.2019 den 2.06):

Har du en mening, en tanke eller et perspektiv som du tror dagens samfunn ville sett på som kontroversielt eller politisk ukorrekt?
Om du har det, så del det her. Noen eksempler kan være: Du mener ekteskap kun er for mann og kvinne,
eller at religion burde fjernes fra skolen. Shit like that.

Prøv å holde dere saklig. Ingen trusler, ingen angrep eller fornærmelser.
Du behøver ikke å like den som skriver, men du må klare å kommunisere skikkelig.

Jeg lager denne tråden fordi det kan være godt å "ventilere" av og til.
Dessuten så synes jeg det er forfriskende å høre/lese de tingene som vi "ikke er ment" til å tenke.
Håper virkelig dere klarer å holde denne tråden gående uten krangling :)

At profet Muhammed var den første som kom med seksuell frigjøring for kvinner og likestilling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle med Downs syndrom osv burde aborteres vekk

Anonymkode: 3bb6e...e15

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volleyball er noe av det kjedeligste som finnes!!

Niklas fra God Kveld Norge er en selvgod pompøs tosk!

Anonymkode: 8dd38...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 9.14):

Retten til å stemme under kommune- og stortingsvalg burde ikke være medfødt. 

Hvis du ikke er i stand til å navngi en-to av våre ministere, eller hvis du utelukkende stemmer i en retning fordi det er sosialt forventet (ref. kristne som stemmer KrF, arbeiderklasse som stemmer AP eller BI studenten som automatisk stemmer Høyre) så fortjener du ikke en stemme. 

Det burde være en test når man fyller 18, som man må ta på nytt med jevne mellomrom. I testen burde det være noen helt grunnleggende spørsmål om sittende regjering og vårt politiske system, samt spørsmål om diverse kjernesaker og hvilket parti de kjernesakene tilhører. 

Anonymkode: b5437...1dc

Ja!! Dette har jeg også sagt! 

Anonymkode: d1ef1...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastisk kirurgi er greit :) og i spesielle tilfeller burde vi hatt dødsstraff........

Anonymkode: 4ba05...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koronaepidemien har vist er at mange nordmenn er ekstremt sytete og svake psykisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de  friske som klager og syter over at de har måttet isolere seg og ikke fått ha et normal liv det siste året er så utrolige patetiske. Disse menneskene VET at en dag er pandemien slutt og de er så heldige å kunne returnere tilbake til normalen og ett normalt liv, mens flere syke mennesker som har levd utenfor samfunnet i årevis pga sykdom og fattigdom vil måtte fortsette å leve i ensomhet og med et begrenset liv frem til døden. 

 

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...