Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleluring
AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 14.38):

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

Men mange adopterer jo eller får surogato mor hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilleluring skrev (4 timer siden):

Men mange adopterer jo eller får surogato mor hehe 

Ja nettopp, de får ikke barn selv, men kan heller ta seg av barn som ikke har foreldre. Litt som hos pingvinene (og andre dyr), der er det jo titt og ofte to «homofile» pingviner som ofte kan ta til seg egg som ikke blir tatt vare på av andre

Det blir jo ikke fler barn fordi man adopterer andres barn. 

Anonymkode: 91702...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at ME og fibromyalgi er diagnoser som gis altfor lett. Jeg mener at mange av disse som får disse diagnosene ikke er noe sykere enn alle oss andre.

Jeg er ikke så veldig glad i andres unger. Ønsker dem alt vel ja, men synes det er max uinteressant å få ørti snapper av random unger. 

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt forferdelig å si det men synes folk med downs og andre syndromer kan ha et utseende jeg synes mindre om. De er jo fine mennesker men min hjerne klarer ikke synes de er så vakre som alle andre skal ha det til...

Anonymkode: 263fd...de4

Det samme synes jeg. Mange (ikke nødvendigvis downs, men andre lidelser) har ofte et utseende som kan være direkte frastøtende grunnet misdannelser og underutvikling. Da klarer jeg ikke å jatte med når folk sider " se så søøøt ". Nei, jeg syns faktisk h*n er gstygg 🤷‍♂️

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fleste som driver aktivt med BDSM har ubehandla traumer. Som driver behovet for å enten skade seg selv eller andre. 

 

Anonymkode: 5ff13...513

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid mislikt mennesker. Klarer bare ikke forstå meg på arten. Føler meg som en alien i forhold. Selv mine nærmeste selv om jeg er glad i de, er flere ting jeg misliker med alle de også. Jeg bare prøver mitt beste å være et godt menneske noe jeg føler 99% av verdens befolkning ikke gjør. Føler mange liker å fake det. De må bare legge ut på sosiale medier og skryte på seg ditt og datt. Folk gjør det ikke genuint. Menneskeheten gjør meg trist og jeg skammer meg daglig. Skal sies at jeg hadde store psykiske problemer pga disse følelsene som resultererte i mange selvmordsforsøk når jeg var yngre. Det er bare for mye negativt. Mennesker liker å tro at vi er så jævlig intelligente, men jeg ser bare idioti både i fortid og fremtid. Skal like å se hvordan dette kommer til å gå fremover...

 

Akkurat som noen mener uføretrygdede ikke burde få lov til å få barn, så mener jeg at folk som jobber for mye burde ikke få barn da jeg selv har følt på hvor skadelig fraværende foreldre kan være. Bedre med en som er tilstede enn en som såvidt er hjemme og kan heller kalles fremmed. Jeg mener du må velge karriere eller familie om du har en krevende jobb (arbeidstimer, fysisk/psykisk krevende). Ikke få barn om du ikke har tenkt til å faktisk oppdra de, ruste de for livet. Altfor mange får barn uten å faktisk tenke over det store ansvaret. Fri oppdragelse er for idioter, unnskyld meg. Selv dyr oppdrar sine små bedre. 

Flere som har nevnt småbarnsforeldre. Tenker egentlig foreldre generelt. Litt uskyldig klaging er greit, men vær så snill... den greia dere prøver på med at dere er de som er de mest slitne og de mest trøtte bare fordi dere har barn??? Bare slutt, det er forferdelig irriterende å måtte høre på dere klage i utgangspunktet, men å invalidere andres følelser er bare stygt. Det er ingen konkurranse!! Alle har rett på sine følelser! Enkelte mennesker begynner å oppføre seg kvalmt etter de har fått barn, som et selverklært orakel av et slag. Nå er de visst visere og mer verdt enn andre. Jeg orker ikke. 

Dritt lei folk som tror de har lært noe nytt på Facebook o.l og stolt videreformidler det uten å i det hele tatt faktasjekke det. Lærte dere ikke kildekritikk på skolen? Blir overasket over idiotien til tider, og dessverre ofte ikke da det tydeligvis har blitt normen. Slutt å cherry pick informasjonen din! Les ordentlig studier! Mengden feilinformasjon der ute er skremmende. T.o.m firmaer som publiserer halv sannheter fra studier bare for å hype sitt eget produkt o.l. jeg blir gal snart. Verden er syk og blir bare verre.

Føler mange har mistet både manerer og folkeskikk med tiden, eller er det bare idioter som oppdrar flere idioter kanskje. Selv med fraværende foreldre lærte jeg i det minste det. Og nei jeg pusher ikke 60, jeg er i sent 20 årene. Er så mye rart ute å går, jeg får helt fnatt. 

Det er altfor mye jeg kan skrive, men velger å bruke tiden på noe annet.

Interessant tråd. 

 

Anonymkode: caaa9...0da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes deprimerte og suicidal personer er irriterende.
Da mener jeg de av dem som kommer til deg med sine problemer, som om du skulle vært deres psykolog.
De suger ut gleden min og gjør stemningen mørk og ubehagelig. Nei takk.
Snakk med noen kvalifiserte som kan hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 10.13):

Nå kom jeg på en til. "Barn av NTNU", var ny, men jeg smiler over selvtilfredsheten til de som har gått på NTNU. Mere pompøs gruppe av sjøldiggere skal du lete lenge etter. De skulle bare visst hvor dumt det ser ut når dem trekker på seg den tåpelige ringen i håp om at andre skal digge dem like mye som dem selv. 

Anonymkode: 3d9e7...7df

Jeg verdsetter NTNU-studenter høyere enn andre studenter.

Anonymkode: c7a1c...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (På 12.8.2021 den 14.13):

Dette er jo ikke upopulært, men mainstream... Bare les VG hvis du ikke tror meg...

Det er ganske lite populært å foretrekke innvandring på KG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot abort 

For Trump

Mot vaksine 

 

Sier ikke noe av det høyt med mindre jeg kan stole på vedkommende 

Anonymkode: 75bea...132

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imot lgbt+ / homofili og alle disse kjønnene... Alt er feil i mine øyne

Anonymkode: 75bea...132

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også imot lgbt+ / homofili og alle disse kjønnene... Alt er feil i mine øyne

Anonymkode: 75bea...132

Støtter den! Kan ikke si det på jobben ettersom jeg arbeider innenfor akademia (og attpåtil på et samfunnsvitenskaplig fakultet). Er litt trist ettersom at jeg selvsagt kan begrunne det faglig, men det sære paradigme tillater dessverre ikke motstemmer. Hadde jeg skrevet en artikkel om hvorfor et sosialkonstruktivistisk syn på kjønn og kjønnsidentitet er feil ville trolig beskyldninger haglet mot meg både fra studentene og fra kolleger. Avhenger av jobben så jeg tier :(

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn er best i absolutt alt!

Anonymkode: c7a1c...0de

Vet. Og når vi ikke vinner i fotball så er dommerene alltid dopet.

Anonymkode: e20e4...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange følger strømmen, gjentar bare det de har hørt av andre, og mangler evnen til kritisk tenkning. Da blir de bare sjakkbrikker i andre menneskers spill om mer innflytelse.

Anonymkode: ef1e1...869

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Sagnomsuste skrev (14 timer siden):

Støtter den! Kan ikke si det på jobben ettersom jeg arbeider innenfor akademia (og attpåtil på et samfunnsvitenskaplig fakultet). Er litt trist ettersom at jeg selvsagt kan begrunne det faglig, men det sære paradigme tillater dessverre ikke motstemmer. Hadde jeg skrevet en artikkel om hvorfor et sosialkonstruktivistisk syn på kjønn og kjønnsidentitet er feil ville trolig beskyldninger haglet mot meg både fra studentene og fra kolleger. Avhenger av jobben så jeg tier :(

Det begynner å bli ganske mange faglige betraktninger og forskningsfunn som er utenfor det akseptable, eller i alle fall i en gråsone som kun kan mumles i det private.

Jeg synes synd på de som er unge og må vokse opp i et stadig mer virkelighetsfjernt paradigme, uten motforestillinger.

Anonymkode: ef1e1...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det begynner å bli ganske mange faglige betraktninger og forskningsfunn som er utenfor det akseptable, eller i alle fall i en gråsone som kun kan mumles i det private.

Jeg synes synd på de som er unge og må vokse opp i et stadig mer virkelighetsfjernt paradigme, uten motforestillinger.

Anonymkode: ef1e1...869

Politisering av akademia har til alle tider vært et problem i en eller annen forstand. I Norge sliter man dessverre i enda større grad enn andre steder pga de tette økonomiske båndene til staten. Staten betaler jo for gildet hvilket medfører et uheldig lojalitetsbånd. Man biter jo som kjent ikke hånden som gir en mat. 

Gratis utdanning er et stort gode, men også en svøpe for den akademiske integriteten. Politiske diskurser smitter derfor over på oss som jobber med fagene, og da særlig samfunnsvitenskaplige og humanistiske fag. Vi blir presset i retning av å tjene som ideologiske støttehjul for myndighetene. Det er både trist og leit. Jeg kjenner til flere som kjenner på denne sorgen også blant klimaforskere som mistrives med å måtte promotere et ubegrunnet hopp fra korrelasjon til kausalitiet i forbindelse med de globale klimaendringene. 

Vil man ut av jobben er det bare å ta til faglig motmæle. Da blir veien ut av fakultetet kort! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet. Og når vi ikke vinner i fotball så er dommerene alltid dopet.

Anonymkode: e20e4...568

Og når vi ikke tar første plass i skirenn, så er det motstanderen som «jukser» eller er «dopet» ja 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...