Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

På 12.11.2019 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Enig, det er nesten ikke forskjell på E6 nordpå og Sinsenkrysset her i sør...

Anonymkode: 8e4bf...cbb

Men... har du kjørt E6 gjennom Troms fylke? Om du har det, så har du kanskje også sett at veistandarden er en smule annerledes.

Anonymkode: f25a3...8f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor upopulært det egentlig er, men jeg syns at staten tillate assistert selvmord sånn at de som ønsker kan avslutte livet med verdighet. 

Anonymkode: 30b07...5ad

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever  med at damene som styrer landet vårt, er så tjukke. Hvordan kan man være så karaktersvak og samtidig være leder og forbilde? Tenk hva overvekt og sykdommer som skyldes fedme koster helsevesenet vårt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener over 80% av de under 25 år er selvopptatte nolduser som  tror de vet alt i verden, mens i realiteten så er hjernen nettopp klekket ferdig rundt 25. 

Anonymkode: 0d052...112

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2019 den 19.43):

 😊

Endret av Lisaaaaa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke har utdannelse og ikke har så mange jobbmuligheter?

Anonymkode: eed5f...350

De kan fremdeles stå der de synes de? Både høyere utdannede og lavere utdannede kan ha jobber hvor de synes 

Anonymkode: 1ef2d...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes antall likerklikk skal få synes. Det at dette fjernes er nok en gang, å ta hensyn til de «svake».

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som blir gravid Før de har ting på stell har jeg ingen sympati for når de har dårlig livskvalitet pga lav lønn og dårlig bosted. 
Og blir man gravid så har man som REGEL slurvet med prevensjon og har en helt selvforskyldt situasjon.

(gravid etter voldtekt er selvfølgelig annerledes, men man kan jo abortere.) :) 

Anonymkode: 521d7...fb5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Karolineee skrev:

Jeg ser at i linkene du deler så stemmer det du sier. Det skal du ha 😊 Leste litt videre om det, og der sto det en del interessante fakta. Blant annet at en av årsakene til at "hvite" skårer bedre på vanlige IQ-tester er at testene er laget av mennesker fra denne kulturen. Det vil si at de tester "sin type" intelligens, altså med utgangspunkt i hvordan vi er vant til at systemet fungerer. 

Ellers var det en del andre faktorer som fører til at mennesker fra den typisk vestlige kulturen skårer bedre:

  • Sosiale og økonomiske fordeler
  • Bedre råd
  • Bedre helse
  • Høyere levealder
  • Bedre skoler

Svarte scorer generelt lavere enn hvite og asiater gitt alt annet likt uansett. Miksede barn, en hvit og en svart forelder, de scorer høyere enn svarte og lavere enn hvite. Svarte barn adoptert av hvite foreldre scorer lavere enn hvite barn i samme familie. 

Hvite scorer lavere enn asiater, så jeg ser faktisk ikke hvorfor dette i det hele tatt er er kontroversielt tema i det hele tatt. Vi mennesker er forskjellige, både psykisk og fysisk. 

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Undreguri skrev:

Jeg strever  med at damene som styrer landet vårt, er så tjukke. Hvordan kan man være så karaktersvak og samtidig være leder og forbilde? Tenk hva overvekt og sykdommer som skyldes fedme koster helsevesenet vårt.

Hmmmm

Anonymkode: eed5f...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

At staten er korrupt 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 5e122...797

Såklart. Nevn en plass i verden hvor det ikke er tilfelle...

Men det er verre når folk ikke vil innse det og bare ''Nei alt er perfekt her hahaha''

Anonymkode: eed5f...350

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2019 at 10:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg har motsatt mening, og den er like upopulær. Forstår ikke det der amme hysteriet, er det virkelig noe som ikke er viktig, er det om man ammer eller ikke ammer sitt barn. 

Har ammet jeg, så ikke noe forsvarstale. Synes bare det er helt uviktig. 
 

Tror min mening er mer upopulær enn din 😉

Anonymkode: 6d071...165

Forskning viser noe helt annet..

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at vi snart må kalle en spade for en spade når det gjelder den ekplosive økningen i antall uføretrygdede. Ja, selvfølgelig er en god del usynlig syke. Alvorlig psykisk sykdom og PTSD vises selvfølgelig ikke på folk, og det er klart at disse nok kan ha store problemer med å jobbe. MEN, realiteten er at mesteparten av de uføre er det pga subjektive muskel og skjelettlidelser, samt LETTERE psykiske lidelser:

1. Hvem er det som ikke har fibromyalgi og ME hvis man kjenner godt etter da? Det er jo "alltid" overvektige småbarnsmødre med stort behov for å være hjemme og administrere interiørkontoen sin som har det? Man har tinnitus og følelse av å ikke være utsovet på morgenen? Men merkelig nok har man et betydelig overskudd til å gjøre alt det lystbetonte.

2. Hvis man maser lenge nok på NAV og legen så blir man ufør. Ja, det vil ta tid, og voldsomt mange utredninger. Men hvis man holder seg knallhard og gjentar alt man ikke klarer så må systemet etter hvert gi seg. Ingen kan nekte deg dine subjektive symptomer. Etter å ha vært hjemme i x antall år på ørten forskjellige stønader så vil man jo etterhvert glemme hvordan arbeidslivet fungerer. Kanskje utvikler man en tanke sosial angst og. Vips så har man skapt en uføretrygdet.

3. Mange uføre sier at; joda, de har nok en del restarbeidsevne, men hvilken arbeidsgiver vil ansatte dem når de ikke vet om de kommer seg ut av senga om morgenen? Altså, hva er det som feiler disse da? Hvilke diagnoser har disse tro? Og, I have got news for you: Mange av oss som jobber sliter faktisk max med å komme oss ut av senga om morgenen vi og!! For det er ikke sånn at arbeidsfør= 100 % frisk, og arbeidsufør= 100% syk. Enkelte skulle bare tatt seg sammen.

4. Man kommer langt med å passe på helsa si. Ikke bli så fryktelig tjukk. Trene. Ikke røyke. Omgås folk. Innstilling til livet. Det er tøft for alle til tider. Og, har man sovet dårlig en natt så kan man dra på jobb, gjøre sitt beste og så dra hjem og hvile seg. Vi er mange som må si nei til lystbetonte aktiviteter på fritida fordi jobben har slitt oss ut på dagtid. For skams skyld så kunne kanskje (noen av de) uføre unngå det lystbetonte de og. Helgeturen til hovedstaden på hotell, ja da er vi i form. Men uff, å delta på dugnaden til håndballaget til dattera, se det går ikke. Da er man syk og må hvile. Med Netflix, på sofaen. 

5. Noen trenger altså å skjerpe seg. Vil tro mange blir fly forbanna av å lese dette. Vil da tro at de som virkelig er syke, skjønner at dette ikke gjelder dem. 

6. I framtiden går det ikke å ha alle disse folka som bare passivt skal motta stønader. Jeg mener at med mindre du har ALS eller kreft eller alvorlig psykisk sykdom, så må man kunne gjøre NOE. F.eks tre timer i uka skal man dra og være besøksvenn til en hjemmeboende gammel person. Evt følge disse til lege eller noe. Man kan dra på et gamlehjem og hjelpe til. Sitte ved matbordet og være behjelpelig til de gamle. Være med psykisk utviklingshemmede på aktiviteter. Være støttekontakt, følge noen på handling, e.l. Og hvis det er en sånn dag at man "ikke kommer seg ut av senga", ja da har man jo såklart rett, som alle andre, til å melde seg syk. 

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3. Mange uføre sier at; joda, de har nok en del restarbeidsevne, men hvilken arbeidsgiver vil ansatte dem når de ikke vet om de kommer seg ut av senga om morgenen? Altså, hva er det som feiler disse da? Hvilke diagnoser har disse tro? Og, I have got news for you: Mange av oss som jobber sliter faktisk max med å komme oss ut av senga om morgenen vi og!! For det er ikke sånn at arbeidsfør= 100 % frisk, og arbeidsufør= 100% syk. Enkelte skulle bare tatt seg sammen.

Migrene er en av disse diagnosene. Jeg har kronisk migrene med daglig hodepine. Når jeg møter friske folk som klager over vondt i hodet èn dag så er det ikke måte på hvor vondt de har og hvor fæl og urettferdig verden er for dem. Vel prøv å ha det hver jævla dag da, og i tillegg så kan du legge på migrene 8-15 dager i måneden oppå der så kan du se hvor mye du orker å jobbe de 3 dagene i måneden (som du for øvrig aldri vet hvilke dager det er) man faktisk føler seg ok og uten hodepine eller migrene.

Dette er altså en usynlig nevrologisk sykdom som man aldri vet hvilke dager man får anfall og hvilke dager man er frisk. Det blir verre med stress og krav og tidsfrister. 

De som "bare" har vanlig migrene klarer å jobbe, stort sett 100% også. Noen med kronisk migrene klarer også dette, men da må man ha en veldig grei arbeidsgiver for å få til det. Jeg ender nok på ufør fordi min er såpass ille.

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Migrene er en av disse diagnosene. Jeg har kronisk migrene med daglig hodepine. Når jeg møter friske folk som klager over vondt i hodet èn dag så er det ikke måte på hvor vondt de har og hvor fæl og urettferdig verden er for dem. Vel prøv å ha det hver jævla dag da, og i tillegg så kan du legge på migrene 8-15 dager i måneden oppå der så kan du se hvor mye du orker å jobbe de 3 dagene i måneden (som du for øvrig aldri vet hvilke dager det er) man faktisk føler seg ok og uten hodepine eller migrene.

Dette er altså en usynlig nevrologisk sykdom som man aldri vet hvilke dager man får anfall og hvilke dager man er frisk. Det blir verre med stress og krav og tidsfrister. 

De som "bare" har vanlig migrene klarer å jobbe, stort sett 100% også. Noen med kronisk migrene klarer også dette, men da må man ha en veldig grei arbeidsgiver for å få til det. Jeg ender nok på ufør fordi min er såpass ille.

Anonymkode: 6e130...865

Helt sikkert. Jeg har ingen grunn til å mistro det du skriver. Ønsker deg bedre dager. Likevel, det MÅ gå an å diskutere det med uførhet på et generelt nivå. Det ER en eksplosjon, hva skyldes det? Kan det gjøres noen grep, både samfunnsmessig og på individnivå? Som sagt, skjønner at mange har det trasig. Likevel er det litt off topic og diskutere enkelttilfeller. Selv om akkurat du er syk, kan det være at hun med fibro i nabohuset (?) kunne vært i jobb med vektnedgang, riktig trening og hjelp til å fokusere tankene. 

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at hjemløse dyr som lever dårlige liv på gatene bør avlives. Du ser mye av det i f.eks Hellas og Tyrkia. Utmagrende hunder og katter, med sår, klarer ikke gå ordentlig. Ja, jeg synes de bør avlives i stedet for at de går rundt og evt sprer sykdommer.

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt sikkert. Jeg har ingen grunn til å mistro det du skriver. Ønsker deg bedre dager. Likevel, det MÅ gå an å diskutere det med uførhet på et generelt nivå. Det ER en eksplosjon, hva skyldes det? Kan det gjøres noen grep, både samfunnsmessig og på individnivå? Som sagt, skjønner at mange har det trasig. Likevel er det litt off topic og diskutere enkelttilfeller. Selv om akkurat du er syk, kan det være at hun med fibro i nabohuset (?) kunne vært i jobb med vektnedgang, riktig trening og hjelp til å fokusere tankene. 

Anonymkode: b7f7d...926

Selvfølgelig, det er jeg enig i, men du spurte etter en sånn diagnose og da fikk du en. Hvilke andre diagnoser det kan gjelde vet jeg ikke.
Jeg er helt enig med deg at veldig mange som er uføretrygdet antageligvis hadde hatt godt av en jobb å gå til. Spesielt tenker jeg dette gjelder vage diagnoser og psykiske lidelser. En i familien er ufør på grunn av psykiske lidelser, og med han så er det soleklart at han ikke kunne jobbet, han har likevel jobbet på sånn arbeidssenter eller hva det heter, men det er jo ikke i det ordentlige arbeidslivet. Depresjon feks er noe som i mange tilfeller blir verre av å ikke ha noe å gjøre. Mange kunne også blitt bedre av å ta tak i livet sitt og gjøre noe med årsaken til at man er syk.

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, det er jeg enig i, men du spurte etter en sånn diagnose og da fikk du en. Hvilke andre diagnoser det kan gjelde vet jeg ikke.
Jeg er helt enig med deg at veldig mange som er uføretrygdet antageligvis hadde hatt godt av en jobb å gå til. Spesielt tenker jeg dette gjelder vage diagnoser og psykiske lidelser. En i familien er ufør på grunn av psykiske lidelser, og med han så er det soleklart at han ikke kunne jobbet, han har likevel jobbet på sånn arbeidssenter eller hva det heter, men det er jo ikke i det ordentlige arbeidslivet. Depresjon feks er noe som i mange tilfeller blir verre av å ikke ha noe å gjøre. Mange kunne også blitt bedre av å ta tak i livet sitt og gjøre noe med årsaken til at man er syk.

Anonymkode: 6e130...865

Så bra av familiemedlemmet ditt. Dette er jo mye av poenget mitt, viktig at alle som kan bidra, om enn bare litt, gjør det. Det skulle vært krav om det, selvfølgelig ikke for de som åpenbare grunner ikke kan da. 

Anonymkode: b7f7d...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

folk som blir gravid Før de har ting på stell har jeg ingen sympati for når de har dårlig livskvalitet pga lav lønn og dårlig bosted. 
Og blir man gravid så har man som REGEL slurvet med prevensjon og har en helt selvforskyldt situasjon.

(gravid etter voldtekt er selvfølgelig annerledes, men man kan jo abortere.) :) 

Anonymkode: 521d7...fb5

Det er ikke bare å ta abort 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...