Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

At mødre som velger å ikke amme eller ikke orker prøver å amme mer enn noen få uker er egoistiske. 

Anonymkode: 93612...b83

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker said:

At mødre som velger å ikke amme eller ikke orker prøver å amme mer enn noen få uker er egoistiske. 

Anonymkode: 93612...b83

Jeg har motsatt mening, og den er like upopulær. Forstår ikke det der amme hysteriet, er det virkelig noe som ikke er viktig, er det om man ammer eller ikke ammer sitt barn. 

Har ammet jeg, så ikke noe forsvarstale. Synes bare det er helt uviktig. 
 

Tror min mening er mer upopulær enn din 😉

Anonymkode: 6d071...165

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske barn vokste raskere opp. Kanskje at barna ble voksne i løpet av ti år. Synes 18+ år er mye å binde seg til. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske barn vokste raskere opp. Kanskje at barna ble voksne i løpet av ti år. Synes 18+ år er mye å binde seg til. 

Anonymkode: 1b20c...027

Hvorfor fikk du barn i det hele tatt?

Anonymkode: b3854...0bd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange Nordmenn har blitt besatt av omsorgsovertakelser. Det virker som om enkelte ønsker at barn skal rives vekk fra foreldrene med en gang de er født sånn at fosterfamilier har noen å oppdra.

Norge og nordmenn er ikke eksperter på barneoppdragelse, selvom de liker å tro det.

Barnevernsforkjemperne vil aller helst latterliggjøre alle som kommer med kritikk, selvom kritikerne ikke er mot et barnevern, og de samme barnevernsforkjemperne prøver å hysje ned svikt og overtramp saksbehandlerene gjør overfor vanlige mennesker.

Anonymkode: b3854...0bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du barn i det hele tatt?

Anonymkode: b3854...0bd

Ikke meg du siterte, men er i samme situasjon som den som poster. Jeg oppdaget at jeg var gravid da det var for sent å ta abort

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes folk tjener litt for mye. Ikke alle men de som tjener sånn rundt 500000 600000 tusen i året. lærere sykepleiere forsjellige typer industriarbeidere osv osv. Der samsvaret mellom innsats i dagelig jobb ikke samsvarer med hvor sliten du er er. Sånne helt vanelige folk som må. Gå på fjelltopper. Rare slitsomme familieferie osv for og bli slitene. Ikke skal de drikke eller ta seg en fest. Halvrike og superdølle. Nei takke meg til ekte rike eller fattige folk de er det litt mere trøkk i. 

Anonymkode: 8c239...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer folk utifra Facebookstatuser. 

De få men synlige folka som skriver statuser der de fremmer seg selv .. Ofte

Feks "jeg har hatt det vanskelig med person/offentlig etat/ samfunnet i lengere periode. Det har ført til sånn og sånn" tragisk hendelse". Det var ikke min feil pega ditt og datt og slemme folk. Jeg føler masse drit, og skylder på andre for ente gang"  

(lett å skille dem fra de som virkelig sliter ved at de til stadighet deler ting som bevis på at de sliter. Fordi de er redde for å bli avslørte må de hele tiden få bekreftelse fra omverdenen, ved å fordreide hendelser og tegne seg sel som offer) 

 

Anonymkode: c1a1d...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre pene mennesker bør få jobbene der de ikke synes. Pene mennesker drar mer kunder, så de bør stå i kassa, baren eller hva det enn er :)

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mindre pene mennesker bør få jobbene der de ikke synes. Pene mennesker drar mer kunder, så de bør stå i kassa, baren eller hva det enn er :)

Anonymkode: 1ef2d...cbf

Hva med de som ikke har utdannelse og ikke har så mange jobbmuligheter?

Anonymkode: eed5f...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Horten Market skrev:

Og så handler det litt om hersketeknikker. Når du bare slenger ut noe om "kildekritikk" uten å faktisk ha noe å kritisere, bruker du begrepet som en hersketeknikk mot forskningsresultater du ikke liker.

Det handler ikke om å kritisere deg. Og så er det vel en kjent regel at de er de som kommer med en påstand som skal kunne bevise at det stemmer.

Og i dette tilfellet bevise at kilden som gir deg denne informasjonen er holdbar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://worldpopulationreview.com/countries/average-iq-by-country/

https://www.researchgate.net/publication/229401257_National_IQs_calculated_and_validated_for_108_nations

Det er jo bare å søke selv. Alle kilder sier det samme, også seriøse sider med oppdatert forskning.
Hvorfor er dette kontroversielt egentlig?

Anonymkode: 6e130...865

"ResearchGate has also been criticized for failing to provide safeguards against "the dark side of academic writing", including such phenomena as fake publishers, "ghost journals", publishers with "predatory" publication fees, and fake impact ratings"

Usikker på hvor troverdige disse kildene dine er altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At mødre som velger å ikke amme eller ikke orker prøver å amme mer enn noen få uker er egoistiske. 

Anonymkode: 93612...b83

Det kan være alle mulige årsaker til at ei mor velger å ikke amme. Ikke alltid det gjør babyen godt å bli ammet om det gjør at mor blir i ubalanse psykisk f.eks fordi hun tidligere har opplevd overgrep som trigges ved amming. 
Å ikke amme er ikke omsorgssvikt. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At staten er korrupt 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 5e122...797

Jeg er enig. Staten er korrupt. Barne"vernet" er et bevis på det. 

Anonymkode: 10124...50f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange Nordmenn har blitt besatt av omsorgsovertakelser. Det virker som om enkelte ønsker at barn skal rives vekk fra foreldrene med en gang de er født sånn at fosterfamilier har noen å oppdra.

Norge og nordmenn er ikke eksperter på barneoppdragelse, selvom de liker å tro det.

Barnevernsforkjemperne vil aller helst latterliggjøre alle som kommer med kritikk, selvom kritikerne ikke er mot et barnevern, og de samme barnevernsforkjemperne prøver å hysje ned svikt og overtramp saksbehandlerene gjør overfor vanlige mennesker.

Anonymkode: b3854...0bd

Helt enig med deg. Den ukulturen må vi bekjempe. 

Anonymkode: 10124...50f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Inverto skrev:

Hvis den statistikken er riktig så er jeg rett og slett sjokkert over at de nederste landene fortsatt eksisterer.
Forstår jeg det rett: politikerne som styrer disse landene er tilbakestående (IQ under 70)?
Det er jo rett og slett selvmord å la en retardert politiker styre et land.

Det er jo derfor det aldri vil hjelpe med u-hjelp, hjelp til å bygge brønner, hjelp til å lage mat, hjelp til alt mulig. De vil aldri bli selvhjulpne. Zimbabwe kastet ut de hvite bøndene og måtte be på sine knær for å få dem tilbake da de ikke kunne drive jordbruk selv.
Etter kolonitiden står det igjen masse infrastruktur, togbaner, togsett og annet som bare råtner på rot fordi ingen har kunnskapen for å vedlikeholde og drive det videre.

Alle har jo ikke IQ under 70, men når det er snittet så tja, jeg vet ikke jeg. Det hadde kanskje vært bedre med kolonier?

10 timer siden, Karolineee skrev:

"ResearchGate has also been criticized for failing to provide safeguards against "the dark side of academic writing", including such phenomena as fake publishers, "ghost journals", publishers with "predatory" publication fees, and fake impact ratings"

Usikker på hvor troverdige disse kildene dine er altså!

Du får komme med noen linker som viser til forskning som sier at det IKKE er noen forskjell i intelligens da. At vi alle er like smarte, og at menn og kvinner er like smarte (VI er jo det i gjennomsnitt, men menn har flere av motpolene som at de har flere "dumme" og flere ekstremt smarte, mens kvinner gjerne ligger mer konsentrert rundt gjennomsnittet med færre svært dumme og færre svært smarte genier).

Vi er ikke like, kommer heller aldri til å bli like. Hverken iq-messig eller fysisk. 

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor det aldri vil hjelpe med u-hjelp, hjelp til å bygge brønner, hjelp til å lage mat, hjelp til alt mulig. De vil aldri bli selvhjulpne. Zimbabwe kastet ut de hvite bøndene og måtte be på sine knær for å få dem tilbake da de ikke kunne drive jordbruk selv.
Etter kolonitiden står det igjen masse infrastruktur, togbaner, togsett og annet som bare råtner på rot fordi ingen har kunnskapen for å vedlikeholde og drive det videre.

Alle har jo ikke IQ under 70, men når det er snittet så tja, jeg vet ikke jeg. Det hadde kanskje vært bedre med kolonier?

Du får komme med noen linker som viser til forskning som sier at det IKKE er noen forskjell i intelligens da. At vi alle er like smarte, og at menn og kvinner er like smarte (VI er jo det i gjennomsnitt, men menn har flere av motpolene som at de har flere "dumme" og flere ekstremt smarte, mens kvinner gjerne ligger mer konsentrert rundt gjennomsnittet med færre svært dumme og færre svært smarte genier).

Vi er ikke like, kommer heller aldri til å bli like. Hverken iq-messig eller fysisk. 

Anonymkode: 6e130...865

Når du kommer med en påstand, er det du som må kunne bevise det. Med en troverdig kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Karolineee skrev:

Når du kommer med en påstand, er det du som må kunne bevise det. Med en troverdig kilde.

Jeg har gjort det. Alle kilder viser det samme, du velger å ikke tro på kildene.

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.healthline.com/health/average-iq#average-iq

https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

https://www.news-medical.net/news/2005/04/26/Race-differences-in-average-IQ-are-largely-genetic.aspx

Sitat

The Worldwide Pattern of IQ Scores. East Asians average higher on IQ tests than Whites, both in the U. S. and in Asia, even though IQ tests were developed for use in the Euro-American culture. Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.

Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.

 

Vil spesielt anbefale den siste linken her @Karolineee 

Anonymkode: 6e130...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...