Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit å redusere aldringstegn. 
 

Synes ikke modeller er urealistisk tynne. Det er bare folk som har blitt så store at normalen er blitt lubben. Å bli modell er ikke for alle og det får disse bare godta. 

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg synes nordmenn er et helt forferdelig grusomt kjedelig folkeslag. 
Alle skal være like. Ingen tenker nytt eller tør tenke stort. ALLTID skal noen bremse ned og tenke det de kaller realistisk

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 10:33 PM, CabinCruiser said:

Jeg tok bare nicket på måfå, uten å innse at at jeg er en slukende, bråkete og lite hensynsfult menneske. But hey.

Liker opp til flere eiere av ulike cruisere 😊 er bare båtene jeg virkelig ikke liker 😉

Anonymkode: 6d071...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 22.52, loveli skrev:

Det eksisterer.

Vi har en egen øy i havet bestående av plast. Microplast og kjemikalier spys ut i naturen. Korallrev dør pga dette og er et tydelig bevis. Dette er bare starten, det vil bli myemyemye verre.

Når 90% av all plastforurensing i havet kommer fra 9 elver i Asia og Afrika, hva hjelper det at jeg skyller yoghurtbegeret mitt og kaster det i plastgjenvinning? Jeg gjør det jo, men det blir jo litt som musa sa da hun pissa i havet "alle monner drar". Uten at det egentlig gjør en dritt fra eller til.

Anonymkode: 6e130...865

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når 90% av all plastforurensing i havet kommer fra 9 elver i Asia og Afrika, hva hjelper det at jeg skyller yoghurtbegeret mitt og kaster det i plastgjenvinning? Jeg gjør det jo, men det blir jo litt som musa sa da hun pissa i havet "alle monner drar". Uten at det egentlig gjør en dritt fra eller til.

Anonymkode: 6e130...865

Du har helt rett! Vet ikke hvilke innlegg som ble fjernet i opprydningen av tråden, men jeg skrev i et innlegg at dette er et globalt problem. Det spiller faktisk filla rolle hva vi gjør her oppe på berget når resten av verden ikke gjør sin del. Klima og miljø er ikke et tema altfor mange steder. Bare se til Italia. De står med vann til knærne og likevel stemmer de ned klimatiltak...

Jeg gjør det jeg kan, fordi vi som nasjon må vise andre nasjoner at det er mulig. At det er mulig å ta ansvar for eget søppel og at gjenvinning er gjennomførbart.

Det er en frustrerende tid. Det er kjipt å føle at man ikke kan gjøre mer, når man ser hvilke store utfordringer vi har globalt. Men jeg skyller mitt yoghurtbeger jeg, og kommer til å fortsette med det (selv om det bare blir brent i Tyskland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imot at babyer kun skal ligge på ryggen. Dette gjør at de får veldig stygg hodefasong. Kuppelhode og flatt bakhode. Man bør legge babyen på siden istedet. Neste generasjon blir "flatt bahode generasjonen".

Anonymkode: 1aa14...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du n-ordet i jobbsammenheng? 

Anonymkode: 1b20c...027

I alle sammenhenger. I USA har de tatt i bruk ordet igjen i offentlig kommunikasjon, mens derimot afro-amerikaner som en stund skulle være bedre, nå er ansett av noen som nedsettende. Tror forresten det er lov å si neger/negresse her på Kvinneguiden, hvis reglene ikke er endret?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Horten Market skrev:

I alle sammenhenger. I USA har de tatt i bruk ordet igjen i offentlig kommunikasjon, mens derimot afro-amerikaner som en stund skulle være bedre, nå er ansett av noen som nedsettende. Tror forresten det er lov å si neger/negresse her på Kvinneguiden, hvis reglene ikke er endret?

Selv sier jeg ikke neger i jobbsammenheng, men synes det er greit å bruke på nett.

Selv føler jeg også at jeg kan bruke ordet nigger siden jeg er homofil hvit man. Man ser ordet faggot brukes hele tiden i afroamerikansk kultur. Tenker at om de kan bruke ordet faggot så må jeg få bruke ordet nigger. Blir spesielt å hevde at svarte skal ha en særskilt beskyttelse siden de historisk har vært undertrykt, når svarte ikke ser ut til å mene at homofile skal få ha dette vernet. Homofili var jo stort sett forbudt i hele vesten frem til 70-tallet. Mye stigma og forskjellsbehandling etter det også og i andre deler av verden blir vi fortsatt forfulgt. 

 

Anonymkode: 820ec...c30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke overengasjerte folk, selv om de fronter en god sak. 
 

Jeg tenker litt sånn at alle har et valg. Jeg kunne valgt å bli alkoholiker, men valgte heller å slutte å drikke da jeg så hvor det bar hen. Mange hviler seg for mye på dårlig barndom etc for dumme valg de tar. 
 

Psykiske lidelser har blitt en motegreie. Det har gått fra å være tabu, til «dette må vi snakke åpent rundt», til at alle og mora deres har angst når det egentlig bare er snakk om helt ordinært ubehag, som feks å snakke foran forsamlinger. 
 

Plutselig skal en eller to i hver klasse kalles hun når de er en han, og motsatt. Flott at dette også begynner å bli akseptert, men også her er det mye motegreier inne i bildet tror jeg. «Jeg er så spesiell at du aner det bare ikke».

Anonymkode: 8aa4a...1e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 3.33, AnonymBruker skrev:

Grupper som overhodet ikke gjør verden til en bedre verden burde vært utslettet. Det er vanskelig uten å skade utenforstående også, men kanskje det er det som må til i kampen om en bedre verden. 

Er drittlei klimaaktivister. Og MDG. Hvordan tror de velferdsstaten skal bli? Det blir ikke det samme uten oljepengene. Synes det er så ille at jeg ikke klarer å omgås slike folk. 

Unge politikere. Alle skal få ha sin mening, men jeg mener man bør ha en viss livserfaring for å faktisk vite hvordan ting fungerer. F.eks bør de ha en utdannelse innenfor det de styrer. 

Nav-klienter. For all del, ikke alle. Men det er skattebetalerne som bidrar til at de får økonomisk støtte, så da bør nav-klienter gjøre sitt ytterste for å ikke misbruke systemet. F.eks være villig til å bytte yrke. Var en sak om en som var utdannet politi, men ikke fikk jobb. Hun gikk på nav. Hvorfor???? Da får man heller finne en midlertidig jobb innenfor et annet felt. Det er jo heller ikke positivt å ha hull i Cvén bare fordi man ikke gidder å gjøre noe. 

Feminister (jeg er kvinne selv). Det er så ille nå synes jeg at menn omtrent blir fienden til kvinner. Menn og kvinner blir satt opp mot hverandre. F.eks er det all denne gnålingen om at flere kvinner bør ha topp-jobbene. Det er idioti. Gi den beste kandidaten jobben uavhengig av kjønn. 

Pasienter (jobber i helsevesenet). Her skal jeg heller ikke dra alle under en kam. Men det finnes noen idioter av pasienter som gjør hverdagen til de som jobber i helsevesenet så mye vanskeligere. De suger energien ut av en, gjør deg i dårlig humør og gjør at du ikke orker jobben. Jeg vet folk kan ha det vanskelig, men jeg snakker ikke om kreftpasienter osv. Men "vanlige" pasienter som er innlagt for "småting". En enkel rutineoperasjon f.eks (la oss si f.eks å fjerne mandlene). De kan mase, kreve, tror de er på hotell, komme med seksualiserte kommentarer, forventer at du skal være der på sekundet, misfornøyd med alt, kjefter osv. 

Anonymkode: 69b42...f84

Dette er ikke ment som et personangrep, men innlegget ditt representerer meninger som etter mitt skjønn viser at de som har disse meningene er trangsynte og navlebeskuende. Og det sier man jo ikke høyt til folk. Jeg hadde oppført meg fint om jeg traff det, altså. 

Anonymkode: 721b6...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

Jeg tror det er for å fjerne uønskede gener.

 

På 10.11.2019 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Synes offentlig sektor bør slankes med 20 prosent. 1 av 5 bør få  sparken. 

Anonymkode: b842a...7b2

Da er du snillere enn meg

Tror vi lett kunne fjernet 50% uten at det hadde gjort noe

På 10.11.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Krenkehysteriet som pågår for tiden er selvutslettende. Det burde ikke være ulovlig å fornærme folk, selv om det er ekte rasisme eller "rasisme". (Og til dere snøflak: med dette sier jeg absolutt ikke at rasisme er greit) Det er en farlig vei å gå å gi myndighetene for mye makt, særlig når avgjørelser kan baseres på synsing. 

Det må være lovlig å være drittsekk, så lenge man ikke kommer med trusler osv. Folk må lære seg å ta ansvar for sitt eget liv, ikke å leve livet i en offerrolle. 

 

Anonymkode: 114d0...918

Jeg tror krenke hysteriet er sensur i forkledning

Anonymkode: 139d4...d6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 14.35, Thyra skrev:

Det er dessverre heller ikke alle arbeidsgivere som ser det som positivt om du har urelevante jobber og mange tilfeldige vikariater på CVen... 

Jo, de fleste arb givere ser det som langt mer positivt enn å ha navet

Anonymkode: 139d4...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot kvotering uavhengig av om det gjelder skole eller jobb 

En bør få lov til å velge de beste styrekandidatene uavhengig av kjønn bla

 

Mener og at det er for mye teori på yrkesfag, og at sidemål skulle vært valgfritt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.11.2019 den 20.22, Wagner skrev:

Hvilket upopulære meninger har du?

- Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted om majoriteten av ledere innen alle bransjer og instanser var kvinner. Jeg tror dette ville ført til et varmere, mer tolerant, inkluderende og fornuftig samfunn med færre kriger, mindre kriminalitet og et bedre samhold.

Min grunntanke er at kvinner er dyktigere ledere enn menn. Det er ikke en personlig mening, men en mening som er hentet fra tall og data. Det viser seg nemlig at kvinner er dyktigere til å motivere ansatte. Ansatte yter og presterer bedre med en kvinnelig leder.

Kilder som underbygger påstandene dine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 13.58, Skiftenøkkel skrev:

Norge er overadministrert. både offentlig og private. for mye daukjøtt blant mellomledere. 

fagforeninger. vanvittig høy kontigent. skal verne de svake i arbeidslivet, men i samme slengen også slarken.

skeptisk til omfanget av innvandring. 

Giske var utsatt for en heksejakt. burde få tilgivelse da han later til å være en ok politiker. selv om han har oppført seg toskete.

Norsk media har alt for stor politisk slagside.

det finnes bare to kjønn.

klimahysteriet handler om penger, ikke klima. å redusere CO2 er skivebom, se heller på den katastrofale forsøplingen. spesielt plast i havet.

likestilling handler bare om kvinner.

om det ikke finnes kvinnejobber, finnes det mannejobber som krever menn.

menn som kvinner burde gå på tvungen prevensjon til de har utdanning og jobb, samt livet på stell. typisk de som ikke burde ha barn, fikk barn først.

at samværets omfang påvirker barnebidragets størrelse er en katastrofe for barnets beste.

anonymknappen er for pyser

Jeg var gift men vi leier når jeg fikk #1

Min mann var under utdanning og jeg jobbet, med din tankegang er det flere barn jeg ikke skulle hatt.

Er i dag eier av flere bedrifter og bidrar godt til samfunnet

Anonymkode: 139d4...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var gift men vi leier når jeg fikk #1

Min mann var under utdanning og jeg jobbet, med din tankegang er det flere barn jeg ikke skulle hatt.

Er i dag eier av flere bedrifter og bidrar godt til samfunnet

Anonymkode: 139d4...d6e

kjempebra 😁 jeg mener de som hverken er i jobb eller utdanning, og heller ikke er interessert i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/12/2019 at 7:25 PM, AnonymBruker said:

Da er det godt at ikke det er du som avgjør og jobber i udi. 
Vi skal aldri sortere mennesker sin verdi utifra religion, utdannelse osv. 
Hvilket samfunn hadde vi levd i da! 
Jeg har fordommer mot uvitene rasister ✌🏻

 

Anonymkode: c7f44...0a0

Slutt skriv tull. Jo, når det kommer til innvandring er det jo sortering som er hele prinsippet. Eller er det slik at hvem som helst bare kan slå seg ned her? Det er klart at utdanning, kultur og religion burde spille en stor rolle når UDI vurderer, uten at det betyr at man er rasist, så det rasismekortet kan du stappe langt opp i stjerten. Er så drittlei at man ikke en gang kan diskutere innvandring uten å bli stemplet som rasist. Jeg er selv gift med en mann fra Asia, hvor vi nå bor, om vi gidder å dra tilbake til Norge får vi se, er så drittlei alle molboene som bare jatter med og ikke er i stand til å tenke selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mobiltelefonen skal ligge hjemme, og kun brukes hjemme når du har tid. Ringelyden skal for det meste være avslått, f.eks under måltider, og samvær med andre.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, exictence skrev:

At mobiltelefonen skal ligge hjemme, og kun brukes hjemme når du har tid. Ringelyden skal for det meste være avslått, f.eks under måltider, og samvær med andre.

Hva skal man med mobil telefon da? Den er laget for at man skal ta den med seg, ellers kunne man bare beholdt hustelefonen. 

Anonymkode: f32c7...57f

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man med mobil telefon da? Den er laget for at man skal ta den med seg, ellers kunne man bare beholdt hustelefonen. 

Anonymkode: f32c7...57f

Kan forstå din tankegang, og synes mange ganger at det kunne være greit nok med fast telefon Men det er koselig og fint å få og sende sms. Men det er da ikke nødvendig å hole på så ofte, synes jeg. Synes det er forstyrrende mange ganger hvis folk holder på med det samtidig i sosiale settinger.

Mange fordeler å ha mobiltelefon ellers også, med hensyn til å finne ut ting, kart, google mm. Men trenger heller ikke dette når man er sosial med andre. Er det noe man vil undersøke, kan man gjøre det senere.

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...