Gå til innhold

Samboer har lovt ut min hjelp og pengebidrag til stebarns konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig at familien på mannen din sin side kan stille med omtrent alt av kaker så kostnaden til koldtbordet kan deles 50/50 i stedet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin form etter fødsel eller ikke, baby med kolikk eller ikke, baby eller ikke baby på vei så hadde det vært fullstendig uakseptabelt at noen som helst påla meg å lage mat og betale for noe som jeg i utgangspunktet ikke var en del av og som jeg ikke en gang hadde blitt spurt om.

Anonymkode: f8de1...8bd

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ha konfirmasjon som passer til økonomien deres. Og de MÅ ikke invitere hele slekta. Og ikke har de råd til det heller. Skjønner godt at moren ikke vil betale 50/50 om far har mange flere gjester!! Fordelen med at far er arbeidsledig, er at han har god tid til å finne en løsning på det han har stelt i stand. Det er hans problem. Han har stor slekt. De klarer helt sikkert å bake kaker og koke lapskaus! Spesielt far som er arbeidsledig. Du ts har nettopp født, og har ingen forpliktelser i denne konfirmasjonen. Ikke før DU SELV tilbyr hjelpen din. På eget initiativ!

Anonymkode: c5e8d...e0f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får ha konfirmasjon som passer til økonomien deres. Og de MÅ ikke invitere hele slekta. Og ikke har de råd til det heller. Skjønner godt at moren ikke vil betale 50/50 om far har mange flere gjester!! Fordelen med at far er arbeidsledig, er at han har god tid til å finne en løsning på det han har stelt i stand. Det er hans problem. Han har stor slekt. De klarer helt sikkert å bake kaker og koke lapskaus! Spesielt far som er arbeidsledig. Du ts har nettopp født, og har ingen forpliktelser i denne konfirmasjonen. Ikke før DU SELV tilbyr hjelpen din. På eget initiativ!

Anonymkode: c5e8d...e0f

Skjønner egentlig ikke det med å dele utgifter skjevt fordi far har mer familie. Dette er ikke mors eller fars feiring, det er deres felles barns feiring. Mine barn hadde klare ønsker om hvem de ville invitere, og der jeg og far ikke var sammen var det aldri snakk om å telle hvor mange gjester barnet fant det naturlig at skulle komme fra hver side. Vi delte utgifter på to. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He. He. He.

Her er det bare to ting å si:

- Du skal ikke gjøre en dritt. Du har en baby å tenke på og som skal ha ditt fulle fokus! Du skal da ikke bidra med en dritt. 

- Du skal ikke betale en krone. Dette er oppriktig fars problem og ikke ditt. Ikke spons en krone, de pengene må du da ha til dine egne barn! Konfirmasjonen skal far og mor stå for. 

Meld deg helt ut. 

Anonymkode: 7d57a...afa

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg gjorde tre uker etter fødsel, var å være forelsket i baby og gi all oppmersomhet til hen, slutte og blø fra underlivet, smøre inn de såre brystvortene mine, håpe på at babyen sov mer enn tre timer i strekk og massere melkekjertler. 

Hårreisende å forvente at du skal lage koldtbord! Dette må du ikke gi deg på.

Anonymkode: 491b7...a6f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg gjorde tre uker etter fødsel, var å være forelsket i baby og gi all oppmersomhet til hen, slutte og blø fra underlivet, smøre inn de såre brystvortene mine, håpe på at babyen sov mer enn tre timer i strekk og massere melkekjertler. 

Hårreisende å forvente at du skal lage koldtbord! Dette må du ikke gi deg på.

Anonymkode: 491b7...a6f

Håper du ikke får deg et barn til ...

Anonymkode: 0e6cd...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke får deg et barn til ...

Anonymkode: 0e6cd...5c2

Ikke meg du siterer, men hva i alle dager er dette for sjikanering?!?! 

 

Jeg har planer om å gjøre nøyaktig det samme i min barseltid 

Anonymkode: e9d01...b7c

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

At de ikke har råd til konfirmasjon; ikke ditt problem

At han ikke kan bake; heller ikke ditt problem. Heis på skuldrene og si det.

Og bare gå inn på ett annet rom, ikke la det være rom for diskusjon, jeg hadde alvorlig talt ikke giddet å diskutere det engang.

Ellers mener jeg at man skal hjelpe hverandre, men her utnytter han deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han stille opp selv i ditt sted, også bidrar du med det du har tid, lyst og krefter til uten forpliktelser. 

Innimellom slagene, hvor han er så dedikert i å lage avtaler på dine vegne, så kan du be han om å finne smutthull til å tjene litt penger til familien ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke får deg et barn til ...

Anonymkode: 0e6cd...5c2

Men hva er det som farer gjennom hodet ditt når du får deg til å si sånne ting egentlig?? Hvordan mennesker ønsker å legge opp sin barseltid har da ikke du NOE du skulle sagt noe om! 

Anonymkode: 4c4d3...dae

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett ville jeg sagt at det var mer eller mindre en selvfølge at du skulle bidra på noe vis. Men det der kommer ikke til å fungere med ett spebarn. Du risikerer jo potensielt å gå over termin også, og jeg kan ikke tenke meg en kvinne som verken orker eller vil stelle i stand noe som helst 1 uke ++ etter at hun har født. For alt man vet kan det bli en komplisert fødsel og barselstiden går over konfirmasjonsuken. Jeg syns det var stressende nok med det konstante besøket i ukene etter fødsel - servering, folk, svadaprat, lite ro, hadde egentlig lyst å være på jobb osv.

Så her må du bare si at du skal hjelpe til i den grad du kan/klarer, men det går ikke an å regne med at du baker 5 kaker og lager middag til 25 personer, dekorerer lokalet osv. Dette må de lage en plan på utenom. Du kan f.eks forplikte deg til 1 eller 2 kaker også lager du noe som er lett å lage, bestiller hos noen, eller lager noe som kan lages dager i forveien. På denne måten slipper de også å sitte fullstendig i "fettfatet" om fødselen skulle bli av den litt mindre heldige art.

Når det gjelder det økonomiske er det på ingen måte ditt ansvar. Dine bidrag gis i form av hjelp dersom formen tilsier det. Du bør derfor si til han at skal han lage konfirmasjon, så må han ordne selv. Det betyr alt fra å betale for dette, til å ordne med mat, blomster, servietter, invitasjoner osv.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lucky.me skrev:

Ja, et spedbarn er fakstisk morens ansvar.

Konfirmasjon av hans barn fra før, dritter jeg langt ut i. Ikke mitt problem. 

 

Om du liker det eller ikke!

Du høres jo ut som en fantastisk stemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Meadow skrev:

Så greia er at han vet at du har penger på bok, så da synes han at du skal bruke av de på konfirmasjonen til hans barn? 

Fy flate for en dust. 

Det skal hun ikke.

Anonymkode: e821c...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Er ikke mann, nei ;) Men veldig for at fedre skal ta sin del av ansvaret med barna. Far kan gjøre alt utenom å amme, og hvis ikke mor vil/kan amme er det jo ingen forskjell på hva mor/far kan gjøre. Du virker veldig dramatisk, tviler på at TS' baby dør hvis hun hjelper til i stebarnets konfirmasjon...

Jeg mener ikke at det er rettferdig at TS skal sponse denne moroa, altså. Det er foreldrenes ansvar. Men jeg synes det er litt rart at alle roper i kor om at dette har null og niks med TS å gjøre. Det er stebarnet hennes, og hennes ene barns stesøsken og hennes kommende barns storesøsken. Det er ikke sånn at dette er en fremmed, liksom.

Nå er det vel ikke akkurat snakk om å ikke hjelpe til i det HELE tatt. Du kan vel ikke seriøst mene at EN person - hun som fødte en baby for to-tre uker siden - skal lage mat til 50 gjester? Der hvor jeg kommer fra, er det vanlig at hele familien hjelper til ved konfirmasjoner. Det er selvsagt helt døvt at biomor og biofar forventer at det er stemora som skal stå alene og lage mat til hele konfirmasjonsselskapet.
Og det er stemor også skal betale for det.....hahahahaha.....gidder jeg ikke kommentere engang. Men der er vi jo enige.

Anonymkode: 8d9a0...2b6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke akkurat snakk om å ikke hjelpe til i det HELE tatt. Du kan vel ikke seriøst mene at EN person - hun som fødte en baby for to-tre uker siden - skal lage mat til 50 gjester? Der hvor jeg kommer fra, er det vanlig at hele familien hjelper til ved konfirmasjoner. Det er selvsagt helt døvt at biomor og biofar forventer at det er stemora som skal stå alene og lage mat til hele konfirmasjonsselskapet.
Og det er stemor også skal betale for det.....hahahahaha.....gidder jeg ikke kommentere engang. Men der er vi jo enige.

Anonymkode: 8d9a0...2b6

Så klart ikke. Jeg bare reagerer på holdningene om at hun skal gi f*** i sitt stebarns konfirmasjon, som om det ikke har noe som helst med henne å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diamant20 skrev:

Er det mulig at familien på mannen din sin side kan stille med omtrent alt av kaker så kostnaden til koldtbordet kan deles 50/50 i stedet?

ØØØHHHHHH.....mener du 50/50 mellom TS og mannen sin familie???? TS skal ikke betale NOE hun, utover gave til konfirmanten.

Anonymkode: 8d9a0...2b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Så klart ikke. Jeg bare reagerer på holdningene om at hun skal gi f*** i sitt stebarns konfirmasjon, som om det ikke har noe som helst med henne å gjøre. 

Samboeren hennes har jo stengt henne ute fra alt som omhandler denne konfirmanten, men NÅ skal hun plutselig inkluderes når de kan bruke henne som kokk og bank, det er toppen av frekkhet! Å det er vel DET folk reagerer på.

Anonymkode: 4c4d3...dae

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kim123 skrev:

Herregud for en mann! Han får ta lån!

Signerer denne!!

Anonymkode: 091fb...7a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...