Gå til innhold

Hva mener du om gaming? Gamer du selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gamer. Er en kvinne i 30-årene som er gift med en mann som spiller litt også. Hvis et spill fenger meg kan jeg spille intenst og hver dag i noen timer, men så kan det gå perioder med mindre gaming. Akkurat nå spiller jeg veldig lite. 

Kjenner masse fine oppegående folk i alle aldersgrupper som gamer. For meg er det bare et pluss at noen gamer. 

Anonymkode: 9a6e1...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inverto
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da følger du ikke særlig med på gaming 😆

Anonymkode: beb57...f9a

Jeg er mer aktiv på Steam og andre engelskspråklige samfunn. Utvalget her i Norge er ikke så stort.
Gamer.no og Gamereactor er vel de eneste norske nettsiden dedikert eksklusivt til gaming.
Mens på det engelske språk har du Steam, IGN, Gamespot, Eurogamer, Kotaku.....bla bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med WoW da jeg var rundt 20 og prøvde forskjellige MMOs. Nå går det av og til i GW2, jeg er 34 årig kvinne. Samboer spiller også, han holder også på med andre spill. Jeg er også oppvokst med søsken som er gamere og da spilte vi Playstation og Nintendo. I 20 årene kunne MMOs sluke tiden min, men nå stresser jeg mindre med "å være best" (beste gear osv). 

Anonymkode: 652f7...199

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Inverto said:

Jeg er mer aktiv på Steam og andre engelskspråklige samfunn. Utvalget her i Norge er ikke så stort.
Gamer.no og Gamereactor er vel de eneste norske nettsiden dedikert eksklusivt til gaming.
Mens på det engelske språk har du Steam, IGN, Gamespot, Eurogamer, Kotaku.....bla bla bla

Jada, veldig imponerende. Du følger åpenbart ikke veldig godt med her. Folk prater bare om The Sims? Har da sett World of Warcraft, Breath of the Wild, Cyberpunk 2077, Death Stranding, Stardew Valley, Greedfall og Pokemon Sword/Shield nevnt på forumet de siste ukene.

Angående nordmenn vs svensker er det klart at svenskene har en del flere titler på samvittigheten, men nå satset de også tidligere, og har en større befolkning. Samtidig har jeg liten tro på at den gjengse svenske aner hva du snakker om hvis du nevner Limbo eller Crusader Kings. Mulig Battlefield, hvis du spør en som er under 40.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det kan være moro i ny og ne, men jeg har hverken tid eller ork til å game så mye som da jeg var veldig ung lenger. Prioriterer heller sosiale ting der jeg kan. Har et delt syn på det. Helt fin fritidssyssel, samtidig kjenner jeg også til noen som har blitt for avhengig, der det meste eller all fritid brukes til gaming, eller at det i verste fall har gått utover jobb og annet. Med stor tilgjengelighet av nye spill hele tiden og mulighet for online gaming 24/7 i mange av dem, så finnes det dessverre de som ikke greier å balansere det. 

Anonymkode: 6389a...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
4 timer siden, Okapi skrev:

Folk prater bare om The Sims? Har da sett World of Warcraft, Breath of the Wild, Cyberpunk 2077, Death Stranding, Stardew Valley, Greedfall og Pokemon Sword/Shield nevnt på forumet de siste ukene

 

Ja og hvor ofte prates det om desse spillene vs Sims og WOW?

 

Nei, nettopp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

samtidig kjenner jeg også til noen som har blitt for avhengig, der det meste eller all fritid brukes til gaming, eller at det i verste fall har gått utover jobb og annet

Anonymkode: 6389a...059

Videospillavhengighet (gaming disorder) skal jo bli en ny offisiell diagnose i ICD-11 katalogen til Verdens Helseorganisasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år. Gamer ikle. Samboeren gamer litt (en time om dagen). Liker ikke gaming men kan respektere at det er sånn noen kobler av. Bare det ikke går foran samlivet og alt som skjer i RL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K 36, er periodespiller. 

Går i spill som Witcher og Zelda. Ikke sammen med andre. 

Anonymkode: c3854...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Inverto skrev:

Jeg er mer aktiv på Steam og andre engelskspråklige samfunn. Utvalget her i Norge er ikke så stort.
Gamer.no og Gamereactor er vel de eneste norske nettsiden dedikert eksklusivt til gaming.
Mens på det engelske språk har du Steam, IGN, Gamespot, Eurogamer, Kotaku.....bla bla bla

Selvfølgelig er det flere engelskspråklige nettsider enn norske, ville jo vært kjemperart om det var like mange norske, med tanke på hvor mange som prater engelsk i verden vs hvor mange som prater norsk. 

Anonymkode: fa92f...b54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Inverto said:

Ja og hvor ofte prates det om desse spillene vs Sims og WOW?

 

Nei, nettopp 

Ofte nok?

Nå flytter du målet, og jeg skjønner ikke helt hvorfor du trenger å være så nedlatende, eller hvorfor WoW av en eller annen grunn skal være ekskludert fra din liste over "skikkelige" spill. Du påsto ingen snakker om disse spillene på forumet, og det er beviselig feil. Kom deg ned av den høye "hardcore gamer"-hesten din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tullete å sløse vekk livet på spilling.

Anonymkode: 070e8...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne spilt enkelte spill hvor man ikke må samle erfaring-poeng for å holde tritt. Spill jeg kunne spilt var Counterstrike og Leage of Legends og slike spill som man kan hoppe inn og ut av uten å føle at man MÅ bruke mye tid på det for å få belønning.

Har spilt tidskrevende spill der man går hele dagen med dårlig samvittighet for at man ikke får nok tid til spillet. Dette går kanskje greit om man ikke er en familie. Men i et familieliv er det neppe noe særlig bra å føle seg så bundet til et spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er tullete å sløse vekk livet på spilling.

Anonymkode: 070e8...649

Det er mye tull man kan sløse livet vekk på. Hva med å glo rett inn i en boks (tv)?

Anonymkode: 1451d...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
3 timer siden, Sidabmao skrev:

Men i et familieliv er det neppe noe særlig bra å føle seg så bundet til et spill.

Selvkontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inverto said:

Selvkontroll

Joda, men spill som feks World of Warcraft, da må du faktisk spille ganske mye før du kan være med på det som er gøyt. Er du treg i levelingen, så er det ingen guild som vil ha deg. Klart du må ha selvkontroll, men i enkelte spill så blir du sorteper om du bare bruker 1 time hver dag. Et enkelt raid om kvelden tar minimum 3 timer, gjerne mer. Og dette minst 2 dager i uken. Det finnes ofte heller ikke raids etter kl 20.00 for de som har barn å legge etter den tiden.

 

Endret av Sidabmao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller istedenfor å se TV. Ikke sånn at det tar all fritid. Spiller endel sammen med barna, og noe voksenspill for meg selv på kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Møa said:

Spiller istedenfor å se TV. Ikke sånn at det tar all fritid. Spiller endel sammen med barna, og noe voksenspill for meg selv på kvelden. 

Hvilke voksenspill er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år her :) gamer selv iblant, gaming er en liten hobby mer som en tidsfordriv hvis jeg ikke har noen andre planer.  

 

Anonymkode: 6dceb...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Casual og mobilspill er perfekt for den som ikke har så god tid til gaming. Om du fortsatt ønsker spill med narrativ,
kan du gå for spill med slapp historie som for eksempel Dead Space. Med andre ord: hjernedød action med nesten ikke-eksisterende manus ^^ Men da burde du ha god hukommelse, hvis du deler spillopplevelsen opp i flere separate økter. Da kan det bli lett å glemme dialog og cutscenes

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...