Gå til innhold

Hva mener du om gaming? Gamer du selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gaming blir vel som en hvilken som helst annen hobby, ser ikke mye forskjell på det og andre 'passive' interesser som film/serier, bøker mm. Jeg spiller gjerne flere ganger i uken. For egen del er det en super måte å koble ut omgivelsene - og tanker - på, og ofte til hjelp om jeg står fast med noe i forbindelse med f.eks. jobb. Om jeg har et problem jeg har grublet på lenge, kan det å måtte flytte fokus fullstendig over til det som skjer på skjermen være nok til at hjernen får hvile, og det blir rom for ideer.

Som det meste annet blir det kun et problem om det overdrives.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 25, og har gamet hele livet. Både på fritiden og på Twitch hvor jeg tjener noen kroner i måneden på det. Samboeren min gamer også, og har blant annet deltatt i turneringer flere steder i Europa i sitt hovedspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, gamer ikke. Synes det er kjedelig. 😂

Samboer spiller noe regelmessig og jeg har ikke noe i mot det. Så lenge det ikke tar over livet. Eksen min var spillavhengig og det ødela så utrolig mye! Vi bodde sammen, men vi snakka ikke engang. I løpet av en dag sa vi hei og hade. Han sa kanskje: "Lag meg mat" på det meste...

Alt i moderasjon. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, s0la skrev:

Kvinne, gamer ikke. Synes det er kjedelig. 😂

Samboer spiller noe regelmessig og jeg har ikke noe i mot det. Så lenge det ikke tar over livet. Eksen min var spillavhengig og det ødela så utrolig mye! Vi bodde sammen, men vi snakka ikke engang. I løpet av en dag sa vi hei og hade. Han sa kanskje: "Lag meg mat" på det meste...

Alt i moderasjon. :)

Lag meg mat. Sjarmerende

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto
1 time siden, s0la skrev:

Ja, han var noe for seg selv... 😂

Det kritiske spørsmålet er: hvorfor var du sammen med en slik fyr i det hele tatt? XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Inverto said:

Det kritiske spørsmålet er: hvorfor var du sammen med en slik fyr i det hele tatt? XD

Hadde jeg visst at han ble sånn så hadde jeg nok ikke blitt sammen med han, haha 😅 Kom snikende over et par år, ble sprø, gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2019 den 20.24, 007_008_007 skrev:

Hvorfor tar det seg ikke ut? Det er på høy tid at folk begynner å gjøre det de liker å gjøre. Spilling er en fin hobby og viktig for mange. Alder er ingen hindring for å ha det moro. Ikke alle trenger 1000 venner og reise rundt om i verden. 

Fordi det er veldig observerbart at voksne, spesielt kvinnelige gamere, er samfunnstapere og mindre sosialt sofistikerte. 

Her snakker jeg ikke om menn som spiller FIFA eller kvinner som spiller Sims, men mer av den hardcore typen som bruker mange timer på gaming daglig, er med i communities, browser gamingforum, sitter på Discord, lager/ser på fan art, osv osv.

Endret av simsmachop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
13 minutter siden, s0la skrev:

Hadde jeg visst at han ble sånn så hadde jeg nok ikke blitt sammen med han, haha 😅 Kom snikende over et par år, ble sprø, gikk. 

Skjønner. Det var slik med min ex også. Bra i starten, men så rett i dass XD
Det beste var da vi skilte lag. Født på ny, haha.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Gaming kan også være en fin møteplass, husker jeg leste om den gutten som var venneløs og satt mye på gutterommet og spilte wow. Når han da døde så forventet ikke foreldrene alle folkene som kom fra hele verden for å gå på begravelsen hans, er en fantastisk historie som fortsatt sitter i meg og bare viser hvor mye godt som kan komme av å spille:

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198

Dette var grunnen til at jeg begynte å spille WoW i januar. 😄

Jeg er kvinne og i 30-årene. Jeg har spilt stort sett hele livet, men har prøvd å holde en viss balanse. Når WoW kom, studerte jeg, og innså at om jeg begynte å spille det, så kom det til å gå utover studiene, så jeg lot være. Jeg vil ikke kalle meg gamer, siden jeg har en jobb som krever mye tid, så det ikke blir spilt så ofte og så mange ulike spill.

Mannen min og jeg spiller sammen og det er veldig fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kognosøren skrev:

Dén flotte nynorsken, og så nyttar du eit ord som ‘gaming’. I presens òg.

Eg speler på EDB-apparatet.

Hehe, nynorsken min er ikkje heilt perfekt. Og det har ein tendens til å snike seg inn eitt og anna engelsk ord... Kan vel ikkje anna enn å be om orsak, og love at eg skal skjerpe meg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Inverto skrev:

Steam er alfa-omega for PC-spillere
https://store.steampowered.com/

Er det noen av dere som har bruker der?

Ja, har store delar av spela mine på steam. Tykkjer det er ein veldig fin platform å samle det på. Vert liksom litt meir oversiktleg når alt er på same plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove
Just now, Amantheia said:

Hehe, nynorsken min er ikkje heilt perfekt. Og det har ein tendens til å snike seg inn eitt og anna engelsk ord... Kan vel ikkje anna enn å be om orsak, og love at eg skal skjerpe meg. 😅

Når du ber om orsak er alt i sin skjønaste orden.

No skin det soool, e høgste Svealiå
No bli det vår, det kjenne e så veeel

Snart jul, om ikkje anna. Sjå det såre blikket hass Brynjar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Inverto said:

Skjønner. Det var slik med min ex også. Bra i starten, men så rett i dass XD
Det beste var da vi skilte lag. Født på ny, haha.  
 

Kan helt forstå den følelsen!! :) Helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
14 timer siden, simsmachop skrev:

Fordi det er veldig observerbart at voksne, spesielt kvinnelige gamere, er samfunnstapere og mindre sosialt sofistikerte. 

Her snakker jeg ikke om menn som spiller FIFA eller kvinner som spiller Sims, men mer av den hardcore typen som bruker mange timer på gaming daglig, er med i communities, browser gamingforum, sitter på Discord, lager/ser på fan art, osv osv.

Kommentaren din er fordømmende og lyser av uvitenhet. Hvem er du til å avgjøre hvem som er samfunnstaper? Mindre sosialt sofistikert? Og de resterende eksemplene er så idiotiske at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Hva er forskjellen mellom å se på fan art og se på malerier på en kunstutstilling? Hva er forskjellen mellom å sitte på Discord og spille monopol sammen? 

Gaming er kommet for å bli og som med alt annet har den også sine skyggesider. Det vil være de som blir avhengige, men majoriteten blir ikke det. Men like mye er det positive trekk å finne. Ikke alle ønsker eller har behov for å være sosiale blant folk. Noen sliter med sosial angst mens andre har ikke overskudd. Men likevel ønsker man å være del av noe. Spillfellesskap gjør at folk har alternativer. 

Det du påpeker er skyggesidene av gaming fenomenet. Du snakker om mulighet for avhengighet. Det er like ille som personen som ikke klarer å slutte å drikke. Slik vil det alltid være. Noen personer vil ikke klare å finne en balanse og det er de du snakker om. For alle oss andre er gaming krydder i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
14 timer siden, Inverto skrev:

Steam er alfa-omega for PC-spillere
https://store.steampowered.com/

Er det noen av dere som har bruker der?

Uplay, Origin, GOG og Epic er ikke så ille de heller. Men jeg har de fleste av spillene mine på Steam.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke egentlig fordra begrepet gamer, men det hender vel det passer, avhengig av definisjon. Online har jeg aldri klart å interessere meg for, og spiller bare mot andre mennesker om de sitter i sofaen med meg. Det er noe litt frastøtende med MMOs med kalender og timeplan, gaming-stoler, klaner og 1337-brukernavn, men det er jo bare mine egne fordommer.

Jeg liker stort sett solospill. Skal jeg trekke frem noen favoritter blir det Demon/Dark/Blood/Sekiro-spillene til From Software, PS1- og PS4 era Resident Evil, Shadow of the Colossus, Nier og Nier: Automata, Deus Ex, Metal Gear Solid og Final Fantasy før de ble tosifrede. Metroidvanias kan være ålreite; likte Hollow Knight veldig godt, spent på Silksong. Ser frem til Death Stranding, Cyberpunk 2077 og FF7R.

Som sagt er jeg ikke så gira på MMO og FPS på nett, så jeg spiller mye heller brettspill om jeg vil være sosial. Usikker på om det er det folk mener når de snakker om gaming (mulig det faktisk beskrives som spill?), men driver uansett en brettspillklubb og tar gjerne en øl over Terra Mystica eller Scythe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg kan ikke egentlig fordra begrepet gamer, men det hender vel det passer, avhengig av definisjon. Online har jeg aldri klart å interessere meg for, og spiller bare mot andre mennesker om de sitter i sofaen med meg. Det er noe litt frastøtende med MMOs med kalender og timeplan, gaming-stoler, klaner og 1337-brukernavn, men det er jo bare mine egne fordommer.

Jeg liker stort sett solospill. Skal jeg trekke frem noen favoritter blir det Demon/Dark/Blood/Sekiro-spillene til From Software, PS1- og PS4 era Resident Evil, Shadow of the Colossus, Nier og Nier: Automata, Deus Ex, Metal Gear Solid og Final Fantasy før de ble tosifrede. Metroidvanias kan være ålreite; likte Hollow Knight veldig godt, spent på Silksong. Ser frem til Death Stranding, Cyberpunk 2077 og FF7R.

Som sagt er jeg ikke så gira på MMO og FPS på nett, så jeg spiller mye heller brettspill om jeg vil være sosial. Usikker på om det er det folk mener når de snakker om gaming (mulig det faktisk beskrives som spill?), men driver uansett en brettspillklubb og tar gjerne en øl over Terra Mystica eller Scythe.

Mye lik her. Jeg liker store, lange RPG's med åpen verden.

Jeg liker å vite at når jeg setter meg til med et nytt spill, har jeg flere hundre timer foran meg med utforskning og utvikling. Da vet jeg at jeg kan ta spillet i mitt eget tempo og har god tid til å synke ned i hva spillet har å tilby.

Anonymkode: fc43e...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...