Gå til innhold

Hva mener du om gaming? Gamer du selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, 007_008_007 skrev:

Kommentaren din er fordømmende og lyser av uvitenhet. Hvem er du til å avgjøre hvem som er samfunnstaper? Mindre sosialt sofistikert? Og de resterende eksemplene er så idiotiske at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Hva er forskjellen mellom å se på fan art og se på malerier på en kunstutstilling? Hva er forskjellen mellom å sitte på Discord og spille monopol sammen? 

Gaming er kommet for å bli og som med alt annet har den også sine skyggesider. Det vil være de som blir avhengige, men majoriteten blir ikke det. Men like mye er det positive trekk å finne. Ikke alle ønsker eller har behov for å være sosiale blant folk. Noen sliter med sosial angst mens andre har ikke overskudd. Men likevel ønsker man å være del av noe. Spillfellesskap gjør at folk har alternativer. 

Det du påpeker er skyggesidene av gaming fenomenet. Du snakker om mulighet for avhengighet. Det er like ille som personen som ikke klarer å slutte å drikke. Slik vil det alltid være. Noen personer vil ikke klare å finne en balanse og det er de du snakker om. For alle oss andre er gaming krydder i hverdagen.

Om man er en samfunnstaper og mindre sosialt sofistikert, så måles det objektivt, ikke subjektivt. 

Det handler mer om personen som ser på fan art vs. en kunstutstilling. Forskjellen på de to aktivitetene er at de som velger fan art, er ofte noenlunde eller ganske sosialt uvitende og som resultat, mindre sosialt sofistikert. 

Jeg sier ikke at voksne gamere kan være snille, hyggelige mennesker, men man ser ofte at de oser av sosial uvitenhet fordi de sitter mer indre og får mer sosialt inntrykk fra plattformer på Internet enn ute i samfunnet. Det kan resultere i oppførsel, livsstil og utseende som virker ganske... antisosial og sløv, eller totalt alternativ og turn-off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28 år, kvinne, og har tatt ut ferie fra jobben neste uke for å spille pokemon Sword/shield 🙌🏻🙌🏻
Og tilfeldigsvis passer det supert at Planet Zoo nå er tilgjengelig og jeg kan starte ferien nå på fredag med å komme i gang med det 😄 

For ikke å snakke om at The sims 4 university også kommer ut neste uke. Det blir 10 dager med masse spill og morro 🙌🏻🙌🏻
 

Så jeg liker å spille 😅😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove
11 minutter siden, Ariana807 said:

Jeg er 28 år, kvinne, og har tatt ut ferie fra jobben neste uke for å spille pokemon Sword/shield 🙌🏻🙌🏻
Og tilfeldigsvis passer det supert at Planet Zoo nå er tilgjengelig og jeg kan starte ferien nå på fredag med å komme i gang med det 😄 

For ikke å snakke om at The sims 4 university også kommer ut neste uke. Det blir 10 dager med masse spill og morro 🙌🏻🙌🏻
 

Så jeg liker å spille 😅😂

Godt å se at noen gjør det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
16 timer siden, simsmachop skrev:

Om man er en samfunnstaper og mindre sosialt sofistikert, så måles det objektivt, ikke subjektivt. 

Det handler mer om personen som ser på fan art vs. en kunstutstilling. Forskjellen på de to aktivitetene er at de som velger fan art, er ofte noenlunde eller ganske sosialt uvitende og som resultat, mindre sosialt sofistikert. 

Jeg sier ikke at voksne gamere kan være snille, hyggelige mennesker, men man ser ofte at de oser av sosial uvitenhet fordi de sitter mer indre og får mer sosialt inntrykk fra plattformer på Internet enn ute i samfunnet. Det kan resultere i oppførsel, livsstil og utseende som virker ganske... antisosial og sløv, eller totalt alternativ og turn-off.

Du klarer ikke å pakke inn fordømmelsene dine i fine ord. Det er veldig ufint det du skriver fordi du generaliserer. Visste du for eks. at det estimeres at i 2021 vil gaming industrien ha en verdi på 70 billioner? Hele verdens gamere kan da ikke være slik du poengterer.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, simsmachop skrev:

Om man er en samfunnstaper og mindre sosialt sofistikert, så måles det objektivt, ikke subjektivt. 

Det handler mer om personen som ser på fan art vs. en kunstutstilling. Forskjellen på de to aktivitetene er at de som velger fan art, er ofte noenlunde eller ganske sosialt uvitende og som resultat, mindre sosialt sofistikert. 

Jeg sier ikke at voksne gamere kan være snille, hyggelige mennesker, men man ser ofte at de oser av sosial uvitenhet fordi de sitter mer indre og får mer sosialt inntrykk fra plattformer på Internet enn ute i samfunnet. Det kan resultere i oppførsel, livsstil og utseende som virker ganske... antisosial og sløv, eller totalt alternativ og turn-off.

 

Hva med gamere som mer enn gjerne får med seg kunstutstillinger/teater/konserter, i tillegg til å sette pris på den enorme variasjonen og kreativiteten som ligger i blant annet fan art? :sjokk: Lite i verden er svart-hvitt, og som er pekt ut mange ganger i denne tråden er de aller fleste gamere helt normale folk som har gaming som en av flere interesser.

Endret av Ego
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 007_008_007 skrev:

Du klarer ikke å pakke inn fordømmelsene dine i fine ord. Det er veldig ufint det du skriver fordi du generaliserer. Visste du for eks. at det estimeres at i 2021 vil gaming industrien ha en verdi på 70 billioner? Hele verdens gamere kan da ikke være slik du poengterer.

Har aldri sagt at hele verdens gamere er slik. Vet også at ikke alle voksne gamere er slik jeg har nevnt, men vet at en god del er slik. Om du ikke ser det selv - kanskje det er på tide å komme seg ut og observere samfunnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamer ikke, og det skal mye til før jeg dømmer andre, men gamere klarer jeg ikke å ta seriøst. Folk som bruker tiden sin på noe så meningsløst som å sitte foran pc/tv og spille. Jeg dømmer og dersom kjæresten min hadde vært slik, hadde jeg ikke orket det. Gaming er latterlig. Forstår at denne meningen kan provosere noen, det er slik jeg tenker, men slapp av, jeg ville aldri sagt det til en gamer IRL :) 

Anonymkode: f8323...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 007_008_007 skrev:

Du klarer ikke å pakke inn fordømmelsene dine i fine ord. Det er veldig ufint det du skriver fordi du generaliserer. Visste du for eks. at det estimeres at i 2021 vil gaming industrien ha en verdi på 70 billioner? Hele verdens gamere kan da ikke være slik du poengterer.

Også? At denne industrien har en stor verdi, betyr jo ingenting. Mange barn som spiller og bruker penger på dette samt noen voksne.

Tobakkindustrien er/har vært stor den og, men gir dem ingen respekt overhodet. 

Anonymkode: f8323...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også? At denne industrien har en stor verdi, betyr jo ingenting. Mange barn som spiller og bruker penger på dette samt noen voksne.

Tobakkindustrien er/har vært stor den og, men gir dem ingen respekt overhodet. 

Anonymkode: f8323...be0

Gjennomsnittsalderen for gamere er 35 år. Bare 29% av gamere er under 18 år. Med andre ord er 71% av gamere voksne.

Forklaringen i dette er at de som er 35 år tilhører generasjonen hvor gaming ble utbredt på 90-tallet gjennom Nintendo, Sega Megadrive, Atari og Gameboy. 

At industrien er stor har med å gjøre at mange setter pris på rekreasjon og underholdning.

Anonymkode: 41832...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ego skrev:

 

Hva med gamere som mer enn gjerne får med seg kunstutstillinger/teater/konserter, i tillegg til å sette pris på den enorme variasjonen og kreativiteten som ligger i blant annet fan art? :sjokk: Lite i verden er svart-hvitt, og som er pekt ut mange ganger i denne tråden er de aller fleste gamere helt normale folk som har gaming som en av flere interesser.

Døgnet har kun 24 timer. Jobb tar 8-14 timer ihvertfall. Så er det mat og praktiske gjøremål. Gaming tar mye tid.

Spilte selv for noen timer siden. 😀

Anonymkode: 9ad54...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittsalderen for gamere er 35 år. Bare 29% av gamere er under 18 år. Med andre ord er 71% av gamere voksne.

Forklaringen i dette er at de som er 35 år tilhører generasjonen hvor gaming ble utbredt på 90-tallet gjennom Nintendo, Sega Megadrive, Atari og Gameboy. 

At industrien er stor har med å gjøre at mange setter pris på rekreasjon og underholdning.

Anonymkode: 41832...048

Mange setter pris på tobakk også. Og Justin Bieber er den mestselgende artisten i dag og bloggere som skriver om utseende og sminke tjener millioner i løpet av et år. 

Your point?

Anonymkode: f8323...be0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange setter pris på tobakk også. Og Justin Bieber er den mestselgende artisten i dag og bloggere som skriver om utseende og sminke tjener millioner i løpet av et år. 

Your point?

Anonymkode: f8323...be0

Poenget mitt var at det ikke bare var noen voksne, men mange voksne som liker rekreasjon og underholdning i form av TV og gaming. Det er underholdningsmedium som mange setter pris på med god grunn. Teknologien har kommet såpass langt at det er noe der ute for alle og enhver smak

 

Anonymkode: 41832...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er dop. Glem kokain, heroin. Det er gaming som lager problemer

Anonymkode: 9ad54...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gamer ikke, og det skal mye til før jeg dømmer andre, men gamere klarer jeg ikke å ta seriøst. Folk som bruker tiden sin på noe så meningsløst som å sitte foran pc/tv og spille. Jeg dømmer og dersom kjæresten min hadde vært slik, hadde jeg ikke orket det. Gaming er latterlig. Forstår at denne meningen kan provosere noen, det er slik jeg tenker, men slapp av, jeg ville aldri sagt det til en gamer IRL :) 

Anonymkode: f8323...be0

Tenker du det samme om noen som sitter passivt og ser på en tvserie ellerlignende også? 

Anonymkode: fa92f...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Døgnet har kun 24 timer. Jobb tar 8-14 timer ihvertfall. Så er det mat og praktiske gjøremål. Gaming tar mye tid.

Spilte selv for noen timer siden. 😀

Anonymkode: 9ad54...ef0

Men er ikkje alle som speler kvar dag. Og ein jobber jo ikkje 8-14 timar kvar einaste dag i veka. Eg kan t.d. spele ein kveld, og gå på museum/kino/i parken dagen etter. Eller tidlegare på dagen, for den del. Tirsdag var eg på tur til Sverige med svigers, i går var eg på kurs med hunden. I dag skal eg på trening etter jobb. Eg får likevel tid til å spele nokre timar nesten alle dagane denne veka, utan at det går ut over husarbeid, ekteskapet, hunden, eller jobb. Det handlar jo i all hovudsak om korleis ein prioriterer tida si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
På ‎07‎.‎11‎.‎2019 den 1.13, FrøkenTippTopp skrev:

30 år pluss. Kvinne. Spiller hver dag nesten. Nå går det i Planet zoo. 😁👌🏻

Hvor finnes dere? For jeg finner aldri en kvinne som like å game :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon's Dogma
Dragon Age 2
Silent Hill 3
Dead Space 2
Velvet Assassin
Metal Gear Solid 5

........du aner ikke faen hva jeg snakker om, gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hvor finnes dere? For jeg finner aldri en kvinne som like å game :)

Vi finnes.. 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎07‎.‎11‎.‎2019 den 1.13, FrøkenTippTopp skrev:

30 år pluss. Kvinne. Spiller hver dag nesten. Nå går det i Planet zoo. 😁👌🏻

Planet zoo står på listen på Steam. Men jeg venter til Black Friday og håper at prisen reduseres (er nok lite sannsynlig siden spillet ble lansert nå nylig). Har flere spill på den listen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...