Gå til innhold

Alle gode ting er....?

J1994

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg virkelig, kan jo skje når som helst 🤞 Godt at du får god oppfølging hos lege 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag er frøkna 1 uke gammel 🎉

Jeg har blitt MAMMA ❤️

Søndag 2.august kom verdens fineste skapning til verden. Nesten 4,5kg og helt perfekt. Begynte såvidt å kjenne noe onsdagskveld, var våken hele natta med rielignende smerter natt til torsdag, også stoppet det opp på dagen. Gjentok seg torsdagskveld og natt til fredag.

Reiste inn til sykehuset fredagskveld, hadde da 3cm og fikk velge om jeg ville være der eller reise hjem - valgte å bli. Riene stoppet litt opp lørdag, så de valgt å ta vannet - noe som satte de i gang igjen. Fikk både lystgass og epidural med god virkning og pressingen tok ca 30.min.

Barnefar fikk være med på hele showet og var til god hjelp 🥰 Valgte å reise hjem onsdag, og dagene har bare flydd avgårde etter det - det går i å sove, amme og bleieskift.

Utrolig stolt over kvinnekroppen og egen prestasjon 💪

TAKK for at du ville følge meg på denne reisen! Jeg velger nå å holde meg unna kvinneguiden, men hvem vet - plutselig er jeg tilbake ;) #ikkeenda

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Så utrolig koselig 🥰

Lykke til i tiden fremover, håper du titter innom om det plutselig skulle bli et søsken i fremtiden ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
  • 1 år senere...

VI ER GRAVIDE IGJEN 🤩🤰

Vi fant ut i slutten av Mai at vi skulle droppe p-pillene og forsøke på et søsken til frøkna som fylte 1 år i august i år. Vi la ikke så mye i det å forsøke da vi har opplevd tidligere at ting tar tid, men da var jeg iallefall uten prevensjon. Fikk mensen i juli og august og oppdaget at syklusene da var like lange som før jeg ble gravid med første. Tok derfor utgangspunkt i det når vi forventet mensen tredje gang.

Hadde absolutt ingen symptomer mandagmorgen, men siden jeg da var 10dpo valgte jeg å ta en test fra babyplan som var positiv. Denne gikk ut på dato i 2020 (🙊), så stolte ikke helt på den. Tok derfor ny test fra Clearblue i går og med ukesindikator i dag. Positive og 2-3 på digital ❤

Jeg testet også positivt med frøkna når jeg var 10dpo, men dette var da med tidligtest og den var mye svakere enn den vanlige nå.

Nå håper vi på at lille spire klorer seg fast, slik at vi går fra å være en familie på 3 til en familie på 4 - da er familien komplett 🥰

Snapchat-1808057773.jpg

Snapchat-1957471753.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så hyggelig å lese 🥰 Gratulerer så mye med positive tester! 

Hvordan er det ellers med jenta og tilværelsen som foreldre? Det har jo gått over året siden sist oppdatering, vil gjerne høre litt om opplevelsen av å bli førstegangsforeldre, om du vil dele ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 timer siden):

Nei, så hyggelig å lese 🥰 Gratulerer så mye med positive tester! 

Hvordan er det ellers med jenta og tilværelsen som foreldre? Det har jo gått over året siden sist oppdatering, vil gjerne høre litt om opplevelsen av å bli førstegangsforeldre, om du vil dele ☀️

Frøkna vår har det veldig bra og tilværelsen som foreldre er helt fantastisk 🤩 Var så heldige å fikk til ammingen relativt kjapt, hun har sovet godt både på dagen og nettene og for en månedstid siden starten hun i barnehagen, noe hun stortrives med! Hun er såå tillitsfull til andre mennesker, så vi synes at å starte i barnehagen nå var akkurat det som skulle til 🥰 Vi er så privilgerte at vi har besteforeldre og annen familie som vil passe henne titt og ofte, slik at vi får muligheten til å bare være kjærester innimellom.

Dette er det største som har skjedd i livet vårt, og jammen er snart familien komplett ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (Akkurat nå):

Frøkna vår har det veldig bra og tilværelsen som foreldre er helt fantastisk 🤩 Var så heldige å fikk til ammingen relativt kjapt, hun har sovet godt både på dagen og nettene og for en månedstid siden starten hun i barnehagen, noe hun stortrives med! Hun er såå tillitsfull til andre mennesker, så vi synes at å starte i barnehagen nå var akkurat det som skulle til 🥰 Vi er så privilgerte at vi har besteforeldre og annen familie som vil passe henne titt og ofte, slik at vi får muligheten til å bare være kjærester innimellom.

Dette er det største som har skjedd i livet vårt, og jammen er snart familien komplett ❤

Så fantastisk godt å høre! Det kan jo virkelig gå alle veier, det kan være som en drøm som går i oppfyllelse, det kan være helt greit og for noen blir det jo desverre ganske utfordrende. Så det er flott å høre at det oppleves fint 🥰 

Jeg er så spent på hvordan denne overgangen skal bli for oss, men jeg krysser fingrene for en suksesshistorie som deres når babyen vår kommer og ca to måneder

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Godis skrev (15 minutter siden):

Så fantastisk godt å høre! Det kan jo virkelig gå alle veier, det kan være som en drøm som går i oppfyllelse, det kan være helt greit og for noen blir det jo desverre ganske utfordrende. Så det er flott å høre at det oppleves fint 🥰 

Jeg er så spent på hvordan denne overgangen skal bli for oss, men jeg krysser fingrene for en suksesshistorie som deres når babyen vår kommer og ca to måneder

Ingen situasjoner er lik, heldigvis - vi har jo hatt flere dager da vi har tenkt at "hva har vi gjort?!", men det er absolutt flere dager da vi har sagt at det er det beste vi har gjort. Og slik tror jeg egentlig alle har det.

Så spennende tid dere har i møte, hugs å nyyt siste tiden før dere blir foreldre, men hugs også å nyyt tiden dere får med den lille - for tiden går så fort 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (1 minutt siden):

Ingen situasjoner er lik, heldigvis - vi har jo hatt flere dager da vi har tenkt at "hva har vi gjort?!", men det er absolutt flere dager da vi har sagt at det er det beste vi har gjort. Og slik tror jeg egentlig alle har det.

Så spennende tid dere har i møte, hugs å nyyt siste tiden før dere blir foreldre, men hugs også å nyyt tiden dere får med den lille - for tiden går så fort 🥰

Kan se for meg at vi også får dager hvor vi tenker både det ene og det andre 😅 Men forhåpentligvis veier de positive dagene tyngst ❣️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+ på digital i dag 🎉🤞

Hadde 2-3 på onsdag, så hcg stiger iallefall 😊 Har bestilt TUL til den 28.oktober, da skal jeg være rundt 7+6 tror jeg 😊

Snapchat-713907952.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...