Safirblå Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #121 Del Skrevet 11. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Styrkeklem ❤️ har du hørt noe mer angående ventetid offentlig? Hva sier klinikken om sjansen ved iui v ivf? Det har jeg ikke spurt om, men det er jo ikke funnet noe galt med meg så litt høyere sjans enn ved normal prøving, vil jeg tro. Skal ringe offentlig i morgen faktisk, da vi endelig har fått brevet. Og jeg har fått mensen. Jeg gruer meg litt, da jeg leser om elendig oppfølging og slikt, men håper at det ikke er så galt som det høres ut som. Det sto noe om 4 mnd til i brevet på grunn av stor pågang, da tror jeg det klikker for meg! Endret 11. oktober 2020 av Safirblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. oktober 2020 #122 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, Safirblå skrev: Det har jeg ikke spurt om, men det er jo ikke funnet noe galt med meg så litt høyere sjans enn ved normal prøving, vil jeg tro. Skal ringe offentlig i morgen faktisk, da vi endelig har fått brevet. Og jeg har fått mensen. Jeg gruer meg litt, da jeg leser om elendig oppfølging og slikt, men håper at det ikke er så galt som det høres ut som. Det sto noe om 4 mnd til i brevet på grunn av stor pågang, da tror jeg det klikker for meg! Det er nok ikke samme psykiske støtte og oppfølging i det offentlige desverre 😕 men, det blir da babyer fra forsøk i det offentlige også så de gjør da noe rett Du har med deg erfaring og informasjon fra det første forsøket deres. Forhåpentligvis gjør det at neste ivf går ennå bedre. 💐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #123 Del Skrevet 11. oktober 2020 5 minutter siden, Neutral90 skrev: Det er nok ikke samme psykiske støtte og oppfølging i det offentlige desverre 😕 men, det blir da babyer fra forsøk i det offentlige også så de gjør da noe rett Du har med deg erfaring og informasjon fra det første forsøket deres. Forhåpentligvis gjør det at neste ivf går ennå bedre. 💐 Føler ikke vi har fått så mye psykisk støtte der vi er heller , men så har jeg kanskje heller ikke bedt om den. Takk, det håper jeg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #124 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten deg. Jeg vet ikke hvem som skal ta med barna mine på fjelltur eller synge sanger for dem. For ingen ville gjort det bedre enn du. Jeg er så lei meg for at jeg ikke fikk til å lage dem mens du var her og lei meg for at du aldri skal få oppleve å se dem. Og mest av alt livredd for at jeg aldri skal få dem i det hele tatt. Og hva jeg skal gjøre uten din støtte. Uten dine gode ord når alt går på tverke. Jeg savner deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymmynona Skrevet 11. oktober 2020 #125 Del Skrevet 11. oktober 2020 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 27. oktober 2020 Forfatter #126 Del Skrevet 27. oktober 2020 Fornuften min forstår at andre opplever skuffelser de også og jeg vet at man ikke skal sammenligne. Likevel kjenner jeg det vrir og knyter seg i kroppen av både sinne og av en slags misunnelse. Når du sier du har hatt et forferdelig år fordi du har prøvd å bli gravid i to måneder og ikke blitt gravid. At du syns livet er urettferdig fordi du selv har satt deg i en knipe ,som du forøvrig lett kan komme ut av, og at verden din faller sammen fordi du ikke får trent et par uker. Jeg smiler og meddeler min forståelse, men jeg blir så irritert! Jeg orker snart ikke fler IVF forsøk, sa jeg til deg. Når jeg mistet en av mine nærmeste så snakket du om hvor synd det var på deg fordi du fikk mensen og at alle andre ble gravide så fort. Jeg knytter nevene og biter tennene sammen. Holder tårene for meg selv. Jeg som ikke ville bli tatt hensyn til for jeg skulle tåle at andre blir gravide. Jeg skulle være en støttende venninne og en god kollega. ... men her ble jeg sittende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #127 Del Skrevet 16. januar 2021 Da har jeg vært gjennom 3 iui uten hell. Nå er jeg på sprøyter og skal prøve til igjen med andre ivf forsøk. Hadde en giv og et ønske før, dette skulle jeg få til. Nå er jeg ikke så sikker lenger. Det føles ikke lenger som å lage barn. Mer som å møte opp, bruke mye penger, ha vondt, grue seg for deretter å bli skuffet. Kanskje dette ikke blir noe av likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. januar 2021 #128 Del Skrevet 16. januar 2021 Jeg ser at du har skrevet noen innlegg her for en tid tilbake som jeg ikke har fått med meg. Safirblå skrev (På 11.10.2020 den 22.55): Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten deg. Jeg vet ikke hvem som skal ta med barna mine på fjelltur eller synge sanger for dem. For ingen ville gjort det bedre enn du. Jeg er så lei meg for at jeg ikke fikk til å lage dem mens du var her og lei meg for at du aldri skal få oppleve å se dem. Og mest av alt livredd for at jeg aldri skal få dem i det hele tatt. Og hva jeg skal gjøre uten din støtte. Uten dine gode ord når alt går på tverke. Jeg savner deg. Betyr dette det der ser ut som? Har du og mannen gått fra hverandre, eller har noe annet skjedd? Håper jeg misforstår 💔 Så vondt å lese at du har hatt enda 3 iui uten hell.. Håper så hjertelig at du skal få ditt største ønske oppfylt nå i denne ivf-runden 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #129 Del Skrevet 16. januar 2021 Godis skrev (25 minutter siden): Jeg ser at du har skrevet noen innlegg her for en tid tilbake som jeg ikke har fått med meg. Betyr dette det der ser ut som? Har du og mannen gått fra hverandre, eller har noe annet skjedd? Håper jeg misforstår 💔 Så vondt å lese at du har hatt enda 3 iui uten hell.. Håper så hjertelig at du skal få ditt største ønske oppfylt nå i denne ivf-runden 🥰 Nei, det var til et annet familiemedlem som har gått bort. Forstår det kunne misforstås. Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. januar 2021 #130 Del Skrevet 16. januar 2021 (endret) Safirblå skrev (13 minutter siden): Nei, det var til et annet familiemedlem som har gått bort. Forstår det kunne misforstås. Takk ❤️ Godt å høre at det ikke gjaldt mannen, men trist uansett. Stor klem 💞 Jeg spør litt basert på ren nysgjerrighet. Svar bare dersom det føles greit for deg. Hvordan fungerer det å få donor? Er det slik at dere får "utdelt" en donor bestemt av noen andre, eller har dere noe dere skulle sagt angående hvilken donor dere ønske? Og er det anonymt eller ikke (begge veier tenker jeg da. Vet donor hvem dere er/ vet dere hvem donor er?)? Endret 16. januar 2021 av Godis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #131 Del Skrevet 16. januar 2021 Godis skrev (36 minutter siden): Godt å høre at det ikke gjaldt mannen, men trist uansett. Stor klem 💞 Jeg spør litt basert på ren nysgjerrighet. Svar bare dersom det føles greit for deg. Hvordan fungerer det å få donor? Er det slik at dere får "utdelt" en donor bestemt av noen andre, eller har dere noe dere skulle sagt angående hvilken donor dere ønske? Og er det anonymt eller ikke (begge veier tenker jeg da. Vet donor hvem dere er/ vet dere hvem donor er?)? Det går helt fint å svare på 😊Generelt fungerer det sånn at donoren må ligne på partner. Man oppgir nasjonalitet, hudfarge, øyenfarge, hårfarge, høyde og vekt på partner. Vi vet ikke hvem som er donor og har heller ikke mulighet eller rett på å vite det. Barnet har rett på å vite det når det er 18 eller 16. litt usikker på hvilken alder som gjelder. Det vil si at donoren kan bli oppsøkt av eventuelle barn når barnet er 18 tror jeg. Det er ikke lov med anonym donor i Norge. Donoren vet heller ikke hvem vi er. Tror heller ikke de får noen penger for det. Donoren kan bare gi et visst antall barn, men husker ikke hvor mange. Offentlig sykehus i Norge så er det så få donorer så da får man den donoren som er, ingen valgmuligheter bortsett fra at han må ligne på partner. Privatklinikk: bruker sædbanker fra Danmark feks med egne nettsider. Fra de sidene kan man velge donor, men han må ligne på partner, dvs ha lik hårfarge, øyenfarge osv. Noen har har lagt ut mer utfyllende info om seg selv, barnebilder av seg selv osv. Man kan betale for å få mye info eller velge noen det bare står det «viktigste» om. (Hudfarge, hår, øyenfarge, høyde og vekt). Man kan også si at klinikken kan velge for en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 16. januar 2021 #132 Del Skrevet 16. januar 2021 Safirblå skrev (3 minutter siden): Det går helt fint å svare på 😊Generelt fungerer det sånn at donoren må ligne på partner. Man oppgir nasjonalitet, hudfarge, øyenfarge, hårfarge, høyde og vekt på partner. Vi vet ikke hvem som er donor og har heller ikke mulighet eller rett på å vite det. Barnet har rett på å vite det når det er 18 eller 16. litt usikker på hvilken alder som gjelder. Det vil si at donoren kan bli oppsøkt av eventuelle barn når barnet er 18 tror jeg. Det er ikke lov med anonym donor i Norge. Donoren vet heller ikke hvem vi er. Tror heller ikke de får noen penger for det. Donoren kan bare gi et visst antall barn, men husker ikke hvor mange. Offentlig sykehus i Norge så er det så få donorer så da får man den donoren som er, ingen valgmuligheter bortsett fra at han må ligne på partner. Privatklinikk: bruker sædbanker fra Danmark feks med egne nettsider. Fra de sidene kan man velge donor, men han må ligne på partner, dvs ha lik hårfarge, øyenfarge osv. Noen har har lagt ut mer utfyllende info om seg selv, barnebilder av seg selv osv. Man kan betale for å få mye info eller velge noen det bare står det «viktigste» om. (Hudfarge, hår, øyenfarge, høyde og vekt). Man kan også si at klinikken kan velge for en. Er det eggdonor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #133 Del Skrevet 16. januar 2021 (endret) kvinne35+ skrev (8 minutter siden): Er det eggdonor det? Eggdonor kan man ikke få i Norge så vidt jeg vet. Det vi har behov for er sæddonor. 😊 Endret 16. januar 2021 av Safirblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 16. januar 2021 #134 Del Skrevet 16. januar 2021 (endret) Safirblå skrev (1 minutt siden): Eggdonor kan man ikke få i Norge så vidt jeg vet. Det vi har behov før er sæddonor. 😊 Ganske frekt, skikkelig forskjellsbehandling. Kjønnsdiskriminering the lux. Håper dere får fatt på sæd donor da og dere kan være glad det ikke er eggdonor dere trenger med slike regler. Endret 16. januar 2021 av kvinne35+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #135 Del Skrevet 16. januar 2021 (endret) kvinne35+ skrev (6 minutter siden): Ganske frekt, skikkelig forskjellsbehandling. Kjønnsdiskriminering the lux. Håper dere får fatt på sæd donor da og dere kan være glad det ikke er eggdonor dere trenger med slike regler. Vi har fått sæddonor gjennom privatklinikk. Nå er vi på offentlig sykehus og får sæddonor. Er glad jeg ikke trenger eggdonor, men ser nå likevel ikke ut som at jeg blir gravid så lett. Vet ikke hvorfor reglene er som de er. Det er en del homofile og sikkert heterofile som reiser til utlandet og får eggdonor og eventuelt surrogati. Endret 16. januar 2021 av Safirblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. januar 2021 #136 Del Skrevet 16. januar 2021 Høres ut som et seriøst og ordentlig system. Jeg så for meg hvor merkelig det måtte føles for kommende far å få et barn som ikke overhodet likner, på noen som helst måte, dersom donor ikke har noen av de samme trekkene som kommende far. Heldigvis høres det ut som dette er tatt i betraktning 😊 Utseende og fellestrekk er selvfølgelig ikke det viktigste, men jeg tror det ville hatt litt å si for meg i en slik situasjon. Så godt at det finnes menn som ønsker å være sæddonor! Eggdonasjon har ikke vært lov i Norge, men om jeg har oppfattet riktig skal det nå bli lov/har det nettopp blitt lov. Og det mener jeg virkelig er på tide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #137 Del Skrevet 16. januar 2021 Godis skrev (8 minutter siden): Høres ut som et seriøst og ordentlig system. Jeg så for meg hvor merkelig det måtte føles for kommende far å få et barn som ikke overhodet likner, på noen som helst måte, dersom donor ikke har noen av de samme trekkene som kommende far. Heldigvis høres det ut som dette er tatt i betraktning 😊 Utseende og fellestrekk er selvfølgelig ikke det viktigste, men jeg tror det ville hatt litt å si for meg i en slik situasjon. Så godt at det finnes menn som ønsker å være sæddonor! Eggdonasjon har ikke vært lov i Norge, men om jeg har oppfattet riktig skal det nå bli lov/har det nettopp blitt lov. Og det mener jeg virkelig er på tide. Ja , visste at enslige nå kan få donor! Googlet og ser at eggdonasjon også skal bli lov. Det er jo kjempe bra. Står bare igjen surrogati for homofile par da, eller enslige menn 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. januar 2021 #138 Del Skrevet 16. januar 2021 Ja😊 Jeg blir veldig glad når jeg ser hvor godt system som ligger bak donasjonsløsninger, det er nok en av fordelene vi har ved å bo her vi bor. Ønsker for dere at dette forsøket er det siste dere skal behøve før drømmen oppfylles ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #139 Del Skrevet 16. januar 2021 (endret) Godis skrev (34 minutter siden): Ja😊 Jeg blir veldig glad når jeg ser hvor godt system som ligger bak donasjonsløsninger, det er nok en av fordelene vi har ved å bo her vi bor. Ønsker for dere at dette forsøket er det siste dere skal behøve før drømmen oppfylles ❤️ Takk ❤️ Jeg mister mer og mer håpet på at det kommer til å skje oss. Men vi prøver jo fremdeles. Leser jo om folk med mange flere forsøk bak seg enn oss, og all respekt til dem, jeg fatter ikke at de orker. Endret 16. januar 2021 av Safirblå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. januar 2021 #140 Del Skrevet 16. januar 2021 Safirblå skrev (3 minutter siden): Takk ❤️ Jeg mister mer og mer håpet på at det kommer til å skje oss. Men vi prøver jo fremdeles. Leser jo om folk med mange flere forsøk bak seg enn oss, og all respekt til dem, jeg fatter ikke at de orker. Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å holde på håpet. Jeg vil tro det blir veldig intenst når hvert prøveforsøk er i regi av enten sykehus eller privatklinikk. Hvor mange forsøk har dere vært gjennom nå? Tenker både iui og ivf. Kan det kanskje hjelpe å snakke med noen av behandlerene om følelsene som oppstår underveis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå