Gå til innhold

Verste tur med venninner? Krangling på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.10.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en gang her på forumet om et par venninner som ble sure på ei tredje, fordi hun heller ville gå trappene enn ta heisen på hotellet. Da lager du problemer ut av ingenting.

Anonymkode: 3b359...b90

Huff, at det er mulig. 

Anonymkode: 9f408...de0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiste en gang med en person jeg ikke hadde kjent så lenge. Skulle sydover. Fra vi landa til vi reiste hjem etter 14 dager var det kritikk. Alt jeg gjorde var galt. Reiser ikke ofte så ville ha litt god middag, det var gale for jeg kunne jo spise noe til 2-3 euro og ikke 10 euro. Fikk kritikk for og ville ha lunsj på stranden, vi trengte ikke det mente personen. Men jeg tok lunsj allikavel, kan ikke gå fra 9 om morgen til 8 om kveld uten mat. Det var så mye at jeg angra hele turen og ville hjem etter noen dager. T.o.m hva klær jeg hadde på om kvelden fikk jeg kritikk for. Etter en uke gikk det fra kritikk til kjefting. Vet at andre som har reist med denne personen har reist hjem etter 1 uke for de har ikke orka og forholde seg til krangling og kjefting. Vi er ikke venner lenger. Kan ikke forholde meg til slike personer. 

Anonymkode: 95d96...3ef

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært med på så mange verste-opplevelse-turer, faktisk. Men om jeg skal plukke ut en som var litt kjip en stund, så må det være da jeg og bestevenninnen dro på sydentur til Kypros en gang da vi var i begynnelsen av tjueårene. Jeg var egentlig i kjærlighetssorg på den tiden, for kjæresten min som jeg var så forelsket i, hadde gjort det slutt med meg på en utrolig kjip måte noen få mnd i forveien.

En kveld på vei hjem fra sentrum på Ayia Napa, passelig småberuset og trøtte, stoppet vi for å kjøpe hamburgere som nattmat i en salgsvogn i gata der hotellet vårt lå. På et eller annet vis begynte vi så å krangle om noe den korte biten som var igjen. Husker ikke hva vi kranglet om, men i det vi kommer inn døren på rommet vårt, sprader venninnen min bort i andre enden av stuen og hiver ut av seg med skikkelig spydig tonefall;"Ja, jeg skjønner jo godt nå hvorfor Erik gjorde det slutt med deg!"

DET var et slag under beltestedet, så simpelt at jeg stod i sjokkert taushet et par sekunder, før jeg gjorde noe jeg ALDRI har gjort hverken før eller siden.... jeg løftet armen og kastet det jeg hadde i den på henne; en stor hamburger full av ketchup og søl. Den landet med et klask midt på brystet hennes, og hun hadde hvit genser på....

Dagen etter gikk vi i iskald taushet til stranden til vanlig tid. Ingen sa noe. Vi la oss på vårt vanlige sted, og bare lå der. Ingen snakket. Så gikk det en god stund, før jeg plutselig ser venninnen min rekke over head-settet til walkmanen sin og spørre;"Har du lyst å låne walkmanen min og høre på litt musikk?" (hun hadde vært kjip og ikke villet låne den bort tidligere, så dette var et fredsoffer :) )

PS! Vi er fremdeles venninner i dag, 30 år senere.

Endret av Million
  • Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært med venninner på helgetur et par ganger, nå gidder jeg ikke mer. Det er mye fyll, skrik og skrål at dette kaster jeg ikke vekk min helg og penger på. Vi er voksne mennesker men det skal liksom være, nei nå skal vi ha det gøy og ha en flatfyll. Synes det er drittflaut, for jeg drikker ikke alkohol. Er ferdig med ungdomstiden for mange år siden.

Anonymkode: 95d96...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært med venninner på helgetur et par ganger, nå gidder jeg ikke mer. Det er mye fyll, skrik og skrål at dette kaster jeg ikke vekk min helg og penger på. Vi er voksne mennesker men det skal liksom være, nei nå skal vi ha det gøy og ha en flatfyll. Synes det er drittflaut, for jeg drikker ikke alkohol. Er ferdig med ungdomstiden for mange år siden.

Anonymkode: 95d96...3ef

:) Usikker på din alder, men selv drikker jeg ikke lenger. Er i 40-årene.

Derfor reiser jeg aldri på tur med nordmenn som drikker, det er helt håpløst. Det starter allerede på gardermoen. De verste er faktisk de på 50+.

Anonymkode: a44dc...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvilke venner dere har som ikke klarer å reise på venninneturer sammen? Jeg har vært på mange turer med mine venninner, det har aldri blitt sur stemning, irritasjoner eller mange timers planlegging over hvor man spiser. Venninneturer er i mine øyne helt fantastisk.☺️

Anonymkode: f9645...833

Amen! 

Anonymkode: 1e91b...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

:) Usikker på din alder, men selv drikker jeg ikke lenger. Er i 40-årene.

Derfor reiser jeg aldri på tur med nordmenn som drikker, det er helt håpløst. Det starter allerede på gardermoen. De verste er faktisk de på 50+.

Anonymkode: a44dc...0e8

Drar heller aldri på ferie med venner som har høyt alkoholforbruk. Det blir ikke mindre av å dra på ferie, for å si det sånn. 

Anonymkode: 1829b...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

:) Usikker på din alder, men selv drikker jeg ikke lenger. Er i 40-årene.

Derfor reiser jeg aldri på tur med nordmenn som drikker, det er helt håpløst. Det starter allerede på gardermoen. De verste er faktisk de på 50+.

Anonymkode: a44dc...0e8

Dette minner meg om en gang jeg skulle med morgenflyet til London og så ei drita full dame i 50 års alderen på vei til en eller annen Syden destinasjon(tror jeg, i og med at hun gikk i shorts og flip flops og var sørpe full). Hun klarte såvidt å stå på beina, kl 6:30 på morgenen. Classy.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har vært på en del forskjellige venninneturer, noen bra og noen ikke fullt så klaff. Har lært meg at det ikke er alle venninner som jeg passer å reise sammen med. De kan være gode venninner, men det betyr ikke at vi har de samme ønskene på ferie. Hvis vi reiser en større gjeng foreslår jeg gjerne ikke et sted hvor det er mye jeg vil se, og hvor jeg egentlig vil planlegge ganske mye. Har lært meg at det er lettere å være fleksibel og bare "go with the flow" med gruppen om man ikke har mange ønsker om ting man vil se og gjøre. Men på en annen side har vi hatt noen turer hvor gruppen har satt veldig pris på at jeg har gjort all planleggingen, fordi vet jeg liker den slags, og jeg har reist en god del. Men planlegger som regel ikke hvilke restauranter vi skal gå på og slikt da. Men finner gjerne forslag, og så kan vi se på dem når vi er der, hvilke som er ledige osv. Og jeg er også veldig for at ikke alle gjør alt sammen hele veien. Hvis noen vil gå litt for seg selv (ofte er det meg) må det være greit.

Anonymkode: a58b5...277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å reise alene denne gangen, til italia 3 dager. Mine venninner klikket helt pga dette...uff. Nå har jeg hvertfall funnet ut hvem som ikke er mine venninner. Det kalte det asosialt å reise alene, har du hørt noe så dumt. Når man reiser alene blir man tvunget til å kontakte andre, snakke med fremmede...

Reiser man i flokken sin så omgås man stort sett bare flokken, er fanget av sine venninner. Drar ut med dårlig holdning, vi hadde en stygg episode på tur i fjor. Derfor valgte jeg å stå over denne gangen, dermed ble jeg kvitt 2 "venninner"! Disse gidder jeg ikke bruke mer tid på.

Ikke kom å kall deg sosial som menneske om du ikke klarer å reise på tur alene!

Anonymkode: 22055...131

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Har vært på en del forskjellige venninneturer, noen bra og noen ikke fullt så klaff. Har lært meg at det ikke er alle venninner som jeg passer å reise sammen med. De kan være gode venninner, men det betyr ikke at vi har de samme ønskene på ferie. Hvis vi reiser en større gjeng foreslår jeg gjerne ikke et sted hvor det er mye jeg vil se, og hvor jeg egentlig vil planlegge ganske mye. Har lært meg at det er lettere å være fleksibel og bare "go with the flow" med gruppen om man ikke har mange ønsker om ting man vil se og gjøre. Men på en annen side har vi hatt noen turer hvor gruppen har satt veldig pris på at jeg har gjort all planleggingen, fordi vet jeg liker den slags, og jeg har reist en god del. Men planlegger som regel ikke hvilke restauranter vi skal gå på og slikt da. Men finner gjerne forslag, og så kan vi se på dem når vi er der, hvilke som er ledige osv. Og jeg er også veldig for at ikke alle gjør alt sammen hele veien. Hvis noen vil gå litt for seg selv (ofte er det meg) må det være greit.

Anonymkode: a58b5...277

Å følge strømmen er jo det enkleste, men om man ikke gjør det så kan bli halshugd i noen vennegjenger. Det som er problemet med nordmenn, sjelden man godtar de som bryter ut av flokken.

Skal man spise på steder som er bra, så bør man ofte bestille på forhånd. Spesielt om man er fler enn 2 stk.

Anonymkode: 22055...131

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den som blir oppfattet som irriterende. 

Vil ha en plan. Restaurantbookinger i god tid - på gode restauranter. Hater å ligge rett ut på en strand. Hater turistfeller. Gjør grundige undersøkelser, og prøver å oppsøke det unike og autentiske. 

Og jeg er ganske direkte og tydelig. Jeg takler rett og slett ikke at ingen skal ytre meninger, at alle skal føle seg frem, tolke hva andre egentlig mener. Kan ikke alle bare si hva de vil spise? Hva de vil gjøre? I stedet for å etterpå være såret fordi ingen forstod hva de egentlig tenkte... 

Så jeg reiser stort sett med mannen, eller egen familie, som er helt lik. Drar jeg på venninnetur har jeg lært at jeg bare henger på, jatter med, og holder meg mye mer i bakgrunnen enn det som er naturlig for meg. 

Anonymkode: 8c521...5d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som blir oppfattet som irriterende. 

Vil ha en plan. Restaurantbookinger i god tid - på gode restauranter. Hater å ligge rett ut på en strand. Hater turistfeller. Gjør grundige undersøkelser, og prøver å oppsøke det unike og autentiske. 

Og jeg er ganske direkte og tydelig. Jeg takler rett og slett ikke at ingen skal ytre meninger, at alle skal føle seg frem, tolke hva andre egentlig mener. Kan ikke alle bare si hva de vil spise? Hva de vil gjøre? I stedet for å etterpå være såret fordi ingen forstod hva de egentlig tenkte... 

Så jeg reiser stort sett med mannen, eller egen familie, som er helt lik. Drar jeg på venninnetur har jeg lært at jeg bare henger på, jatter med, og holder meg mye mer i bakgrunnen enn det som er naturlig for meg. 

Anonymkode: 8c521...5d3

Nettopp derfor man aldri må reise med feil folk!! Kaste bort x-antall tusen på en reise som bare er tull og bortkastet.

Når det kommer til mat må man nesten alltid booke plass, slik er det bare. Å surre rundt mens man er sulten å ende opp med noe dritt på en turistbombe, aldri livet!!

Glad jeg er forbi venninnegjeng greiene, som man bør være i 40-årene.

Anonymkode: 22055...131

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor man aldri må reise med feil folk!! Kaste bort x-antall tusen på en reise som bare er tull og bortkastet.

Når det kommer til mat må man nesten alltid booke plass, slik er det bare. Å surre rundt mens man er sulten å ende opp med noe dritt på en turistbombe, aldri livet!!

Glad jeg er forbi venninnegjeng greiene, som man bør være i 40-årene.

Anonymkode: 22055...131

Jeg er ca 40 selv. Når ble det barnslig å ha en venninnegjeng? 

Og er glad jeg har gode venninner jeg kan reise på tur med, ha klubb med, og ta et julebord med. 

Men som sagt - jeg begrenser antall utenlandsturer. Da man alltid har ulike interesser når man må bo så tett på hverandre. Har heldigvis grei økonomi, så en tur med dem der jeg går litt på kompromiss med meg selv betyr ikke at jeg ikke kan reise med mannen måneden etter. 

Anonymkode: 8c521...5d3

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.10.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev:

At det skal avklares på forhånd er jo greit. Men slik du forklarer det er jo problematisk, man skal gi etter for andre sine valg. Det går jo ikke, betale x-antall tusen for en tur så skal man inngå kompromiss. Aldri livet.

Samme med at noen skal skjære gjennom å bestemme over flokken hvor man skal spise.

Hørtes ut som en dårlig plan, men igjen. Man bør bli enige før avreise.

Anonymkode: 6bfda...b26

Å inngå kompromiss er en naturlig del av livet, man må jo det hele tiden i hverdagen. Greit at alle har ting som er viktig for dem, men hvis absolutt alt på en ferie er så viktig for en at det er umulig å fire på noe som helst, da må man jo enten reise alene eller med noen som er absolutt helt lik seg selv (eller bare litt mer fleksibel :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ville på kjærestetur, hvorfor dro dere med venner? Om jeg skulle reise på tur med venner, og de ville være alene og gjøre «kjæresteting» ville jeg blitt sur. Er ikke vitsen med å reise på tur sammen med andre å være sammen med andre? Hvis ikke kunne jo dj ig kjæresten reise alene?

Anonymkode: 997ad...23e

Fordi de ville bli med, vi skulle til et land de hadde siklet på lenge og i tillegg til kjærestetur(2 dager av 7), var det også vennetur :) Vi fant på mye med dem, men vi ville på mye de ikke ville på og omvendt og da ble det dårlig stemning «fordi vi måtte finne på noe sammen.»

Anonymkode: 73767...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang på en tur sammen med søstra mi, som er en del eldre enn meg, og noen venninner av henne. Utover kverken begynner hu ene venninna å røyke inne. Alle reagerer, men bare en tør si fra. Da klikker hu som røyker og mener det er blodig urettferdig at hu må ut i kulda og røyke, mens vi andre kan være inne. Hvis vi ikke tålte røyk fikk vi gå ut, ferdig snakka! Hu kranglet om alt og tok alt til det ekstreme, men det med røykinga var lavmål. 😩

Anonymkode: 5ed95...94f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var en gang på en tur sammen med søstra mi, som er en del eldre enn meg, og noen venninner av henne. Utover kverken begynner hu ene venninna å røyke inne. Alle reagerer, men bare en tør si fra. Da klikker hu som røyker og mener det er blodig urettferdig at hu må ut i kulda og røyke, mens vi andre kan være inne. Hvis vi ikke tålte røyk fikk vi gå ut, ferdig snakka! Hu kranglet om alt og tok alt til det ekstreme, men det med røykinga var lavmål. 😩

Anonymkode: 5ed95...94f

*kvelden (ikke kverken)

Anonymkode: 5ed95...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...