Gå til innhold

Verste tur med venninner? Krangling på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom akkurat hjem etter to uker alene på tur. Såååå deilig å gjøre akkurat som jeg vil og ikke ensom ett sekund. Er singel, så jo vant til aleneliv. Er ikke den som tar mye kontant med fremmede heller. Men likevel oppstår spennede samtaler innimellom. F.eks i buss eller taxi eller når jeg stadig spør om veien he he eller på en benk i en park. 
 

Leser og leservog leser. Halve moroa. Og planlegger masse. Men det ser mer ut som en liste over ting jeg vil ha med meg og lister over ting som kanskje kan bli bra, backup-plan osv. Og om jeg har tid,og det har jeg oftest, kan jeg finne ting på kart og så sy sammen hva som kan funke gjøre samme dag f.eks. Men har erfart av min oppfattelse av hva jeg vil forandrer seg med ting jeg lærer etter jeg har ankommet og legger ikke helt fast opplegg. Denne gang hadde jeg endel planlagt uke en og så andre uka helt åpen og ble planlagt der jeg var.

greit å finne ut av hvordan reise fra sted til sted om det er aktuelt. På min reise ble Uber og kollektivt planen og fant søkemotor for kollektivtilbudet i det landet og fler ( Moovit )

Alenereise er gull. Er en usikker kan det være fint å starte i det små. Som en langhelg i København som en start kanskje ? Ikke skummelt det. 

Anonymkode: c0161...666

Å reise alene er selvutvikling, får et helt annet syn på livet etterpå :) 

Anonymkode: 6bfda...b26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man slike turer da, og hva er aldersspennet ca til de som deltar? Besteforeldrene mine bruker å delta på organiserte turer, men det er mer for de i pernsjonistalder. Høres ut som du ikke er det😊

Anonymkode: c6e78...22d

Du kan sjekke opp jomfruturer og carpe diem singelreiser. Sistnevnte har også turer bare for de under 45. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pipaluk skrev:

Du kan sjekke opp jomfruturer og carpe diem singelreiser. Sistnevnte har også turer bare for de under 45. 
 

Dette er veldig kostbare turer.

Så til info så kan man reise på egenhånd å melde seg på gruppeturer/aktiviteter ute på reise. Samt at de du nevner er vel stort sett norske som deltar på, som også trekker ned mye i mine øyne.

Anonymkode: 6bfda...b26

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig kostbare turer.

Så til info så kan man reise på egenhånd å melde seg på gruppeturer/aktiviteter ute på reise. Samt at de du nevner er vel stort sett norske som deltar på, som også trekker ned mye i mine øyne.

Anonymkode: 6bfda...b26

Jeg synes ikke alle turene er like kostbare. Du får turer til 10000 til Kypros og 26000 til Jordan. Det spørs hva som er viktig for deg. 

Hvis du ikke vil møte andre nordmenn så dette feil konsept for deg. Hver sin smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser kun på venninnetur med min ene beste venninne. Vi har samme interesser, vil det samme, har vært venner så lenge at vi tåler at ikke alt er topp hele turen.

Jeg får helt angst av tanken på å gå i storbyer sammen med flere enn en person, orker ikke å dilte sammen i store grupper. Når vi har reist på utenlandsturer med jobben har jeg alltid gjort mye for meg selv eller med min nærmeste kollega. Orker ikke å bli med de store gjengene som henger sammen hele dagen. Da kan jeg heller møte dem til måltidene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri_H skrev:

Jeg reiser kun på venninnetur med min ene beste venninne. Vi har samme interesser, vil det samme, har vært venner så lenge at vi tåler at ikke alt er topp hele turen.

Jeg får helt angst av tanken på å gå i storbyer sammen med flere enn en person, orker ikke å dilte sammen i store grupper. Når vi har reist på utenlandsturer med jobben har jeg alltid gjort mye for meg selv eller med min nærmeste kollega. Orker ikke å bli med de store gjengene som henger sammen hele dagen. Da kan jeg heller møte dem til måltidene.

Om du er så heldig å ha en gjeng som godtar at dere bryter ut 🙂 Er der problemet ofte kan ligge når man reiser med en norsk sauflokk....må følge flokken!

Anonymkode: 6bfda...b26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro på ferie med 2 venninner, hun ene var singel. De kveldene vi var ute å tok oss noen drinker var det fullstendig krise, hun gråt og gråt, klaget over at livet hennes var så fælt, at vi hadde kjærester og at hun var singel. I tillegg var det flere som kom bort til meg og hun andre, så vi var visst"the bad guys" som ikke var singel med henne. Slik var det hver gang 🙃 

Anonymkode: 81fed...a3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på tur med venninner som kaklet verre enn høner i ei uke. På slutten av uka hadde fått nok og dro på egen hånd. DA så jeg verdien i å dra på tur alene, du opplever mer, du ser mer, du bruker mer av sansene dine og det beste av alt? Du snakker med de innfødte og får deres perspektiv. Mye mer nyttig og har høy verdi som absolutt bør prøves av alle, også de som er redde for å reise.

Jeg garanterer at det å reise på tur alene er noe dere vil få et stort utbytte av og jeg tør påstå at dere vil like det bedre enn å reise sammen med venner/ venninner.

Jeg fikk mersmak og nå reiser jeg stort sett alene. Deilig! :)

Anonymkode: b81a6...e14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet dra på tur alene. Men vi reiser av og til en gruppe på 6 damer.  Neste like ille det. De er så trauste og overordentlige så jeg får nesten mark. Og noen skal nesten ikke bruke penger, og spare på alt. Og alltid er det 1 eller 2 som skal bestemme alt.  Forskjellene blir ofte større når man blir eldre og man merker det godt når man reiser over flere dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Joni123 skrev:

Hadde ikke giddet dra på tur alene. Men vi reiser av og til en gruppe på 6 damer.  Neste like ille det. De er så trauste og overordentlige så jeg får nesten mark. Og noen skal nesten ikke bruke penger, og spare på alt. Og alltid er det 1 eller 2 som skal bestemme alt.  Forskjellene blir ofte større når man blir eldre og man merker det godt når man reiser over flere dager. 

Hvorfor er du med på disse turene?

Anonymkode: 6bfda...b26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du med på disse turene?

Anonymkode: 6bfda...b26

Bare for vi er sammen i andre sammenhenger, og da fungerer det godt. Er bare med en sjelden gang nå hvis reisemålet er spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fin tråd.

Var med 3 venninner på tur i fjor høst, full skjærings. Vi går bra sammen hjemme på ting, men dette var virkelig krise. 2 av de skulle bestemme alt vi skulle gjøre, spisesteder osv....uff. Alt endte i krangling og diskusjoner.

Tenkt mye på dette etterpå, hvorfor er vi norske så kontrollerte av andre rundt oss? Er alltid noen som skal bestemme over oss, slik lever vi jo hjemme. Derfor blir det mye mer tydelig når man kommerut av norge.

Neste tur vil jeg prøve helt alene, storby 2-3 dager for eks.

Anonymkode: 5b062...faa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 22.25, Pipaluk skrev:

Der spesielle med slike turer ( alene/sammen, er at de aller fleste på turen ikke kjenner noen av de andre fra før. Ikke lett at det blir klikker da. 
25 helt nye personer jeg forhåpentligvis møter i sommer. Blir spennende det.  Fikk noen nye venner sist, håper på kjæreste denne gangen;)

Bruker du slike aktiviteter for å finne en kjæreste? I dag skal alt brukes som datingarena dessverre.

Turen skal jo handle om å dele reiseopplevelser, fokusere på reisen. Når man starter å jage etter menn blir det jo helt feil fokus.

Anonymkode: 5b062...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tur med folk kommer vel gjerne personligheten frem mer enn i hverdagen. Har til nå vært veldig heldig med venninnetur, men vi er stort sett enige, og ingen av oss har så stort behov for å bestemme. Vi planlagte også litt på forhånd hva vi skulle gjøre hvilken dag osv. Men med mannen min merket jeg raskt at vi hadde litt ulikt syn på pengebruk, tidsbruk til ulike aktiviteter, men her fant vi også kompromiss.  Endte med at jeg shoppet litt alene mens han slappet av på hotellrommet, så var vi fornøyde. Glad jeg ikke har en stor vennegjeng hvor det ville vært naturlig å dra på turer sammen, da blir det nok mye mer uenigheter.

Anonymkode: 63358...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tur med folk kommer vel gjerne personligheten frem mer enn i hverdagen. Har til nå vært veldig heldig med venninnetur, men vi er stort sett enige, og ingen av oss har så stort behov for å bestemme. Vi planlagte også litt på forhånd hva vi skulle gjøre hvilken dag osv. Men med mannen min merket jeg raskt at vi hadde litt ulikt syn på pengebruk, tidsbruk til ulike aktiviteter, men her fant vi også kompromiss.  Endte med at jeg shoppet litt alene mens han slappet av på hotellrommet, så var vi fornøyde. Glad jeg ikke har en stor vennegjeng hvor det ville vært naturlig å dra på turer sammen, da blir det nok mye mer uenigheter.

Anonymkode: 63358...994

Det viktigste er å kunne gjøre ting på egenhånd, ikke må henge sammen hele dagen. Er nok der de fleste feiler, som ikke klarer å være på egenhånd. For i norge er det jo livsfarlig å gjøre ting "alene".

Anonymkode: 5b062...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette med turvenner. Jeg har vært på tur sammen med venner og alene. Har funnet ut at jeg er kompatibel med to av dem og alene, så jeg veksler. Men ikke alltid noe sjakktrekk å dra med en hel vennegjeng.

Anonymkode: 4e32a...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig dette med turvenner. Jeg har vært på tur sammen med venner og alene. Har funnet ut at jeg er kompatibel med to av dem og alene, så jeg veksler. Men ikke alltid noe sjakktrekk å dra med en hel vennegjeng.

Anonymkode: 4e32a...e79

enig der, det kan drepe vennskapet for alltid.

Anonymkode: 5b062...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig der, det kan drepe vennskapet for alltid.

Anonymkode: 5b062...faa

Det kan det. Men forhåpentligvis forstår begge parter at man fungerer fint som venner hjemme, men bare har en fryktelig dårlig dynamikk på tur.

Anonymkode: 4e32a...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til et varmere land med eksen, og det skal ikke gjentas. Her måtte jeg ta full styring hele døgnet alle steder. Vite hvor vi skulle, hvor vi skulle gå av toget, når vi måtte stå opp osv, mens eksen som ivret like mye for å reise oppførte seg som et barn på 5 år. Sutra, klagde og sov mesteparten av turen.

Etter den tid har jeg reist alene flere ganger, og det er en helt annen verden. Det er så mye mer behagelig, og oppleves fullstendig annerledes. Selv foretrekker jeg å bestille et passende hotellrom, reise sakte og lokalt med tog eller buss. Å reise med lokalbefolkningen er noe helt annet enn å reise med vennegrupper.

 

Anonymkode: eebce...10e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du slike aktiviteter for å finne en kjæreste? I dag skal alt brukes som datingarena dessverre.

Turen skal jo handle om å dele reiseopplevelser, fokusere på reisen. Når man starter å jage etter menn blir det jo helt feil fokus.

Anonymkode: 5b062...faa

Med 7 menn og resten damer så blir det vanskelig. Dating er ikke målet for slike turer, selv om det er hyggelig hvis det skjer:)

Anonymkode: 5551a...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...