Gå til innhold

Torpet (Farmen) 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du synes rasisme er morsomt?

Anonymkode: 965e5...58b

Ikke vann ut rasismebegrepet. Da er det ingen som bryr seg til slutt.

Anonymkode: dce7c...273

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vann ut rasismebegrepet. Da er det ingen som bryr seg til slutt.

Anonymkode: dce7c...273

Du klarer ikke å svare på hva jeg spør om nei 🙄

Anonymkode: 965e5...58b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke å svare på hva jeg spør om nei 🙄

Anonymkode: 965e5...58b

Jo, svaret mitt er at jeg oppfatter ikke dette som rasisme. Jeg synes tvert i mot at det tenderer til rasisme det du kommer med, som antar at det er Jasdeep`s hudfarge som gjør at Frank oppfører seg som han gjør. 

Store norske leksikon skriver at "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre."

Oppfatter du at dette passer på Frank, eller kan man si at han har fremmedfrykt, som er noe helt annet enn rasisme?

Og Eunike, som faktisk var der, sier til VG bl.a. at "

"Det handler ikke om rasisme i det hele tatt, Frank irriterte seg over at Jasdeep var lat, og det var han, sier «Torpet»-deltageren, som samtidig mener at Jasdeep ikke var så uskyldig som det fremstår på TV.Han kommer heldig ut av dette. Jeg synes han tar på seg en offerrolle som kanskje er litt ufortjent. Han er ganske truende mot Frank ved flere anledninger han og, men det ser ikke ut til at det kommer på TV."

https://www.vg.no/rampelys/i/vQyxE4/nesten-vold-og-full-krangel-blant-tidligere-farmen-stjerner-tv-2-ringte-meg-og-beklaget?utm_source=vgfront&utm_content=row-10

Synes du fortsatt at du skal degradere Jasdeep til en mann som er offer for rasisme i dette tilfellet, eller rett og slett en som Frank ville ha ut, uavhengig av etnisk opphav?

Anonymkode: dce7c...273

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke akkurat ut som Stine blir tatt i mot på en hyggelig måte

Det blir vel ikke kamp her da, ettersom de kun er 3 nå når Jasdeep trakk seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tonebelinda skrev:

Det ser ikke akkurat ut som Stine blir tatt i mot på en hyggelig måte

Det blir vel ikke kamp her da, ettersom de kun er 3 nå når Jasdeep trakk seg?

Nei, tror ikke det. Det blir vel disse 3 den neste uken.

Anonymkode: dce7c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tror ikke det. Det blir vel disse 3 den neste uken.

Anonymkode: dce7c...273

Hvis ikke Stine også trekker seg da - men det håper jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV 2 har vel muligheten til å filme absolutt ALT som skjer der inne, døgnet rundt. 24 timer i døgnet blir selvfølgelig VELDIG mange timer med film i løpet av en hel uke.                           

Men hvor mye (= lite) av dette kommer egentlig frem på TV-skjermen? Og så innbiller TV-seerne seg helt seriøst at de liksom veit hva som faktisk foregår inne på Torpet eller Farmen?    

Anonymkode: 64fbd...de5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

TV 2 har vel muligheten til å filme absolutt ALT som skjer der inne, døgnet rundt.

Har de? Har Torpet så høyt budsjett at de har 2-3 kamerateam som roterer seg mellom og filmer 24/7?
 

Anonymkode: 3e6be...a90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tonebelinda skrev:

Det ser ikke akkurat ut som Stine blir tatt i mot på en hyggelig måte

Det blir vel ikke kamp her da, ettersom de kun er 3 nå når Jasdeep trakk seg?

Det ble jo ikke noe kamp etter at de andre to trakk seg, så da blir det ikke kamp nå heller.

Anonymkode: 9953e...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eunike tok imot hun nye kjempegodt synes jeg, god idé å finne på ting hu liker (sminke ogsånt 😂). Men hun nye var voldsomt opptatt av at det ikke er sånne folk hu henger med på fritiden. Det kunne jeg egentlig gjetta 😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rørleggerfrue skrev:

Eunike tok imot hun nye kjempegodt synes jeg, god idé å finne på ting hu liker (sminke ogsånt 😂). Men hun nye var voldsomt opptatt av at det ikke er sånne folk hu henger med på fritiden. Det kunne jeg egentlig gjetta 😂😂

Tenkte det samme selv, hun sa det jo flere ganger. :fnise:  Frank er en snodig skrue, så er vel få som henger med sånne som han på fritiden, men Eunike er da ganske normal. Liker henne skikkelig godt! Kult å lage sminke da. :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Jo, svaret mitt er at jeg oppfatter ikke dette som rasisme. Jeg synes tvert i mot at det tenderer til rasisme det du kommer med, som antar at det er Jasdeep`s hudfarge som gjør at Frank oppfører seg som han gjør. 

Store norske leksikon skriver at "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre."

Oppfatter du at dette passer på Frank, eller kan man si at han har fremmedfrykt, som er noe helt annet enn rasisme?

Og Eunike, som faktisk var der, sier til VG bl.a. at "

"Det handler ikke om rasisme i det hele tatt, Frank irriterte seg over at Jasdeep var lat, og det var han, sier «Torpet»-deltageren, som samtidig mener at Jasdeep ikke var så uskyldig som det fremstår på TV.Han kommer heldig ut av dette. Jeg synes han tar på seg en offerrolle som kanskje er litt ufortjent. Han er ganske truende mot Frank ved flere anledninger han og, men det ser ikke ut til at det kommer på TV."

https://www.vg.no/rampelys/i/vQyxE4/nesten-vold-og-full-krangel-blant-tidligere-farmen-stjerner-tv-2-ringte-meg-og-beklaget?utm_source=vgfront&utm_content=row-10

Synes du fortsatt at du skal degradere Jasdeep til en mann som er offer for rasisme i dette tilfellet, eller rett og slett en som Frank ville ha ut, uavhengig av etnisk opphav?

Anonymkode: dce7c...273

Synes ikke det er rasisme. Men boikotter resten av programmet. Dette var ikke underholdende intriger. Det der var utpsyking og mobbing. Leif er sitert i en av de nyeste artiklene der han sier at det verste ikke engang ble filmet.. Jasdeep prøvde også å si ifra til produsenten uten å bli tatt på alvor.

Jeg kjenner Jasdeep og det var ikke kjekt å se en fin fyr bli behandlet på den måten. Av voksne menn som oppfører seg som de gikk på ungdomsskolen. Dere som synes dette er morsomt hadde dere ikke reagert om en venn eller et familiemedlem hadde blitt behandlet på samme måte? Det var ikke det her Jasdeep forventet da han meldte seg på. 

Når mobbing blir underholdning og tv2 heller aldri grep inn, det er ikke greit. Om slik "underholdning" som det der blir standard, sammen med anonyme som ikke har noen hemninger fordi de sitter bak et tastatur, det er ikke et sånt samfunn jeg ønsker ihvertfall. Og værsåsnill husk at det du skriver om en person på nett bør du kunne stå for ansikt til ansikt med den personen å si også, med god samvittighet og selvrespekten i behold. 

Anonymkode: 8a6c1...664

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner Jasdeep og det var ikke kjekt å se en fin fyr bli behandlet på den måten. Av voksne menn som oppfører seg som de gikk på ungdomsskolen.

I følge Eunike var ikke Jasdeeps guds beste barn heller... Truet med bank flere ganger. Er det noe han gjør ofte?

Anonymkode: 3e6be...a90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I følge Eunike var ikke Jasdeeps guds beste barn heller... Truet med bank flere ganger. Er det noe han gjør ofte?

Anonymkode: 3e6be...a90

Nå får det være nok! Dette er udokumenterte påstander!

Anonymkode: 4de50...384

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå får det være nok! Dette er udokumenterte påstander!

Anonymkode: 4de50...384

Udokumenterte? Tror du Eunike farer med løgn?

Jasdeep sier jo selv at han holdt på å ty til vold.

Anonymkode: 3e6be...a90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torpet er mye bedre enn Farmen i år. Eunike er bra og Frank ble artig igjen når Jasdeep dro. Stine er søt.

Anonymkode: 3e6be...a90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt kult om Jasdeep ga Frank bank. (Det rimte 🤣) Så snøflete som Frank har oppført seg hadde han fortjent det. 

Anonymkode: 76c32...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge Eunike var ikke Jasdeeps guds beste barn heller... Truet med bank flere ganger. Er det noe han gjør ofte?

Anonymkode: 3e6be...a90

Jeg har aldri opplevd ham slik. Men du eller jeg vet ikke hvordan vi hadde reagert i samme situasjon. Rakket ned på døgnet rundt og holdt våken om natten. Et sted får vel de fleste nok. Ikke at jeg på noen måte oppfordrer til vold. 

Anonymkode: 8a6c1...664

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...