Jump to content
AnonymBruker

Torpet (Farmen) 2019

Recommended Posts

RødeDrage

På 4.10.2019 den 23.31, Dråpe skrev:

Men har ikke Torpet egentlig utspilt sin rolle? Det er jo ikke et overraskelsesmoment lenger. Synd at produsenten ikke fant på et nytt konsept i stedet.

Jeg også har tenkt mye på det. Det hadde i grunn vært litt spennende om de ikke lot som om det var hemmelig, men snakket åpent om det på Farmen, sånn at det ble enda en brikke med i spillet. Men de har vel bare sagt til alle deltagerne at "Nei, vi har ikke mer Torpet i år, det var bare noe vi gjorde i fjor" og håpa at de tror på det ellerno? 

På 9.10.2019 den 9.26, Rørleggerfrue skrev:

Herregud, nå er ikke Frank noe morsom lenger. Han trenger ikke være så slem mot Jasdeep selv om han har funnet seg en sjelevenn. Skjerpings. 

18 timer siden, Anim92 skrev:

Fyttigriiiiisen så irritert jeg er på Frank. Jeg lo mye av gjengen og syntes det var gøy med de, men når Leif kom inn.. hadde jeg vært der hadde jeg sliti hardt med å ikke gi Frank et lite klaps i trynet. Måten å snakke til Jasdeep er jo.. ja, rett og slett flaut! 

13 timer siden, Janzypants skrev:

Jeg er utrolig glad for at Leif trakk seg! Jeg syns ikke noe om måten verken Frank eller Leif behandlet Jasdeep på i de siste episodene :(  Synd at Frank forandret seg såpass etter at Leif kom inn og at det ble så ugreit! Eunike syns jeg håndterer saken på en veldig grei måte! Hun tør å stå opp mot Frank og si akkurat hva hun mener om oppførselen! Respekt til Jasdeep at han orket å stå i det og ikke trakk seg. Det er aldri noe gøy når noen forsøker å fryse deg ut på den måten! 

Nei, nå synes jeg Frank begynner å bli veldig stygg. En ting er fremmedfrykt som Jasdeep har jobba mye med ham med, som han begynte å bli litt bedre nå, men nå begynner det bli ufyselig. All ære til Jasdeep som gjennsomkuer ham og står i det. Det er litt av en bragd. 
 Enig i at det var bra Leif trakk seg før ting ble skikkelig stygt. De var på vei til å bli skikkelig jævlige. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når var det Jasdeep var med på farmen? Klarer ikke å huske han.

Anonymkode: 5c68d...208

2015 var han med, kom inn som utfordrer og ble værende 3 uker før han tapte så det sang i slegge. 

13 timer siden, HerKommerMummi skrev:

Det eneste som er sjarmerende med Leif er at han kaller Eunike for Eurike 🙈🤣

Jeg synes ikke det er sjarmerende overhodet 😱 Jeg synes bare det viser at Leif ikke engang har respekt nok for henne til å lære seg navnet hennes. :dry:

12 timer siden, Nephthys skrev:

Frank begynte å vokse på meg gjennom episodene, men nå mistet jeg virkelig helt respekten for ham! Har liksom hittil tenkt at han beveget seg i grenseland med kommentarene sine, men likevel var innenfor og at det var tull. Men nå tippet det jo helt over til å bli usmakelig og ikke morsomt i det hele tatt! Greit nok å tulle med Jasdeep og "slite ham ut" med bråk om natten, men å si til noen at de er feige, udugelige og at man blir kvalm av å se på noen. Da går man laaaangt over streken! Syns ikke Eunike stod opp mot ham i det hele tatt. Hun burde vært mye tydeligere om hva hun mente om hans behandling av Jasdeep. Ellers har jeg veldig sansen for henne. 

Jeg er veldig enig med deg! De første to ukene har man liksom lært ham å kjenne, mens Eunike har satt ham på plass og prøvd å lære ham at han er teit, og Jasdeep har prøvd å jobbe med fremmedfrykten hans, sakte men sikkert var de med på å gjøre Frank til ett bedre menneske. Men nå har han bare vridd seg helt vrang, som ett lite barn, og blitt veldig ufin og nå er det ikke morsomt lenger, nå er det provoserende. Det er tydelig at Eunike ser at taktikken hennes ikke fungerer like godt lenger og ikke helt vet hva hun skal gjøre med ham. Jasdeep er fortsatt min favoritt fordi han får så mye DRITT av Frank (og Leif), men står like rakrygga i det. Veldig spent på hvordan stemninga på Torpet blir fremover. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan vanskelig tenke meg noe annet enn at Frank og Leif er noen store drittsekker privat.

Anonymkode: ce85f...fdf

Tortillas

Blir jo helt sjokkert av det Frank sier og hvordan han behandler Jasdeep. Det er vel ikke mange som hadde klart å holdt seg så rolig, hvorfor sier han ingenting tilbake? Hadde han vært en hvit nordmann hadde han sagt det samme? Trolig ikke. 

Forstår egentlig ikke at det er greit, og at Tv2 ikke griper inn... skulle tro det var små barn i barnehagen vi sitter og ser på. Han er åpen rasist og homofob, mobber og prøver å stenge ute Jasdeep.. sier til og med han blir kvalm av han... Fy søren… Leif er ikke noe bedre, hadde vært flau om disse to mannfolka hadde vært i min familie. Og at alle felte tårer da Leif trakk seg.... erhm.. er det noe vi ikke skjønner? Ble overasket over Eunike også siden hun også tok til tårene og klemte Frank... 

Frank virker ikke normal, kan han ha en diagnose? Eller er han bare en enkel orginal? 

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vanskelig tenke meg noe annet enn at Frank og Leif er noen store drittsekker privat.

Anonymkode: ce85f...fdf

Nå får det være nok! Alle mennesker er gode og dårlige på sin måte! Kan hende deres dårlige sider har kommet mye fram på TV, men det betyr ikke at de er store drittsekker privat!

Anonymkode: 4de50...384

AnonymBruker
12 timer siden, Tortillas skrev:

Blir jo helt sjokkert av det Frank sier og hvordan han behandler Jasdeep. Det er vel ikke mange som hadde klart å holdt seg så rolig, hvorfor sier han ingenting tilbake? Hadde han vært en hvit nordmann hadde han sagt det samme? Trolig ikke. 

Forstår egentlig ikke at det er greit, og at Tv2 ikke griper inn... skulle tro det var små barn i barnehagen vi sitter og ser på. Han er åpen rasist og homofob, mobber og prøver å stenge ute Jasdeep.. sier til og med han blir kvalm av han... Fy søren… Leif er ikke noe bedre, hadde vært flau om disse to mannfolka hadde vært i min familie. Og at alle felte tårer da Leif trakk seg.... erhm.. er det noe vi ikke skjønner? Ble overasket over Eunike også siden hun også tok til tårene og klemte Frank... 

Frank virker ikke normal, kan han ha en diagnose? Eller er han bare en enkel orginal? 

Her står det om konflikten. Etter å ha lest dette, synes jeg det er vanskelig å velge "side"

https://www.vg.no/rampelys/i/6jdWk8/braak-blant-tidligere-farmen-profiler-jeg-var-redd-han-skulle-slaa-ham-rett-ned?utm_source=vgfront&utm_content=row-2&utm_term=df-86-c3df786c%3Adf-86-b0eeea9d

Anonymkode: dce7c...273

Janzypants
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Syns det er "skummelt" hvordan tv kan velge å bare klippe slik de ønsker. Her er et veldig godt eksempel på at vi på ingen måte har begge sidene av saken, men kun den siden som produsentene ønsker at vi skal ha... :( 

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, Janzypants skrev:

Enig! Syns det er "skummelt" hvordan tv kan velge å bare klippe slik de ønsker. Her er et veldig godt eksempel på at vi på ingen måte har begge sidene av saken, men kun den siden som produsentene ønsker at vi skal ha... :( 

Ja, og sånn sett så er det nok mest "politisk korrekt" å fremsette Jasdeep som den rolige og sindige, og Frank som komplett gærning. Og folk går jo rett på...

RødeDrage
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener fortsatt at selv om det klikka for Jasdeep, så er det Frank som har skylda her. Fordi Frank pusha Jasdeep mye lenger enn noen burde pushes. Har har vært stygg med ham fra dag én og Jasdeep har funnet seg i utrolig mye dritt. Jeg skjønner jævlig godt at han begynte å miste tålnmodigheten jeg. Jeg sier ikke at han er perfekt og ikke har gjort dumme ting selv, for det har han, men jeg synes likevel han står svakest i denne konfrontasjonen. At han går vekk istedet for å si noe sier noe om at han ikke vil sprekke og begynne på kjefte eller slå. Han går fordi det er den beste løsningen der og da. Mange ganger er det den beste taktikken, å bare fjærne seg fra situasjonen. Han måtte tross alt leve oppi det her. Jeg hadde sagt og gjort mye styggere ting enn Jasdeep har om noen hadde oppført seg mot meg som Frank har gjort mot ham. 

AnonymBruker
5 minutter siden, RødeDrage skrev:

Jeg mener fortsatt at selv om det klikka for Jasdeep, så er det Frank som har skylda her. Fordi Frank pusha Jasdeep mye lenger enn noen burde pushes. Har har vært stygg med ham fra dag én og Jasdeep har funnet seg i utrolig mye dritt. Jeg skjønner jævlig godt at han begynte å miste tålnmodigheten jeg. Jeg sier ikke at han er perfekt og ikke har gjort dumme ting selv, for det har han, men jeg synes likevel han står svakest i denne konfrontasjonen. At han går vekk istedet for å si noe sier noe om at han ikke vil sprekke og begynne på kjefte eller slå. Han går fordi det er den beste løsningen der og da. Mange ganger er det den beste taktikken, å bare fjærne seg fra situasjonen. Han måtte tross alt leve oppi det her. Jeg hadde sagt og gjort mye styggere ting enn Jasdeep har om noen hadde oppført seg mot meg som Frank har gjort mot ham. 

Men vi ser jo bare fremstillingen TV2 velger å vise.

RødeDrage
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi ser jo bare fremstillingen TV2 velger å vise.

Ja, eller det vi leser på vg.no. Hvis ikke vi skal kunne spekulere/diskutere basert på den informasjonen vi har, hva er egentlig poenget med denne tråden? ;) 

Edited by RødeDrage

AnonymBruker
13 minutter siden, RødeDrage skrev:

Ja, eller det vi leser på vg.no. Hvis ikke vi skal kunne spekulere/diskutere basert på den informasjonen vi har, hva er egentlig poenget med denne tråden? ;) 

Selvfølgelig kan vi det. Jeg synes bare det er vanskelig å ta et bastant standpunkt ut fra det som vises.

AnonymBruker

Jeg skjønner 100% det klikker for Jaadeep. Slik som Frank har holdt på med å pushe han og bryte han psykisk ned. Da er det jammen meg ikke lett å bare bli behandlet som dritt og bare sitte der å ikke si noe. Skulle jeg bod med en slik gærning som Frank, så hadde jeg å klikket til slutt. Det tror jeg de fleste hadde og tålmodigheten forsvinner til slutt. Det at han tok med en katt inn når han vet Jasdeep er allergisk mot katter er bare så utrolig dårlig gjort og lavmål! Hadde jeg vært Jasdeep, så hadde jeg nok trekt meg. Hadde ikke orket å være der mer

Anonymkode: 965e5...58b

Janzypants
44 minutter siden, RødeDrage skrev:

Jeg syns det virka som at stemningen mellom Jasdeep og Frank surna først etter at Leif kom inn? Når det er sagt, så virker det som at Jasdeep har vært "frekk" eller et eller annet mot Eunike, slik at hun hadde begynt å gråte, og dét hadde ikke Frank tålt. Så det er helt tydelig at det er flere sider av saken her. Helt enig i at Jasdeep har funnet seg i utrolig mye drit; langt mer enn jeg noen gang hadde klart å stå i! Det kan ikke ha vært lett for noen av dem å bo så tett oppå hverandre når stemningen tydeligvis har vært så dårlig som det kommer frem nå. 

Spoiler

Jeg er spent på det brevet som Eunike får i neste episode. Jeg tror det er et brev fra Jasdeep hvor han faktisk trekker seg. Håper jeg tar feil!

Annonse

Janzypants
42 minutter siden, RødeDrage skrev:

Det hadde vært utrolig gøy å se alt materiale som tv 2 faktisk sitter på! 😅 Skulle ønske jeg jobba som klipper/redigerer eller hva det heter, slik at jeg kunne fått sett alt sammen!😂:P

Dråpe
1 time siden, Janzypants skrev:

Det hadde vært utrolig gøy å se alt materiale som tv 2 faktisk sitter på! 😅 Skulle ønske jeg jobba som klipper/redigerer eller hva det heter, slik at jeg kunne fått sett alt sammen!😂:P

Har du sett serien "Unreal"? Handler om "Behind the scenes" i et realityshow - muligens litt overdrevet grunnet sjangeren, men antakelig mye som stemmer med virkelige realityshow også. 😉

RødeDrage

Jeg syns det virka som at stemningen mellom Jasdeep og Frank surna først etter at Leif kom inn? Når det er sagt, så virker det som at Jasdeep har vært "frekk" eller et eller annet mot Eunike, slik at hun hadde begynt å gråte, og dét hadde ikke Frank tålt. Så det er helt tydelig at det er flere sider av saken her. Helt enig i at Jasdeep har funnet seg i utrolig mye drit; langt mer enn jeg noen gang hadde klart å stå i! Det kan ikke ha vært lett for noen av dem å bo så tett oppå hverandre når stemningen tydeligvis har vært så dårlig som det kommer frem nå. 

Frank har vært dårlig innstilt til Jasdeep hele veien, men det har hatt veldig mye å gjøre med fremmedfrykt. Det har både Jasdeep og Eunike jobba med Frank med, sånn at han skjønner at Jasdeep ikke er farlig. Frank ville jo sove med kjøkkenkniven under puta når han måtte dele rom med Jasdeep og sånn. 
 Men det var etter at Leif kom at han begynte med personangrep og utfrysning og sånn. 

Hahaha, snakk om å være fan! Men ja, jeg tenker noen ganger at det hadde vært gøy å se mer! 

Janzypants
55 minutter siden, RødeDrage skrev:

Frank har vært dårlig innstilt til Jasdeep hele veien, men det har hatt veldig mye å gjøre med fremmedfrykt. Det har både Jasdeep og Eunike jobba med Frank med, sånn at han skjønner at Jasdeep ikke er farlig. Frank ville jo sove med kjøkkenkniven under puta når han måtte dele rom med Jasdeep og sånn. 
 Men det var etter at Leif kom at han begynte med personangrep og utfrysning og sånn. 

Hahaha, snakk om å være fan! Men ja, jeg tenker noen ganger at det hadde vært gøy å se mer! 

Ja, men han var jo hyggelig mot Jasdeep. Altså, det meste da ble jo sagt med en mild tone, hvis du skjønner, og det hele bunnet jo i uvitenhet fra Frank, noe Jasdeep egentlig bare lo av. Dette var jo noe både Jasdeep og Eunike jobbet med Frank om, og stemningen virket å være bra! Det med kjøkkenkniven under puta, tolka jeg mer som en slags spøk, men sett i ettertid kan det godt tenkes kan faktisk mente det 😕  Uansett så ble ting 100 ganger verre etter at Leif kom inn, og dessverre har nok det satt sine spor i gruppa! Utrolig synd, egentlig, for jeg likte den trioen egentlig veldig godt!

Haha, hadde sikkert vært morsomt i noen timer og så hadde jeg sikkert gått lei :P  Men med tanke på alt det materiale de sitter på, så syns jeg torpet-episodene godt kunne vart lenger enn hva de gjør. Dette sendes jo på sumo i tillegg, slik at det burde ikke være noe i veien for å lage lengre episoder! De trenger jo ikke plass på noe sendeskjema f.eks, og folk kan se det når det passer dem!  7-11 minutter ut av kanskje flere døgn, ER lite :(

Janzypants
1 time siden, Dråpe skrev:

Har du sett serien "Unreal"? Handler om "Behind the scenes" i et realityshow - muligens litt overdrevet grunnet sjangeren, men antakelig mye som stemmer med virkelige realityshow også. 😉

Nei, det har jeg ikke sett! 😊 Ligger det ute på noe streamingside?

AnonymBruker

Ikke bra det Jasdeep holder på med nå

Anonymkode: 3e6be...a90

Dråpe
5 timer siden, Janzypants skrev:

Nei, det har jeg ikke sett! 😊 Ligger det ute på noe streamingside?

Jeg så den på Sumo, men den er ikke tilgjengelig der lenger ser jeg nå. Så da vet jeg ikke, dessverre.