Gå til innhold

Derfor ruser jeg meg Mamma!

waco

Anbefalte innlegg

Ta en doffen, hehe og det hører man fra gamle folk, de ser ut til å glemme at de er eldre enn meg, - det blir jeg som danser på dems grav her..! =)

ps, det er på kg jeg er så intens, - ute i samfunnet later jeg som ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ps' date=' det er på kg jeg er så intens, - ute i samfunnet later jeg som ingenting....[/quote']

Jøss - det hadde jeg aldri trodd :o

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
- det blir jeg som danser på dems grav her..! =)

...tviler ikke på at du danser... - med rett stimuli finner du jo dem som danser heftig til rytmen av trafikklysene...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daså

Litt av et mangfold i meninger her gitt. Jeg jobber selv i helsevesenet, mange år i psykiatrien og har rus-misbrukere i NÆR familie. Helt enig i at glatt-celle i seg selv ikke er noen særlig effektiv behandling. Men det nytter heller ikke med annet enn striks behandling av disse pasientene. Klemming, koseprat osv preller av som vann på gåsa. Selvfølgelig skal de ha samme respekt som andre mennesker, men når de en gang har tatt det valget (for det er tross alt deres eget valg) , å bruke ulovlige rus-midler for de selv ta konsekvensene av det. Som all annen kriminalitet, så blir man straffet for dette.

Det værste vi som hjelpere kan gjøre er å forstå oss i hjel på disse menneskene. De er kløppere i å få andre til å synes synd på dem og å legge skylda på andre. De har talegaver helt utenom det vanlige, og argumenterer så godt for at vi skal synes synd på dem at det er vanskelig å la vær å falle i fella.

Etter det jeg selv har erfart er rus aldri-jeg gjentar ALDRI til det gode. Den beste behandling er tett oppfølging og godt ettervern. Det er her samfunnet svikter-det vet vi jo. Som regel er nøkkelen til å lykkes i behandlingen pasientens egen vilje og ressurssterke og sta pårørende. Dessverre de færreste forunt å ha dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daså

Hei waco.

Har lyst til å spørre deg om en ting: hvor gammel er du?

På meg virker du veldig ung og usikker på hvem du er.

Ut fra det jeg har lest av dine innlegg her er du ute etter oppmerksomhet- noe som forsåvidt er helt vanlig hos unge mennesker. For meg høres det også ut som om du er en som ikke er noen tung misbruker, men en som har ruset seg noen ganger, blitt tatt for det og dermed identifiserer deg med de tyngste misbrukerne vi har her i landet. For din egen skyld waco: finn en annen gruppe du kan identifisere deg med-noen som passer deg bedre. For dette er ikke din "gjeng"!!!!

Du har uansett fått i gang en for mange engasjerende debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Humlen¤
Litt av et mangfold i meninger her gitt. Jeg jobber selv i helsevesenet, mange år i psykiatrien og har rus-misbrukere i NÆR familie. Helt enig i at glatt-celle i seg selv ikke er noen særlig effektiv behandling. Men det nytter heller ikke med annet enn striks behandling av disse pasientene. Klemming, koseprat osv preller av som vann på gåsa. Selvfølgelig skal de ha samme respekt som andre mennesker, men når de en gang har tatt det valget (for det er tross alt deres eget valg) , å bruke ulovlige rus-midler for de selv ta konsekvensene av det. Som all annen kriminalitet, så blir man straffet for dette.

Det værste vi som hjelpere kan gjøre er å forstå oss i hjel på disse menneskene. De er kløppere i å få andre til å synes synd på dem og å legge skylda på andre. De har talegaver helt utenom det vanlige, og argumenterer så godt for at vi skal synes synd på dem at det er vanskelig å la vær å falle i fella.

Etter det jeg selv har erfart er rus aldri-jeg gjentar ALDRI til det gode. Den beste behandling er tett oppfølging og godt ettervern. Det er her samfunnet svikter-det vet vi jo. Som regel er nøkkelen til å lykkes i behandlingen pasientens egen vilje og ressurssterke og sta pårørende. Dessverre de færreste forunt å ha dette.

Ja, det var jo dette som behövdes. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilska

Så man skal få striks behandling og glattcelle og straff, for lover andre har valgt er sanne?

Man blir sjuk av å spise masse wienerbrød, man blir sjuk av å spille fotball (mange i ung alder) og man blir sjuk av å jobbe sammen med slike som enkelte innenfor helsevesnet.

Fy f....

Jammen sa jeg smør.

Men det preller vel av som vann på gåsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Så man skal få striks behandling og glattcelle og straff, for lover andre har valgt er sanne?

Man blir sjuk av å spise masse wienerbrød, man blir sjuk av å spille fotball (mange i ung alder) og man blir sjuk av å jobbe sammen med slike som enkelte innenfor helsevesnet.

Fy f....

Jammen sa jeg smør.

Men det preller vel av som vann på gåsa.

Ja, for deg så preller det tydligvis av :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Jeg tror jeg elsker deg :sjarmor:

Alle som har hatt mennesker med rusproblemer i familien vet sannheten, og den er ikke vakker. At fjortiser som ikke er kommet helt DIT enda har fancy schmancy kule meninger som bagatelliserer rusproblemet er gammelt som alle heiene...

Realiteten gjenstår, at det rus fører med seg av adferd aldri har bidratt til verken gode relasjoner eller amfunnet som helhet. Det er bare å lukke øynene, det faktum forsvinner ikke av den grunn... Rus bidrar blant annet til en manipulerende personlighet og evner til å argumentere, og en hvilken som helst person med disse problemene kunne antagelig solgt sand i Sahara...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daså

Hvis ilska gidder å lese odentlig sa jeg at glattcelle i seg selv ikke er noen særlig effektiv straff. Men striks må det være for å få disse pasientene til å høre og skjønne. Nytter ikke å sy puter under armene på de - da ler de seg i hjel av det offentlige apparat. Det tar lang tid å nå skikkelig inn til disse menneskene-derfor er det viktig å være konsekvent og ofte også firkantet. Striks behandling er ikke det samme som avstraffelser og nedlatende holdnong. De som ikke skjønner dette, har enten ingen erfaring med arbeid fra rus-omsorgen eller er rusmisbruker selv. Det vil jeg tørre å påstå.

Dessuten er det demokrati her i landet, hvis du ikke har fått med deg det, og det er de folktevalgte som utarbeider lovforslag og vedtar de. Altså er disse lovene vedtatt utfra et flertall i samfunnet. Det er alltid noen som vil være i mot mange av lovene vi har, men de er nå en gang der, og da får vi forholde oss til dem. Det er flere lover jeg finner "høl i hue", men jeg respekterer de og bryter jeg de må jeg finne meg i å ta straffen samfunnet har satt. Skal vi ta en debatt på lovverket, er det ikke antall straffbare forhold som bør diskuteres, men den milde straffen som regjerer på mange felt her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilska
Hvis ilska gidder å lese odentlig sa jeg at glattcelle i seg selv ikke er noen særlig effektiv straff. Men striks må det være for å få disse pasientene til å høre og skjønne. Nytter ikke å sy puter under armene på de - da ler de seg i hjel av det offentlige apparat. Det tar lang tid å nå skikkelig inn til disse menneskene-derfor er det viktig å være konsekvent og ofte også firkantet. Striks behandling er ikke det samme som avstraffelser og nedlatende holdnong. De som ikke skjønner dette, har enten ingen erfaring med arbeid fra rus-omsorgen eller er rusmisbruker selv. Det vil jeg tørre å påstå.

Dessuten er det demokrati her i landet, hvis du ikke har fått med deg det, og det er de folktevalgte som utarbeider lovforslag og vedtar de. Altså er disse lovene vedtatt utfra et flertall i samfunnet. Det er alltid noen som vil være i mot mange av lovene vi har, men de er nå en gang der, og da får vi forholde oss til dem. Det er flere lover jeg finner "høl i hue", men jeg respekterer de og bryter jeg de må jeg finne meg i å ta straffen samfunnet har satt. Skal vi ta en debatt på lovverket, er det ikke antall straffbare forhold som bør diskuteres, men den milde straffen som regjerer på mange felt her i landet.

Milde moses. Skinndemokratiet du henviser til nå du da?

De andre "milde straffene" du henviser til , bør du utdype nærmere.

F.eks:

Pedofile var som regel ofre selv helt til de ble overgripere. (de fleste var selv ofre til den dagen de begikk overgrep selv...)

Foreksempel.

Men dette var et sidespor.

Personlig ville jeg skutt en som skadet mitt barn, om jeg hadde barn.

Hva ville dere gjort med han svensken Thomas Quik som drepte flere unge jenter? Og barn...

Hvis dere kunne velge?

Jeg ville drept han om det var mitt barn, for hans eget beste.Kanskje.

Livsvarig fengsel tror jeg ikke på. Men jeg ville ikke brukt el.stol eller latt han vite at han skulle dø. Jeg hadde skutt han i ryggen.

Var jeg snill da? Eller var jeg ond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ilska
Du er motsigende' date=' Ilska :wink:[/quote']

Jeg fremmer alltid mine egne ønsker, slik som alle andre, og derfor er jeg selvmotsigende.

Svar godt nok?

å si mot seg selv, er jo å tilgi dere fariserere, slik som det står skrevet, uten at jeg kommer nærere nu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er synd på dem, men å la være å straffe dem og tilby dem psykolog og rehabiliteringsenter istedet har jeg ingen tro på. Da har jeg mere tro på å rett og slett gi dem den heroinen de trenger, så blir det litt fred for oss andre..

Er du ikke litt vel forutinntatt nå Foxy? Det er vel ikke snakk om "å la være å straffe dem" som du utrykker det. Det er vel heller snakk om å tilby narkomane et alternativ til fengselsopphold, som aldri har gjort noe bra for noen mennesker - aller minst for narkomane. Det er jo en kjent sak at Norges fengsler flommer over av heroin, speed, piller og hasj, og andre illegale stoffer. Dette fører til at misbrukeren kan opprettholde sitt misbruk innenfor, og at han slipper ut igjen med en stor narkogjeld, som igjen må begå ny kriminalitet for å betale... Som et alternativ til dette benyttes ofte såkalt Paragraf-12 soning - som betyr at han/hun kan sone straffen på et egnet behandlingssted, hvor han kan få hjelp til å slutte med stoff. Denne typen soning er absolutt ingen "dans på roser", i de fleste tilfellene er det hardt arbeid og veldig psykisk slitsom gruppe/individuell terapi som benyttes. Hvis misbrukeren fullfører denne behandlingen og klarer seg rusfritt etterpå sparer samfunnet enormt mye penger. Bare tenk på hva en aktiv stoffbruker koster samfunnet, i form av sykehus, politi, rettsvesen, sosialtjeneste, trygdeordninger, osv, osv. Hvis han klarer seg bra og får seg en jobb etter endt behandling vil han i steden yte penger til samfunnet i form av skattepenger. Dessuten... I døgnpris er det billigere å ha en rusmisbruker på et behandlingssted enn i fengsel. Så selv om vedkommende ikke klarer seg rusfri etter behandlingen, vil samfunnet likevel ha spart penger på å ha ham på et behandlingssted fremfor i fengsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilska

Enhver som er frisk i hodet, sitt hode, vet jo at de ville valgt metadon og en fin pen leilighet til sin lille datter eller sønn.

Mens proffe, driver rene hetsen (en gang var det noe som ble kalt jødehets osv)

De proffe, er så uproffe pga sin inhabilitet, pga at de selv ruser seg og puler hver fredag og lørdag, og da får de det til. Jeg orker ikke referere til , andra kan ta opp denna trådan... om dem vil. Men har ikke dere noe en dame i Norge som er internasjonalt anerkjent?

Fanny Duckert trur jeg var hennar navn.

Hun gir mennesket ansvar, men er i mot straff. Hon rettar seg spesifikt mot kvinner.

Det er synd menn ikke har Fanny.

Men dere kan vel lage en, dere lagde jo mye....når det behøvdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mamma har aldri forstått helt hvorfor jeg liker å ruse meg…

En dag var jeg hos legen fordi jeg skulle få en legeattest på at jeg er dyslektiker, altså jeg har mange tanker, men klarer ikke alltid å formulere meg slik at mottagere forstår essensen i dialogen min. Det er akkurat som å være ensom i tankene.

Legen nektet for at jeg er ordblind. Du er flink til å formulere deg waco sa doktoren. Haha- lekte han med meg? Du kan ikke vite hva en dyslektiker er sa jeg til legen, de tankene og forestillingene jeg har i hodet mitt er jeg alene om, ingen får formidlet hva de egentlig mener, og problemet mitt nå er at jeg må prate med deg (legen) for å bevise at jeg har tankestrømninger som ikke kan forklares…..  Det er situasjonen min fortalte jeg legen. Jeg distanserer meg til deg og du distanserer deg til mig, vi skal begge prøve å skape avstand for vi begge er mennesker som leker et rollespill.

Moren min fortalte legen at jeg røyket hasj, dvs jeg liker å ruse meg. – Har du ruset deg noen gang spurte jeg moren min foran legen? – Det hadde hun aldri. Nemlig sa jeg til legen, dette her dilemmaet mitt, en som aldri har ruset seg skal fortelle meg hvorfor jeg ikke skal ruse meg.

Jeg har møtt antirusindustrien, norges raskest voksende industri, de strekker seg fra C-3 som er Tyrili, til de utallige fosterfamiliene hvor de tar ungdom som liker å ruse seg sammen med andre ungdom som liker å ruse seg.

Jeg har blitt holdt i forvaring mot min vilje, mamma - jeg har måttet gi urinprøver fordi rusfrie mennesker mener at det beviser tillit og tiltro.

Jeg har fått håndjern fordi rusfrie mennesker mener at håndjern er effektivt for å få folk til å slutte å ruse seg.

Jeg har sittet i glattcelle som en forbryter. Nakne vegger, pyrisesptiske lysegrønne vegger, lyset på hele døgnet, låst dør, ikke tilgang til telefon, nakensjekk i rumpa, ikke tilgang til medisiner eller mat.

Årsaken er at rusfrie mennesker sier at medisinene er så farlig at du er farlig mot deg selv.

Du blir fratatt beltet i tilfelle du skal henge deg selv på cella.

Medisinen er så farlig at rusfrie mennesker ønsker å innesperre mennesker som vil ruse seg lykkeligere.

Denne innesperringen som er så forakt fra den rusfrie verden er så hatefull at ikke vil slutte å ruse meg mamma…  

Av de som forfølger og de som blir forfulgt er jeg på de forfulgtes side.

Det første jødene så da de ankom Auzwicht, var over inngangen hvor det sto skrevet; Arbeit Geben Freiheit , arbeid gir frihet.

Noe av det samme følelsen hadde jeg da fremmede mennesker fra tyrili som skulle behandle waco…. Det er umulig å behandle mennesker for rus, fra Usa 50-tallet har tyrili brukte et behandlingsopplegg som kalles, ”BEAT THE DRAGON”, fabeldyr som enhjørningen og dragen, skal hjelpe mot rustrangen. Det uovervinnelige skal beseires, med løgner skal land vinnes, akkurat som det står på rettsbygningen i København, MED LOV SKAL LAND BYGGES, - drager og lover er jo to uhyrer liksom føreren som skal få illusjonene opp av grøfta.

Men jeg elsker jo LØGNEN! Jeg vil jo så gjerne tro det er evig liv og det finnes en gud, at ikke alt er meningsløst. OG i dette meningsløse tilværelsen skal rusfrie mennesker som min mamma bruke STRAFF, sanksjoner, bøter, og en tilværelse som er mer motbydelig enn nødvendig.

Lederen for Jan Erik Thoresen i LMR, landsforeningen mot rusgift, En Antirusorganisasjon som HATER rusbrukere. Thoresen var imot at heroinister skulle få subutex og metadon i 1997, formålet deres er et rusfritt utiopia uten alkohol. Waco har møtt ham ved et tilfelle, sønnen døde av overdose, og slik som alle foreldre skylder på vennene, og alle vennene skylder på foreldrene så er vi en abstrakt situasjon, når man tror at det er legemidlene og ikke legemiddelforbudet som er årsaken, man skyter jo uten blink! Men jeg forstår ham jo, - han er overhode for mer enn 70 organisasjoner og til sammen omsetter de for mer enn 50 millioner i året!! En omsetning som øker med 5% i året, - hvilken annet bedrift kan vise til slike gullkantene regnskaper, - en omsetning og arbeid som synes uendelig. Thoresen har rett, antirusindurstrien har evige jaktmarkeder, de er geniale, - de har f eks en organisasjon som heter ”Idrett mot Rus”, - hahahaha rus og idrett er jo det samme….

Den verden ønsker ikke jeg å være en del av mamma, antirusindistrien som omtaler grønnsaker som khat som narkotika, bare for å gi tollere og politi mer unødvendig arbeid, et arbeid hvor de straffer.

Mamma, hadde du vist meg respekt hadde du røyket cannabis med meg og kanskje forstått hvorfor jeg handler som jeg gjør.

Mamma, om jeg møtte leger og ikke politi når jeg bruker legemidler ulovlig så kanskje jeg hadde skjønt deg mamma, men så lenge det er en politimann som skal påsette håndjern når jeg inntar medisin og ikke legen, selv om all bruk av narkotika er brudd på legemiddelloven, - vil jeg aldri forstå deg mamma….

waco

men jeg er glad i deg for det…

For noe sprøyt! Glimrende eksempel på hva dop gjør med folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt! Glimrende eksempel på hva dop gjør med folk!

Ja jeg vet. Dere som hater rus, - elsker å straffe mennesker som ruser seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Utrolig bra innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere forstår at å ruse seg er straff nok?

Hva skal man med tilleggstraffer som bøter og innesperring?

Er det noe godt i rusen, siden mange ønsker at de som ruser seg skal ha det litt jævligere enn de allerede har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...