Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest skindeep
Skrevet
Det er veldokumentert skadene ved innesperring og fengsling' date=' skadene ved medisinbruk er til sammenligning minimale. Etter forbudet av metadon i 1976 ble heroin beslaglagt første gang. Derav har samfunnet skapt en industri som kan leses om i "Den gode Fiende" av Niels Christie....

Man skal ha sittet innesperret rimelig lenge og i vanskelige kår for å bli skadet av det kaliberet du kanskje mener.. men da er kanskje den personen som er sperret inne ganske psyko fra før? Siden han har fått som straff å sitte iinne lenge mener jeg. Han har nok ikke bare tagget litt på vegger.. om du skjønner hva jeg mener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han har nok ikke bare tagget litt på vegger.. om du skjønner hva jeg mener...

Noen begynner jo der. Det er omtrent de samme femtenåringene som blir puttet på glattcelle for tagging, som ti år senere er tjuefemåringene som blir puttet på glattcelle fordi han er involvert i narkotikaøkonomien.

Skrevet

At angrepillen skal være reseptfritt og subutex narkotikapreperat klasse A, som krever fylkeslegens godkjenning, - det må være et opplegg skapt av rushaterne.

Gjest Ninakanin
Skrevet

nja, ikke rushatere kanskje, det er vel litt harde ord. Tror snarere det er en generell mangel på kunnskap og empati som er årsaken.

Sympati kan vi alle skrike på oss at vi har, men empati er det nok værre med.

Skrevet

Hvis man ønsker mennesker som ruser seg innesperring, - så er man vel rushater?

Jeg har aldri hørt om at rusmennesker vil innesperre, - "ikkerusete" mennesker selv om samfunnet hadde blitt best slik sett fra deres perspektiv...

I Usa er det jo omtrent slik at det er vanlig å bruke "drugs", altså medisiner man får på "drugstore", jeg leste en undersøkelse som viste at ved noen skoler bruker 100% av ungene en eller annen pille daglig som var pga aktivitet, søvnløshet, irritabilitet, eller annen menneskeskapt illusjon om hva som plager en selv.

Det er nok den veien det går her i norge også, medisinfabrikantene har funnet ut "medisiner" som de velger skal være lovlige, - mens rettsamfunnet straffer de som bruker medisiner ulovlig hardt!

Gjest Anonymous
Skrevet

God natt, Waco!

Eller som det så poetisk heter hos dere i Plata 4H (Hasj, Heroin, Horer og Halliker):

Sommer og sol,

speed og rohypnol

Gjest Ninakanin
Skrevet

Vel, jeg hater ingen, men finner den stadig mer utbredte medisineringen skremmende, og da spesielt med tanke på folk som tjener penger på andres sykdom, som for eksempel 1/3 av afrikas befolkning eller hva det er som lider av hiv/AIDS, men ikke får medisiner fordi folk skal tjene penger på dem. Så sitter det titusenvis av foreldreløse barn rundtomkring. Nydelig verden vi lever i, eller hva?!

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Jeg bare venter på at waco skal skal flette inn at alt dette er kvinners skyld :ler:

Gjest *Fiona*
Skrevet

:ler:

Elsker KG...

Rushater? Digger rus, jeg. Mener bare, for min del, at det finnes en del morsommere og mindre skadelige måter å ruse seg på enn den ganske snevre og med påfølgende åpenbart manglende tenkeevne-rusen som menes her... Hva resten av de noe tvilsomme "fakta" presentert her så er det ikke verdt mange ytringene - må bare føye meg til en kommentar her om at selvrettferdighet også er rettferdighet :ler:

Stå på, KG blir morsommere av sånt.

Gjest Ninakanin
Skrevet

jeg vet ikke jeg hvor mange prosent eller brøkdeler det er som lider av hiv, men det var ikke det som var poenget...

Gjest Gjesta
Skrevet

Det du skriver Waco får meg til å virkelig se hvor skadet folk kan bli av rus. Du virker ikke helt god hadde jeg vært deg , hadde jeg ville søkt meg psykiatrisk hjelp . Du kunne helt sikkert trenge det...

Skrevet

Ja kanskje psykatrien kan hjelpe meg til å finne ut hvorfor det er riktig å straffe folk?

NinaKanin, ja du er inne på noe der... Medisineringen av befolkningsgrupper.

For eksempel er jo nicorette salgsbart i alle landets kiosker, og den var jo reseptpliktig og veldig streng før. Legemidler inntar kioskene og landets bensinstasjoner, slik at du når som helst kan kjøpe deg noe smertestillende eller nikotindempende preperater.

Legemiddelindustrien skal jo oppfylle alle folks ønsker, ønsket om god helse og evig liv, attraktivitet og alltid være i form.

Man skal jo opprettholde fasaden uten å være syk, selv om sykdommen enkelte ganger kan være medisinen i seg selv, akkurat som man får livslangt imunitet mot vannkopper dersom man hadde det som barn.

Gjest Sukkerert
Skrevet
:ler:

Elsker KG...

Rushater? Digger rus, jeg. Mener bare, for min del, at det finnes en del morsommere og mindre skadelige måter å ruse seg på enn den ganske snevre og med påfølgende åpenbart manglende tenkeevne-rusen som menes her... Hva resten av de noe tvilsomme "fakta" presentert her så er det ikke verdt mange ytringene - må bare føye meg til en kommentar her om at selvrettferdighet også er rettferdighet :ler:

Stå på, KG blir morsommere av sånt.

:ler::ler::ler:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Bare en liten kommentar til deg Waco: rus er farlig. Alle reagerer nok ikke likt, men jeg kan si av egen erfaring at jeg blir psykotisk av hasj og paranoid av amfetamin. Hvis det virkelig er sånn at du ruser deg, vil jeg anbefale at du tar imot den hjelpen du kan få. Men nå vet jeg ikke hvor seriøst jeg skal ta innlegget ditt, det er et eller annet der som ikke henger helt på greip :roll: . Du er iallefall ikke dyslektisk!

Skrevet

En ting lærte jeg meg da jeg gikk på videregående og KUN hadde venner som røyka hasj: Det går ikke ann å fortelle en som røyker at han ikke skal gjøre det. Eller fortelle hvor farlig det er eller at det er ulovlig.

Jeg har selv rusa meg en del rundt 20 års alderen, og ingen skulle komme å fortelle MEG at det jeg holdt på med var farlig. Heldigvis våkna jeg av meg selv å kom meg bort!

Tror dere ikke Waco vet at rus er farlig?? Det gjør vel alle...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tro waco hører til den gruppen rusmisbrukere som hele tiden sitter og argumenterer for hvor bra hasj er og hvor fint det hadde vært om kreftpasienter fikk det osv...mens deres eget liv bare sklir forbi og ingenting blir fullført. :wink: har sett mange sånne typer. de sitter på sofaen og røyker og sier opp til det kjedsommelige at hasj ikke er verre enn alkohol, men så ser de ikke at de selv ikke har jobb, ikke har fullført skole og de er egentlig tapere... Jeg tro de trenger en slags bekreftels på at det er ok det de gjør mens de går mot arbeidsledighet og senere uførestrygd.. :ler:

Gjest Gjest4
Skrevet

Jeg ble selv lagt i jern, og lagt på glattcelle utallige ganger da jeg var 17.

(Er ikke en syttenåring umyndig, og nesten for et barn å regne??? Kanskje ikke barn, men slett ikke en voksen!)

Jeg røyket hasj, men ble aldri tatt med noe. Politiet kunne stoppe meg hvor som helst og når som helst, og brydde seg f.eks. ikke om at jeg skulle på skolen neste dag...

Det skjedde ikke to ganger, ikke tre eller fire ganger heller. Det skjedde nesten ukenetlig.

Jeg fullførte ikke skolen, fraværet ble for høyt to måneder før jeg skulle tatt eksamen. Politiet hadde ikke forståelse for dilemmaet de satte meg i, da de bura meg inn, og bare avfeide det hele med at jeg kunne gå på skolen, selv etter en søvnløs natt på cella, og husk at jeg aldri ble tatt med noe.

Jeg var altså som uskyldig å regne.

Jeg ga opp skolen og det hele. Det var for sent.

Alt var basert på mistanker og mislykkede forsøk, inkludert trusler, på å få meg til å tyste på andre, i tilegg til at visse i mijøet mottok penger for sine løgner om hvem som trolig hadde hasj eller andre stoffer...)

Mine foreldre ble ikke kontaktet før to dager før jeg fylte atten. Hva som var hensikten med å kontakte dem, etter ett år med forfølgelser og månedlige razziaer, vet jeg ikke. Kun for å plage? Jeg var jo plutselig myndig, og ikke lenger mine foreldres "ansvar".

Til slutt kunne jeg nesten ikke gå på gata uten å føle angst. Når menn gang på gang tvinger deg med seg, både framfors synet på naboer og offentlig på gata, får man etterhvert ett litt skjevt syn på menn. Angsten blir plantet i hodet på deg. En syttenåring har som regel ikke så store erfaringene med voksne menn...

Om det hadde vært kvinnelige konstabler, ville vel ikke det gjort saken mer enn cirka 30 % lettere. Kanskje.

Jeg flyttet fra småstedet og til en større by, hvor jeg kunne være anonym. Selv der ble jeg stanset og satt på cella, når det eneste jeg gjorde var å gå en tur sammen med en venn av meg som var avhengig av heroin. Sammen med noen venninner og hans søster forsøkte vi å støtte han, dvs. være venner og til for han når hans kamp mot abstinensene kom.

Hele behandlingsapparatet virker korrupt, som om de som er i mot foreksempel hasj, de som liksom er satt til å hjelpe, nærmest ønsker at folk som bruker rus skal bli mest mulig nevrotisk og ikke lenger finne ut av miljøet. Du føler deg ikke lenger hjemme blant de nyktre, når de ikke skjønner hva du har gått gjennom og ikke kan forestille seg det engang, og er lært opp til å fordømme...

Hvor mange arbeidsplasser skaffer dette systemet, og hvor mange sosialkuratorer (og politi) man må utdanne og sysselsette?

De "verste" rusmisbrukerne er vel de som driter seg ut hvert år på julebordet og aldri lærer seg måtehold og som samtidig rakker ned på andre for å hevde seg selv og forsvare sin egen rus og handlemåte...

Behandlingsapparatet lyger så det renner av dem. Du kan selv lese om bivirkninger på en pakning piller de vil du skal ta for å være rusfri en tid, mens de nekter for at slike bivirkninger eksisterer. Og dette var ikke en vanlig sosionom, men en kvakksalver av en psykiater som ville ha et slags tillitsforhold til deg for at behandlingen skulle være gjennomførbar.

Disse bivirkningene er så alvorlige at du kan gå rett i en slags psykosetilstand/forverring hvis du har f.eks. angst. Hvilken tillit får man til en slik løgner? Eller til resten av systemet.

Tenk om f.eks. sosialkontoret virkelig hjalp mennesker i stedet for å plassere dem på hospits og henvise dem til loppemarked for å kjøpe klær og sko? Da ville de jo selv blitt overflødig og kanskje selv sett seg nødt til å oppsøke sosialen etter par år på ledighetstrygd...

Gjest Ninakanin
Skrevet

Synes det er flott når mennesker som gjest4 forteller en ting og to om hvordan livet kan utarte seg.

:kose:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg har aldri brukt heroin allikevel vil jeg at heroinister skal få heroin så de slipper å prostituere seg.

du vil heller aldri bruke heroin selv om det hadde vært tillatt, allikevel ønsker du at folk som bruker heroin skal straffes ytterligere enn det å ta heroin.

forklar meg den logikken da Leyla...?

Det finns ingen logikk i det du skriver der. Kun i ditt eget hode. Det er det som er så trist - du tror selv du er fabelaktig og sjelden. Det eneste du er er en forvirret sjel uten anker. Som ikke kan se andre, ei heller samspille (det er jo klart), fordi du har dytta i deg så mye dritt. Det fucker med deg!!!! Det er jo der hele hemmligheten ligger, derfor folk er narkomane. Du er hjernvasket av egne innesperrede tanker. Du lufter kun med deg selv - og tror du er unik. Helt blottet for integritet. Kanskje derfor du ikke passer inn, og aldri har gjort det? Det er vel derfor folk/du söker stötte i noe uorganisk som en tablett, - jo fordi man ikke har egenskapen å smelte sammen med andre. Du kan kun smelte sammen med deg selv.

-OG, du vet alle de som vil at du ikke skal ruse deg!? Tror du ingen av de vet hva de prater om?

Skrevet
Jeg tro waco hører til den gruppen rusmisbrukere som hele tiden sitter og argumenterer for hvor bra hasj er og hvor fint det hadde vært om kreftpasienter fikk det osv...mens deres eget liv bare sklir forbi og ingenting blir fullført. :wink: har sett mange sånne typer. de sitter på sofaen og røyker og sier opp til det kjedsommelige at hasj ikke er verre enn alkohol' date=' men så ser de ikke at de selv ikke har jobb, ikke har fullført skole og de er egentlig tapere... Jeg tro de trenger en slags bekreftels på at det er ok det de gjør mens de går mot arbeidsledighet og senere uførestrygd.. :ler:[/quote']

Er det derfor du ønsker å straffe folk som er narkomane?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...