AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3121 Del Skrevet 5. juni 2023 Hva gjør dere anderledes ved nytt forsøk ved sprekk? Jeg tenker, at når man sprekker kanskje man må finne andre metoder å komme seg videre? Godt å høre dere ikke gir opp❤️ W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3122 Del Skrevet 5. juni 2023 Purple_Pixiedust skrev (4 timer siden): Går veldig dårlig. Drikker nesten hver dag. Prøver å kutte ned, og har søkt meg til rusbehandling, men tror jeg får avslag. Har du tatt det opp med legen? Hvis du er villig og 100% innstilt på det kan du prøve avrusning og behandling. Det beste er å få et lengre tids opphold rett etter avrusning samtidig med beroligende som får tatt abstinenser mens det pågår. Min mann venter på behandlingsplass, hastevedtak. Ønsker det masse lykke til og håper du har håp og ønske til å klare det❤️ Anonymkode: 05486...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juni 2023 #3123 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har du tatt det opp med legen? Hvis du er villig og 100% innstilt på det kan du prøve avrusning og behandling. Det beste er å få et lengre tids opphold rett etter avrusning samtidig med beroligende som får tatt abstinenser mens det pågår. Min mann venter på behandlingsplass, hastevedtak. Ønsker det masse lykke til og håper du har håp og ønske til å klare det❤️ Anonymkode: 05486...120 Jeg har tatt det opp med alle rundt meg, men møter bare stengte dører. Jeg kjemper en hard kamp for å få hjelp. Tusen takk for det. ❤ ikke stengte dører fra fastlegen og sånt, men de som bestemmer om man får behandling. Endret 5. juni 2023 av Purple_Pixiedust 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3124 Del Skrevet 5. juni 2023 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Jeg har tatt det opp med alle rundt meg, men møter bare stengte dører. Jeg kjemper en hard kamp for å få hjelp. Tusen takk for det. ❤ ikke stengte dører fra fastlegen og sånt, men de som bestemmer om man får behandling. Er det sant?? Er det så vanskelig å få det når man vil det selv?? Anonymkode: 088a8...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juni 2023 #3125 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det sant?? Er det så vanskelig å få det når man vil det selv?? Anonymkode: 088a8...23b Jeg er psykisk syk i tillegg og sliter med at de mener jeg er for syk til behandling. Men jeg vil jo bli bedre psykisk hvis jeg får vekk rusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3126 Del Skrevet 5. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan går det med folk her? 1år og 5 mnd på meg. W Anonymkode: b0430...b6c 1 år, 6 måneder og 2 dager. Er ikke noe jeg tenker så mye over lenger, men var på ferie nydelig hvor alle de andre tok seg en kald øl i sola. Da kjente jeg litt på det, men tok meg en alkoholfri en. Noe av det deiligste er å bare kunne kjøre ut på kvelden og gå fine turer med hunden. Før ville jeg alltid vært full på dette tidspunktet. Anonymkode: 0f631...36c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3127 Del Skrevet 5. juni 2023 Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden): Jeg er psykisk syk i tillegg og sliter med at de mener jeg er for syk til behandling. Men jeg vil jo bli bedre psykisk hvis jeg får vekk rusen. Har du vært i rusbehandling før? Anonymkode: 2bd6c...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3128 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du vært i rusbehandling før? Anonymkode: 2bd6c...829 Ja det har jeg lest at vedkommende har. Brukeren sliter dessverre mye tror jeg. Håper det er hjelp å få ❤️ Anonymkode: 20be1...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juni 2023 #3129 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du vært i rusbehandling før? Anonymkode: 2bd6c...829 En gang for noen år siden. Jeg har mange argumenter og grunner for at det vil gå denne gangen. Det er uansett ikke derfor de sier nei. Det er fordi jeg er for syk. Påstår de da. Jeg mener det er feil. Jeg er ikke for syk. Endret 5. juni 2023 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juni 2023 #3130 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det har jeg lest at vedkommende har. Brukeren sliter dessverre mye tror jeg. Håper det er hjelp å få ❤️ Anonymkode: 20be1...7bd Takk. Håper jeg også. Jeg er svært motivert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3131 Del Skrevet 5. juni 2023 Skal møte "svigermor" (er ikke gift med kjæresten) om noen dager og jeg er så nervøs. Skal innom polet i morgen for å kjøpe sprit og ha det i en liten flaske med blandevann i min veske så jeg kan ta en slurk av den i mens jeg er med ho og han. Møter henne nesten aldri, og jeg har angst fra før av. Og ja, kjæresten min vet dette. - Veila Anonymkode: f3cac...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juni 2023 #3132 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skal møte "svigermor" (er ikke gift med kjæresten) om noen dager og jeg er så nervøs. Skal innom polet i morgen for å kjøpe sprit og ha det i en liten flaske med blandevann i min veske så jeg kan ta en slurk av den i mens jeg er med ho og han. Møter henne nesten aldri, og jeg har angst fra før av. Og ja, kjæresten min vet dette. - Veila Anonymkode: f3cac...35e Lykke til. ❤ Dette er hardt! Jeg er blandingsmisbruker, men jeg drikker faktisk oftere enn jeg tar amfetamin og hasj. Alkohol er det verste! Endret 5. juni 2023 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3133 Del Skrevet 5. juni 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Skal møte "svigermor" (er ikke gift med kjæresten) om noen dager og jeg er så nervøs. Skal innom polet i morgen for å kjøpe sprit og ha det i en liten flaske med blandevann i min veske så jeg kan ta en slurk av den i mens jeg er med ho og han. Møter henne nesten aldri, og jeg har angst fra før av. Og ja, kjæresten min vet dette. - Veila Anonymkode: f3cac...35e Blir det ikke verre at hun merker alkohollukt fra ånden din? Samt merker at du er sløv? Anonymkode: 2e4e8...19c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3134 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg slutta å drikke da jeg traff bunnen. Jeg kan ikke si hvor lenge siden det er på grunn av gjenkjennelse. Eller, det vil jeg jo bli om de rette personene leser tråden, men jeg trenger ikke å bekrefte det. Jeg ble drittfull på mitt eget bryllup. Jeg husker ingenting, heldigvis, men jeg skar opp hele armen min med et knust champangeglass, ble hentet med ambulanse og fikk rundt tyve sting. Jeg er kurert for å si det mildt. Jeg får panikkangst om noen er full i området av meg og jeg er ikke i stand til å drikke alkohol. Jeg får faktisk brekninger av tanken på det. Så, ja. Jeg har aldri fortalt dette til noen. Min mann vil ikke snakke om det. Fastlegen så bare ned da han tok sårstellet. Jeg vil hate meg selv til jeg dør for dette. Anonymkode: 68011...72d 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3135 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva gjør dere anderledes ved nytt forsøk ved sprekk? Jeg tenker, at når man sprekker kanskje man må finne andre metoder å komme seg videre? Godt å høre dere ikke gir opp❤️ W Anonymkode: b0430...b6c Tja, jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre annerledes. Det går jo fint i mange måneder av gangen, men så er det noe som får meg til å "gi opp" på en måte. Gir litt blaffen om du skjønner. Tenker for eksempel at det er jo ikke SÅ farlig. Jeg blir jo helt klart daffere når jeg drikker, og det begrenser meg jo i hva slags frihet jeg får. Jeg kan for eksempel ikke bare ta meg en kjøretur ut på kvelden for å handle noe jeg skulle hatt eller besøke noen. Da er jeg jo full allerede. Det er litt slitsomt å være i den drikkebobla. Alt dreier seg om å komme seg hjem for å drikke. Bruke minst mulig tid utenfor hjemmet. Får liksom ikke noe liv utenom. Men, i dag er det dag 2 og man må jo begynne et sted Hvordan kom du deg ut av det, og hvordan jobber du for å holde deg unna? Hva er metoden din? Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. juni 2023 #3136 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg slutta å drikke da jeg traff bunnen. Jeg kan ikke si hvor lenge siden det er på grunn av gjenkjennelse. Eller, det vil jeg jo bli om de rette personene leser tråden, men jeg trenger ikke å bekrefte det. Jeg ble drittfull på mitt eget bryllup. Jeg husker ingenting, heldigvis, men jeg skar opp hele armen min med et knust champangeglass, ble hentet med ambulanse og fikk rundt tyve sting. Jeg er kurert for å si det mildt. Jeg får panikkangst om noen er full i området av meg og jeg er ikke i stand til å drikke alkohol. Jeg får faktisk brekninger av tanken på det. Så, ja. Jeg har aldri fortalt dette til noen. Min mann vil ikke snakke om det. Fastlegen så bare ned da han tok sårstellet. Jeg vil hate meg selv til jeg dør for dette. Anonymkode: 68011...72d Huff det hørtes veldig vanskelig ut. Og vondt at din mann ikke vol snakke om der. ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3137 Del Skrevet 6. juni 2023 Purple_Pixiedust skrev (16 timer siden): Jeg er psykisk syk i tillegg og sliter med at de mener jeg er for syk til behandling. Men jeg vil jo bli bedre psykisk hvis jeg får vekk rusen. Har du status som rettighetspasient. Det må legen søke om. Vet om et sted der de behandler både rus og psykiske problemer, er på østlandet, men husker ikke hva stedet heter. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skal møte "svigermor" (er ikke gift med kjæresten) om noen dager og jeg er så nervøs. Skal innom polet i morgen for å kjøpe sprit og ha det i en liten flaske med blandevann i min veske så jeg kan ta en slurk av den i mens jeg er med ho og han. Møter henne nesten aldri, og jeg har angst fra før av. Og ja, kjæresten min vet dette. - Veila Anonymkode: f3cac...35e Vil det serveres alkohol der? Hvis ikke er faren stor for at det vil lukte alkohol av deg. Anonymkode: 1d646...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3138 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Blir det ikke verre at hun merker alkohollukt fra ånden din? Samt merker at du er sløv? Anonymkode: 2e4e8...19c Er snakk om bare et glass for å kjenne rusen litt, ikke for å bli litt brisen engang - Veila Anonymkode: f3cac...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3139 Del Skrevet 6. juni 2023 Nå har jeg lest og lest her inne. Takk til alle som deler 💛 Jeg er Lise (skal prøve å huske det nå) Jeg har alkoholikere på begge sider av familien. Disse er folk som gjerne ikke har oppført seg på fylla. Begge mine foreldre har problemer med alkohol også. Men jeg er ikke oppvokst rundt det. I flere år har jeg selv blitt mer og mer glad i alkohol. Nå er jeg sånn at jeg ofte kunne tenke meg å drikke. Hvis jeg gjorde som jeg ville hadde jeg drukket annenhver dag ca. I perioder har jeg også gjort det. Og i perioder nesten hver dag også, men det er lenge siden. For en god stund tilbake valgte jeg å ta det forsiktig opp med legen min. Jeg var ikke da klar over at han tok test av meg (trodde jeg kun sjekka for vitaminer osv). Jeg hadde før dette legebesøket drukket ganske mye og ofte (mer enn vanlig). Ble sjokkert og livredd da jeg så at PEth var betydelig forhøyet 0,47. De andre prøvene var fine (to stk leverprøver). Legen «ville gjerne» ta en ny test etter 6-8 uker og anbefalte meg og ikke drikke hver dag eller mye på en dag. Dette skriftlig. Jeg har hatt endel andre ting helsemessig som ikke har med alkohol å gjøre, så dette har jeg bare utsatt og utsatt. Samtidig så er jeg nå flinkere og drikker på det aller meste 3 ganger i uka, men oftere to. Det blir ca 7 cider en dag og maks det samme dag to. Er livredd for å miste lappen. Har barn i ungdomsårene og må kjøre til og fra diverse. Men jeg kjører aldri tidlig dagen derpå, hvis jeg kjører i det hele tatt. Tenkte jeg skulle få litt støtte og hjelp av legen, men ble altså overrasket med dette. Målet mitt er å bli ferdig med prøvene (hvis jeg må ta de igjen). Dette er nå 3-4 mnd siden. Jeg har ikke hørt noe fra legen og han har ikke sagt noe om lappen. Jeg ønsker også å ikke drikke mer enn en gang i uka så lenge det ikke skjer noe spesielt. Har noen av dere erfaringer med PEth prøver, hvor høye kan de bli? Når kan legen ta lappen? Han gav meg ingen andre råd enn det jeg har skrevet her. Vennlig hilsen Lise Anonymkode: a7925...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3140 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå har jeg lest og lest her inne. Takk til alle som deler 💛 Jeg er Lise (skal prøve å huske det nå) Jeg har alkoholikere på begge sider av familien. Disse er folk som gjerne ikke har oppført seg på fylla. Begge mine foreldre har problemer med alkohol også. Men jeg er ikke oppvokst rundt det. I flere år har jeg selv blitt mer og mer glad i alkohol. Nå er jeg sånn at jeg ofte kunne tenke meg å drikke. Hvis jeg gjorde som jeg ville hadde jeg drukket annenhver dag ca. I perioder har jeg også gjort det. Og i perioder nesten hver dag også, men det er lenge siden. For en god stund tilbake valgte jeg å ta det forsiktig opp med legen min. Jeg var ikke da klar over at han tok test av meg (trodde jeg kun sjekka for vitaminer osv). Jeg hadde før dette legebesøket drukket ganske mye og ofte (mer enn vanlig). Ble sjokkert og livredd da jeg så at PEth var betydelig forhøyet 0,47. De andre prøvene var fine (to stk leverprøver). Legen «ville gjerne» ta en ny test etter 6-8 uker og anbefalte meg og ikke drikke hver dag eller mye på en dag. Dette skriftlig. Jeg har hatt endel andre ting helsemessig som ikke har med alkohol å gjøre, så dette har jeg bare utsatt og utsatt. Samtidig så er jeg nå flinkere og drikker på det aller meste 3 ganger i uka, men oftere to. Det blir ca 7 cider en dag og maks det samme dag to. Er livredd for å miste lappen. Har barn i ungdomsårene og må kjøre til og fra diverse. Men jeg kjører aldri tidlig dagen derpå, hvis jeg kjører i det hele tatt. Tenkte jeg skulle få litt støtte og hjelp av legen, men ble altså overrasket med dette. Målet mitt er å bli ferdig med prøvene (hvis jeg må ta de igjen). Dette er nå 3-4 mnd siden. Jeg har ikke hørt noe fra legen og han har ikke sagt noe om lappen. Jeg ønsker også å ikke drikke mer enn en gang i uka så lenge det ikke skjer noe spesielt. Har noen av dere erfaringer med PEth prøver, hvor høye kan de bli? Når kan legen ta lappen? Han gav meg ingen andre råd enn det jeg har skrevet her. Vennlig hilsen Lise Anonymkode: a7925...aa2 Min var 1.10: Konsentrasjonen er meget høy og kan være forenlig med et skadelig høyt konsum Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå