Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det psykiske er vanskelig å få stabilisert? 😊 

Hvis jeg skal være ærlig syns jeg ikke at det høres så bra ut det med at du spiser sunt og forsøker å gå ned i vekt hver gang du er edru heller. Kanskje fylle tiden din med noe annet som kan gi deg mening og glede? som kan være verdt å være edru for ?  

Beklager, men når jeg leser det du skriver går alt i en sirkel for deg. Du havner utpå igjen , blir innlagt, stabiliseres , spiser sunt og går ned i vekt, skal bare drikke litt/av og Tim  og deretter havner utpå og gjør mye dumt igjen. 
Kanskje noe her burde endres? 

Anonymkode: 20be1...7bd

Du aner ikke hva du snakker om. Kom deg ut herfra, NÅ.

Anonymkode: 1d646...bca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du aner ikke hva du snakker om. Kom deg ut herfra, NÅ.

Anonymkode: 1d646...bca

Atte hæ? Jeg mener ingenting galt , forklar meg hva jeg skrev feil, kanskje jeg ikke aner, men forklar gjerne. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det psykiske er vanskelig å få stabilisert? 😊 

Hvis jeg skal være ærlig syns jeg ikke at det høres så bra ut det med at du spiser sunt og forsøker å gå ned i vekt hver gang du er edru heller. Kanskje fylle tiden din med noe annet som kan gi deg mening og glede? som kan være verdt å være edru for ?  

Beklager, men når jeg leser det du skriver går alt i en sirkel for deg. Du havner utpå igjen , blir innlagt, stabiliseres , spiser sunt og går ned i vekt, skal bare drikke litt/av og Tim  og deretter havner utpå og gjør mye dumt igjen. 
Kanskje noe her burde endres? 

Jeg har en stor interesse i å trene, og det er en av tingene som gjør at jeg holder meg unna alkohol i perioder. Jeg har ikke tatt noen avgjørelse om jeg må bli helt avholds. Jeg er alltid stabil hvis jeg drikker med vennen min, i familieselskap etc. Men å drikke alene kan jeg nok ikke. 

Jeg skal i neste uke komme i gang med den frivillige jobben. Det vil nok hjelpe. Og i januar skal jeg legges inn for å få medisiner mot min bipolare lidelse. Håper det skal hjelpe. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (7 minutter siden):

Jeg har en stor interesse i å trene, og det er en av tingene som gjør at jeg holder meg unna alkohol i perioder. Jeg har ikke tatt noen avgjørelse om jeg må bli helt avholds. Jeg er alltid stabil hvis jeg drikker med vennen min, i familieselskap etc. Men å drikke alene kan jeg nok ikke. 

Jeg skal i neste uke komme i gang med den frivillige jobben. Det vil nok hjelpe. Og i januar skal jeg legges inn for å få medisiner mot min bipolare lidelse. Håper det skal hjelpe. 

Så bra! ❤️
Beklager hvis jeg skrev noe feil! Håper det løser seg for deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så bra! ❤️
Beklager hvis jeg skrev noe feil! Håper det løser seg for deg. 

Nei det går fint. Takk. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selvmedisinerer med alkohol. Er utredet for ADHD pga tankekjør og andre plager, men er for vellykket i livet til at jeg har diagnose og fikk dermed ikke mer hjelp... klarer ikke slappe av ordentlig uten alkohol, blir 1-3 glass vin/øl hver dag etter jobb. Aldri kjørt i fylla og vil aldri gjøre det. Har bra jobb, venner og stabil økonomi. Har tatt opp med legen at jeg tror jeg drikker for mye, uten å få så mye mer hjelp da heller. 

Hva skal man liksom gjøre da, når alkoholen er det eneste som får man til å skru av mentalt. Og man heller ikke får hjelp når man ønsker det? 

Anonymkode: 5e0f0...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet jobben nylig pga alkoholmisbruk/alkoholavhengighet. Var en uke på rusinstitusjon for kartlegging. Det er nå to uker siden jeg kom hjem. Har ikke drukket noe (Drikker kun øl) siden. Syns det går greit. Min fastlege mener jeg bør ta 8 uker til på rusbehandling. Han syns det er bedre å gjøre det nå, enn å kanskje angre seg om 2 år..

Klarer igrunnen ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Går fint å ikke drikke nå. Har også hovedsaklig tidligere drukket fordi jeg kjeder meg. Og det blir jo ikke noe bedre av midlertidig kjøreforbud akkurat. 

Anonymkode: 6e2cd...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 18.45):

Jeg har vært veldig spent på hvordan julen skulle gå, men det har gått greit nok.. Det var et juleselskap der lukten av rødvin kom litt tett på "jeg tar meg et glass", men jeg stod over og er veldig glad for det..

Jeg har lastet ned appen "I am sobber", og det er godt å gi seg selv et løfte om morningen og komme tilbake på kvelden for å evaluering. Denne appen har hjulpet meg masse😊 Det er et godt støttesamfunn inne på appen også.. Jeg vil alltid slite med alkohol, men det er over 2 måneder siden siste dråpe (da med rein vodka i en 4 måneders periode).

Det går greit nå, og skal gå inn i det nye året edru, men det er klart det er russug og kjipe stunder til tider 

1252471170_Screenshot_20211229-183609_IAmSober.thumb.jpg.8393f229c7c4ffd96be549a0d6fc488c.jpg

Anonymkode: ebb82...5dc

AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 21.46):

Så utrolig flink du er!!!

Anonymkode: e9c86...e19

Sobriety skrev (På 30.12.2021 den 16.55):

Flink du!

Jeg kom aldri tilbake for å si tusen takk for heia støtten 😊 Men takk for det. Og apropo, om bare få timer vil jeg ha et års markering

336380977_Screenshot_20221026-195105_IAmSober.thumb.jpg.cbc79392a5a80e84c71b12372c970994.jpg

Det føles så rart å ha klart et år, og så helt fantastisk..

518883929_Screenshot_20221026-195112_IAmSober.thumb.jpg.1282989007b840e70647a16720fc9be4.jpg

En dag om gangen! I et år... Jeg vet at jeg ikke kan si at jeg aldri mer skal drikke, men jeg skal iallefall ha et års markering i måren, edru🤩 Etter mangen forsøk, mye feiling så er det en så ekstrem seier å ha et år som edru

Anonymkode: ebb82...5dc

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan har julen deres gått? 

-Andrea

Anonymkode: b8a8e...bb8

Hadde 1 år edru 30 Desember!

W

Anonymkode: b0430...b6c

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jula var helt jævlig og den siste dråpen i glasset for min del. MINST en flaske vin hver dag i to-tre uker. Før det har det gått i 4-6 flasker vin i uka i mange år. 

Dette er min fjerde dag som edru.

Føler meg bedre allerede. Sover bedre. Fordøyelsen er bedre og ansiktet mitt begynner å ligne meg igjen. Og jeg håper for min egen del at jeg greier å holde meg unna. Jeg vil ta en dag av gangen. Men mitt første delmål er 30 dager edru. Jeg har greid max 18 dager sammenhengende de siste 8 årene.

Anonymkode: 8f787...013

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jula var helt jævlig og den siste dråpen i glasset for min del. MINST en flaske vin hver dag i to-tre uker. Før det har det gått i 4-6 flasker vin i uka i mange år. 

Føler meg bedre allerede. Sover bedre. Fordøyelsen er bedre og ansiktet mitt begynner å ligne meg igjen. Og jeg håper for min egen del at jeg greier å holde meg unna. Jeg vil ta en dag av gangen. Men mitt første delmål er 30 dager edru. Jeg har greid max 18 dager sammenhengende de siste 8 årene.

Lykke til. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørtes ut som meg tidligere, jeg drakk gjerne noen ganger 2 flasker vin om dagen.  

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hørtes ut som meg tidligere, jeg drakk gjerne noen ganger 2 flasker vin om dagen.  

W

Ja. Værste er når man har tømt en flaske, men pga. høy toleranse ikke kjenner noe og derfor begynner på flaske nr 2.. 🥴

Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden):

Lykke til. :)

Tusen takk💛 jeg trenger det.

Nå går det i I am sober-appen og podcaster om sobriety. Når søvnrytmen er på plass skal jeg begynne på igjen med trening. Jeg gleder meg. Første utfordring blir helga. Allerede imorgen kommer jeg nok til å kjenne suget etter å "starte" helga med vin... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Værste er når man har tømt en flaske, men pga. høy toleranse ikke kjenner noe og derfor begynner på flaske nr 2.. 🥴

Tusen takk💛 jeg trenger det.

Nå går det i I am sober-appen og podcaster om sobriety. Når søvnrytmen er på plass skal jeg begynne på igjen med trening. Jeg gleder meg. Første utfordring blir helga. Allerede imorgen kommer jeg nok til å kjenne suget etter å "starte" helga med vin... 

Ja, har ved boende anledninger kjøpt 3 flasker vin og drukket på en dag. Jeg er glad jeg har klart å slutte og jobber for det hver dag 

W

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok antabus på mandag, drakk meg full i går, ble bare litt rød, men fyra skikkelig i huset, så egentlig ingen reaksjon, i dag er jeg skikkelig full av angst, å tatt meg to øl, å fåe angst for at antabusen skal gjøre meg dårlig, hva er sjansen for det når jeg ikke fikk spesiell reaksjon i går, 4 dager etter inntak av antabus, eneste tabelettten jeg har tatt på lang tid

er utrolig sliten å føler meg litt sånn influensasyk, så kanskje det bare er det å angsten tar overtaket ? 

Anonymkode: 6dec5...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tok antabus på mandag, drakk meg full i går, ble bare litt rød, men fyra skikkelig i huset, så egentlig ingen reaksjon, i dag er jeg skikkelig full av angst, å tatt meg to øl, å fåe angst for at antabusen skal gjøre meg dårlig, hva er sjansen for det når jeg ikke fikk spesiell reaksjon i går, 4 dager etter inntak av antabus, eneste tabelettten jeg har tatt på lang tid

er utrolig sliten å føler meg litt sånn influensasyk, så kanskje det bare er det å angsten tar overtaket ? 

Anonymkode: 6dec5...392

Hvis du ikke reagerte i går er du nok trygg i dag. 

Husk at tar man antabus over tid så øker serumkonsentrasjonen slik at det tar lenger tid før man ikke vil få noen reaksjon. Så ikke drikk etter 4 dager når du har gått på antabus i to uker.

Det kan være angsten ja. Reaksjon på antabus kommer ca 20 min etter inntak og det er en reaksjon som varer i sånn halvtime hvis jeg husker riktig. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dag 9. Suget kommer som små blaff innimellom, men jo mer jeg bestemmer meg - jo mindre hyppig opptrer de. Lørdag var jeg og mannen på middag/festlig lag hos venner. Drakk alkoholfri øl. Det "hjelper" på en måte. Smaken og å liksom "ha noe i glasset". Jeg kjørte hjem og slappet av foran tv'n før jeg hentet mannen senere på natta. Sykt deilig å våkne fresh på en søndags morgen.. kan ikke huske sist. Magisk. Så. Jeg føler meg optimistisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ni dager er supert! 

I dag skal jeg ikke drikke noe. Jeg har drukket Hver.Jævla.Dag. i flere uker/måneder nå, og jeg orker ikke mer. Timer jeg burde ha brukt på andre ting går med til drikking, og det går utover helsa, økonomien og forholdet. Så nå er det nok. Tipper det blir lite søvn de neste nettene, men det er det verdt.

Power to me!

Anonymkode: b612f...efe

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ni dager er supert! 

I dag skal jeg ikke drikke noe. Jeg har drukket Hver.Jævla.Dag. i flere uker/måneder nå, og jeg orker ikke mer. Timer jeg burde ha brukt på andre ting går med til drikking, og det går utover helsa, økonomien og forholdet. Så nå er det nok. Tipper det blir lite søvn de neste nettene, men det er det verdt.

Power to me!

Anonymkode: b612f...efe

Power to you 💛 håper du greier det. 

I starten er det jo vanvittig givende å oppleve hvor mye energi man plutselig får og hvor mange timer man plutselig har til disposisjon til å drive med andre ting enn å sitte å drikke! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...