Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

CMarie skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg er bipolar og økonomisjef i et betydelig større foretak enn kokkens. Så at bipolare er pilletrillere og ikke kan ha ansvarsfulle stillinger vil jeg si er feil.

Er bare mitt inntrykk at han har overdrevet pilletrillinga, men med fornuftig og foreskrevet bruk så er det innafor og kan forsvares

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (3 timer siden):

:overrasket:

Jeg leser ikke bloggen hans, men fikk opp innlegget hans om lotteritisynet på FB. 

 

Der er det altså fullt av damer som snakker dritt om KG  fordi Kokkejævel faktisk må forholde seg til lovverket slikalle andre må?

Hva ER det med folk sm leser blogger? :daane: 

Vi får beskyldninger om at vi er misunnelige hvis vi kritiserer eller stillet spørsmål. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (8 minutter siden):

Vi får beskyldninger om at vi er misunnelige hvis vi kritiserer eller stillet spørsmål. 

Jeg tror det er noe de lærer på bloggerfan-skolen. Uaansett hvilken influenser som får kritikk, så er misunnelse forklaringen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det er noe de lærer på bloggerfan-skolen. Uaansett hvilken influenser som får kritikk, så er misunnelse forklaringen. 

Ikke glem at den misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta ifg fansen hans🤪

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har flere ganger skrevet at det her inne er noen som har antydet at han har tatt livet av barna sine for å tjene penger. Jeg syns det er forkastelig hvis det stemmer, men har forsøkt å bla meg gjennom de første månedene av denne tråden uten å finne noen kommentarer som antyder noe slikt. 

Ser både her og i kommentarfeltet hans at flere reagerer på medisiner og bilkjøring. Jeg tror nok ikke han bruker en større mengde medisiner enn hva som er "normalt" i hans situasjon. Tenker da både i forhold til smerter og psykisk helse. Og det er heller ikke ulovlig å kjøre bil. Det jeg reagerer på er at han forsøker å gjøre humor ut av det. Legger ut bilde av en overdreven mengde sterke smertestillende, fat med medisiner på og med tekster som sikkert etter hans mening er humoristisk. Han normaliserer noe som er uhyre problematisk for veldig mange. Alle de som har fått ødelagt livene sine pga avhengighet til sterke, vanedannende medisiner. Unge i utforskningsfasen som ser at "en neve paralgin Forte" er jo ikke farlig. Barn som vokser opp med foreldre som til enhver tid er høy på medisiner. For å nevne noe. 

Med det antall lesere han har daglig bør/må han være mer bevisst på hva han legger ut. La det han skriver gå igjennom noen filter før det publiseres ut på det O store internett. Å der har han dessverre enda en laaaaang vei å gå. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (28 minutter siden):

Han har flere ganger skrevet at det her inne er noen som har antydet at han har tatt livet av barna sine for å tjene penger. Jeg syns det er forkastelig hvis det stemmer, men har forsøkt å bla meg gjennom de første månedene av denne tråden uten å finne noen kommentarer som antyder noe slikt. 

Ser både her og i kommentarfeltet hans at flere reagerer på medisiner og bilkjøring. Jeg tror nok ikke han bruker en større mengde medisiner enn hva som er "normalt" i hans situasjon. Tenker da både i forhold til smerter og psykisk helse. Og det er heller ikke ulovlig å kjøre bil. Det jeg reagerer på er at han forsøker å gjøre humor ut av det. Legger ut bilde av en overdreven mengde sterke smertestillende, fat med medisiner på og med tekster som sikkert etter hans mening er humoristisk. Han normaliserer noe som er uhyre problematisk for veldig mange. Alle de som har fått ødelagt livene sine pga avhengighet til sterke, vanedannende medisiner. Unge i utforskningsfasen som ser at "en neve paralgin Forte" er jo ikke farlig. Barn som vokser opp med foreldre som til enhver tid er høy på medisiner. For å nevne noe. 

Med det antall lesere han har daglig bør/må han være mer bevisst på hva han legger ut. La det han skriver gå igjennom noen filter før det publiseres ut på det O store internett. Å der har han dessverre enda en laaaaang vei å gå. 

Det er ganske klare regler på hvor mye som er innafor med opiater når man samtidig skal kjøre bil, så bruker du mer enn det så er det faktisk ikke lov å kjøre. 
Dette vet jeg av egen erfaring, har nylig gått gjennom dette med egen lege og fylkesmannen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessa12 skrev (1 minutt siden):

Det er ganske klare regler på hvor mye som er innafor med opiater når man samtidig skal kjøre bil, så bruker du mer enn det så er det faktisk ikke lov å kjøre. 
Dette vet jeg av egen erfaring, har nylig gått gjennom dette med egen lege og fylkesmannen.

Som jeg skrev tror jeg ikke at han bruker mer enn hva som anses som "normalt" bruk. Å om han må ta en høyere dose anser jeg han som oppegående nok til at han lar bilen stå. Det problematiske er hans overdrivelser av medisinbruk, normalisering av et overdrevent bruk samt å gjøre det om til malplassert humor. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Linnita skrev (7 timer siden):

Han har flere ganger skrevet at det her inne er noen som har antydet at han har tatt livet av barna sine for å tjene penger. Jeg syns det er forkastelig hvis det stemmer, men har forsøkt å bla meg gjennom de første månedene av denne tråden uten å finne noen kommentarer som antyder noe slikt. 

Han uttalte bestemt at det ble skrevet rett ut her inne, og at kommentaren senere ble slettet, etter å ha fått stå i flere dager(!), og fått masse likes. Dette stemmer IKKE!

Ingen ville skrevet en slik kommentar, og skulle det blitt gjort ville det skapt så sterke reaksjoner at vi ville ha husket det. Vi ville ha husket det veldig godt! De fleste ville reagert med avsky, tatt kraftig til motmæle, og rapportert i lange baner. Så dette får han værsågod dokumentere hvis han slenger ut denne påstanden flere ganger. 

At HAN har tolket en kommentar i den retningen tviler jeg ikke på, men det blir noe helt annet. Flere har vel reagert på mixen døde barn/rekesalg, og at han bruker tragediene sine for å tjene penger. Uten dermed å komme med slike vanvittige anklager.

Tenker heller det passer godt å fore blodfansen med slike hårreisende beskyldninger mot oss her inne, slik at de virkelig skjønner hva slags folk som holder til i kloakken.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (19 minutter siden):

Han uttalte bestemt at det ble skrevet rett ut her inne, og at kommentaren senere ble slettet, etter å ha fått stå i flere dager(!), og fått masse likes. Dette stemmer IKKE!

Ingen ville skrevet en slik kommentar, og skulle det blitt gjort ville det skapt så sterke reaksjoner at vi ville ha husket det. Vi ville ha husket det veldig godt! De fleste ville reagert med avsky, tatt kraftig til motmæle, og rapportert i lange baner. Så dette får han værsågod dokumentere hvis han slenger ut denne påstanden flere ganger. 

At HAN har tolket en kommentar i den retningen tviler jeg ikke på, men det blir noe helt annet. Flere har vel reagert på mixen døde barn/rekesalg, og at han bruker tragediene sine for å tjene penger. Uten dermed å komme med slike vanvittige anklager.

Tenker heller det passer godt å fore blodfansen med slike hårreisende beskyldninger mot oss her inne, slik at de virkelig skjønner hva slags folk som holder til i kloakken.

Det var egentlig det jeg tenkte meg. For joda, noen kommentarer er over grensen i mine øyne. Men har ikke sett noe som er så grovt. Å klarer ikke å se at noen kunne finne på å kommentere slikt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (7 timer siden):

Han har flere ganger skrevet at det her inne er noen som har antydet at han har tatt livet av barna sine for å tjene penger. Jeg syns det er forkastelig hvis det stemmer, men har forsøkt å bla meg gjennom de første månedene av denne tråden uten å finne noen kommentarer som antyder noe slikt. 

Ser både her og i kommentarfeltet hans at flere reagerer på medisiner og bilkjøring. Jeg tror nok ikke han bruker en større mengde medisiner enn hva som er "normalt" i hans situasjon. Tenker da både i forhold til smerter og psykisk helse. Og det er heller ikke ulovlig å kjøre bil. Det jeg reagerer på er at han forsøker å gjøre humor ut av det. Legger ut bilde av en overdreven mengde sterke smertestillende, fat med medisiner på og med tekster som sikkert etter hans mening er humoristisk. Han normaliserer noe som er uhyre problematisk for veldig mange. Alle de som har fått ødelagt livene sine pga avhengighet til sterke, vanedannende medisiner. Unge i utforskningsfasen som ser at "en neve paralgin Forte" er jo ikke farlig. Barn som vokser opp med foreldre som til enhver tid er høy på medisiner. For å nevne noe. 

Med det antall lesere han har daglig bør/må han være mer bevisst på hva han legger ut. La det han skriver gå igjennom noen filter før det publiseres ut på det O store internett. Å der har han dessverre enda en laaaaang vei å gå. 

Det er ikke lov å kjøre bil med «en normal mengde» sterke smertestillende medisiner av den typen heller. En Paralgin Forte, og du må la bilen stå i åtte timer. Etter hva fyren selv har lagt ut om i bilder og tekst, så er ikke hans inntak av smertestillende på «1 Paracet og 1 Ibux-nivå».

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (11 timer siden):

Som jeg skrev tror jeg ikke at han bruker mer enn hva som anses som "normalt" bruk. Å om han må ta en høyere dose anser jeg han som oppegående nok til at han lar bilen stå. Det problematiske er hans overdrivelser av medisinbruk, normalisering av et overdrevent bruk samt å gjøre det om til malplassert humor. 

Tenker at troverdigheten til kokkejævelen henger i en tynn tråd. Påstår at lotteriet hans er lovlig, lotteritilsynet sier noe annet. Legger ut bilder av store mengder piller. Når han får kritikk for det, så er det plutselig ikke slik allikevel.Så denne historien han serverer om hva folk har skrevet her, kan man ta med en klype salt. Må bare legge til at måten han tråkker på andre for å holde seg Bloggtoppen også er en karakterbrist. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest denne tråden fra den ble opprettet, og aldri, absolutt aldri, har noen skrevet at han har tatt livet av barna sine for å få oppmerksomhet og gode salgstall. Siden han jevnlig påstår det så burde han også kunne dokumentere det.....sånn som vi her i «kloakken» må dokumentere påstander. 

Hadde noen skrevet noe sånt så ville vi andre ha husket det, da ville det blitt ramaskrik. Ingen skriver noe sånt. 

At han får seg til å påstå at noen har skrevet noe så stygt derimot viser bare hvor langt han er villig til å gå for å holde seg på toppen. 

Jeg reagerte også på at han reklamerer for kona sin blogg ved å si at det trengs en håndarbeidsblogg på blogg.no siden det ikke er en håndarbeidsblogg på topplisten. Han vet meget godt, uten å tenke seg om, at det allerede er en håndarbeidsblogg på topplisten. Vibbedile, som han har et horn i siden til, har en veletablert og bra håndarbeidsblogg som ligger jevnt på topplisten. 

Ganske smålig å trykke en annen blogger ned for å få konen sin opp og frem. For all del, hun virker som ei søt (og meget tålmodig og raus dame), men jeg synes det blir litt feil at hun hopper rett på topplista pga mannen sin. Har kikket innom bloggen hennes, og jeg liker den så langt. Så jeg tror hun ville ha klart seg fint på egenhånd. Håper bare han lar henne få utvikle konseptet sitt i fred, og at han lar det være hennes plass. Og uten å trykke andre håndarbeidsbloggere ned. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går leste jeg i overskriften hos Vibbedille at det stod Norges største strikkeblogg. Og då tenkte jeg mitt, og det er bekreftet i kokkens blogg i dag. Har  ikke lest innlegget bare overskriften hans i dag. Liker ikke å gå inn.

Og tenker i mitt hode det er en misjon, og bare et mål. Ødelegge for Vibbedille!

Tror unansett hva som skrives her, så blir det tolket som han selv vil. Nå ikke Kjærringtanker skriver om han mer, så må han  ta ut det fra hu her......

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (3 timer siden):

Han uttalte bestemt at det ble skrevet rett ut her inne, og at kommentaren senere ble slettet, etter å ha fått stå i flere dager(!), og fått masse likes. Dette stemmer IKKE!

Ingen ville skrevet en slik kommentar, og skulle det blitt gjort ville det skapt så sterke reaksjoner at vi ville ha husket det. Vi ville ha husket det veldig godt! De fleste ville reagert med avsky, tatt kraftig til motmæle, og rapportert i lange baner. Så dette får han værsågod dokumentere hvis han slenger ut denne påstanden flere ganger. 

At HAN har tolket en kommentar i den retningen tviler jeg ikke på, men det blir noe helt annet. Flere har vel reagert på mixen døde barn/rekesalg, og at han bruker tragediene sine for å tjene penger. Uten dermed å komme med slike vanvittige anklager.

Tenker heller det passer godt å fore blodfansen med slike hårreisende beskyldninger mot oss her inne, slik at de virkelig skjønner hva slags folk som holder til i kloakken.

Det er hinsides forkastelig av ham å påstå slike ting, hvis det er så at den fikk stå flere dager og greier så burde han vel ha klart å ta et skjermbilde så han kunne lagt det ut på egen blogg for virkelig å vise hva kloakken her handler om?

Problemene oppstår og hoper seg opp i kø når folk reagerer og handler utfra hvordan de tolket og følte ting ble ment i stede for å være her og nå og se realiteten i det. Man kan ikke oppføre seg utfra hvordan man følte at ting var ment, da hadde samfunnet aldri gått rundt. 

Jeg er heller ikke spesielt imponert av hans "se på meg og alle pillene jeg tar, likevel kjører jeg på og tar det aldri med ro". Det er ingen heltestatus å kjøre seg hardt når kroppen trenger ro, og i allefall ikke å tulle med vanedannende medisiner og bruken av de. Man skal ha høy respekt for medisinering og medisinbruk, og ikke oppføre seg som om man er kul og tøff ved å poppe en rosa eller to nå og da. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (7 minutter siden):

I går leste jeg i overskriften hos Vibbedille at det stod Norges største strikkeblogg. Og då tenkte jeg mitt, og det er bekreftet i kokkens blogg i dag. Har  ikke lest innlegget bare overskriften hans i dag. Liker ikke å gå inn.

Og tenker i mitt hode det er en misjon, og bare et mål. Ødelegge for Vibbedille!

Tror unansett hva som skrives her, så blir det tolket som han selv vil. Nå ikke Kjærringtanker skriver om han mer, så må han  ta ut det fra hu her......

Skjønner ikke hvordan han kan erklære konas blogg for Norges største strikkeblogg. Av to grunner. 

1. Han har i dagesvis delt link til bloggen hennes, flere ganger om dagen, både til sine 20.000+ lesere på bloggen samt på Facebook. Man har jo tidligere sett hvordan lesertallene til ganske ukjente bloggere har økt betraktelig i en dag eller to etter at han har framsnakket dem. Å hvis han da skulle framsnakket de daglig, flere ganger om dagen, kan man jo tenke seg at lesertallene hadde holdt seg høy en periode. 

2. Hun har ikke lagt ut noe strikking så langt. Garnfarging ja. Men jeg kan å farge garn. Vil ikke kalle det strikking. Å noe stor strikkeblogger ville jeg aldri blitt siden jeg ikke ser bak fram på en strikkepinne. 

La konemor få prøve seg selv. La henne få ha sin blogg. Jeg er helt sikker på at hun har masse å komme med, for hun virker som en særdeles kreativ kvinne. Men da må kokken la henne få skinne på egenhånd. Ikke slik som nå hvor man hele tiden vil kunne, berettiget, stille spørsmål ved hvor mange som er inne på bloggen hennes fordi de er interessert og hvor mange som er inne fordi den "O store kokken" ber de om det flere ganger daglig. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvordan han kan erklære konas blogg for Norges største strikkeblogg. Av to grunner. 

1. Han har i dagesvis delt link til bloggen hennes, flere ganger om dagen, både til sine 20.000+ lesere på bloggen samt på Facebook. Man har jo tidligere sett hvordan lesertallene til ganske ukjente bloggere har økt betraktelig i en dag eller to etter at han har framsnakket dem. Å hvis han da skulle framsnakket de daglig, flere ganger om dagen, kan man jo tenke seg at lesertallene hadde holdt seg høy en periode. 

2. Hun har ikke lagt ut noe strikking så langt. Garnfarging ja. Men jeg kan å farge garn. Vil ikke kalle det strikking. Å noe stor strikkeblogger ville jeg aldri blitt siden jeg ikke ser bak fram på en strikkepinne. 

La konemor få prøve seg selv. La henne få ha sin blogg. Jeg er helt sikker på at hun har masse å komme med, for hun virker som en særdeles kreativ kvinne. Men da må kokken la henne få skinne på egenhånd. Ikke slik som nå hvor man hele tiden vil kunne, berettiget, stille spørsmål ved hvor mange som er inne på bloggen hennes fordi de er interessert og hvor mange som er inne fordi den "O store kokken" ber de om det flere ganger daglig. 

Makten, at han kan styre dette! Og kona skal opp og frem. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay

Klart de synes det er stas at de troner øverst på bloggtoppen disse to, og med to inntekter fra blogg.no hjelper det nok på økonominen også, noe som sikkert er kjærkomment. For er det en ting vi vet kokken liker, så er det penger!😆

At de har "jukset" for å få henne dit, spiller ingen rolle...

Fatter helt ærlig ikke hvordan Christineemilie kan glede seg over plasseringen, når alle vet hvordan det har gått til. Han har mange lesere, framsnakker bloggen hennes konstant, og oppfordrer til deling. Og hokus pokus - hun er nr.2 på blogglista. Jeg hadde skammet meg litt, tror jeg.

Det er ingenting hun har prestert (så langt) som har ført henne til topps. Bortsett fra å være gift med ham.

(Kan muligens regnes som en prestasjon i seg selv, men..😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (Akkurat nå):

Makten, at han kan styre dette! Og kona skal opp og frem. 

 

Men er det virkelig slik hun vil opp og fram? Kanskje hun synes det er stas nå, men om ei uke eller to tror jeg ikke det er like stas. Vil jo tro at bloggere ønsker å bli lest for det de formidler. Må jo være en emmen følelse og ikke vite hvor mange som leser deg fordi de ser verdien av din blogg. Har ikke hun tenkt gjennom dette? 

Et velmenende råd til deg Christine Emilie. Ta en "profesjonell skilsmisse". Jeg er helt sikker på at du vil skinne langt sterkere på egenhånd. For da vil du bli lest og likt for det du formidler, ikke for at mannen din ber sine trofaste følgere følge deg med. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Finlay said:

Klart de synes det er stas at de troner øverst på bloggtoppen disse to, og med to inntekter fra blogg.no hjelper det nok på økonominen også, noe som sikkert er kjærkomment. For er det en ting vi vet kokken liker, så er det penger!😆

At de har "jukset" for å få henne dit, spiller ingen rolle...

Fatter helt ærlig ikke hvordan Christineemilie kan glede seg over plasseringen, når alle vet hvordan det har gått til. Han har mange lesere, framsnakker bloggen hennes konstant, og oppfordrer til deling. Og hokus pokus - hun er nr.2 på blogglista. Jeg hadde skammet meg litt, tror jeg.

Det er ingenting hun har prestert (så langt) som har ført henne til topps. Bortsett fra å være gift med ham.

(Kan muligens regnes som en prestasjon i seg selv, men..😅)

Hadde også rødmet litt, tror jeg, spesielt når det skrytes sånn av plasseringen.

Av alle de trofaste kose-følgerne er det helt sikkert nok nysgjerrige til å følge hennes blogg også, uansett hva hun blogger om. De vil klikke seg inn daglig av lojalitet til ham og i frykt for å gå glipp av noe inside-kokkefamily-information. Tror jeg...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (52 minutter siden):

Klart de synes det er stas at de troner øverst på bloggtoppen disse to, og med to inntekter fra blogg.no hjelper det nok på økonominen også, noe som sikkert er kjærkomment. For er det en ting vi vet kokken liker, så er det penger!😆

At de har "jukset" for å få henne dit, spiller ingen rolle...

Fatter helt ærlig ikke hvordan Christineemilie kan glede seg over plasseringen, når alle vet hvordan det har gått til. Han har mange lesere, framsnakker bloggen hennes konstant, og oppfordrer til deling. Og hokus pokus - hun er nr.2 på blogglista. Jeg hadde skammet meg litt, tror jeg.

Det er ingenting hun har prestert (så langt) som har ført henne til topps. Bortsett fra å være gift med ham.

(Kan muligens regnes som en prestasjon i seg selv, men..😅)

Vi er sikkert bare misunnelig. Å misunnelse er sterke enn kjønnsdrifta..... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...