Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Cessa74 skrev (1 time siden):

Til info ifht pillebruk og kjøring. Kokkeidioten bruker paralgin forte + tramadol. Han skriver at han tar sine medisiner og kjører lovlig på jobb.Han har IKKE lov å kjøre bil før det har gått ÅTTE TIMER etter inntak. Det vil i praksis bety at han KUN kan ta medisiner ETTER han er ferdig på jobb og kommet hjem for kvelden. Men på bloggen skriver han jo at han tar piller og deretter kjører bil -både til jobb og turområder osv. Og sikkert med mindreårig i bil også.. Vel -enten så kan han ikke lese lover og regler (som jo ikke ville vært nytt) -eller så har han en ekstremt uansvarlig fastlege. 

Han kjører ulovlig i rus -og noen burde faktisk melde fra om det -om de bor i samme by og vil unngå ruspåvirket sjåfør..

Fra infoside om medisiner og bilkjøring:

Ved inntakt av enkeltdose med Paralgin Forte og Tramadol kan man som regel kjøre bil åtte timer etter inntak. Ved kortvarigbruk av disse legemidlene i en-tre uker, med inntak flere ganger om dagen, antas det at kjøreevnen er såpass redusert at det ikke er lov å kjøre bil.

Dette med bruk av B-preparater og bilkjøring er komplisert. Om en etter lengre bruk og derav tilvenning som gir økt toleransegrense for bivirkningene som redusert oppmerksomhet og sløvhet kan legen likevel gi klarsignal for bilkjøring. 
Kokken har ikke akkurat flashet at han tygger Paralgin Forte for samtidig å kjøre bil. Men han er flittig i å vise frem de sterke smertestillende han tar ved å ofte vise bilder av nevestore doser, og fulle dosetter. Han kan fint la være dette, mener jeg.
Vi kan likevel få sympati med hans ryggplager uten å få vite hva slags sterke medisiner han tar. Pillebruk  i form av A og B- preparater i trafikken er et økende problem i følge Trygg Trafikk. Her bør han være mer bevisst sin påvirkningskraft som bloggkonge. «Kokken kjører bil etter å ha tatt Paralgin, da kan jeg også». Slikt kan bli farlig. Håper han ser dette.

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linnita skrev (1 time siden):

Han har en særdeles offentlig blogg og Facebook side som han bruker aktivt til å dele av livet sitt. Har man kun lov til å ha en mening hvis man er 100% enig og forguder jorden han går på? Er det ikke på tilbakemeldinger man vokser og utvikler seg? Er det ikke for å treffe leserne man har en offentlig blogg og ikke en privat dagbok? Å er det ikke da verdifullt for bloggerne å vite hva som treffer leserne og ikke? Jeg skriver hva JEG ser, hva JEG mener, hvordan JEG tolker ting. Å siden jeg er en av leserne av hans blogg og en potensiell leser av hennes blogg vil jeg jo tro at MINE betraktninger er vel så lærerik for videre vekst som andres. 

Men da kan du jo legge igjen meningen din på bloggen hans da,og ikke i denne tråden som kun går inn for å kritisere eller spy ut av seg mest mulig dritt om han. Enkelte her går igjen fra 2019,uansett hva han gjør eller skriver så må det kommenteres negativt. Jeg forstår ikke sånne folk jeg! «Han burde gjort sånn-han burde ikke gjort sånn»,det virker som de puster og lever kokkejævel,han kan ikke gjøre noe som helst rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (1 minutt siden):

Men da kan du jo legge igjen meningen din på bloggen hans da,og ikke i denne tråden som kun går inn for å kritisere eller spy ut av seg mest mulig dritt om han. Enkelte her går igjen fra 2019,uansett hva han gjør eller skriver så må det kommenteres negativt. Jeg forstår ikke sånne folk jeg! «Han burde gjort sånn-han burde ikke gjort sånn»,det virker som de puster og lever kokkejævel,han kan ikke gjøre noe som helst rett.

Å klikke seg inn på bloggen er det samme som å være med på å bygge opp under denne ufine oppførselen. Klikk gir også cash i kassa hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snacky said:

Men da kan du jo legge igjen meningen din på bloggen hans da,og ikke i denne tråden som kun går inn for å kritisere eller spy ut av seg mest mulig dritt om han. Enkelte her går igjen fra 2019,uansett hva han gjør eller skriver så må det kommenteres negativt. Jeg forstår ikke sånne folk jeg! «Han burde gjort sånn-han burde ikke gjort sånn»,det virker som de puster og lever kokkejævel,han kan ikke gjøre noe som helst rett.

Det jeg har uthevet i fet skrift stemmer ikke. 

Grunnen til at det "kommenteres negativt", som du kaller det, er at det på denne bloggen blir lagt ut innihelvete mye kritikkverdige greier. Hvis du ikke ser forskjell på kritikk og dritt så kan du rapportere innlegg du ikke liker, så får moderatorene ta seg av det. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (6 minutter siden):

Men da kan du jo legge igjen meningen din på bloggen hans da,og ikke i denne tråden som kun går inn for å kritisere eller spy ut av seg mest mulig dritt om han. Enkelte her går igjen fra 2019,uansett hva han gjør eller skriver så må det kommenteres negativt. Jeg forstår ikke sånne folk jeg! «Han burde gjort sånn-han burde ikke gjort sånn»,det virker som de puster og lever kokkejævel,han kan ikke gjøre noe som helst rett.

Å legge igjen en kommentar der som ikke lovpriser ham eller er full av hjerter og kjærlighet er som å be om å få spydige svar fra kokken og/eller bli hetset av fanskaren, så det har jeg gitt opp. 

Hvis du synes denne tråden er så jævli må det jo være bra at noen "balanserer" den. Selv om jeg ikke finner den like ille som du gjør. Joda, her er kommentarer her inne som jeg synes er over streken, men det er det nok av hos kokken å.... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (7 minutter siden):

Å klikke seg inn på bloggen er det samme som å være med på å bygge opp under denne ufine oppførselen. Klikk gir også cash i kassa hans. 

Men hun sier jo at hun er en av de som leser bloggen hans? Og ikke skjønner jeg hvordan alle andre som «ikke» leser bloggen hans,likevel vet alt han skriver om. Rart det der.. Citha er nu ærlig nok på det hun! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Snacky said:

Men hun sier jo at hun er en av de som leser bloggen hans? Og ikke skjønner jeg hvordan alle andre som «ikke» leser bloggen hans,likevel vet alt han skriver om. Rart det der.. Citha er nu ærlig nok på det hun! 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er det lov å være uenig i ting som legges ut, måten ting fremstilles. Det er lov å stille kritiske spørsmål. Det er lov til å diskutere ulike problemstillinger. Og ingen blir hetset for det. Her er mange ulike personer, ulike personligheter. Og interessante diskusjoner. Synes egentlig det er befriende. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt «Kokkejævel» i 1- års tid. Det var en trivelig blogg, med gode skråblikk  på hverdag/ fest, og god galgenhumor med saftig språk! Som de fleste andre her, har jeg sett at det har gått nedover, mht. innhold, - eller manglende sådant.  Det er en stund siden bipolar lidelse ‘crossed my mind’.  Det er ikke lite han har gjort på 3 år! - Skilsmisse, nytt forhold, nytt barn og derpåfølgende dødsfall, ny graviditet som endte galt, nytt barn igjen, der det heldigvis gikk bra! - bok, - ny bok, ny bedrift + mye mer! Jeg sitter igjen med en følelse av at han ‘rømmer’ fra sorgen etter det siste dødsfallet. Det er jo ikke så lenge siden. Sorg tar tid, - spesielt når man mister et barn. Nå fremstår jeg som en slags «hobbypsykolog» her, men kanskje det er mye uforløst sorg som genererer alt dette sinnet på bloggen? Et sted må det ut, men er likevel enig i at det ikke fremstår særlig sympatisk! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (4 minutter siden):

Men hun sier jo at hun er en av de som leser bloggen hans? Og ikke skjønner jeg hvordan alle andre som «ikke» leser bloggen hans,likevel vet alt han skriver om. Rart det der.. Linnita er nu ærlig nok på det hun! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si en ting ang bloggen til kona:
Det som det ble reagert på i utgangspunktet av flere var at hun kom rett inn på Blogg.no og ikkje først innom Miniblogg slik som alle andre må. Grunnen til dette er fordi det blir gjort unntak for f.eks personer som er kjent gjennom tv o.l,  det kan også gis muligheter om man har en partner som gjør det godt på blogg noe som er tilfellet her. Da forventes det at den nye bloggen vil ligge på samme nivå og skape god trafikk. Gjør de ikkje det vil vedkomne miste bloggen sin. Så ja, da blir det nok massiv promotering frem over i lang tid.

Hvis man er en helt ukjent og "vanlig" person skal man ha noe virkelig oppsiktsvekkende i sitt første innlegg for å fyke opp på 2.pl. Noen vil vel si at Kokkejævelen hadde det den gang han entret toppen, men nei han hadde ikkje det, MEN han hadde en solig base med lesere på bedriftssiden sin på FB som fikk han til topps og det er det ingenting galt med. Det er der i mot ikkje like greit å "gi" alle disse leserene til kona for at hun skal til topps. Syns det er litt flaut å lese kommentarer som; "Du er dyktig", "dette fortjener du" osv. Hun vil aldri få vite om folk klikker seg inn fordi hun er bra, flink, dyktig, inspirerende osv eller om det er pga gemalen - Det måtte jo vært veldig frustrerende. Alle ønsker me en bekreftelse på det man formidler, noe annet hadde vært merkelig....Men hvis det er penger som betyr mest, så vel...Da har de jo mye å vinne, men å kalle seg Norges største strikkeblogg etter 4 dager henger ikkje på greip....det blir nesten som å vinne VM på steroider - Altså juks.

Endret av Influenseren
skrivefeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (9 minutter siden):

Men da kan du jo legge igjen meningen din på bloggen hans da,og ikke i denne tråden som kun går inn for å kritisere eller spy ut av seg mest mulig dritt om han. Enkelte her går igjen fra 2019,uansett hva han gjør eller skriver så må det kommenteres negativt. Jeg forstår ikke sånne folk jeg! «Han burde gjort sånn-han burde ikke gjort sånn»,det virker som de puster og lever kokkejævel,han kan ikke gjøre noe som helst rett.

Trur du skal gå tilbake til hans eget kommentarfelt og legge igjen noen flere hjerter. Så kan du legge igjen en hoderystende kommentar over hvor sjokkerende kloakken er her inne, og få ett par likes selv....  Les deg bakover i kokkens egne kommentarer i andres blogger, les hvordan han selv omtaler andre, svarer andre... få litt perspektiv. Så forstår du kanskje mer om bakgrunnen for at folk reagerer på hans oppførsel. En kommersiell aktør som KJ bør det kunne stilles krav til, mtp handlinger og oppførsel i sosiale medier. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linnita skrev (10 minutter siden):

Å legge igjen en kommentar der som ikke lovpriser ham eller er full av hjerter og kjærlighet er som å be om å få spydige svar fra kokken og/eller bli hetset av fanskaren, så det har jeg gitt opp. 

Hvis du synes denne tråden er så jævli må det jo være bra at noen "balanserer" den. Selv om jeg ikke finner den like ille som du gjør. Joda, her er kommentarer her inne som jeg synes er over streken, men det er det nok av hos kokken å.... 

Så det samme som han og «kjærringfølgerene» hans får på denne siden her da. Den neste blir kanskje kona hans.. Nei,ærlig,om du går tilbake fra første innlegg og leser alt fram til i dag,jeg kjente det i magen! Helt tydelig at absolutt det meste skal kritiseres,noe av det er så banalt at du ser at de kun er ute etter å «ta» han på noe,noen går igjen og igjen,og noe er skikkelig slemt. Nå er det kona hans som burde få skinne selv,..han kjører i rus-for det vet de jo selvfølgelig,osv osv. Som sagt,jeg skjønner ikke dette nesten hatet for et annet menneske. Hvorfor ikke heller tie han ihjel da? For det er jo ingen her inne som leser bloggen hans likevel,det er det bare kjærringer på 50+ som gjør med hjertene sine,så hvordan kan han da plage noen så fælt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenseren skrev (4 minutter siden):

Vil bare si en ting ang bloggen til kona:
Det som det ble reagert på i utgangspunktet av flere var at hun kom rett inn på Blogg.no og ikkje først innom Miniblogg slik som alle andre må. Grunnen til dette er fordi det blir gjort unntak for f.eks personer som er kjent gjennom tv o.l,  det kan også gis muligheter om man har en partner som gjør det godt på blogg noe som er tilfellet her. Da forventes det at den nye bloggen vil ligge på samme nivå og skape god trafikk. Gjør de ikkje det vil vedkomne miste bloggen sin. Så ja, da blir det nok massiv promotering frem over i lang tid.

Hvis man er en helt ukjent og "vanlig" person skal man ha noe virkelig oppsiktsvekkende i sitt første innlegg for å fyke opp på 2.pl. Noen vil vel si at Kokkejævelen hadde det den gang han entret toppen, men nei han hadde ikkje det, MEN han hadde en solig base med lesere på bedriftssiden sin på FB som fikk han til topps og det er det ingenting galt med. Det er der i mot ikkje like greit å "gi" alle disse leserene til kona for at hun skal til topps. Syns det er litt flaut å lese kommentarer som; "Du er dyktig", "dette fortjener du" osv. Hun vil aldri få vite om folk klikker seg inn fordi hun er bra, flink, dyktig, inspirerende osv eller om det er pga gemalen - Det måtte jo vært veldig frustrerende. Alle ønsker me en bekreftelse på det man formidler, noe annet hadde vært merkelig....Men hvis det er penger som betyr mest, så vel...Da har de jo mye å vinne, men å kalle seg Norges største strikkeblogg etter 4 dager henger ikkje på greip....det blir nesten som å vinne VM på steorider - Altså juks.

Men det er vel ikke han eller kona som bestemmer om hun skal rett inn på Blogg.no,eller? Jeg vet ikke altså! Men siden det bare er «kjærringer» som følger han,og «kjærringer» er jo kjent for å like håndarbeid,så har hun jo fått de rette følgerne uansett da. Og om de ikke er interessert i det,så vil de vel kanskje falle i fra etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenseren skrev (8 minutter siden):

Hun vil aldri få vite om folk klikker seg inn fordi hun er bra, flink, dyktig, inspirerende osv eller om det er pga gemalen

At hun er der hun er nå på topplisten er ene og alene pga gemalen, synd for henne, men sant, og jeg ville neppe følt det som noe stort hadde jeg vært i hennes sko

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snacky skrev (5 minutter siden):

Så det samme som han og «kjærringfølgerene» hans får på denne siden her da. Den neste blir kanskje kona hans.. Nei,ærlig,om du går tilbake fra første innlegg og leser alt fram til i dag,jeg kjente det i magen! Helt tydelig at absolutt det meste skal kritiseres,noe av det er så banalt at du ser at de kun er ute etter å «ta» han på noe,noen går igjen og igjen,og noe er skikkelig slemt. Nå er det kona hans som burde få skinne selv,..han kjører i rus-for det vet de jo selvfølgelig,osv osv. Som sagt,jeg skjønner ikke dette nesten hatet for et annet menneske. Hvorfor ikke heller tie han ihjel da? For det er jo ingen her inne som leser bloggen hans likevel,det er det bare kjærringer på 50+ som gjør med hjertene sine,så hvordan kan han da plage noen så fælt? 

Nå er det ikke så lenge siden jeg ble med her inne. Og jeg forholder meg til det som er skrevet her i "min tid", ikke for to år siden. Å den tonen du beskriver fra begynnelsen har ikke jeg opplevd nå. 

Ifht ruskjøring er det ikke så rart at noen reagerer. Det har han faktisk lagt opp til selv med å poste bilder med full dosett, fat full av medisiner, neve full av paralgin samt levende beskrivelser av inntak av sterke smertestillende medikamenter. Jeg tror ikke, som jeg har skrevet tidligere, at han kjører i påvirket tilstand. Men jeg har ingen problemer med å forstå at folk reagerer. Jeg reagerer og. Jeg reagerer på måten han framstiller medisinbruken, som noe kostelig, morsomt. Med bilder og ord framstiller han et helt hinsidig medisinbruk og normaliserer det. Uten tanke på den påvirkningskraften han har. At ikke du og andre av tilhengerne hans ser det og reagerer på det skremmer meg. For det viser at han har klart å påvirke folk til å tro det er normalt, bra, innafor. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccalyn skrev (15 minutter siden):

Trur du skal gå tilbake til hans eget kommentarfelt og legge igjen noen flere hjerter. Så kan du legge igjen en hoderystende kommentar over hvor sjokkerende kloakken er her inne, og få ett par likes selv....  Les deg bakover i kokkens egne kommentarer i andres blogger, les hvordan han selv omtaler andre, svarer andre... få litt perspektiv. Så forstår du kanskje mer om bakgrunnen for at folk reagerer på hans oppførsel. En kommersiell aktør som KJ bør det kunne stilles krav til, mtp handlinger og oppførsel i sosiale medier. 

Greit å synke til samme level da med andre ord 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (8 minutter siden):

At hun er der hun er nå på topplisten er ene og alene pga gemalen, synd for henne, men sant, og jeg ville neppe følt det som noe stort hadde jeg vært i hennes sko

Men nå er det jo heldigvis ikke du som skal føle det...plager det deg hva hun føler eller ikke føler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (1 minutt siden):

Men nå er det jo heldigvis ikke du som skal føle det...plager det deg hva hun føler eller ikke føler?

Det plager meg ikke i det hel tatt, men å debutere som blogger og oppnå en topp-plassering uten å ha kommet med et eneste innlegg er noget sært spør du meg.....for hun var på 2. plass faktisk før det i det hele tatt var et eneste innlegg på bloggen. Blir som å gi ut en cd uten lyd og alle kjøper den fordi du er gift med han som har cd'n på 1. plass  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...