Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Nå når kjerringtanker har bestemt seg for å droppe hele mannen, så tror jeg han er ute etter å få leserne sine inn hit for å ta han i forsvar. På den måten har han krangelen i gang, og kan bare lene seg tilbake å nyte engasjement og klikk. 

Han ønsker nok også at folk herfra skal kommentere inne på bloggen hans. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vintage skrev (2 minutter siden):

Nå når kjerringtanker har bestemt seg for å droppe hele mannen, så tror jeg han er ute etter å få leserne sine inn hit for å ta han i forsvar. På den måten har han krangelen i gang, og kan bare lene seg tilbake å nyte engasjement og klikk. 

Han ønsker nok også at folk herfra skal kommentere inne på bloggen hans. 

 

Selvsagt ønsker han det, og mener derfor det aller beste er å ikke gi mannen mer oppmerksomhet. Han lever for å finne noe som kan gi han sympati og hjerter fra fansen, og noe som gjør han til ett offer. Mat til både blogg og fans. Dette har blitt ett helt tullete sirkus, og blir bare verre og verre. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMarie skrev (På 14.4.2021 den 19.31):

Hvem selger egentlig bilde av en død slektning, for penger man får for 30.000 (?) klikk fra fremmede? Tenker også på de pårørende, det må være vondt å være vitne til dette.

Ja, er dette virkelig ok for mammaen til gutten? At bildet av hennes døde sønn brukes på denne måten? Og for søsknene? Hvordan opplever de det? At bilde av den døde babyen legges ut igjen og igjen? Jeg synes det er respektløst ovenfor det døde barnet og for alle rundt han.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

 Bildet av han og sønnen er nydelig. Det fortjener en plass der alle kan se det. Sorgen er så ekte og så vond at alle som noen sinne har klaget over en vond tå burde se det. Der er jeg enig med kokken. Det er bare synd jeg er uenig i alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 timer siden):

Selvsagt ønsker han det, og mener derfor det aller beste er å ikke gi mannen mer oppmerksomhet. Han lever for å finne noe som kan gi han sympati og hjerter fra fansen, og noe som gjør han til ett offer. Mat til både blogg og fans. Dette har blitt ett helt tullete sirkus, og blir bare verre og verre. 

Jeg har ikke engang vært inne å kikket ✌️🙏

Vet jeg har blitt sitert på bloggen tidligere. Tar den saklige meningsfulle debatten her. Så får kokken og fangirlsa kose seg på bloggen,og i kommentarfeltet 👏👏

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokken annonserte for kort tid siden at hans tid som toppblogger var over. Heretter ville han konsentrere seg mere om kokkefaget. Hva skjedde? Jo, han la ut oppskrifter som kostet penger, helst 100kr for et år. Han tjener dobbelt på disse, da matlagingen og bildene av de ferdige rettene ble tatt for å kunne brukes i kokeboken som kommer. Kokeboken de samme som har sittet og vippset må kjøpe for 399kr. Han annonserer et lotteri hvor KUN de som har kjøpt årsabonnement på oppskriftene hans samme dag kan vinne. Så de som hadde vippset tidligere måtte vippse 50kr ekstra så de fikk delta.

Så eskalerte krigen mellom han og kjerringa. Jeg synes kjerringa har oppført seg minst like tåpelig som han i denne saken. Men hun lovte, atter en gang, å slutte å skrive om han. 
Kokken hadde jo tidligere stilnet mobberen fra Alta, så skulle tro han var fornøyd nå.

Men nei, nå var det kloakken inne på KG som skulle tas. Ble mange fine innlegg med mange klikk og mye sympati, akkurat slik han hadde tenkt. Hvorfor fokuserer han alltid på de som kritiserer han da? Kan han ikke overse det? Nei, vent... da blir det mindre klikk, mindre hjerter og mindre inntekter. Nei, det var sant, han la jo ut kommentarer herfra for at dere som har skrevet dem skulle kunne se dem svart på hvitt og innse hvor forferdelig det dere hadde skrevet var. Men det virket ikke, til hans overraskelse, dere gikk til motangrep. Sier mannen som selv tar til seg kritikk og gode råd.

Alle innleggene han kom med som var kun en overskriften skapte klikkrekord. Målet nådd.

Når han ikke har noe nytt å dele kommer oppgulpene; han blir mobbet, han sliter psykisk, piller, smerter, døde barn.

Han legger ut ufattelig mange bilder av seg selv i oppkonstruerte stillinger. 
 

Har sagt det før, men må si det igjen. Jeg forstår ikke at han ikke innser at det han skriver har negative ringvirkninger. For hans eks samboer, hans barn, hans kone og for bedriften. Det er ikke åpenhet og ærlighet. Det er total utlevering og blottlegging. Og argumentene hans er alltid at alt er vel,overveid, og at han har bilder av det døde barnet han ikke kunne legge ut fordi det ville vært respektløst. 
Han er et synkende skip som styrer mot avgrunnen. Snart er det tomt. Snart går folk lei.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winther
Olle-Bolle skrev (14 minutter siden):

Ja, er dette virkelig ok for mammaen til gutten? At bildet av hennes døde sønn brukes på denne måten? Og for søsknene? Hvordan opplever de det? At bilde av den døde babyen legges ut igjen og igjen? Jeg synes det er respektløst ovenfor det døde barnet og for alle rundt han.

Kokken klarer desverre ikke å tenke lengere en med nesen. Er fullt klar over at fedre har også sorg, men å bruke det for alt det er verd. Tenker ikke mye på exen hvor vondt hun har det. Hun må ha det helt forferdelig  slik han holder på. Det er tross alt hun som har båret barnet frem til verden, hatt det til brøstet i flere mnd. Hvor er iq en? Stakkars det er bare meg som har det vondt. Hvor mange er det som ikke har mistet opp til flere barn desverre, men aldri sett at dem har holdt på slik han holder på. Nu har han vært på tv, alle medier/aviser, facebook opp til flere ganger. Det er ikke pga sorgen, det er også klikk og oppmerksomhet. Han trenger hjelp  det er uten tvil. Tenker på ny kona, kan ikke være lett for henne heller med deres gutt som er gått bort, han må jo gjøre dem helt sprø med dette. Har hun ikke overskudd til å stoppe han? Merkelig at hun godtar dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Olle-Bolle skrev (5 minutter siden):

Kokken annonserte for kort tid siden at hans tid som toppblogger var over. Heretter ville han konsentrere seg mere om kokkefaget. Hva skjedde? Jo, han la ut oppskrifter som kostet penger, helst 100kr for et år. Han tjener dobbelt på disse, da matlagingen og bildene av de ferdige rettene ble tatt for å kunne brukes i kokeboken som kommer. Kokeboken de samme som har sittet og vippset må kjøpe for 399kr. Han annonserer et lotteri hvor KUN de som har kjøpt årsabonnement på oppskriftene hans samme dag kan vinne. Så de som hadde vippset tidligere måtte vippse 50kr ekstra så de fikk delta.

Så eskalerte krigen mellom han og kjerringa. Jeg synes kjerringa har oppført seg minst like tåpelig som han i denne saken. Men hun lovte, atter en gang, å slutte å skrive om han. 
Kokken hadde jo tidligere stilnet mobberen fra Alta, så skulle tro han var fornøyd nå.

Men nei, nå var det kloakken inne på KG som skulle tas. Ble mange fine innlegg med mange klikk og mye sympati, akkurat slik han hadde tenkt. Hvorfor fokuserer han alltid på de som kritiserer han da? Kan han ikke overse det? Nei, vent... da blir det mindre klikk, mindre hjerter og mindre inntekter. Nei, det var sant, han la jo ut kommentarer herfra for at dere som har skrevet dem skulle kunne se dem svart på hvitt og innse hvor forferdelig det dere hadde skrevet var. Men det virket ikke, til hans overraskelse, dere gikk til motangrep. Sier mannen som selv tar til seg kritikk og gode råd.

Alle innleggene han kom med som var kun en overskriften skapte klikkrekord. Målet nådd.

Når han ikke har noe nytt å dele kommer oppgulpene; han blir mobbet, han sliter psykisk, piller, smerter, døde barn.

Han legger ut ufattelig mange bilder av seg selv i oppkonstruerte stillinger. 
 

Har sagt det før, men må si det igjen. Jeg forstår ikke at han ikke innser at det han skriver har negative ringvirkninger. For hans eks samboer, hans barn, hans kone og for bedriften. Det er ikke åpenhet og ærlighet. Det er total utlevering og blottlegging. Og argumentene hans er alltid at alt er vel,overveid, og at han har bilder av det døde barnet han ikke kunne legge ut fordi det ville vært respektløst. 
Han er et synkende skip som styrer mot avgrunnen. Snart er det tomt. Snart går folk lei.

Godt skrevet 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (49 minutter siden):

 Bildet av han og sønnen er nydelig. Det fortjener en plass der alle kan se det. Sorgen er så ekte og så vond at alle som noen sinne har klaget over en vond tå burde se det. Der er jeg enig med kokken. Det er bare synd jeg er uenig i alt annet. 

Hvorfor det?

HVORFOR er eksponering og utnyttelse av DØDE barn greit? Fordi pappa sørger? Klart pappa skal få sørge, men internetttilkobling er ikke et krav til å sørge.

Her utnyttes et dødt barn med fullt visuelt hjelpemiddel for hele verden. Det er motbydelig oppførsel og jeg vemmes.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hva skjedde egentlig? 

3. Juli 2020 skrev han at han aldri mer skulle skrive om døde barn. 

https://kokkejaevel.blogg.no/mine-siste-ord.html

I det samme innlegget påstod han at han slett ikke hadde skrevet mye om det, bare 12 ganger. Jeg tok han da på ordet og talte innlegg og viste at det ikke stemte. Uansett, da hadde han skrevet «sine siste ord» om det. 

Det han skriver om at han viser den døde sønnen for å gi han et ettermæle er jo bare tull. Du trenger ikke å vise barnet dødt for at folk ikke skal glemme. Fortell om de gode minnene da. Leser du minneord i avisa eller hører en minnetale i en begravelse er det nettopp livet som beskrives. Det er slik man ærer og hedrer. Ingen bruker disse anledningene til å skildre egen sorg eller hvordan vedkommende døde eller så ut etter å ha blitt obdusert. Tror han egentlig på dette selv?

Men jeg erkjenner, jeg er en nyttig idiot. Pålegger meg selv en lengre pause og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (4 minutter siden):

Men jeg erkjenner, jeg er en nyttig idiot. Pålegger meg selv en lengre pause og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. 

 

Henger meg på her!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (7 minutter siden):

Men jeg erkjenner, jeg er en nyttig idiot. Pålegger meg selv en lengre pause og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. 

 

Godt tenkt, kokken trenger det han kaller hat og hets for å fortsette å være i offerrollen, så best å ikke gi ham noe å gå på herfra. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
Emmelise skrev (50 minutter siden):

Hvorfor det?

HVORFOR er eksponering og utnyttelse av DØDE barn greit? Fordi pappa sørger? Klart pappa skal få sørge, men internetttilkobling er ikke et krav til å sørge.

Her utnyttes et dødt barn med fullt visuelt hjelpemiddel for hele verden. Det er motbydelig oppførsel og jeg vemmes.

Eksponering på blogg er jeg ikke for. I min verden skulle det hengt på et galleri. Fordi det er rått, ærlig og vakkert. Nå kaster han skam på alt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at privatpersonen Asbjørn Sandøy er en veldig likandes og grei og reflektert person, en god pappa og en god kokk. På bloggen nå synes jeg imidlertid at det blir litt i meste laget. Det er liksom akkurat litt for mye, og man blir litt smått ille berørt. Jeg liker mye av det han skriver, og maten han lager er kjempegod, men det har på et vis vippet over til å bli litt for tabloid, akkurat litt for utleverende. Jeg synes han skriver godt, tidvis glitrende, men jeg tenker på barna hans, og ekssamboeren. De kan ikke beskytte seg mot eksponeringa, og selv om han i all hovedsak utleverer seg sjøl, så får det konsekvenser for dem som ikke nødvendigvis er så hyggelige i lille Alta.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernekikkeren skrev (2 timer siden):

Godt tenkt, kokken trenger det han kaller hat og hets for å fortsette å være i offerrollen, så best å ikke gi ham noe å gå på herfra. 

Helt enig med dere alle som velger å stoppe nå. Selv takket jeg for meg i går. Har sjelden vært inne på bloggen, og blir kvalm de få gangene jeg er dum nok til å klikke inn. Men fra nå er det helt slutt fra min side også. Han får bare styre på -sammen med sine mindre smarte tilhengere som bruker de verste beskrivelser og meninger om hans kritikere.

Syne oppriktig synd på hans nærmeste familie som garantert skjemmes over hele hans oppførsel -inkludert all utlevering og teite oppstilte bilder som skal vise hans fysiske og psykiske smerte. 

Jo mindre oppmerksomhet og klikk han får -jo bedre. Han blir nok ganske fortvile når han ikke klarer å dra mer drama ut av "alle som hater han og mobber han med usaklig kritikk".  

Men silent treatment og å overse han totalt er det beste virkemiddel vi kan bruke. Håper mange tenker det samme.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare et spørsmål, er dere imot åpenhet om hendelser, sorg og vonde følelser? Eller er det bildet dere reagerer mest på? Jeg kan være enig i at bildet kanskje tilhører den innerste sirkelen av familie og venner, men jeg heier samtidig på at han deler åpenhjertig av sorgen og smerten. Han utleverer egen sorg, ikke barnas eller konas. Det må være greit at man deler av egne traumer, sykdom og følelser så lenge man anonymiserer eventuelle andre involverte om de ikke ønsker å bli identifisert. Vi trenger ærlighet. SoMe er altfor påklistret og overfladisk fra før. Vi trenger at folk er åpne om livets brutaliteter - og særlig trenger vi menns perspektiv. Menns psykiske helse forsvinner i mengden, og i mens tar mange menn selvmord hvert eneste år fordi de lider i stillhet og skammer seg. Åpenhet kan bidra til å hjelpe de i samme situasjon slik at de ikke føler seg så alene. Det kan gjøre sorgen litt mer levelig.

  • Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Bare et spørsmål, er dere imot åpenhet om hendelser, sorg og vonde følelser? Eller er det bildet dere reagerer mest på? Jeg kan være enig i at bildet kanskje tilhører den innerste sirkelen av familie og venner, men jeg heier samtidig på at han deler åpenhjertig av sorgen og smerten. Han utleverer egen sorg, ikke barnas eller konas. Det må være greit at man deler av egne traumer, sykdom og følelser så lenge man anonymiserer eventuelle andre involverte om de ikke ønsker å bli identifisert. Vi trenger ærlighet. SoMe er altfor påklistret og overfladisk fra før. Vi trenger at folk er åpne om livets brutaliteter - og særlig trenger vi menns perspektiv. Menns psykiske helse forsvinner i mengden, og i mens tar mange menn selvmord hvert eneste år fordi de lider i stillhet og skammer seg. Åpenhet kan bidra til å hjelpe de i samme situasjon slik at de ikke føler seg så alene. Det kan gjøre sorgen litt mer levelig.

Jeg er veldig opptatt av psykisk helse og heier på åpenhet. 

Mitt problem med kokken er at kan bruker dette i kommersiell virksomhet. Psykologien i det blir rett og slett ekkel. Det å spille på følelsene til leserne enten det er mobbing, døde slektninger, pillemisbruk, pengeproblemer eller smerter er uetisk. Du ser hvilken enorm effekt det har når du leser kommentarfeltet. 

Første gang jeg leste om tragediene som har rammet han, tenkte jeg at det var fantastisk at han delte. Senere dukker dette opp igjen og igjen helt ute av det blå. Jeg husker spesielt en gang hvor han sitter i stua og beskriver at kjæresten kommer løpende opp trappa hvor han påstår at nå trodde han det skjedde igjen. Da slo det meg, at det ikke virket rimelig. Hadde hun ropt eller skreket fra kjelleren, så kunne jeg forstått det. Så er det de arrangerte bildene av sliten kokk, «sovende» selfies, eller at de har husket å ta bilder når han har hatt anfall; for meg fremstår det som om det som nettopp arrangert. Og da kan man begynne å spørre seg hva som egentlig er sannheten. Troverdigheten synker som en stein. Og da blir spørsmålet om han faktisk er kynisk i form av å konstruere innhold som knytter leserne emosjonelt. Jeg tror at mange med tilsvarende opplevelser fort identifiserer seg med ham og når det så utnyttes til å tjene penger ryker strikken hos meg. 

Når han da begynte med lotteriet sitt og følgerne ble oppfordret til å kjøpe så mange lodd som mulig for å få større vinnersjanse ble det plutselig snakk om mange penger. Å betale 5 kr pr oppskrift er på et vis greit, men når de ble oppfordtet til å kjøpe for lodd a 100 kr stykket når de fleste reelt sett ikke fikk noe igjen for det da gikk det fra ille til verre. Så slettet han oppfordringen og bruken av ordet lodd selv om han hardnakket avviste alle spørsmål om dette kunne være lovlig. Det er så uredelig som det kan få blitt. Å gjøre feil er OK, men blir du tatt får du rydde opp og innrømme det. 

Jeg vet ikke om han bare er altfor subjektiv ellet om det er kynisk kremmerånd. Men ut fra hvordan han spillet på folks følelser så er min konklusjon at han bevisst utnytter leserne sine emosjonelt. 

Og da har jeg ikke engang begynt på hvordan han teaser rundt samvær og konflikter med andre familiemedlemmer. 

Det er en case av mange bekker små som blir en forferdelig uetisk å. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Jeg er for åpenhet om sorg og synes bildet absolutt har sin plass i verden. Det jeg ikke er enig med kokken om er at det skal selges sammen med kjøttkaker og pillemisbruk. 

Endret av Lama_Drama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra oppsummert @CecilieX

Å i dag kommer nok et eksempel på det som gjør det problematisk. Nå har han i tre dager gått gjennom en del av livet sitt. Alt fra helse, til barna som gikk i forveien, kjærlighet, mobbing og trakassering osv. Å så går han rett over på et salgsinnlegg. Kjøp 4 bokser krydder og få den femte gratis. Det blir ei så fryktelig salig blanding. Å det framstår så fryktelig kalkulert. Først "myke opp", "smøre" kundene, få fram sympatien og kjærligheten. Å så smi mens jernet er varmt å slenge ut et salgsinnlegg. Det er slettesen ikke sikkert at det er kynisk kalkulert. Men det framstår slik. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...