Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest Tirchan
Lin11 skrev (2 minutter siden):

Dummeste jeg noen gang har lest her inne. Du sammenligner altså en hobby med en bedrift? 

Jeg sammenligner reaksjonene. Kan også tilføye at jeg har vært med å arrangere rasespesialer og lotterier  ifm dette, så her var det også økonomi og lover og regler med i bildet. Så har god innsikt i hva jeg skriver. Dumt, ja, selvfølgelig er jeg ikke overrasket over din reaksjon. Få deg et liv, der du selv gjør suksess, og se hva som skjer, du er ikke mer perfekt enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirchan
Lin11 skrev (7 minutter siden):

Noe av det merkeligste  jeg noen gang har lest her inne. Du sammenligner altså en hobby med en bedrift? Altså det denne fyren holder på med er ikke noe å være misunnelig på. For å si det mildt.

Jeg sammenligner reaksjonene man får ved å ha suksess. De er like om det gjelder hobby eller bedrift. Kan også opplyse at jeg og min mann drev bedrift i 10 år, så vet hva jeg snakker om. Dere som aldri har opplevd skikkelig suksess, eller f.eks. drevet en bedrift bør nok heller tenke dere om, har dere anelse om hva dere driver med. Fei for egen dør, er gjerne de med minst erfaring som er opptatt av å «ta» andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at tanken om Lotteritilsynet streifet meg også i går, det er virkelig shady det som foregår. Nok en gang blir "misunnelseskortet" dratt, og de som kommer med kritiske tilbakemeldinger er misunnelige og drevet av Janteloven. Jeg unner alle suksess, men blir provosert man regelrett lurer folk for å oppnå denne suksessen. Tenker da spesielt på de som blir bedt om å Vippse 50 ekstra kroner for å sikre seg deltakelse i "lotteriet". Som nevnt tidligere her: 1 kr hadde vært nok. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirchan skrev (10 minutter siden):

Har selv hatt stor suksess innen hundeutstilling, en mann som formann i raseklubb, vi vant rubbel og bit etter hvert, da begynte heksejakten av de «kritiske», det var anmeldelser og all mulig av reaksjoner, kritiske, nei, misunnelse. Da reaksjonene først kom etter flere år med midt på treet plasseringer, og vi gikk til topps. Rart vi skulle gjøre så mye ulovlig med samme hunder, som bare hadde utviklet seg bra, ingen brød seg om våre middelmådige plasseringer. Men dette med Kokkejævel vil jeg ikke bruke mer av min tid på, jeg har sagt det jeg mener, så får dere med god tid fortsette etterforskningen deres. Det er for øvrig mange viktige saker som vil gavne mennesker, bruk heller tiden til noe fornuftig. Eller start noe som blir suksessfullt selv, så kan dere se reaksjonene når noen får til noe, janteloven lever i beste velgående. 

Ja, du sitter fortsatt på formeningen om at kritikken munner ut av sjalusi og misunnelse. Du har bestemt deg for det og da blir det ikke denne debatten konstruktiv. Saken er i alle fall den at jeg heier fram alle som er kreative og får til noe. Hvor mer eller mindre suksessfull jeg selv er, eller hvor jeg viser mitt engasjement er vel uvesentlig.  Å bli engasjert i om noe virker urettferdig og ulovlig uten å bli kalt kloakkrotte og nedrig må være lov. Kokken har jo endret en del på innlegget sitt i går, og i dag vil han virke generøs. Det tyder jo på at han selv ser at gårsdagens lotteri var noe på kanten. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, såpass usikker på lovligheten at han fjernet alt om LODD. 😆

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirchan skrev (51 minutter siden):

Kokkejævel har selv kontaktet Lotteritilsynet, og alt i orden. At dere gidder å bruke tid på å finne alt mulig av feil med Kokkejævel forundrer meg. Misunnelse er vel det rette ordet her, han satser, og gjør suksess. 
Gjør heller noe fornuftig selv, i stedet for å gå løs på andre. Utrolig hva voksne damer får seg til å bruke tid på. 
Få dere en hobby, og lær å gled dere over at andre gjør suksess!!!! 
Ha en strålende dag videre☺️
 

677F8283-9DC4-4ABA-9BE2-1DB55A76DB08.jpeg

Å hva mener du man skal være misunnelig på egentlig ? Alltid samme kortet som brukes om noen er kritiske , vel det er rett og slett oppbrukt det misunnelseskortet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor
CMarie skrev (1 time siden):

Ser han har spesifisert nå at dagens premie er 2 kg tørket kjøtt totalt, altså 100 gram per vinner og ikke to kilo hver. 
Og henviste i en kommentar til ‘kloakken på Kvinneguiden’. Så opptatt av å ikke mobbe og heller fremsnakke 👍

Wow, kloakk? Hyggelig, kokkejævel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Dette kommer til å bli interessant. Han påstår altså at han har snakket med dem personlig og at alt er OK. 

Det er veldig pussig at han følte for å endre innlegget og fjerne alt som hadde med lodd å gjøre, blant annet at du kunne kjøpe flere lodd og ha større vinnersjanse. 

Han har sin kanal og som med andre bloggere så kan presenterer han sine «sannheter». Jeg kommer i alle fall til å følge med på postlistene til Lotteritilsynet. Jeg hadde ikke turt å lyve om noe som er så lett å sjekke, og derfor er det nesten så jeg tror på ham. Bortsett fra det faktum at reglene var greie å forstå og det er åpenbart at han har brutt dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (45 minutter siden):

Dette kommer til å bli interessant. Han påstår altså at han har snakket med dem personlig og at alt er OK. 

Det er veldig pussig at han følte for å endre innlegget og fjerne alt som hadde med lodd å gjøre, blant annet at du kunne kjøpe flere lodd og ha større vinnersjanse. 

Han har sin kanal og som med andre bloggere så kan presenterer han sine «sannheter». Jeg kommer i alle fall til å følge med på postlistene til Lotteritilsynet. Jeg hadde ikke turt å lyve om noe som er så lett å sjekke, og derfor er det nesten så jeg tror på ham. Bortsett fra det faktum at reglene var greie å forstå og det er åpenbart at han har brutt dem. 

Han skriver at han snakket med dem på tlf i dag (selv om han allerede i går forsikret om at dette var lovlig), da lurer jeg på hvordan han presenterte saken.

Vil gjette på at han unnlot å fortelle om sin egen ordbruk som

"samme som å kjøpe lodd", "jo flere lodd jo større vinnersjanse",osv.

Om han la det fram som at han har holdt en vanlig konkurranse på bloggen, kan nok tilsynet ha sagt at det er innafor.

Skjermbildene vil derimot fortelle en helt annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at han nå har redigert gårsdagens innlegg har han også fjernet noe av de premissene som konkurransedeltakerne deltok på. Vanskelig for Lotteritilsynet å ettergå denne konkurransen da. Han har vel skjønt at den var på kanten, og bra er det!

Men å reagere så voldsomt på kritikken? Han hauser det opp med at han blir kalt svindler, kriminell utsatt for heksejakt og verre. Han inntar offerrollen mer enn å beklage feil.

I kommentarfeltet sitt skriver han til og med at selv om han IKKE hadde vært innenfor lovverket, så er det nedrig å anmelde ham til LT. 
Da hever han seg jammen over andre som må leve etter lover og regler. Tror dette trigger mange av oss her i tråden. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
ClusterOfGrapes skrev (18 minutter siden):

Ved at han nå har redigert gårsdagens innlegg har han også fjernet noe av de premissene som konkurransedeltakerne deltok på. Vanskelig for Lotteritilsynet å ettergå denne konkurransen da. Han har vel skjønt at den var på kanten, og bra er det!

Men å reagere så voldsomt på kritikken? Han hauser det opp med at han blir kalt svindler, kriminell utsatt for heksejakt og verre. Han inntar offerrollen mer enn å beklage feil.

I kommentarfeltet sitt skriver han til og med at selv om han IKKE hadde vært innenfor lovverket, så er det nedrig å anmelde ham til LT. 
Da hever han seg jammen over andre som må leve etter lover og regler. Tror dette trigger mange av oss her i tråden. 

Han bruker MYE tid på å forsvare seg. Særlig med tanke på at han IKKE bryr seg om kritikken, og finner den tåpelig.

Skjønner ikke at han gidder. Han har jo sitt på det tørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Finlay said:

Han skriver at han snakket med dem på tlf i dag (selv om han allerede i går forsikret om at dette var lovlig), da lurer jeg på hvordan han presenterte saken.

Vil gjette på at han unnlot å fortelle om sin egen ordbruk som

"samme som å kjøpe lodd", "jo flere lodd jo større vinnersjanse",osv.

Om han la det fram som at han har holdt en vanlig konkurranse på bloggen, kan nok tilsynet ha sagt at det er innafor.

Skjermbildene vil derimot fortelle en helt annen historie.

Nå benekter han i kommentarfeltet at han noen gang har sagt noe om "jo flere lodd, jo større vinnersjanse". Jeg har ikke screenshots, men husker veldig godt at det stod noe tilsvarende i innlegget før han redigerte det og fjernet alt som antydet noe i retning lotteri.

Hvis han faktisk snakket med dem regner jeg også med at han presenterte saken som om innlegget i sin nåværende form skisserte premissene for deltakelse i "konkurransen". Det er jo helt feil, siden utlodningen var ferdig før innlegget ble redigert..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (39 minutter siden):

Men å reagere så voldsomt på kritikken? Han hauser det opp med at han blir kalt svindler, kriminell utsatt for heksejakt og verre. Han inntar offerrollen mer enn å beklage feil.

 

Det er vel noe av det han er flinkest til, å innta offerrollen.... ingen kan vel bestride at han troner på toppen der? 🙄
 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Fjugur skrev (11 minutter siden):

Det er vel noe av det han er flinkest til, å innta offerrollen.... ingen kan vel bestride at han troner på toppen der? 🙄
 

Ja, man ser jo at han kjører samme taktikken som før.

Først selvmedlidenhet:

"Jeg bare en fyr som skriver fra hjertet jeg. Noen ganger snubler jeg litt, og må rette i etterkant (ved ord som "lodd" f.eks)

"Blir beskyldt for å ta livet av av ungen min" (dette har han nevnt flere ganger, uten at jeg aner hvor det kommer fra. Ikke KG, det er jeg 100% sikker på)

Så har vi  den vonde foten,osv osv..

 

For så å trekke inn leserne, som også blir "ofre for alt hatet", kun fordi de liker ham.

"Svindler til meg penger fra disse idiotene. Jeg har lurt dem opp i nettet mitt. Du anser deg som mye smartere enn de som betaler for oppskrifter og deltar i konkurranser arrangert av Kokkejævel. Min tydeligvis moralsk fryktelig forkastelige blogg".

Hva i huleste skjedde med ham som skulle gi seg som toppblogger og fokusere på faget sitt - MAT??😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (9 minutter siden):

Hva i huleste skjedde med ham som skulle gi seg som toppblogger og fokusere på faget sitt - MAT??😂

Han trenger penger 🤣

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og brukerdebatt. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrottefar skrev (44 minutter siden):

Han trenger penger 🤣

Og det er lov, men å muligens ta «snarveier» for å oppnå dette, det blir det reagert på

Endret av ClusterOfGrapes
mangla et ord
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med så mye på denne bloggeren, men hva er det mellom han og denne bloggeren Vibbedille? Aner ikke hva som evt har skjedd mellom dem, men for noen kommentar han har til henne? Samtidig som han gjennom hele innlegget og kommentarene kaller andre kommentarer for kloakk, så skriver han slik selv? Ganske lite imponert må jeg si. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
lenebu skrev (2 timer siden):

Nå benekter han i kommentarfeltet at han noen gang har sagt noe om "jo flere lodd, jo større vinnersjanse". Jeg har ikke screenshots, men husker veldig godt at det stod noe tilsvarende i innlegget før han redigerte det og fjernet alt som antydet noe i retning lotteri.

Hvis han faktisk snakket med dem regner jeg også med at han presenterte saken som om innlegget i sin nåværende form skisserte premissene for deltakelse i "konkurransen". Det er jo helt feil, siden utlodningen var ferdig før innlegget ble redigert..

Jeg har skjermbilde. 

Sitat: Hver 100-lapp teller som et «lodd» . To 100-lapper er altså to «lodd» tre er tre osv

Dette er ordrett det han skrev. Og som nå er slettet. 

En konkurranse blir et lotteri når du betaler innskudd for å være med. Det har folk gjort i dette tilfellet.

Man ser jo tendensen til hvordan han lyver og omskriver, så det er ikke usannsynlig at han har gjort det i samtalen med tilsynet. Slettingen av setningen jeg siterer er jo også et forsøk på å omskrive sannheten. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (9 minutter siden):

Jeg har skjermbilde. 

Sitat: Hver 100-lapp teller som et «lodd» . To 100-lapper er altså to «lodd» tre er tre osv

Dette er ordrett det han skrev. Og som nå er slettet. 

 

Ja, jeg husker også han skrev det, men det benekter han selvfølgelig i kommentarfeltet 🤪

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...