Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (14 minutter siden):

Hva i himmelens navn er det med hun kjerringtanker? Har hun ikke noe annet å skrive om enn kritiske sideblikk på andre bloggere? Blogg om andre bloggere blir da helt teit. Men ok, er jo en "billig" og lettvindt måte å tjene penger på da. Ikke er hun morsom heller. Hver sin smak. 

Jeg sluttet å lese om kokkejævel for lenge siden og har bare såvidt vært innom hun kjerringtanker. 

Hun har jo rett til å skriver om hvem hun vil - men kanskje  hun burde ta litt hensyn og rett og slett ikke skrive mer om kokkejævel siden hun trigger han så mye ? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

punkyB skrev (2 minutter siden):

Jeg sluttet å lese om kokkejævel for lenge siden og har bare såvidt vært innom hun kjerringtanker. 

Hun har jo rett til å skriver om hvem hun vil - men kanskje  hun burde ta litt hensyn og rett og slett ikke skrive mer om kokkejævel siden hun trigger han så mye ? 

Nja, når hun skriver om han så skaffer deg jo mye omtale og mange klikk, hun er jo i dag på plass 5 på blogglisten, det kan hun vel kanskje takke Kokkejævel sine mange kommentarer for. Enda mer klikk blir det jo om han lager blogginnlegg om henne, da kommer mange av hans følgere og angriper henne i hennes kommentarfelt, og generer klikk til henne, så hun vinner jo mye på å skrive om han. Forøvrig så var det mye positivt som sto om han i det innlegget han kommenterer, så det ble jo litt feil at han er så krass der, kanskje hun traff en nerve hos han? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (24 minutter siden):

Kokken er her og leser også. Skriver i en kommentar under et innlegg til Kjerringtanker som hun har lagt ut i dag at hun får ros i kloakken til Kvinneguiden også. 

Forstår mer og mer at han ligger etter med matlaginga da han er over alt og snuser for å finne vært ord som skrives om han. 

 

Hadde han konsentrert seg om det han kan og skal fremfor å luske rundt inne på bloggen til Kjerringtanker og her inne så hadde han vært ferdig med kokkeleringen  for lengst 🤣

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (36 minutter siden):

Hun skriver da om masse annet enn bare andre bloggere?

Liker henne jeg☺️ Hun er dessuten MYE "snillere" enn gamle Bloggomtoppbloggere var.

Bra for Kokkejævel at de har sluttet, han ville eksplodert!🤣

Jada, hun skriver om masse andre ting også, og det er en god blanding av ditten og datten der inne.
Men, selvfølgelig, det er hennes skråblikk og satiriske innlegg om andre bloggere som folk reagerer på, og nå har Mette Ask kastet seg inn i debatten inne hos Kjerringtanker......tror nesten hun og kokken burde samarbeide på en eller annen måte slik de raljerer 😜

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
punkyB skrev (47 minutter siden):

Jeg sluttet å lese om kokkejævel for lenge siden og har bare såvidt vært innom hun kjerringtanker. 

Hun har jo rett til å skriver om hvem hun vil - men kanskje  hun burde ta litt hensyn og rett og slett ikke skrive mer om kokkejævel siden hun trigger han så mye ? 

Kokkejævel var jo ferdig med denne typen utleverende blogging for et par uker siden. Heretter skulle det være mat og oppskrifter (for alle penga!).

Men han klarte altså ikke å holde seg. Synd for ham. Tviler på at han hadde blitt dødelig fornærmet om Kjerringtanker hadde nevnt kryddersmør-oppskriftene hans.

Kokken var jo sår fordi ingen av de store avisene anmeldte boka hans, noe de vanligvis gjør når bloggere utgir bok. Jeg tenker han kan være glad for det. For hvordan ville han egentlig reagert om boka om hans liv ble slaktet i VG (2.3 mill lesere pr. dag) eller Dagbladet (1.3 mill)?

Ville han gått i kjelleren?

Nå utleverer han sitt liv hver eneste dag på bloggen, og går åpenbart i kjelleren når den lille bloggen https://kjerringtanker.blogg.no/ (3721 lesere på en god dag) gir ham et og annet sleivspark.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest veldig mye/mange blogger, men er det vanlig blant bloggere å være så opptatt av andre bloggere som denne kjerringtanker er? Har bare lest noen få av hennes innlegg, men alle handler jo om andre bloggere, flere og en i særdeleshet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessa12 skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke lest veldig mye/mange blogger, men er det vanlig blant bloggere å være så opptatt av andre bloggere som denne kjerringtanker er? Har bare lest noen få av hennes innlegg, men alle handler jo om andre bloggere, flere og en i særdeleshet.

Da har du ikke satt deg inn i konseptet hennes 😛

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Tessa12 skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke lest veldig mye/mange blogger, men er det vanlig blant bloggere å være så opptatt av andre bloggere som denne kjerringtanker er? Har bare lest noen få av hennes innlegg, men alle handler jo om andre bloggere, flere og en i særdeleshet.

Det er vel ikke "vanlig" blant bloggere å være opptatt av andre bloggere, men hun er altså ikke først ute med dette konseptet.

Hvis du synes dette er en merkelig sjanger, så er det bare å bla i arkivet her: https://bloggomtoppbloggere.wpcomstaging.com/

Denne var betydelig mer gravende og kritisk enn Kjerringtanker, og veldig underholdende i sin tid😂

Mye fordi blogg var noe helt annet enn idag, og bla. Sophie Elise og Anne Brith var høyaktuelle som bloggere.

(Sistnevnte ble forøvrig nærmest drevet til vanvidd i sin søken etter å finne ut hvem som sto bak, noe hun aldri klarte!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Da har du ikke satt deg inn i konseptet hennes 😛

Tydeligvis ikke, men fikk led meg at det ga mer klikk, så forstår tanken bak, men ikke hva som kan være så spennende med å skrive, tildels, dritt om andre for å fremme seg selv til de grader. Er det verdt prisen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Tessa12 skrev (1 time siden):

Tydeligvis ikke, men fikk led meg at det ga mer klikk, så forstår tanken bak, men ikke hva som kan være så spennende med å skrive, tildels, dritt om andre for å fremme seg selv til de grader. Er det verdt prisen? 

Hvorfor ikke spørre henne selv?

Vanskelig for brukere på KG å svare på spørsmål som:

"Hva synes hun er spennende med å "skrive dritt om andre" for å fremme seg selv?" 

"Synes hun det er verdt prisen" osv.

Bare Kjerringtanker selv som kan svare på det.

https://kjerringtanker.blogg.no/

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 timer siden):

 

Ville han gått i kjelleren?

Nå utleverer han sitt liv hver eneste dag på bloggen, og går åpenbart i kjelleren når den lille bloggen https://kjerringtanker.blogg.no/ (3721 lesere på en god dag) gir ham et og annet sleivspark.

 

 

Tror nok han lever på publisiteten/oppmerksomheten OG spesielt da tilbakemeldnger fra fanskaren , jeg tror ikke han takler negativ publisitet / kritikk / sleivspark o.l. så bra. 

Ang. kjerringtanker så har hun nok ikke så mange lesere nei - men tror hun irriterer han grenseløst og han virker jo å være litt ustabil/nærtagende.   

Jeg er nok i overkant negativ til de som bare deler ut sleivspark og hevder at alt er uskyldig morro - da tenker jeg vel mest på typer som Morten Ramm og andre som skjuler dette i humor, mesteparten er moro men mye er ufint og de vet ikke hvordan den som omtales har/tar det 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narad skrev (5 timer siden):

Nja, når hun skriver om han så skaffer deg jo mye omtale og mange klikk, hun er jo i dag på plass 5 på blogglisten, det kan hun vel kanskje takke Kokkejævel sine mange kommentarer for. Enda mer klikk blir det jo om han lager blogginnlegg om henne, da kommer mange av hans følgere og angriper henne i hennes kommentarfelt, og generer klikk til henne, så hun vinner jo mye på å skrive om han. Forøvrig så var det mye positivt som sto om han i det innlegget han kommenterer, så det ble jo litt feil at han er så krass der, kanskje hun traff en nerve hos han? 

Jeg er ikke sikker på hvor godt han takler det - selv om det jo er publisitet - så når kjerringtanker merker han reagerer for mye slik at han nesten blir en fare for seg selv så synes jeg hvertfall hun bør roe litt ned for hun er jo den fornuftige her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (2 minutter siden):

han virker jo å være litt ustabil/nærtagende

Når det kommer til kritikk ja, absolutt, det samme med Mette Ask, og nå er de jo begge svært aktive i kommentarfeltet hos Kjerringtanker nå

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punkyB skrev (50 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på hvor godt han takler det - selv om det jo er publisitet - så når kjerringtanker merker han reagerer for mye slik at han nesten blir en fare for seg selv så synes jeg hvertfall hun bør roe litt ned for hun er jo den fornuftige her 

Ja, men det gjorde hun. Da alt gikk over stokk og stein med han for en tid tilbake, så nevnte hun bare at 1.plassen var "den unevnelige" og, så kommenterte hun plass 100 tror jeg. Så kjerringtanker tar faktisk ansvar!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke lest veldig mye/mange blogger, men er det vanlig blant bloggere å være så opptatt av andre bloggere som denne kjerringtanker er? Har bare lest noen få av hennes innlegg, men alle handler jo om andre bloggere, flere og en i særdeleshet.

Det er jo også en nisje.... kritisk blikk/skråblikk på bloggere og influencere

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (1 time siden):

Ja, men det gjorde hun. Da alt gikk over stokk og stein med han for en tid tilbake, så nevnte hun bare at 1.plassen var "den unevnelige" og, så kommenterte hun plass 100 tror jeg. Så kjerringtanker tar faktisk ansvar!

 

ok, det er bra - jeg har nok ikke fulgt med så godt . Hun virker å være en fornuftig og oppegående dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lullemor84

Unnskyld meg... Men hva er greia til "kjerringtanker"??? Kjenner jeg blir provosert og forbanna av hele den amatørmessige bloggen hennes! Greit at kokken kommer med mye rart, men dama er jo ikke grei i det hele tatt! Skriver side opp og side ned om andre mennesker, og påstår at det er kun innholdet i bloggen hun skriver om. Hver gang kokken, Mette Ask eller noen andre prøver å hentyde at hun mobber, så kommer hun med et "Vis meg hvor/hva jeg har skrevet som er mobbing?" I tillegg er innleggene på bloggen hennes skrevet så bakfrem og "hultertibulter" at det ikke går ann å skjønne hva hun mener noen ganger.

Jeg synes hun er en rotete, gjentakende, uinteressant MOBBER!! Og hun har GARANTERT en "greie" eller/og er helt "obsessed" med den stakkars mannen hun skriver om heeele tiden.... 

(Og før noen spør eller kommenterer... Nei, jeg leser ingen av disse bloggene fast, men etter å ha droppet innom denne tråden noen ganger måtte jeg faktisk inn å se på galskapen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lullemor84 skrev (4 timer siden):

Unnskyld meg... Men hva er greia til "kjerringtanker"??? Kjenner jeg blir provosert og forbanna av hele den amatørmessige bloggen hennes! Greit at kokken kommer med mye rart, men dama er jo ikke grei i det hele tatt! Skriver side opp og side ned om andre mennesker, og påstår at det er kun innholdet i bloggen hun skriver om. Hver gang kokken, Mette Ask eller noen andre prøver å hentyde at hun mobber, så kommer hun med et "Vis meg hvor/hva jeg har skrevet som er mobbing?" I tillegg er innleggene på bloggen hennes skrevet så bakfrem og "hultertibulter" at det ikke går ann å skjønne hva hun mener noen ganger.

Jeg synes hun er en rotete, gjentakende, uinteressant MOBBER!! Og hun har GARANTERT en "greie" eller/og er helt "obsessed" med den stakkars mannen hun skriver om heeele tiden.... 

(Og før noen spør eller kommenterer... Nei, jeg leser ingen av disse bloggene fast, men etter å ha droppet innom denne tråden noen ganger måtte jeg faktisk inn å se på galskapen!)

Greia hennes er vel å forsøke å bli en populær blogger ved å skrive "satirisk" (jeg personlig syns det er kjedelig) om andre bloggere i toppen. Som @Finlay skriver, så er ikke det konseptet nytt, tvert imot så ble det gjort helt glimrende av bloggomtoppbloggere i sin tid. Da var fortsatt blogg i vinden og noe stort, med SE, AB, Anna Rasmussen ++. 

Personlig syns jeg kranglingen mellom kjerring, kokk og Mette Ask minner mest om "bloggkriger" som fant sted mellom middelmådige, middelaldrende (40+) bloggere for 10 år siden (da blogg fortsatt var interessant for noen) Da husker jeg det var drama og drittslenging mellom flere av dem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
punkyB skrev (11 timer siden):

ok, det er bra - jeg har nok ikke fulgt med så godt . Hun virker å være en fornuftig og oppegående dame

Fornuftig og oppegående? Hun ser ikke ut til å være i balanse i det hele tatt. Skriver om andre men blir krakilsk om noen av di svarer tilbake. Kan ikke se at verken kokkejævel og Mette Ask har skrevet noe stygt til henne. Men at di kun sier fra at di ikke liker det. Hun er ikke fornuftig eller oppegående en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (12 minutter siden):

Fornuftig og oppegående? Hun ser ikke ut til å være i balanse i det hele tatt. Skriver om andre men blir krakilsk om noen av di svarer tilbake. Kan ikke se at verken kokkejævel og Mette Ask har skrevet noe stygt til henne. Men at di kun sier fra at di ikke liker det. Hun er ikke fornuftig eller oppegående en plass

Never mind, prøver å holde meg for god til dette

Endret av MarianneE
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...