Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har 9 års ansiennitet som sykepleier og jobber 100%, har utbetalt 27 000, så jeg synes ikke 23 000 hørtes så feil ut. Det er ikke et godt betalt yrke. 

Anonymkode: bf36f...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på bensinstasjon, har ingen utdanning og tjener mer enn deg. :fnise: Når det er kjent at sykepleiere og andre slitsomme yrker får luselønn er det på deres egen kappe. Dere har valgt dette selv!

Anonymkode: 68987...226

Herregud! Det er vel bra noen utdanner seg til sykepleier og gjør en jævelig viktig og bra jobb vel!! Ja de har valgt det selv, men er jo også en veldig viktig jobb og hardt arbeid! 

Anonymkode: da74c...0c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Ikke så bra for kommunebudsjettene rundt omkring, kanskje, men selvsagt bra for sykepleierne :)

I kommunen jeg jobber mistet vi et lokalt tillegg idet vi fikk lønnsøkning, slik at det gikk opp i opp.

Ikke veldig motiverende.

Jeg har full ansiennitet, har jobbet turnus som sykepleier i 30 år, og jobber 100 %. 

Fikk utbetalt 25000+ nå i dag. Det skal da sies at jeg betaler frivillig mye skatt, har 38 % trekk og i tillegg et frivillig skattetrekk på 1000/mnd.

Enig i at det er meningsløst å sammenligne bruttolønn. Men vi er dårlig lønnet når man tenker på utdannelse, ansvar og ulemper knyttet til turnus. Jeg har først mulighet til å spe på lønna når desember kommer.

Anonymkode: e6b7f...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5

Hvis man skal tjene penger som sykepleier, bør man jobbe en deltidsstilling på ca 70-80 %. Så sørger man for å ta ekstravakter i de ukene det utløser overtid. Samt jobbe ekstra på røddager. Da kan man fint ligge på 700-800 i årslønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kryper sakte oppover, men ikke stort hvert ansiennitet-hopp. Jeg begynte som nyutdannet i 2014 medei begynnerlønn på 383.000. Det er minstelønna. Jeg hadde før studiene ikke jobbet innen relevante yrker (butikk osv), så heg startet på 0 ansiennitet. Hoppet opp til 410.000 med 4års, og videreutdanninga ga meg 430.000. Neste hopp er 6 år, og da sier tariffavtalen for kommune at minstelønn må være 450.000, så jeg regner ikke med å øke mer enn det :(  En kan jo tjene mer i andre stillinger som jobber turnus da. Jeg har 8-4 jobb. 

Anonymkode: 3ad11...be4

Går sosialt arbeid, for å jobbe som barnevernspedagog. Det er vel stortsett 8-16 jobb, med mindre man har vakttelefon, kanskje? Så da blir det ikke stort mer enn det, altså... 😬 Ca 12 000 mer enn jeg har som student😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sokkar skrev:

Går sosialt arbeid, for å jobbe som barnevernspedagog. Det er vel stortsett 8-16 jobb, med mindre man har vakttelefon, kanskje? Så da blir det ikke stort mer enn det, altså... 😬 Ca 12 000 mer enn jeg har som student😅

Mulig det er merkbare forskjeller kommune til kommune da, men stort sett på har du jobbet maange år før du nærmer deg 500.000 i dette yrket. Jobber ikke med dette for lønna med andre ord, men litt mer i lommeboka ville absolutt ikke vært og forakte. 

Vi håper jo det skjer noe snart. Er et typisk ‘kvinneyrke’, og med likhet i alle andre typiske kvinneyrker, så er lønna fremdeles for lav. Mannen min gikk 2 år vgs, ble elektriker-lærling og fikk jobb etter svenneprøven. Han har ei lønn på 540.000 i året. Noe er jo galt, tross for at jeg er glad han tjener bedre enn meg🙈 

Anonymkode: 3ad11...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Det er vel bra noen utdanner seg til sykepleier og gjør en jævelig viktig og bra jobb vel!! Ja de har valgt det selv, men er jo også en veldig viktig jobb og hardt arbeid! 

Anonymkode: da74c...0c6

Enig, det er viktigere at noen doserer riktig medisin og alt det sykepleie innebærer, enn at noen varmer pølser på bensinstasjonen...ville ikke ledd så høye av sykepleiere hvis jeg var den personen

Anonymkode: dc623...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 13.20, Sokkar skrev:

Det er jo kjempelite. Er alle barnevernsjobber så dårlig betalt? 

En barnevernpedagog (bachelor) med 10 års annsnitet  tjener 500.000 (garantilønn). Har du videreutdanning, 60 stp kan du forhandle deg til ytterligere 20.000 kr (kommune). 

Som miljøterapeut (med 60 stp videreutdanning) i det statlige barnevernet (BUFETAT) har en nærmere 600.000 med tillegg (16 års ansiennitet. 

Som rådgiver/seniorrådgiver i BUFETAT kan du tjene 620.000, dagstilling (full annsnitet), bachelor. 

Anonymkode: 90005...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 21.53, Josefine5 skrev:

Hvis man skal tjene penger som sykepleier, bør man jobbe en deltidsstilling på ca 70-80 %. Så sørger man for å ta ekstravakter i de ukene det utløser overtid. Samt jobbe ekstra på røddager. Da kan man fint ligge på 700-800 i årslønn. 

Helt enig! Jeg har 60% stilling som helsefagarbeider, jobber mye ekstra. Får utbetalt 30 000 +/- hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Jeg eier noen bygårder med kun utleieleiligheter og kontorlokaler + jobber i et globalt selskap . Tjener ca 1,2 på jobben og resten er fra utleie, tot ca 12 mill i året. 

Anonymkode: fde69...5c6

Digg !!!

Anonymkode: 7563d...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei TS! Jeg er utdannet vernepleier og får utbetalt over 10.000 kr mer enn deg i mnd. Du bør finne deg en ny jobb og søke vernepleierstillinger. De er du kvalifisert for! Har jobbet med flere sykepleiere som går i vernepleier/miljøterapeut stillinger. Eventuelt en sykepleierstilling i kommunal sektor. 

 

Er ulik lønn fra plass til plass, men kommunale jobber er ofte langt bedre betalt enn statlige og private i helse og omsorg. 

Endret av MiniMaya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Digg !!!

Anonymkode: 7563d...7fc

Det er nok en KG-millionær:-)

Anonymkode: 28590...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke frekk eller utakknemlig. Det er helt nødvendig at sykepleier reiser spørsmål om lønnen. Den er driitdårlig! Når man ser på ansvar, antall helger i året, slitasje på kropp og sinn mm er det en skandale at ikke sykepleiere verdsettes mer! Det vil bli krise i helsenorge om noen år og da må det gjøres noe med lønnen for å rekruttere sykepleiere. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.9.2019 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Det kan da umulig stemme🤔 Jeg som ufaglært assistent på sykehjem har ca. 20k utbetalt i 80% stilling. 3-delt turnus 

Anonymkode: 57d44...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...