Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette i ny jobb, eller er det i en jobb du har jobbet i lenge? Har du fastlønn og fast turnus, eller får du etterskuddsbetalt?

Om du pleier å ha utbetalt mellom 25 og 27, så må det jo bære en grunn til at du plutselig bare har 23. Har man fast turnus og fast lønn, skal man i utgangspunktet ha samme lønn hver mnd. Får du betalt etterskuddsvis, så kan det jo hende du har hatt litt færre timer forrige mnd.

Jeg har også opplevd å få litt mindre utbetalt en mnd, da lønnsavdelingen i det firmaet la inn fordel for elektronisk kommunikasjon ei gang i året, fremfor hver mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har for høyt skattetrekk eller at ulempelønnen ikke ligger med. Dette kan skje fra tid til annen, men da er det godt du gir beskjed slik at du kan etterbetalt dette neste mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bruttolønn? Som assistent tjener jeg 34 000 brutto per mnd. 26 000 utbetalt :) straks ferdig utdannet vernepleier, ville være latterlig om jeg går ned i lønn med utdanning! 

Anonymkode: 171c5...407

syekepleier og vernepleier tjener det samme. 

 

Anonymkode: de93a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bensinstasjon, har ingen utdanning og tjener mer enn deg. :fnise: Når det er kjent at sykepleiere og andre slitsomme yrker får luselønn er det på deres egen kappe. Dere har valgt dette selv!

Anonymkode: 68987...226

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Tjener 410.000 kr i året. 

Fikk beskjed om følgende i mail da vi har fått ny lønn eller noe.. men forsto ikke en dritt: 

Noen ansatte fikk imidlertid tillegg etter den nye ordningen tidligere i vår. De nye satsene vil bli regulert av antall helgetimer man har i sin turnus pr år og det utbetales et snitt av dette pr måned. De nye avtalene er ment for gi en ekstra belønning for de som jobber mye helg, og det er antall timer helg pr år som gir utslag for hvor høy timesats du får. Grunnet endringer av helgetillegg i HTA kap. 1 punkt 5.2.2 (KS) samt lokal ordning av dette, så vil det være en del etter reguleringer på lønn for september. Den nye ordningen gjelder fra 1/1/19 og det vil vises en etterregulering fra denne dato og til 31/8/19 for de fleste. 

Grunnet endringer av helgetillegg i HTA kap. 1 punkt 5.2.2 (KS) samt lokal ordning av dette, så vil det være en del etter reguleringer på lønn for september. Den nye ordningen gjelder fra 1/1/19 og det vil vises en etterregulering fra denne dato og til 31/8/19 for de fleste

Så da vil jeg sikkert få etterbetalt i oktober da siden jeg fikk så mye mindre nå. Ser ut som jeg har blitt trukket 5000kr eller noe på lønslippen min i etterreg... 

 

 

 

 

Anonymkode: de93a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på bensinstasjon, har ingen utdanning og tjener mer enn deg. :fnise: Når det er kjent at sykepleiere og andre slitsomme yrker får luselønn er det på deres egen kappe. Dere har valgt dette selv!

Anonymkode: 68987...226

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg var lite. Jeg jobber 60% som spesialspl og har utbetalt det samme...

Anonymkode: c93d5...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet tannhelsesekretær. Jobber fem år i det offentlige. Tjener bare 21500kr. Etter skatt og alt sånn. 

Anonymkode: 0da57...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Du verden så hovmodig,

Anonymkode: f54f1...eb8

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør virkelig lurt i å gjøre deg kjent med lønnsslippen din slik at du vet hvilken fastlønn +faste tillegg du skal ha, pluss evt. satsene du skal regne med ved evt. forskyvning, overtid, osv. Da kan du etterprøve hver lønnsslipp du får og forsikre deg om at lønnen stemmer. Jeg oppdager av og til feil selv, men siden jeg er kjent med lønnsslippen min finner jeg ut hvor den ligger og vet nøyaktig hva jeg har krav på. 

Anonymkode: d5cba...56b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Klarer ikke å ta deg seriøst ass. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleiere er latterlig lavt betalte. Holder på å utdanne meg selv til dette, men hadde aldri valgt det igjen . Skulle tenkt meg godt om .

Endret av Jon Are
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eamane skrev:

Klarer ikke å ta deg seriøst ass. 

Det her var direkte stygt skrevet trådstarter. En ser da like mye opp til en som jobbet på bensin stasjon som en sykepleier.  Kjenner jeg blir litt flau av å lese dette. Bruk heller stemmen din til å stemme på et parti som ønsker lønnsøkning  til sykepleiere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 70 %stilling i hjemmesykepleien med en kveldsvakt i uka og 3 hver helg. Har utbetalt litt over 20000. Så rart du skal ha 23 på 100 %. 

Anonymkode: 86663...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Tjener 410.000 kr i året. 

Fikk beskjed om følgende i mail da vi har fått ny lønn eller noe.. men forsto ikke en dritt: 

Noen ansatte fikk imidlertid tillegg etter den nye ordningen tidligere i vår. De nye satsene vil bli regulert av antall helgetimer man har i sin turnus pr år og det utbetales et snitt av dette pr måned. De nye avtalene er ment for gi en ekstra belønning for de som jobber mye helg, og det er antall timer helg pr år som gir utslag for hvor høy timesats du får. Grunnet endringer av helgetillegg i HTA kap. 1 punkt 5.2.2 (KS) samt lokal ordning av dette, så vil det være en del etter reguleringer på lønn for september. Den nye ordningen gjelder fra 1/1/19 og det vil vises en etterregulering fra denne dato og til 31/8/19 for de fleste. 

Grunnet endringer av helgetillegg i HTA kap. 1 punkt 5.2.2 (KS) samt lokal ordning av dette, så vil det være en del etter reguleringer på lønn for september. Den nye ordningen gjelder fra 1/1/19 og det vil vises en etterregulering fra denne dato og til 31/8/19 for de fleste

Så da vil jeg sikkert få etterbetalt i oktober da siden jeg fikk så mye mindre nå. Ser ut som jeg har blitt trukket 5000kr eller noe på lønslippen min i etterreg... 

 

 

 

 

Anonymkode: de93a...609

Eller så har du hatt for stor timesats fra 01.01.19 til 31.08.2019 og har dermed blitt trukket, fordi du ikke jobber like mange helger som andre?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Så frekk og nedlatende mot andre da. Går Ingeniøren din fra deg så sitter du der som en fattiglus med utdannelse og mellom 23 000-29 000 utbetalt. Ikke mye å skryte av . Og dritt replikk med at dine barn ser opp til deg? Skjerp deg, håper du har andre holdninger når du er på jobb. 

Jeg håver inn ca 1 million pr.måned på utleie + jobb i tillegg . Skulle jeg trykket dette i trynet på noen da og spurt hvor samfunnsnyttig jobb andre hadde. Noen trives i kassa på rema, noen som lærer etc, men alle er på sitt vis samfunnsnyttig i den form av at de betaler skatt og bidrar på akkurat lik linje som selvgode deg !

Anonymkode: fde69...5c6

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk og nedlatende mot andre da. Går Ingeniøren din fra deg så sitter du der som en fattiglus med utdannelse og mellom 23 000-29 000 utbetalt. Ikke mye å skryte av . Og dritt replikk med at dine barn ser opp til deg? Skjerp deg, håper du har andre holdninger når du er på jobb. 

Jeg håver inn ca 1 million pr.måned på utleie + jobb i tillegg . Skulle jeg trykket dette i trynet på noen da og spurt hvor samfunnsnyttig jobb andre hadde. Noen trives i kassa på rema, noen som lærer etc, men alle er på sitt vis samfunnsnyttig i den form av at de betaler skatt og bidrar på akkurat lik linje som selvgode deg !

Anonymkode: fde69...5c6

1 million pr.måned?  Det er mange penger, det!

Anonymkode: a3a2b...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...