Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som barnehagelærer med 2 års ansiennitet, og får utbetalt 25.000 i måneden. Det er uten å jobbe kveld, helg og natt. Så ja, da synes jeg lønnen din var litt lav i forhold.. 

Anonymkode: 78356...f5c

Samme her. Er pedleder og får utbetalt 27.000 i mnd. Jobber bare dagtid. Så enig i at lønnen til TS virker lav

Anonymkode: bc854...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Hva er den avtalte grunnlønna (årslønn altså) di da? Det pleier å stå øverst på lønnslippen.

Skjønner jeg det riktig at du har vsriable tillegg pgs kveld/nattjobbing som varier fra måned til måned?

Hvis du er 100% fast ansatt, så er det vanlig du får utbetalt 1/12 årslønn + ev. variable tillegg.

Anonymkode: bbaed...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Er pedleder og får utbetalt 27.000 i mnd. Jobber bare dagtid. Så enig i at lønnen til TS virker lav

Anonymkode: bc854...b1e

Men ansiennitet har mye å si. Hvor mange år ansiennitet har du? Har du forhandlet deg høyere? 

Anonymkode: 4caf6...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hedersbrukeren skrev:

Og det inneholder personer som jobber i andre yrker, det vet vi :)

Sykepleiere i stillinger som det TS har vil aldri være spesielt godt lønnet, selv etter mange års ansiennitet. Det eneste jeg har hevder her er uansett at 410.000 kr ikke er spesielt bra :)

Nei, jeg skrev at det var en helt *vanlig* lønn, noe det er. Det er var du som begynte å blande inn «ikke spesielt bra», med den ganske tvilsomme sammenligningen med «gjennomsnittslønn». Det er nemlig høyst subjektivt hva som er «bra», og vil komme an på både personlige meninger og hvem man sammenligner med. Det gir ingen mening å si at man sammenligner bare med aksjemeglere og legespesialister - så hvis man tjener under 1,5 mill, så er det «ikke spesielt bra». 410 000 er en helt vanlig lønn for en person med bachelor som har kort ansiennitet. Alle vet at sykepleier ikke er et høytlønnsyrke, men de har helt normale lønninger. TS har fått lite utbetalt denne måneden fordi hun har blitt trykket mer enn vanlig, og da må hun kontakte lønn for å finne ut om dette stemmer eller ikke. 

Anonymkode: 5cd41...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skrev at det var en helt *vanlig* lønn, noe det er. Det er var du som begynte å blande inn «ikke spesielt bra», med den ganske tvilsomme sammenligningen med «gjennomsnittslønn». Det er nemlig høyst subjektivt hva som er «bra», og vil komme an på både personlige meninger og hvem man sammenligner med. Det gir ingen mening å si at man sammenligner bare med aksjemeglere og legespesialister - så hvis man tjener under 1,5 mill, så er det «ikke spesielt bra». 410 000 er en helt vanlig lønn for en person med bachelor som har kort ansiennitet. Alle vet at sykepleier ikke er et høytlønnsyrke, men de har helt normale lønninger. TS har fått lite utbetalt denne måneden fordi hun har blitt trykket mer enn vanlig, og da må hun kontakte lønn for å finne ut om dette stemmer eller ikke. 

Anonymkode: 5cd41...96f

Hun har blitt *trukket mer enn vanlig.

Anonymkode: 5cd41...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ingen utdannelse for å tjene det der. Butikk, lager etc ligger høyere. Det er som du sier en latterlig lav lønn for en med universitetsutdannelse. 

Anonymkode: d1c49...83a

TS har blitt trukket mer enn hun pleier. Hun må finne ut om dette stemmer eller ikke. Det som er relevant her er hva TS tjener per år. Ikke en enkeltmåned.

Man må også se på bruttolønn, ikke hva man har utbetalt, siden skattetrekk og -fradrag varierer. Å sammenligne nettolønn utbetalt er meningsløst. 

Anonymkode: 5cd41...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme lønna jeg ts. Er utdannet barnevernpedagog (bachelor), og har videreutdanning i familieterapi. (Halvt års utdanning). Jobber 100% for kommunen som terapeut gjennom barneverntjenesten. Har 430.000 i året, og utbetalt 23.000 i mnd etter skatt. Tabellttekk som ligger rundt 9500kr pr mnd. Trekker en tusenlapp ekstra. 

Syns lønna mi er latterlig, og det rykker heller ikke mye opp.. 

Anonymkode: 3ad11...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier du at du tjener 12 millioner året? Hva jobber du med egentlig?!

Anonymkode: aed05...2fd

Jeg eier noen bygårder med kun utleieleiligheter og kontorlokaler + jobber i et globalt selskap . Tjener ca 1,2 på jobben og resten er fra utleie, tot ca 12 mill i året. 

Anonymkode: fde69...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skrev at det var en helt *vanlig* lønn, noe det er. Det er var du som begynte å blande inn «ikke spesielt bra», med den ganske tvilsomme sammenligningen med «gjennomsnittslønn». Det er nemlig høyst subjektivt hva som er «bra», og vil komme an på både personlige meninger og hvem man sammenligner med. Det gir ingen mening å si at man sammenligner bare med aksjemeglere og legespesialister - så hvis man tjener under 1,5 mill, så er det «ikke spesielt bra». 410 000 er en helt vanlig lønn for en person med bachelor som har kort ansiennitet. Alle vet at sykepleier ikke er et høytlønnsyrke, men de har helt normale lønninger. TS har fått lite utbetalt denne måneden fordi hun har blitt trykket mer enn vanlig, og da må hun kontakte lønn for å finne ut om dette stemmer eller ikke. 

Anonymkode: 5cd41...96f

Jeg begynte å blande inn «ikke spesielt bra»? Haha :)

Les gjennom tråden igjen, du. Mitt første innlegg er #63. Der ser du at jeg svarer en person som skriver nettopp at 410.000 er en bra lønn. Noe jeg altså ikke er enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årslønnen til en sykepleier?

Anonymkode: cea50...8ce

Fra 1/7 tjener en sykepleier med 10 års ansiennitet 500000 i grunnlønn. Så kommer kveld- og helgetillegg oppå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Josefine5 skrev:

Fra 1/7 tjener en sykepleier med 10 års ansiennitet 500000 i grunnlønn. Så kommer kveld- og helgetillegg oppå det.

Sykepleierne fikk et kjempeløft i år, og det er veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dorey skrev:

Sykepleierne fikk et kjempeløft i år, og det er veldig bra! 

Ikke så bra for kommunebudsjettene rundt omkring, kanskje, men selvsagt bra for sykepleierne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Josefine5

Ja det er det. Men som spesialsykepleier med 16 års ansiennitet er jeg ikke imponert over 530000 i grunnlønn. 

Ts, sjekk med tillitsvalgte i nsf hvis du er usikker. Jeg regner med at du jobber hver tredje helg. Da er det underlig at du trekkes 5000 denne mnd. Det med økt kronetllegg er en gulrot for de som jobber ekstra helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hedersbrukeren skrev:

Jeg begynte å blande inn «ikke spesielt bra»? Haha :)

Les gjennom tråden igjen, du. Mitt første innlegg er #63. Der ser du at jeg svarer en person som skriver nettopp at 410.000 er en bra lønn. Noe jeg altså ikke er enig i :)

... og les innleggene mine. Hva DU mener er bra lønn, er uinteressant, siden det er en subjektiv vurdering. Poenget mitt er - nok en gang - at 410 000 er en helt normal lønn hvis man har utdanning på bachelornivå og er relativt nyutdannet. 

Anonymkode: 5cd41...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes 410.000 er en bra lønn jeg også.

Anonymkode: c7c4c...714

Sammenlignet med hva?

Hva en ufaglært tjente i 2010?

410.000 er på ingen måte en «bra lønn» i 2019.

Anonymkode: d9c26...a09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme lønna jeg ts. Er utdannet barnevernpedagog (bachelor), og har videreutdanning i familieterapi. (Halvt års utdanning). Jobber 100% for kommunen som terapeut gjennom barneverntjenesten. Har 430.000 i året, og utbetalt 23.000 i mnd etter skatt. Tabellttekk som ligger rundt 9500kr pr mnd. Trekker en tusenlapp ekstra. 

Syns lønna mi er latterlig, og det rykker heller ikke mye opp.. 

Anonymkode: 3ad11...be4

Det er jo kjempelite. Er alle barnevernsjobber så dårlig betalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

... og les innleggene mine. Hva DU mener er bra lønn, er uinteressant, siden det er en subjektiv vurdering. Poenget mitt er - nok en gang - at 410 000 er en helt normal lønn hvis man har utdanning på bachelornivå og er relativt nyutdannet. 

Anonymkode: 5cd41...96f

Jeg har ikke sagt at det er en unormal lønn med den bakgrunn og fartstid TS har. Ei heller vil f.eks 350.000 være unormalt lavt for f.eks en «renholdsoperatør». Men bra lønn er det likevel ikke snakk om at det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sokkar skrev:

Det er jo kjempelite. Er alle barnevernsjobber så dårlig betalt? 

Ja, det kryper sakte oppover, men ikke stort hvert ansiennitet-hopp. Jeg begynte som nyutdannet i 2014 medei begynnerlønn på 383.000. Det er minstelønna. Jeg hadde før studiene ikke jobbet innen relevante yrker (butikk osv), så heg startet på 0 ansiennitet. Hoppet opp til 410.000 med 4års, og videreutdanninga ga meg 430.000. Neste hopp er 6 år, og da sier tariffavtalen for kommune at minstelønn må være 450.000, så jeg regner ikke med å øke mer enn det :(  En kan jo tjene mer i andre stillinger som jobber turnus da. Jeg har 8-4 jobb. 

Anonymkode: 3ad11...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...