Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekket du ikke hvor mye du kom til å tjene før du gikk inn i dette yrket?

Anonymkode: 900f6...717

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke (vite?) hva årslønnen din er, så må du kontrollere dette opp mot lønnsslippen. Nytter ikke å bare se på hva du har fått utbetalt, etter skatt.  

 

Anonymkode: 0e1de...051

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da betaler du vannvittig mye skatt for regner med dette er bruttolønn. Sjekk om kveld og helgetillegg var med.

Anonymkode: 030d3...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da betaler du vannvittig mye skatt for regner med dette er bruttolønn. Sjekk om kveld og helgetillegg var med.