Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekket du ikke hvor mye du kom til å tjene før du gikk inn i dette yrket?

Anonymkode: 900f6...717

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke (vite?) hva årslønnen din er, så må du kontrollere dette opp mot lønnsslippen. Nytter ikke å bare se på hva du har fått utbetalt, etter skatt.  

 

Anonymkode: 0e1de...051

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da betaler du vannvittig mye skatt for regner med dette er bruttolønn. Sjekk om kveld og helgetillegg var med.

Anonymkode: 030d3...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da betaler du vannvittig mye skatt for regner med dette er bruttolønn. Sjekk om kveld og helgetillegg var med.

Anonymkode: 030d3...934

Unnskyld netto utbetalt etter skatt regner jeg med det var.

Anonymkode: 030d3...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket du ikke hvor mye du kom til å tjene før du gikk inn i dette yrket?

Anonymkode: 900f6...717

Ja, og det er ikke så lite. Ligger som vanlig mellom 25.000 kr til 27, eller 29 i måneden. Men plutselig tjener man helt jævlig dårlig en måned.. 

Begynner nesten å lure på om jeg blir lurt eller noe.. Får bare vente på svar i morgen:)

Jeg klarer meg bra fordi, da jeg har utleie i huset vi bor og bor sammne med en som tjener veldig bra. Men synes uansett at jeg fortjener bedre enn 23.000 kr etter å ha jobbet helg, natt, og dag...

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da betaler du vannvittig mye skatt for regner med dette er bruttolønn. Sjekk om kveld og helgetillegg var med.

Anonymkode: 030d3...934

Betaler 26 %, da jeg har tabelltrekk.

Anonymkode: de93a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sjekke (vite?) hva årslønnen din er, så må du kontrollere dette opp mot lønnsslippen. Nytter ikke å bare se på hva du har fått utbetalt, etter skatt.  

 

Anonymkode: 0e1de...051

Ok, skal sjekke nå. 

Anonymkode: de93a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? Har sett det er ganske store forskjeller i forhold til lønn enkelte plasser.

Anonymkode: eb10a...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere har ofte mye forskjellige trekk så det blir helt feil å se på netto. Hvis du trekkes for dyr fagforening, ekstra pensjon, kaffe/mat på jobb og kanskje valgfri sparing kan det fort bli en ganske høy sum.

Anonymkode: 1a81f...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som barnehagelærer med 2 års ansiennitet, og får utbetalt 25.000 i måneden. Det er uten å jobbe kveld, helg og natt. Så ja, da synes jeg lønnen din var litt lav i forhold.. 

Anonymkode: 78356...f5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket du ikke hvor mye du kom til å tjene før du gikk inn i dette yrket?

Anonymkode: 900f6...717

Ikke slike svar igjen. 

Alltid er det noen som skal "ødelegge" en tråd med typiske slike svar. 

JA, jeg har sjekket lønn og det er fint mulig å klare seg bra på sykepleierlønn, men når man tjener så lite som 23 000 kr en måned blir det jo selvfølgelig langt mer trangere enn når man til vanlig tjener 25/27. 

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil stige hvert år uansett. Alle må starte en plass. Jeg hadde 78 kr timen som nyansatt. Nå har jeg nær 300 kr. Så ha litt tolmodighet. Det lønner seg å jobbe uansett. Du sparer også til pensjonen din. 

Anonymkode: 030d3...934

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som barnehagelærer med 2 års ansiennitet, og får utbetalt 25.000 i måneden. Det er uten å jobbe kveld, helg og natt. Så ja, da synes jeg lønnen din var litt lav i forhold.. 

Anonymkode: 78356...f5c

Ja, ikke sant.

Har sendt mail til lønnsansvarlig så dette stemmer ikke. Regner med at jeg får etterbetalt eller noe neste måned, fordi dette er FEIL. 

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er ikke så lite. Ligger som vanlig mellom 25.000 kr til 27, eller 29 i måneden. Men plutselig tjener man helt jævlig dårlig en måned.. 

Begynner nesten å lure på om jeg blir lurt eller noe.. Får bare vente på svar i morgen:)

Jeg klarer meg bra fordi, da jeg har utleie i huset vi bor og bor sammne med en som tjener veldig bra. Men synes uansett at jeg fortjener bedre enn 23.000 kr etter å ha jobbet helg, natt, og dag...

Anonymkode: de93a...609

23000!?? Herregud du er jo en fattiglus! Du har jammen meg en dårlig lønn, hvis du kun har det utbetalt i mnd. Anbefaler å finne et annet yrket, med bedre lønn. Det skulle nok ikke være så altfor vanskelig det. 

Anonymkode: 48e42...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil stige hvert år uansett. Alle må starte en plass. Jeg hadde 78 kr timen som nyansatt. Nå har jeg nær 300 kr. Så ha litt tolmodighet. Det lønner seg å jobbe uansett. Du sparer også til pensjonen din. 

Anonymkode: 030d3...934

Du hadde 78 kr i timen som utdannet sykepleier?

Anonymkode: de93a...609

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert altfor høyt skattetrekk. Det er helt teit å drive og uttale seg om nettolønn, det er brutto man må sammenligne med andre jobber. 

Anonymkode: 6a9d7...289

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Hva er bruttolønn? Som assistent tjener jeg 34 000 brutto per mnd. 26 000 utbetalt :) straks ferdig utdannet vernepleier, ville være latterlig om jeg går ned i lønn med utdanning! 

Anonymkode: 171c5...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

23000!?? Herregud du er jo en fattiglus! Du har jammen meg en dårlig lønn, hvis du kun har det utbetalt i mnd. Anbefaler å finne et annet yrket, med bedre lønn. Det skulle nok ikke være så altfor vanskelig det. 

Anonymkode: 48e42...05c

Ja, jeg er en fattiglus

Anonymkode: de93a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...