Gå til innhold

23.000 kr utbetalt i lønn. 100% fast jobb sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på bensinstasjon, har ingen utdanning og tjener mer enn deg. :fnise: Når det er kjent at sykepleiere og andre slitsomme yrker får luselønn er det på deres egen kappe. Dere har valgt dette selv!

Anonymkode: 68987...226

Hva slags svar er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ung ufør med 22% renholds jobb . Har 21500 utbetalt 🙊

Anonymkode: 8a0c5...e4b

Du har jobb i det minste. 😌 

De som her i tråden latterliggjør utbetaling er ikke særlig voksne av seg. 

Anonymkode: 1ed7a...435

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Har dere fastlønn eller får dere variabelt betalt etter hva dere har jobbet? Dersom dere får betalt etter hva dere har jobbet så kan det jo være at turnusen din har falt uheldig ut denne mnd? I tilfelle så jevner det seg jo ut over flere mnd. Har du hatt ulønnet fri? Hos oss kan trekk i lønn det være pga en leder som har glemt å godkjenne fravær feks. Sjekk lønnsslippen og evt timeliste/tidslipp og se om disse stemmer. Ikke bare se på netto utbetalt.

Anonymkode: 0fb39...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

410 000 året er jo brutto 34 000 kr mnd. Det er bra lønn. Du betaler nok mye i skatt her. Dessuten stiger du fra år til år. Du er nyansatt og lav ansiennitet. Du skal nok opp mot 490 000 etter som årene går. 

Anonymkode: 030d3...934

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått svaret i lønnslippen ditt. -5000 i deregulering. Så i utgangspunktet hadde jo denne mndlønnen blitt noen tusen mer. Så spørsmålet du bør stille er ift dette trekket ditt. Ta det opp med arbeidsgiver eller lønningskontor. 

Anonymkode: e9961...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slike svar igjen. 

Alltid er det noen som skal "ødelegge" en tråd med typiske slike svar. 

JA, jeg har sjekket lønn og det er fint mulig å klare seg bra på sykepleierlønn, men når man tjener så lite som 23 000 kr en måned blir det jo selvfølgelig langt mer trangere enn når man til vanlig tjener 25/27. 

Anonymkode: de93a...609

Høres ikke sånn ut, årslønn delt på måneder - 26% skatt så ser du vel med en gang om det er riktig? 

Hvis du får 23 000 utbetalt så tilsvarer det sånn grovt sett ca 350 000,- i året

Tragisk lite for å jobbe turnus og i forhold til utdanning, det er jeg enig

Endret av Loff77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Det er flaut ja. Jeg fikk utbetalt 21 300 da jeg jobbet i Bhg. Uten utdannelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykepleier, men har også 100% fast jobb og utdanning og tjener rundt 22000 i mnd. Skulle jo alltids tjent mer, men tror det er en ganske igjennomsnitlig lønn egentlig. De som tjener mer har gjerne en eller annen bachelor eller master i noe

Anonymkode: 57ffc...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere kan tjene helt ålreit. Venninna mi har spesialisering, dvs to ekstra år på skole, og tjener rundt 630 000 i året. Det inkl selvfølgelig alle tillegg og tredelt turnus. 

Anonymkode: 6a9d7...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo fått svaret i lønnslippen ditt. -5000 i deregulering. Så i utgangspunktet hadde jo denne mndlønnen blitt noen tusen mer. Så spørsmålet du bør stille er ift dette trekket ditt. Ta det opp med arbeidsgiver eller lønningskontor. 

Anonymkode: e9961...422

Dette. Klart det blir mindre enn vanlig når du trekkes ekstra siden du har fått for mye før, tydeligvis? Her må du se på helheten (årslønn) og ikke én enkelt måned hvor du fikk mindre betalt enn vanlig.

410 000 i året er jo en helt vanlig lønn. Du visste vel at lønna ikke akkurat var millionlønn da du valgte å bli sykepleier? Det er en helt vanlig lønn for en med bachelor, og som sykepleier har man bedre muligheter til lønnsøkning enn i endel andre yrker. 

Anonymkode: 5cd41...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater turnus. Jobber bare dagtid. Så godtar 24.000 i mnd utbetalt. Har da fri ca 12 uker i løpet av året, pluss røde dager. Klarer meg bra

Anonymkode: a5926...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Prøver18 skrev:

Det er flaut ja. Jeg fikk utbetalt 21 300 da jeg jobbet i Bhg. Uten utdannelse

Det er helt meningsløst å sammenligne hvor mye man får utbetalt, man må se på bruttolønn. Dessuten har TS blitt trukket ekstra av arbeidsgiver denne måneden.

Anonymkode: 5cd41...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Trenger dere virkelig å synke ned på bunnivået det er å diskutere status og dømme andres jobb? Du er like ille som den du siterer, sånn som du skriver. Skjerpings! Det hjelper lite med utdannelse når man ikke har dannelse.

23.000 er lite hvis du er sykepleier, kanskje du har for høyt skattetrekk? Hvis ikke er det trolig skjedd en feil som sikkert blir etterregulert i oktober. Sannsynligvis kan lønnskontoret hjelpe deg bedre enn KG.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Dette bekrefter bare mitt syn på sykepleiere og deres "jeg er så mye bedre enn andre-innstilling"

Anonymkode: 4d123...e98

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit at du godter deg på andres vegne..Synes du det er greit? Er jo veldig status å jobbe på Bensinstasjon, gratulerer...Dine barne vil helt sikkert se opp til deg du som gjør en slik samfunnsnyttig jobb å selger pølser og bensin😁

Bra for meg at jeg har sikret meg inntekt på utleie utenom da. Er nok mye mer jeg håver inn på utleie enn det du tjener som bensinstasjonsansvarlig;) Så er jo jobb og utdanning viktig for identitet, så jeg hadde aldri følt meg vel med å jobbe på en bensinstasjon men det er jo meg da. Alle er forskjellig. 

Men ja, man tjener ikke bra som sykepleier eller vernepleier, men man tjener som regel 30.000 kr i måneden, det er ikke normalt å tjene 23. 000 kr i måneden. 

Ts

 

Anonymkode: de93a...609

Vel, jeg kjenner en franchisetaker som tar ut "bonus" hvert år på ca 2mill.. I tillegg til julebonus på 30-40.000kr pr fast ansatte...Han tjener fett på den her bensinstasjonen sin..
Kanskje ikke mye status, men han kan ta ut ferie når han har lyst og drar på ferie 3-4 ganger i året. Han trenger heller ikke jobbe seg ihjel og slipper oftest ubekvemme arbeidstider. Mtp at han er alenepappa så får han mye tid med barna sine...

Den bensinstasjon gikk egentlig konkurs og ble lagt ut til en villig franchisetaker tilslutt, hadde ingen tatt den jobben, hadde den plassen mistet sin eneste bensinstasjon.
Alt var egentlig dårlig med den stasjonen før, han tok over og det tok ham 1 år å få stasjonen opp igjen.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt du fant ut at du har blitt trukket ekstra mye.

Da jeg jobbet som sykepleier så hadde jeg 470 000 med 8 år ansiennitet, men etter skatt så var det ikke så mye igjen. Hadde rundt 25000 i mnd. Nå har jeg en annen jobb, jobber kun dagtid. Gikk ned 30 000 i lønn, omtrent kveld/helg og røde dager. Nå har jeg 24000 i mnd. Absolutt verdt å gå ned 1000 kr i lønn i mnd for å ikke jobbe kveld/helg og røde dager. Fått litt mindre skatt også da. 

Anonymkode: 5d74a...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt flaut, men etter å ha gått tre år på Universitet synes jeg lønna som 100% sykepleier er latterlig. Har jobbet mange år i Helse, og har 5 års ansiennitet i det minste.Jobber turnus og jeg ble litt sjokkert da jeg fikk utbetalt 23.000 kr denne måneden, da jeg til vanlig ligger mellom 25/30. 

Dette resulterer i at jeg faktisk ikke har råd til å betale alt av regninger, samt spare så mye som jeg hadde håper denne måneden. Glad jeg er sammen med en ingeniør som tjener mye da det letter litt på trykke.

Er jeg urimelig, eller har jeg faktisk rett her? Vi jobber mange kvelder, samt helger og ofte lørdager og søndager. Men hva er vitsen når man får så lite igjen for det. Jeg ble litt usikker på om lønna stemte så jeg sendte faktisk lønnsansvarlig mail for å dobbeltsjekke at dette stemte, men ingen svar så langt da det helt sikkert stemmer:(

Er ikke meningen å være frekk eller noe, men synes det er urimelig. Har tjent 23.000 kr en måned tidligere også, men det er lenge siden. Tror jeg tjente like mye når jeg jobba i kassa på Rema eller noe.

Anonymkode: de93a...609

Den lønna di kan da umulig ikke stemme? Det virker usedvanlig lite.  For en merkelig lønn du har . Min sykepleierkollega tjener 23 000 i en 60 % fast nattevaktstilling i kommunehlesetjenesten. Selv tjener jeg 32 000 (men da jobber jeg en god del netter også) etter skatt i spesialisthelsetjenesten i 100 % stilling.

 

Uansett, jeg vurderer å slutte i yrket som sykepleier og omskolere meg. Det er skikkelig dårlig betalt når man tenker på ansvar, ugunstige arbeidstider osv. Det finnes jo jobber som er bedre betalt enn dette. Og attpåtil er de bare dagstidsjobber med fri i helgene. Noe å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Klart det blir mindre enn vanlig når du trekkes ekstra siden du har fått for mye før, tydeligvis? Her må du se på helheten (årslønn) og ikke én enkelt måned hvor du fikk mindre betalt enn vanlig.

410 000 i året er jo en helt vanlig lønn. Du visste vel at lønna ikke akkurat var millionlønn da du valgte å bli sykepleier? Det er en helt vanlig lønn for en med bachelor, og som sykepleier har man bedre muligheter til lønnsøkning enn i endel andre yrker. 

Anonymkode: 5cd41...96f

410 000 er ikke en vanlig lønn. Det er under gjennomsnittet. Ifølge SSB så tjener en gjennomsnittlig nordmann ca 531 000 kr.

Endret av Serafin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Så frekk og nedlatende mot andre da. Går Ingeniøren din fra deg så sitter du der som en fattiglus med utdannelse og mellom 23 000-29 000 utbetalt. Ikke mye å skryte av . Og dritt replikk med at dine barn ser opp til deg? Skjerp deg, håper du har andre holdninger når du er på jobb. 

Jeg håver inn ca 1 million pr.måned på utleie + jobb i tillegg . Skulle jeg trykket dette i trynet på noen da og spurt hvor samfunnsnyttig jobb andre hadde. Noen trives i kassa på rema, noen som lærer etc, men alle er på sitt vis samfunnsnyttig i den form av at de betaler skatt og bidrar på akkurat lik linje som selvgode deg !

Anonymkode: fde69...5c6

Sier du at du tjener 12 millioner året? Hva jobber du med egentlig?!

Anonymkode: aed05...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...