Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om hjerneskaden som om hun skulle ha vært helt tilbakestående. Dette er en hjernskade forårsaket av epilepsi - en mild hjerneskade kan man kalle det som gjør at folk fortsatt kan være ganske oppegående. Gutten har ikke noe far fordi for alt vi vet så hadde hun en ONS i fylla, som tusener av norske kvinner har hvert år.

Anonymkode: 8ec2c...af1

En skade er en skade, hvor mange barn er det du kjenner som ikke vet hvem faren deres er? Jeg kjenner ingen. 

Anonymkode: 7f7e6...d2c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skade er en skade, hvor mange barn er det du kjenner som ikke vet hvem faren deres er? Jeg kjenner ingen. 

Jeg kjenner heller ingen. 

Anonymkode: 2a56c...1e8

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord kan ingen som har vært i ulykker og har fått milde hjerneskader ha barn? Glad for at ikke du styrer landet.

Selvom du ikke kjenner til noen så forekommer det oftere enn du tror, spesielt i storbyene. 

• Liker 2
Skrevet

Du hadde altså ikke slåss for ditt barn hvis du mente at det urettmessig ble adoptert bort? 

Ette 8 år i et adoptiv hjem så er de foreldrene hans, å flytte barn etter så mange år vil være et enda større omsorgssvikt.

• Liker 26
Skrevet

Jeg kjenner heller ingen. 

Men det finnes mange av dem. Rart at du ikke har fått det med deg.

• Liker 2
Skrevet

Ette 8 år i et adoptiv hjem så er de foreldrene hans, å flytte barn etter så mange år vil være et enda større omsorgssvikt.

Med andre ord så hadde du driti langt i ditt eget barn hvis det ble tvangsadoptert bort fordi det hadde gått for lang tid? 

• Liker 5
Skrevet

Klart det finnes. Alltid unntak. Trist, veldig trist, for de det gjelder. I denne saken ønsket ikke mor å oppgi hvem far var og var ikke aktivt på med å undersøke og få testet ut hvem det kunne være. Bare det sier en del om din oppfattelse av barnets beste. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutten har ikke noe far fordi mor med en hjerneskade ikke vet hvem han er, bare der starter den logiske bristen. 

Mener du da at alle norske kvinner som har hatt sex med en de ikke kjenner er uegnet som mødre, og barna til disse bør tvangsadopteres bort? Blir mange adopsjoner, for å si det sånn. 

Anonymkode: 3c598...25a

• Liker 2
Skrevet

Med andre ord så hadde du driti langt i ditt eget barn hvis det ble tvangsadoptert bort fordi det hadde gått for lang tid? 

Man må faktisk ta utgangspunkt i nåtiden. I løpet av disse 8 årene har denne saken vært prøvet for det norske rettssystemet mange ganger, med alt det innebærer av uro og stress for fosterfamilien og gutten. Hun har fått mange flere sjanser igjennom rettsapparatet enn det de aller fleste med barn i fosterhjem har fått! 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi det er i meget spesielle miljøer?

Jeg hadde skjønt at det hadde gjort barnet vondt verre å splitte det fra de han opplever som «mamma og pappa». Foreldreskap er ikke noe man får fordi man har født et barn, det er noe man utøver etter at man har født barn. Umodent å kalle en advokat rasshøll i en offentlig kanal, gir ikke noe godt inntrykk.

• Liker 15
Skrevet

Klart det finnes. Alltid unntak. Trist, veldig trist, for de det gjelder. I denne saken ønsket ikke mor å oppgi hvem far var og var ikke aktivt på med å undersøke og få testet ut hvem det kunne være. Bare det sier en del om din oppfattelse av barnets beste. 

Nei, det sier ikke en dritt om min oppfatning av barnas beste så spar oppgulpet ditt. Det kan være 100 årsaker til at hun nektet for at hun visste hvem barnefar er, eller så kan hun ha vært så full at hun ikke husker, sånt skjer hele tiden og vi er ikke i stand til å bedømme henne for det.

En sak har flere sider, det som erger meg er at dere bv-fanatikere nekter å tro at BV kan gjøre alvorlige feil. Dere nekter å anerkjenne en sørgende mors følelser for hun er åpenbart en gærning mtp at hun kjemper for sin sønn. Dere evner virkelig ikke å sette dere inn i situasjonen i det hele tatt. Ikke alt er svart/hvitt.

• Liker 6
Skrevet

Mener du da at alle norske kvinner som har hatt sex med en de ikke kjenner er uegnet som mødre, og barna til disse bør tvangsadopteres bort? Blir mange adopsjoner, for å si det sånn. 

Hvis de søker om senabort og havner på mødrehjem? Ja.

• Liker 13
Skrevet

Det jeg reagerer på er at media slår dette stort opp med krigsoverskrifter, mens de andre sakene der Norge har vunnet har nærmest blitt forbigått i stillhet.

Det er ikke rart hatet mot media bygger seg opp. De mister all troverdighet slik de holder på med løgn og bedrag.

• Liker 20
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og eksakt hva har dette med saken å gjøre egentlig? Mener du at hun er HORE? Jo, hun er sikkert den første og siste norske kvinnen som har hatt en gøy natt på byen som endte opp med en one night stand. Good lord! 

Nei, det var ikke det jeg tenkte. Men hva med den biologiske faren? Har ikke han noen rettigheter? Hva med barnets rett til å kjenne sin biologiske far? 

• Liker 5
Skrevet

Man må faktisk ta utgangspunkt i nåtiden. I løpet av disse 8 årene har denne saken vært prøvet for det norske rettssystemet mange ganger, med alt det innebærer av uro og stress for fosterfamilien og gutten. Hun har fått mange flere sjanser igjennom rettsapparatet enn det de aller fleste med barn i fosterhjem har fått! 

Og bv har behandla henne som dritt, er det rart at hun nekter å gi opp saken? Det er for en grunn at den kom gjennom nåløyet hos EMD, de behandler ikke saker for moro. Men her sier du mer enn nok om hvordan du hadde reagert på en slik situasjon og jeg håper virkelig ikke at du har noen barn mtp hvor lett det er for deg å gi slipp på de.

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at ikke barnets behov ble noe sentralt tema i EMD.

Husk at de fleste land er særdeles primitive sammenlignet med Norge på dette området, og godtar mye mishandling og overgrep før de mener at det er nødvendig med omsorgsovertakelse. Norge er et av de landene i verden der barnas rettigheter står sterkest. Når dette blir bedømt av primitive kulturer som har stor aksept for mishandling av barn, så går det selvsagt galt.

Endret av jabx
  • Liker 20
Skrevet

Hvis de søker om senabort og havner på mødrehjem? Ja.

Sier vel mer enn nok om deg når du kan gi et så idiotisk svar.

Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Husk at de fleste land er særdeles primitive sammenlignet med Norge, og godtar mye mishandling og overgrep før de mener at det er nødvendig med omsorgsovertakelse.

Ja Norge er helt unikt og har verdens beste bv, det har vi mange bevis på. Alle andre land er enten uvitne om barnas beste eller så er de bare primitive ja :) 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje fordi det er i meget spesielle miljøer?

Jeg hadde skjønt at det hadde gjort barnet vondt verre å splitte det fra de han opplever som «mamma og pappa». Foreldreskap er ikke noe man får fordi man har født et barn, det er noe man utøver etter at man har født barn. Umodent å kalle en advokat rasshøll i en offentlig kanal, gir ikke noe godt inntrykk.

Dette er hun fullstendig ute av stand til å skjønne. Har sett henne i andre offentlige fb grupper også. Hun er snar med å henge ut både private og offentlige personer med hets, sjikane og personangrep. Tror faktisk dette er noe av årsaken til den brutte kontakten med gutten, og senere tvangsadopsjonen. Hun evnet ikke å samarbeide eller å se barnets beste, kort sagt.

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Nei, det var ikke det jeg tenkte. Men hva med den biologiske faren? Har ikke han noen rettigheter? Hva med barnets rett til å kjenne sin biologiske far? 

Ikke i denne verden tror jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...